حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

دیالیکتیک شازده کوچولو

قرآن کریم درقصه ابراهیم خلیل(ع) دیالیکتیک مباحثه او

با دیگر باورمندان عقیدتی برخدای ستاره و...را پررنگ می کند.

اندرماجرای موسی کلیم(ع) اما ترمودینامیک حاصل را که نتیجه

عملی سرگردانی های بنی اسرائیل به شکل عام وخاص فرد 

او است تحت عنوان وادی تیه بروز می دهد

قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ

قرآن کریم سوره بقره(مورد ابراهیم(ع))

یعنی اینجا صرفا صحبت از مباحثه نیست و دست طبیعت به

مشاجره ای کشانده و باید چاشنی دیالیکتیک را در لحظه به

سیروریت درآوریم به تبلور با ترمودینامیک و...

فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا یَتَرَقَّبُ ۖ قَالَ رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ

آیه21سوره قصص(مورد موسی(ع))

اما چرا به یوسف(ع) که دررسید خدای متعال بر فرقان خویش

جریان او را احسن القصص خطاب می کند!؟ رجوع به همان آیات

خاص دراین باره نشان از رویت انوار مقدسه ائمه طاهرین(علیهم-

السلام) توسط پسریعقوب نبی(ع) و نقل ماجرا ازبهرپدردارد.

یعنی یوسف عکس ابراهیم و موسی(علیهماالسلام) از مراحل و

واحه های پیشین دیالیکتیک ودر امتدادش حسب جبر زمان

ترمودینامیک رد شده و به چنان ساحتی دخول نموده که د ررویای

صادق توفیق رویت جاه و جلال آن شازدگان وعزیزکردگان ربوبی

را یافته است

إِذْ قَالَ یُوسُفُ لِأَبِیهِ یَا أَبَتِ إِنِّی رَأَیْتُ أَحَدَ عَشَرَ کَوْکَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ

 رَأَیْتُهُمْ لِی سَاجِدِینَ  آیه4ازسوره یوسف

اصولا کتاب هایی که موضوع سیرالی الله را شرح می دهند مورد

توجه بشریت هستند و بلاشک جناب سنت اگزوپری با درک همین

حقیقت از روی فطرت عرفی خویش حتی میراث های وحی موجود در

بین ادیان متعالی به خلق آن شاهکار بزرگ دست زده بر مصداق آن 

شعرمعروف صاحب مثنوی که:

ما زبالا ایم و بالا می رویم....ما زدریایی ام ودریا می رویم

غریبانه

رس رستن چنان باری کشیدند...که گویی اصل پروازش ندیدند

به کرکس ها قائم روی سرها...بگفتند و آسمان را خط کشیدند

هوا می زد میان بال و پرها...همان را هم به زور دشنه چیدند

پرنده باد کرد و درخودش رفت...که تیغ صبح باری سربردیدند

بدین یلدای بی هرآشنایی...چرا او را چنین از هم دریدند

(سروده طلبه سعیدحریری اصل)

#خجسته-آزادی

به فدای غبارحرم حیدرکرار

نوشته :عمویی خیلی روح روح می کنی و جانماز آب می کشی

اما تو روحت!؟

شما آخوندها عین گربه فقط جایی که گیرکنیدمیو میوی جگرسوز 

کرده می زنید به صحرای کربلا و الا بقیه اوقات عمروعاصی هستید

 و جیب هایتان هم که ماشاء الله بزرگ است و سیرمونی اش نیست...

جواب اینکه:دقیقا کدام روحم را می گوید؟

چون حقیر از ناحیه آدم های شیشه خورده دارکنت و شلواری تا خود

نعلین و عرق چین پوش انقدرروانم دچارجراحت شده چندین دست

از اینکه مرادت هست زاپاس برداشته با خود خرکش می کنم تا

محل و موقع استفاده اش

نه اینکه بگم روح کلفتم که آن کاراولیاء الله(علیهم السلام) باشد .

منتها زیردوش رفتن روحم ای بدک نیست و تا یه تقی به طوقی خوره 

ما یک دور غسل مدیتیشنی می گیرم قربتا الی الله و بقول فرنگی ها 

ریلکس و شارژ مجددشده  اکانت مان دوباره فعال می شود

که روز ازنوروزی ازنو الی برک الله البته بی هرجیغ بنفش...

خلاصه اینکه رو روح بنده  با این تیکه ها قدم روهم که بری کاملا 

تابلو  و پر واضح است در آفسایدی الی یوم القیامه

خوب خدا در و تخته رو به هم جور کرده و هر چی روح اینجانب  کش 

می آید روی جنابت ایضا 

اما آخراین قصه انشاء الله بی آبروی ام نیست اما کون لختی تو گشاد 

دارش دیریازود چرا .چون اگر شلوارم را هم اجبارا پایین بکشی

دیگه خجالت نمی کشم و شخصیتم ترک برنمی دارد و فقط می گویم:

به فدای غبار حرم حیدرکرار

#ارتش-ضایبر

نا محسوس

پیغام داده:سن ناربده آش به همین خیال باش

دیگه همین مونده یک آخوند و روحانی بره تو 

برنامه مهمونی اصلا می دونی چی میشه؟ تر 

می زنه تو کل هیکل پروژه و ملت جای اینکه 

پول بدن واسه قسمت های جدید یک چیزی

هم دستی می دهدتا نبیندش...

عرض میشه:مهمونی خودش روح داره منتها

مثل من ناشی با پسوند آنی نیست که سبب

بشه سیبل همه بدبختی ها و مادر کل 

بمب هاشناخته بشم.

آره و بقول معروف تو خود حجاب خودی

اگر امثال بنده جای آنی و فانی یک مقدار بیشتر

تو نخ همان جنبه روحی می رفتیم دیگه نه اینقدر

 قصه داشتیم و ایضا غصه که حتی بودن مان

 مهمونی مردم راعزا کند

هرکه بام اش بیش برف اش بیشتر

#شیخ

کودک درون

ببین بچه تو تنها کسی هستی تو این عالم که من

بی هرخجالت و سانسور ضمنی می شوداز او بپرسم:

حال دوست دخترت چطوره!؟

می دونی هرچقدرهم که نقش آدم های بی اعصاب 

رو بازی کنی که تو رو سننه...

باز وبقول نبات خانم ای جان  که اینقدرکشش داری

و با یک هدیه کوچیک مثل حباب ساز فورا

می رسی به جاهای شیرین قصه که: الهی من

قربونت برم

پس منم می گم خدا نکنه کاشکی باشی و بزرگ

بشی منتها این طفلی هم که هستی نگهداری

واسه خودت 

آخه می دونی شاید بعدها بفهمی کسایی

که بچگی نمی کنند یعنی اهل تجربه وآموزش

نیستند اصلا بزرگ نشدند و لوصاحب سبیل

کلفت وسرلخت مثل طهماسب

#مشدی

اولین شهید

مشابه شیوه اعدام جناب سفیرالحسین(ع)مسلم بن عقیل

اندرابتدای نهضت حسینی داعش نیز در آغازین جنایت هایش

به خاک عراق سربازی را به شیوه پرت کردن از بلندی پل و

دار زدن از بین برد(هرچندبعضی رسانه ها مدعی ایرانی بودن

این شهیدشدند اما آن مطلب صحت ندارد و نامبرده ازاعراب

 محلی بود رحمت الله علیه))

اما نکته جالب اینکه هم دار الحکومه کوفه جزء اولین مکان

های فتح شده توسط جیش الله مختار ثقفی(ره) بود و نیز دقیقا

همین پل بعد از فتوای جهاد کفایی آیت الله سیدعلی سیستانی-

(دامت برکاته) فورا از کنترل دواعش درمنطقه خودخارج گشت

#چوب-خدا

چپ مذهبی!؟

طیف چپگرا جماعت موسوم به نو اندیشان دینی از علی شریعتی

مخالف مشی مسلحانه تا محمدحنیف نژادموافق آن دریکی و دو 

نکته کلیدی باهم توافق دارند و اعظم از آنها انداختن ائمه طاهرین

(علیهم السلام) ازشان تفسیر و جایگاهی است که روایت سنتی از

مذهب حقه تشیع به همت کسانی چون شهیدزین الدین ثانی

حسن جوری علامه مجلسی و آقای بروجردی (رضوان الله علیهم-

اجمعین) جا انداخته و تبلیغ نموده اند.

یعنی اینکه پا گذاشتن روی آن پندارصحیح استادشهریار در

باب مولانا علی(ع):نه بشر توانمش گفت نه خدا توانمش خواند

ایشان با تفسیر سطحی و عمری زده از آیه:انما بشرمسلکم

مسائلی چون خلقت خاص و ما قبل هردیگر چیز آن چهارده-

تن پاک و اقامت ایشان درطاق عرش الهی یعنی جواررحمت و

قرب ایزدمنان را منکر می شوند

اما زندگانی و حیات25سال امام جواد(ع) از بهر افراد صاحب

وجدان و دقیق خط بطلانی است روی این دست اراجیف سطحی!؟

حضرت ابن الرضا(ع)هفده سال امامت نموده و آغازآن طبعا از

زیرسن تکلیف پسرو حدود هشت سال بوده 

خوب حالا اگر امام وصل به ما واء طبیعه نیست الهامی در کار

او نمی باشد و استغفرالله انسان معمولی خوب بوده راستی

شما فرقه چپول چگونه رضایت به زعامت طفکی خرد می دهید

که ازمسلمات مذهب است و رد آن مترادف خروج از خیل

امامیه؟بله هزار و یک از این دست بدین حقیقت تلخ می رساند

که جماعت ایدئولوژیک مذهبی از حاکم گرفته تا محکوم 

یعنی رائفی پور درقدرت که گفته:شوخی مثبت18امام (ع)

در بین عموم نشاید گفت تا مسعودرجوی که علنی و به بیانه

مقابل جبهه شر ویزیدی زمان گروه خیر را خود و همفکران نام 

برده بی ذکر خیر و کرنش درقبال امام منتظر(عج) یعنی نماد اعظم 

و اکبر صادقان ادامه نطق می دهد مشترکا و با وجود دعوای قدرت

فی مابین شان چه بلایی برسر اعتقادات صحیح و قدیمی ما آورده اند

#شیعه-صفوی

قصه ارجمند

نه اینگونه ماندن و نه آن سان رفتن

که زیرخروارها خاک اش شرافت دارد براین هردو

و آری مرگ هم ازنعمت های خدا است...

داریوش شاه بود برزویه طبیب انوشیروان اما دادگر

شادی روح جناب انوشیروان ارجمند خواهشا الفاتحه

# قشر-خاکستری

کودک مجرم

آنچه از سنت نبوی و علوی (علیهما السلام)یعنی آن یک روح دردو بدن 

مطهر به ما رسیده و روال فطری رایج به نظام های سیاسی مبتنی بر

لیبرال دموکراسی است هنگام ارتکاب جرم وبژه توسط کودک  و

فرد زیرسن قانونی فورا ضابط و قاضی پرونده مذکور مبادرت به 

احضار والدین متهم یعنی سرپرست او می نماید و درصورت ثابت

شدن خطای بچه مذکور ضمن تخفیف به شیوه تقسیم عقوبت 

عمل می شود!؟یعنی یک بخشی از مجازات بواسطه گرفتن وثیقه

پایان دادن به حق سرپرستی فرستادن پیش روانکاو ومشاورو...

از دوش خردسال افتاده یقه پدرومادراو را می گیرد.

اما و متاسفانه چنانکه درفیلم متری شش ونیم هم شاهدیم

(سکانس محاکمه پدرو پسرموادفروش توسط قاضی(فرهاداصلانی))

رویه معمول و البته غلطی درنهادقوه قضائیه جا افتاده که یا اصلا

به این هنجارو سبک صحیح عنایت نمی شود یا وفقط حکم به گرفتن 

وثیقه یعنی دارایی بابا و ننه می دهند و بس .چنانکه از هریک 

پرونده منجر به قطع سرپرستی والدین و سپردن به بهزیستی

در مقابل صد حکم وثیقه گیری اجرامی گردد

درعین توجه براین اصل که  قاضی شیعی باید عدالت داشته باشد

و به سود ملاحظات حکومت نه بلکه عام رعیت حکم نماید

دست آخربی توجهی به همین مسائل سوژه مناسبی بهر شبکه -

های ماهواره ای مخالف حاکمیت پرداخته که برروی حاصل آن چون

اعدام و حد زدن بچه ها از بهرشستشوی فکری مردم زوم کنند و

درعین حال کار اختلافات خانوادگی را درمجاورت فقرو تنگدستی 

بدان پایه رسانده که اگر دردهه 50ش ازهر ده میتی که تحویل 

بهشت زهراء(س)می شد یکی جوان بود اکنون نصف آنها در

ایام شباب ریق رحمت راسرکشیده و به دیارباقی می شتابند

دخلیک یاالله

#عدالت-کجایی؟

تمسک

پیرزن دهاتی می گفت:قبل آنکه ازلواسان تعدادی سگ خارجی  را

آورده ودرروستای ما رها کنند راسو روباه و گرگ خیلی پر رو شده

بودند جدای از مرغ و کبوتر حتی به بچه گربه هم رحم نمی کردند.

یک گربه جوان اما که مادرش را ماشین زده  و کشته بود زخمی و 

مریض  به زیرسایه این منبر قدیمی مسجد ما که بعدباسازی و 

تعویض بیرون گذاشته شده پناه آورد

خوب یادم هست پاییز بود و شبی جانوران دخل چند مرغ و حتی 

گوسفندی را در تویله کهنه و نیمه خراب آورده بودند

اما به این گربه سفید کاری نداشتند یعنی  آنها  گرسنه از ورودی

روستا و کنار او رد شده به سمت دیگر قربانیان رفته بودند

لذا بعضی به تمسخرمی گفتند گربه مذکور از بس عفونت دارد و

شکم اش بادکرده حتی وحشی ها و کلاغ هم لب به وی نمی زند

اما چند ماهی  گذشت و او با خوردن چیزهایی که مردم مهربان

می ریختند سلامت خود راباز یافت 

تا اینکه روزی سیل عجیب وآنی آمد و جز حیوانات خانگی مابقی را

بردحتی بعض سگ های بالغ را اما گربه مذکوررفت بالای منبر و

آب مثل قایق او را چند متری جابجا کرد ولی نهایتا زنده ماند

ازاینجا بودکه من فهمیدم این حیوان باشعور براساس یک حساب 

و کتابی به منبر پناه برده است و جان خود رامدیون اش می باشد

أنتُم حُجَّةُ اللّه مَن تَمَسَّکَ بِهَا اهتَدى ، ومَن تَرَکَها ضَلَّ .امام علی(ع)

#نظر-کرده

بی طرف بی شرف نیست


در وقایع تلخ پاییز 1401ش مخصوصا مهر ماه خبردارشدم که به کمال 

تاسف برخی از عناصرموسوم به ضابط امنیت حتی درمقابل استغاثه

وطلب قطع کتک کاری یا حین شلیک با سلاح ساچمه زن و...بر ساحت

زوات مقدسه آل الله(علیهم السلام)جسارت و سب نبی (ص)می کردند

آن هم درحکومتی با داعیه جمهوری اسلامی و مذهب رسمی شیعه

بازاز آن طرف امثال مادرنوجوان مرحوم ابوالفضل آدینه زاده راشاهدیم

که به بهانه دستگیری شوهر ودخترش سخن درشت و ترکش دار به

ائمه طاهرین(علیهم السلام)نثار می کند!

یعنی و لب کلام جامعه ای است که از بعض مامور تا جمعی مغذوب آن 

مشترکا ازجهل و عنادفکری رنج می برند و برعکس دیوار بلند فرضی

و ایدئولوژیک تحت عنوان درون و بیرون حاکمیت بسیارانی ازایشان 

چه آنکه با وجود یدک کشیدن لقب ولی و سرپرست اجازه می دهد

بچه مثل دست گلش اندرآشوب و غوغای به پاشده در شهر خیابانی

شود چه آن بی وجدان فرد حرس و آجان نمایی که به سمت طفلکی

سفیرگلوله هارا نثارمی کند درعین اینکه می بیند بچه است و بی دفاع

مشترکا در جان و معصومیت ازدست رفته اش شریک هستند و این

دست کارها گناه بس عظیمی است که من نوعی فاش می گویم و

از گفته خود دل شادم سر سوزنی جزء اسباب ایجادش نیستم و

تا جان دارم نخواهم بود ولو به قیمت همه چیزانشاء الله...

بله تخم مرغ دزد شتردزد هم می شود!؟

آیا ایشان نشنیدند آن احادیث صحیح و شریف را که با برادران ایمانی 

مدارا کنید یا اندر عصر غیبت منجی(عج)به سان گلیم خانه خود باشید!؟

راستی وقتی سرابوالفضل صغیر مشترکا   بلای جوانمرگی  را آوردند

 چه توقع داری که حرمت ابوالفضل کبیر(ع)نگهدارند و باز کدام ضرورت

 هست که حقیربرای دو ادعای طرح شده ام دراول این متن سند بیاورم

فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة

#دست-ابوالفضل


مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری وسعیدحریری اصل

شادروان آیت الله حسینعلی منتظری درواپسین دیدارم با ایشان به تاریخ

اسفند1384ش که جنبه خصوصی داشت فرمودند:تازه به قم که آمده 

بودیم امکانات حوزه کم بود مادریک حسینیه ای مقابل پل آهنچی و نزدیک

قبرستان بیات شب ها را سحرمی کردیم یعنی همان جایی که بعدهای آقای

مهندس مهدی بازرگان را به خاک سپردند.

شب های پاییزی سردی بود و ما وسایل خواب و استراحت کم داشتیم 

آب قم هم که می دانیدشور است مال اطراف حرم بی بی معصومه(س)

که وضو می گرفتند مشکلاتی مثل تراخم چشم ایجادمی کرد پدربزرگ

شما یک کاسه مسی دسته داری داشت که در آذری به آن مشکفه 

می گفتند و آب راتمیز نگاه می داشت بنده نیز آقایان  سادات رضا و موسی

صدرهم از آن استفاده می کردیم بعدها  سید مصطفی خمینی وسید صادق

طباطبایی پسر آیت الله سلطانی(ره)هم که خرد بودباجمع ما مرتبط شدند.

یک فرمانده ارتشی حوالی قم بود بچه تبریز که علاقه زیادی به آقای

سیدکاظم شریعتمداری داشت و چون مرحوم عیوضی در خدمت ایشان به

قم مشرف و ساکن شده بودند روزی تعدادی پتو قمقه یقلوی و...به ما 

بخشید وتوانستیم آن زمستان سخت راردکنیم

وبنده بعدش دروادی السلام نزدیک همان قبرستان معروف منزلی گرفتم

آقای عیوضی هم همینطور و همسایه شدیم البته چندین خانه فاصله بود

تا اینکه پدرش عباس علی  ازهمان ده ایشان درحوالی بستان آباد  آمد

خدمت آیت الله بروجردی و ازایشان اجازه خواست تا پسرش را به موطن

منتقل کند آقای بروجردی هم باوجود اینکه می دانست وی درحد استادی

حوزه هست رضایت دادند

حمله عوامل شاه که به فیضیه پیش آمد ایشان به من پیغام دادکه لحظات

وقوع این جریان با وجود بی خبری دلم چنان گرفته بود که یقین کردم 

اتفاق بدی درمدرسه سابق ما افتاده است...

نهایتا سال 43 ش خبردارشدم به علت سرطان درتبریز فوت شده و

پیکر سالم او و بقایای جنازه پدرش را 51ش با اجازه جناب شریعتمدار از

تبریز به قم آورده و درقبرهای  که آقای بروجردی(ره) جهت این پدرو

پسر به وادی السلام خریده و به آنها هدیه داده بود خاک کردند.

من آن زمان گرفتار زندان بودم اما به محض اینکه خلاص شدم سر

خاک ایشان رفتم وهروقت به وادی السلام بروم حتمابه مزار اوسر

می زنم.خداوند همگی ما را بامحمد وآل محمد علیهم السلام محشورنماید

(ایشان درپایان این ملاقات یک جلد از آثارخود با عنوان از آغاز تا انجام

درگفتگویی دودانشجو را به اینجانب هدیه دادند)

شادی روح فقیه عالیقدر حاج حسینعلی منتظری و برادرش آشیخ میرزا-

علی عیوضی گنجی خواهشا الفاتحه

(تصویرزیر معرفی مجموعه آثار مرحوم آیت الله منتظری نجف آبادی)