avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

avajeh

ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف خانواده، اعتیاد، ازدواج و ...

بلوغ دیررس در دختران و پسران | درمان خانگی بلوغ دیررس

بلوغ دیررس امروزه زندگی بسیاری از نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است. سبک زندگی و حتی عوامل فرهنگی از گذشته تا به امروز در این مورد بسیار موثر بوده اند. معمولا دوران بلوغ با نشانه های بدنی شروع شده و بعد از مدتی نوجوان دچار نوسانات خلقی نیز می‌شود. اما به طور کلی زمان شروع این دوران برای همه افراد یکسان نیست. در واقع با اینکه بلوغ سن مشخصی داشته و تقریبا از سن ۱۲ سالگی آغاز می‌شود؛ اما عوامل مختلفی بر آن موثر بوده و حتی در دختران و پسران نیز متفاوت است. گاهی خود نوجوان و والدین او از این بابت دچار نگرانی می‌شوند. اما بهتر است در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی و انلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بلوغ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  بلوغ دیررس در دختران و پسران

بلوغ دیررس

در فرایند بلوغ دختران و پسران تحت تاثیر رشد جنسی قرار گرفته و تغییرات اساسی را تجربه می‌کنند. به دلیل اینکه افراد در بین دوران کودکی و جوانی قرار گرفته اند؛ از لحاظ روانی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. این موضوع وقتی افراد دچار بلوغ دیررس می‌شوند؛ نیز تشدید می‌شوند.

از طرفی برخی از دانشمندان معتقدند که با وجود بلوغ دیرس، نوجوان زمان بیشتری دارد تا خود را با تغییرات این دوره وقف دهد. در واقع می‌توان گفت این موضوع هم مزایایی دارد و هم منجر به مشکلاتی می‌گردد. زمانی که دختران دیرتر از 13 سالگی و پسران نیز بعد از 15 سالگی دچار تغییرات جسمانی و جنسی شوند؛ بلوغ دیررس اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از سن بلوغ پسران و دختران کلیک کنید.

دلایل بلوغ دیررس


بلوغ دیررس در دختران و پسران به دلایل مختلفی بروز می‌کند. در واقع عوامل مختلفی در این مورد موثر هستند. در این قسمت به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

بخشیدن همسر | راه های بخشش اشتباهات همسر

بخشیدن همسر یکی از رفتارهای پسندیده در زندگی مشترک بوده که باید هر دو نفر آن را در خود تقویت کنند. به طور کلی داشتن روحیه گذشت در زندگی زناشویی بسیار مهم است. از طرفی همه ما دچار اشتباهاتی می‌شویم و گاهی دیگران را ناراحت می‌کنیم. پس نباید به طرف مقابل سخت گرفته و او را شماتت کنیم؛ چرا که خودمان نیز روزی در این شرایط قرار می‌گیریم. اما حتی بخشش نیز اصول و قواعدی دارد که در صورت رعایت آنها، ثمربخش خواهد بود. برخی افراد در ازدواج خود یک اشتباه را چندبار تکرار کرده و همچنان از طرف مقابل انتظار بخشش دارند. اما اینکار درست نبوده و اوضاع را پیچیده تر می‌کند. از همین رو هر دو نفر باید در این مورد اطلاعاتی داشته باشند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشیدن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  بخشیدن همسر

بخشیدن همسر

از طرفی بخشیدن همسر نیز کار ساده ای نیست. البته این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد. اما به طور کلی برای اینکه بتوان به طور کلی موضوعی را فراموش کرد و دوباره به زندگی عادی بازگشت باید مراحل مختلفی طی شود. برخی از افراد بعد از انجام اشتباهی تظاهر می‌کنند که هیچ اتفاقی نیوفتاده است و یا از همسر خود انتظار دارند که سریعا آنها را ببخشد. اما همین موضوعات است که اینکار را برای دیگری سخت می‌کند. به هر حال داشتن زندگی پایدار و باثبات بدون روحیه بخشش امکانپذیر نیست و هر دو طرف باید از مسائلی چشم پوشی کنند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های بخشش خیانت کلیک کنید.

علت سخت بودن بخشیدن همسر

در قسمت قبلی تا حدی به این موضوع پرداختیم که بخشیدن همسر سخت است. اما به طور کامل دلیل آن را شرح ندادیم. بعد از اینکه همسر اشتباهی را مرتکب می‌شود؛ دیگری دچارگیجی و سردرگمی شده و احساسات را بدی را تجربه خواهد کرد. همچنین حل کردن همه مشکلات و نادیده گرفتن آنها، ممکن نیست. به همین دلیل بسته به اشتباهی که فرد انجام می‌دهد؛ همسر او مسائل زیادی را تجربه کرده و بعد از گذر از آنها تصمیم به بخشش می‌گیرد. این فرایند گاهی افراد را دچار سختی هایی می‌کند. برای اطلاع از دلایل قهر با همسر کلیک نمایید.

چگونگی بخشیدن همسر


از طرفی برای بخشیدن همسر راه هایی وجود دارد که با استفاده از آنها افراد می‌توانند راحت تر با این موضوع کنار آماده و فرایند را سریعتر طی کنند. همه اینها ملزم این است که دیگری نیز برای جلب رضایت همسر خود تلاش کرده و واقعا از کار خود پشیمان باشد. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

ازدواج با آدم مذهبی | 5 نکته مهم در ازدواج با آدم مذهبی

ازدواج با آدم مذهبی چالش های بسیار زیادی برای افراد دارای عقاید متفاوت همراه دارد. کسانی که خودشان اعتقادات قوی ندارند، با وجود تفاوت های مذهبی، فرهنگی و دینی با فرد مذهبی ازدواج می‌کنند. اما به نظر شما این ازدواج با دوام خواهد بود؟ بسیاری از ازدواج ها با فرد مذهبی بادوام و‌ بسیاری نیز به جدایی ختم شده است. بنابراین نمی‌توان درصد حقیقی برای این موضوع در نظر داشت. اگر موضوع اختلاف مذهبی بین زوجین حل و فصل نشود، مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

پدیدایی بحران های بزرگ در ازدواج با آدم مذهبی، شما را از زندگی سیر خواهد کرد. این مشکلات کیفیت رابطه زناشویی را به شدت پایین می‌آورد و احتمال خیلی زیاد رابطه را به سوی جدایی سوق خواهد داد. طبق نظر روانشناس، از ازدواج با افرادی که از لحاظ دینی، فرهنگی، اجتماعی و … با شما تفاوت دارند؛ باید اجتناب کرد. قبل از ازد‌واج حتما از روانشناس کمک بگیرید تا جلوی مشکلات جانبی را بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم مذهبی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  ازدواج با آدم مذهبی

ازدواج با آدم مذهبی چگونه است؟


هر فردی با باور ها، اعتقادات، تربیت و فرهنگ متفاوتی رشد کرده است. اگر در هنگام ازدواج به این موضوعات توجه کافی نشود، باید در انتظار آسیب ها، چالش ها و مشکلات بسیار زیادی باشید. برای اینکه با آدم مذهبی ازدواج کنید؛ باید با شرایط و مشخصات فرد آشنا باشید. رعایت اصول اخلاقی، اعتقاد به حجاب، شرکت در مناسبات و مراسمات مذهبی، رعایت احکام و اصول اخلاقی و … از خصوصیات رفتاری و اخلاقی افراد مذهبی است.

اختلافات مذهبی ریشه در نا آگاهی زوجین دارد. که این عامل زندگی مشترک را بالا و پایین می‌کند. برای پیشگیری از بروز هر نوع چالش حتما از روانشناس کمک بگیرید و به درک درستی از یکدیگر برسید. در این مقاله راجع به ازدواج با آدم مذهبی به طور کل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه از خواستگار چی بپرسم کلیک کنید.

نکاتی که در رابطه ازدواج با آدم مذهبی باید به آن توجه کرد

در ازدواج با آدم مذهبی باید به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله راجع به نکات این ازدواج صحبت کرده ایم.

ترس از مجرد ماندن | 6 روش مقابله با ترس از مجرد ماندن

ترس از مجرد ماندن جزو مسائلی است که در اغلب افراد مشاهده می‌شود. به دلیل پیچیدگی ساختارهای اقتصادی و اجتماعی چنین مشکلی در بین جوانان به وجود می‌آید. به همین جهت ترس‌ از مجرد ماندن یک انتخاب در بین جوانان شده است. و این نوع سبک زندگی را نمی‌توان غلط دانست. اما مانند تمامی سبک های انتخابی زندگی؛ این موضوع نیز مزایا و معایب متفاوتی دارد.

ترس از مجرد ماندن نوعی اختلال اضطرابی است. این نوع ترس به موضوع هراس شدید مرتبط می‌شود که فرد از تنهایی هراس دارد. در واقع نگران این موضوع است که همیشه تنها بماند و به افسردگی دچار شود. جهت رهایی از این ترس حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع:  ترس از مجرد ماندن

ترس از مجرد ماندن چیست؟


ترس از مجرد ماندن یکی از ترس‌های رایج در جوامع مختلف است و برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. دلیل بروز این هراس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این دلایل می‌توان به فشارهای اجتماعی، ترس از تنهایی، فراموش شدن یا حتی ترس از عدم توانایی در برقراری روابط عاطفی اشاره کرد. ترس‌ از مجرد ماندن می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری بر زندگی فرد داشته باشد. این ترس ممکن است باعث انزوا و اجتناب از برقراری ارتباط شود و فرد را از تجربه‌ های مثبت و رشد شخصی منع کند.

همچنین، ترس از مجرد ماندن ممکن است باعث استرس و اضطراب شدید شود و زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. برای مقابله با ترس ‌از مجرد ‌ماندن، می‌توان به کمک مشاوره روان‌شناسی و یا تغییر الگوهای فکری و رفتاری پرداخت. همچنین، ایجاد اعتماد به نفس، پذیرش خود و توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌تواند به فرد کمک کند تا با این ترس مقابله کند و زندگی خود را بهبود بخشد. در این مقاله راجع به روش های مقابله با این ترس صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب ترس از مجرد ماندن

ترس از مجرد ماندن می‌تواند به افراد در زندگی روزمره و روابط شخصی آن‌ ها تاثیرات منفی بگذارد. برخی از عواقب احتمالی ترس ‌از مجرد ‌ماندن را در این بخش مقاله اشاره کرده ایم.

✨ ایجاد استرس و اضطراب

ترس از مجرد ماندن می‌تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب شود و همچنین در این شرایط فرد احساس ناراحتی و نگرانی بیشتری را تجربه می‌کند. به همین جهت حتما باید نگران اضطراب و استرس خود باشید.

✨ خود کم‌ بینی

یکی از عواقب ترس از مجرد ماندن، خود کم بینی است. افرادی که از ترس‌ مجرد ماندن رنج می‌برند، ممکن است به خود کم‌ بینی و کاستی در اعتماد به نفس دچار شوند. به همین جهت از اعتماد به نفس بسیار کمی برخوردار هستند.

✨ روابط ناموفق | ترس از مجرد ماندن

ترس از مجرد ماندن ممکن است باعث شود که فرد در روابط خود پرخاشگرانه یا نا امیدانه عمل کند و در نتیجه، روابطش ناموفق باشند. در واقع این ترس و هراس همیشه فرد را نگران می‌کند. که همین نگرانی مانع رضایت از زندگی می‌شود.

✨ انزوا و تنهایی

ترس از مجرد ماندن ممکن است باعث شود که فرد به انزوا و تنهایی فکر کند و از ارتباط با دیگران فاصله بگیرد. در واقع چنین هراسی جوانان را به سوی تنهایی سوق می‌هد.

✨ عقده‌ های روابطی

ترس از مجرد ماندن ممکن است باعث شود که فرد عقده‌ های روابطی‌ ایجاد کند که باعث محدود شدن در روابطش می‌شود. بنابراین فرد رفتارهای عجیب از خود بروز می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که روابط خوبی شکل ندهد.

✨ تأثیر بر سلامت روانی و جسمی

ترس از مجرد ماندن ممکن است باعث تاثیرات منفی بر سلامت روانی و جسمی فرد شود، به‌ طوری که شاید با مشکلات خواب، افسردگی و سایر مشکلات روانی و جسمی دست و پنجه نرم کند.

روش های مقابله با ترس از مجرد ماندن


برای مقابله با ترس از مجرد ماندن، می‌توانید از روش‌ها و راهکار های مختلف استفاده کنید. در این بخش مقاله به این روش ها اشاره کرده ایم.

لکنت زبان کودکان | انواع و درمان لکنت زبان کودک

لکنت زبان کودکان یکی از مشکلات شایع در میان کودکان است. بسیاری از کودکان در دوره رشد خود مشکلاتی را تجربه می‌کنند که منجر به لکنت زبان می‌گردد. این موضوع در بیشتر موارد موقت بوده و کمتر کسی لکنت زبان اش تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد. در بیشتر موارد لکنت زبان قابل درمان بوده و می‌توان تا حد زیادی آن را کنترل کرد. این موضوع با همکاری خود کودک و والدین او امکانپذیر است. فراموش نکنید که این شرایط می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی برای کودک گردد؛ به همین دلیل درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. افراد برای درمان می‌توانند با یک مشاوره کودک مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع:  لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان زمانی اتفاق می‌افتد که در حین حرف زدن بر روی یکی از حروف وقفه ایجاد شده و یا به صورت مکرر تکرار گردد. این موضوع خانواده ها را بسیار نگران کرده و حتی باعث می‌شود که این مشکل تشدید شود. این حالت کودک را دچار اضطراب کرده و مشکلات زیادی را برای او ایجاد می‌کند. بهتر است در این مورد به کودک فشار زیادی وارد نکرده و برای درمان به او کمک کنید. لکنت یک اختلال گفتاری ارتباطی محسوب شده که احتمال پیشروی آن هست. به همین دلیل پیشگیری و درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از دلایل گوشه گیری در کودکان کلیک کنید.

سن شروع لکنت زبان در کودکان

فراموش نکنید که اختلال در گفتار تا 3 سالگی طبیعی است. چرا که کودک در این سنین در حال یادگیری زبان و حرف زدن و احتمال دارد که دچار مشکلاتی گردد. بر اساس تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است؛ معمولا لکنت زبان از 2 تا 5 سالگی ایجاد شده و در شش یا هفت سالگی که کودک به مدرسه می‌رود؛ به اوج می‌رسد. اما از طرفی در این دوران، کودک نسبت به تکلم خود حساس نبوده و از این بابت نگران نمی‌شود. اما هرچه فرایند درمان زودتر آغاز شود؛ نتایج بهتری در پی خواهد داشت. برای اطلاع از نشانه های کودکان دیرآموز کلیک کنید.

دلایل لکنت زبان کودکان


لکنت زبان کودکان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. البته هنوز نمی‌توان دلیل قطعی برای ابتلا به لکنت در نظر گرفت؛ اما برخی از عواملی که نقش بیشتری در این مورد دارند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی با پیامدهای ناشی از ترساندن کودک کلیک کنید.