حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

کفتر چاهی

جلد بساط هیچ کفتر بازی نمی شوند مگر اینکه به گنجه همیشه

در بسته کبوترها بهر گوشت و تنوع در جوجه کشی بکار  رود.

منتها همین ولد چموش در بی وفایی  و گیج زن گاه آزادی را فقط 

پای ثابت حرم ائمه (علیهم السلام) و عبادتگاه ادیان ابراهیمی سابق

می توان یافت.ایضا سر در گرو چاه چون مولانا علی(ع) و بهر دفع شر

جن بد و کم عقل مطابق روایات صحیح السند وارده از ناحیه زوات -

مقدسه آل الله (علیهم السلام).بله همان هایی که فوج فوج روی 

گنبد حرم رضوی می نشینند بر فراز مثل مسجد ایا صوفیه استامبول 

یکی شان هم جاگیر نمی شود و صرفا پلاس میدان تقسیم اند تا با زبان

بی زبانی خود فریاد زده باشند:

مناره ای که از آن صوت یا علی نرسد...مناره نیست ستون جهنم است آنجا

#بر-دشمن-مرتضی-علی(ع)-لعنت

نو بر

اگر امروز کارگران وعوامل تهیه فیلم یک حبه قندرا متهم کنیم که سناریو

خود رااز کتاب سالاری ها اثر زنده یاد بزرگ علوی کپی برداری کردند هر

عاقل ومنصفی را ناخواسته خنده آید که مگر نوشتن از خانواده سنتی وپر-

جمعیت ایرانی آن هم مقیم یک شهرستان گوشه کناری قدمتی به درازای

قرن ها ندارد!؟باری هیچ رقمه آقای علوی در سالاری ها نماد آن را نیاورده.

آثار او و بعض رمان نویسان معاصر دگر واقعا یگانه است مثلا استادهوشنگ-

مردای کرمانی  درقصه های مجید  خلق شده شان درست است زندگی

یک نوجوان ایرانی دستمایه و ستون اصلی است ولی محیط کرمان وضع 

اقتصادی ضعیف مجید و سلوک مادر بزرگ اش و...به آن ماجرا استخوان 

بندی خاصی داده اصطلاحا شناسنامه دارش می نماید.

باری داستان نویسی و ساخت سناریوی فیلم و سریال یک جورهایی 

شبیه دین و مذهب است!؟بعضی المان و تمثیل ها آنقدر بکار رفته اند

که استفاده از آن کپی برداری نیست و نویسنده واقعی و بکر یک چند 

ستون عمومی سابقا استفاده شده ایضا خلاقیت خاص خود را به هم آمیخته

نوبرانه ای می آفریند عین مذهب که اصول عقاید دین را درکنار روایت

خاص خودش دارد.

این سان شبهه کپی برداری مرحوم عباس کیارستمی ازنوشته و  لوکیشن شمالی 

 کامبوزیا پرتویی  و..را اگر بنگردید خواهید دریافت که چه داعیه آبکی است.

زلال بودن وبی آلایشی ملت ایران در هرچهار گوشه این مرز پرگوهر بروزهای 

خاص خودش را دارد وخانه دوست کجااست را کیارستمی جاهای دیگر نیز

می شد بسازد و باری دلایل اجتماعی سیاسی و...دهه شصت الزاما کارگردان 

را بدان جا رساند و اصلا چون هردو سوی جریان هنگام طرح شبهه توسط افراد

ثالث و رابع از دنیا رفته بودند ونشد  از خود دفاع کرده وروشنگری مستند 

نمایند کار غیرانسانی است.

ایضا هم تراز نمودن آن جریان با مورد مشابه آقای اصغر فرهادی هم جفا است

#نوبرش-را-آوردی!؟

اسطوره کیارستمی!؟

در جامعه و طبعا فضای مجازی و نت موجی که توسط بازیگری زن و کارگردانی

مرد هر دو شاخص درباره کپی برداری سناریو و موضوع بعض فیلم های 

معروف  زنده عباس کیارستمی همچون خانه دوست کجا است راه افتاد

یک پاشنه آشیل جدی هم البته و اکثرا نادیده گرفته شده دارد.

جوهر و دست مایه این کارها بیش از آنکه طراوش کرده ذهن و قلم فلان

داستان نویس غیر مشهور یا حتی مطرح باشد ریشه در عرف جامعه ایرانی

داشت و هرآنچه از آن آب می خورد و یک نمونه بارز اش شعائر شیعی.

پس این حقا جفا است که آقای عباس کیارستمی را اینگونه مفت خور

جا زنیم و بواسطه آن  حربه اسطوره کیارستمی را درهم کوبیم.

آن مرحوم خودش الهام گرفته از اسطوره های ناب تاریخ دیر پای ایران 

است و بند چنین وصله های ناجور به آن قامت بلند البته که که محال

و تنها معرف ناهنجاری های رایج در فکر و کلام طراحان باشد .چیزی که تا

مرگ مشکوک و البته پر حرف و حدیث یکی ازچاه کن ها هم کشید...  بلکه 

درس عبرتی باشد بهر عاقلان ناظر وعارفان حاضر این جریان.

#استاد-مرحوم-عباس-کیارستمی

عمویی را بفرمایید که...

کله شمشیر بین  داس بدی  خورده است

پتک هم از بخت کج بر سر او خفته است

گرچه به ستر همان گیس بدل  برده است

لیک زد و باد ریخت آنکه اثر رفته است 

گو به عمویی که هان دولت تان1 مرده است

مردک شامورتی باز کوپه2 گوه خورده است

1.اشاره به داماد نقی معمولی دولت تاجیکی که

شخصیت واقعی خود را عین پدرش پنهان می کند

مثلا سیگاری است و...

2.تل و کوه مانند.کنایه از زیادی یک چیز و عنصر

سروده طلبه سعیدحریری اصل

(عمویی را بفرمایید که :تکیه کلام ارسطو (احمد آقا مهران فر در پایتخت 7))

بی نهایت بار گفتیم:دختر به عمری ها ندهید اما کو گوش شنوا...!؟

#ارسطو-دمت-گرم

ایوان مدائن

تقدیم به پیشگاه  حکیم افضل الدین خاقانی شروانی(رحمت الله علیه)

کشتگان  عشق را مرگ از قضا افسانه است

این دو سه روز جهان با جانشان بیگانه است

گرچه بسیار و کمی اندر قضا خود زیستند

قدر عمرشان قد تولای صاحب خانه  است

آنکه باشد مست می مخمور این میخانه است

غیر او هر که بدان  احمق ترین دیوانه است

دغدغه مندی اینکه کی ز چرخ افکنده ایم

واگذارد آنکه را همت برش جانانه است

(سروده طلبه سعید حریری اصل.فروردین1404ش)

#مولا-مدد

قبرستان ابوالحسین قم المقدسه8

اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ

قبرستان ابوالحسین از یک حیاط اصلی تشکیل یافته که مقبره هایش پیرامون

آن جا خوش کرده اندو با راه باریکی به قبرستان نو وصل می شود.

ورود مستقیم به ابوالحسین نیازمند طی کردن کوچه ای حد فاصل پل-

آهنچی تا آن است اما قبرستان نو کمی پایین تر از حرم کریمه اهل بیت(س)

و پل آهنچی به بر اصلی خیابان واقع گردیده .

(عکاس سعید حریری اصل.آذرماه1404ش)

آزادیستان

آذر آبادگان ای خاک بی دونان سلام

زادگاه آشو زردشت قله طوفان سلام

ذکر تبریز اینچنین  جوهر زدم تا بشنوی

شهره شهر ادب بر دخت پروین ات سلام

جنبش مشروطه را احیاء نمودی آفرین

بر یکی شیخ محمد در خیابان ات سلام 

نغمه حریت  از تو هر دمی چون می رسد

خود  نگار ملکی و آزادیستان اش  سلام

سیر کردم تا رسم بر مر این مطلب بلی

جزء ایران بر تو و خلق مسلمانت سلام

(سروده طلبه سعید حریری اصل فروردین1404ش)

#شیخ-محمد-خیابانی

خرمای نقد!؟

بر خط و موج آفرین امروز رسانه های داخلی بر تبل جنگ کوبیدن رحیم پور ازغد ی ها

باری از برای اپوزسیون شان مصطفی مهر آیین است.

اما از این له تا آن علیه جمهوری اسلامی ایران و از دعوت به همایش حکومتی بعنوان

 سخنران و یا حاضر تا احضار با نیت بازجویی به اتهام  تبلیغ علیه نظام چیزی که سر به

سر و در عین هوچی گری بوق های تبلیغاتی حاکم و محکوم جمیعا نادیده گرفته می شود

اینکه:چه برفراز جایگاه و چه کف سلول قدرت هیچ فرقی نمی کند وقتی تو درگیرودار 

بازار داغ سیاست دل بند لبخند همان کودک دستفروشی هستی که با نشان دادن 

پوکه خالی کپسول آموکسیل نهیب ات می زد: اگر قدر خرج همین امشب در آورم 

بس است

آری من نوعی انسانیت و اسلامیت  را نه در ازغدی یافتم نه مهرآیین بلکه بر

همان دست کریمی دیدم که جدای گلاویز شدن با عوارض عصر غیبت  و اهل سیاست

رایج در جهان امروز تا پرشال اش قد کشید و مرهمی هر چند کوچک بر درد دل  آن 

طفلک صغیر شد که فرموده اند:خرمای نقد به از حلوای نسیه

#قشر-خاکستری

8شوال

بقیع در بند غربت گیر کرده

همه عشاق خود را پیر کرده

شبانگاهان بدون تک چراغی

به عالم  برده نور و دیر کرده

ببین هر سفته را تقریر کرده

زده آتش به جان زنجیر کرده

یقینا کی شود از آن نگوییم

که دیگر اشتها را سیر کرده

(سروده طلبه سعید حریری اصل 7شوال1446)

#روز-جهانی-بقیع

قبرستان ابوالحسین قم المقدسه7

در روزگار ما قبرهای چند طبقه مسئله عجیبی نیست. حتی جدای گرانی 

زمین اش مرسوم شدن اهداء پیکر متوفی جهت امور آزمایشگاهی(امین-

الله رشیدی)هم بر سر زبان ها افتاده است اما حوالی نیم قرن قبل مسئله

تفاوت زیادی داشت و بسیاری از مردم ایران تقید به دفن اموات در خاک

سرزمین های مقدس چون قم و جوار حرم کریمه اهل بیت(علیهم السلام)

را برخویش فرض می شمردند .ایضا وضع اقتصادی نسبتا خوب متوفی

امکان احداث مقبره خانوادگی نیز می داد.

این آرامگاه ها عملا بازتاب معماری مرسوم در دوره ای هستند که نخستین

اجساد در آن سر به بالین خاک نهاده اند و هم اینک با افتادن چشم آدمی

بدان خیلی خوب و عمق بی وفایی این دنیا را فریاد می زنند.

هر که آمد عمارتی نو ساخت...رفت و منزل به دیگری پرداخت

(عکاس سعیدحریری اصل.آذر1403ش))

#الفاتحه

قبرستان ابوالحسین قم المقدسه6

 کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ

در عکس ذیل اطلاعیه دفتر قبرستان ابوالحسین قم با داعیه شروع 

باسازی مقابر آن را شاهد هستید.ولی برعکس متن محترمانه و مثبت

آن چیزی که در عمل هنگام تغییر شکل قبرستان های قدیمی این 

شهر مذهبی ایران به سال های گذشته و موارد مشابه شاهد بودیم 

آن هم در عین وجود وقف نامه شرعی  و...دال برحفظ حالت رایج اش

تبدیل اکثر قبور و مقبره های بی رسیدگی وارث متوفی بر چیزی 

شبیه پارک با الصاق چند سنگ قبر نمونه ای!!!جهت عدم تحریک

ایضا دست نزدن به آن قسمت هایی هستیم که هنوز بستگان میت

به سر وقت اش آمده از حق مالکیت خود دفاع می کنند.

پشت بند این نوع رفتارها هم تمایلات شهرداری برای رفع هر چه

سریعتر بافت فرسوده شهری با محوریت قبرستان های قدیمی

است که مخالفت کمتری با آن می شود. ایضا گرایشات افراطی

ایدئولوژیک مذهبی در نهاد قدرت که با پررنگ کردن قبور همفکران

خود(نواب صفوی در وادی السلام قم و...) ودادن رنگ لعاب به آن

درعین تخریب مرقد علماء و رجل ملی دگر اندیش یعنی اکثر شاگردان

مراجعی چون آیات اعظام بروجردی شریعتمداری خوانساری مرعشی و...

دنبال پاک سازی آن بخش از حافظه تاریخی و گذشته قم المقدسه

و پر رنگ جلوه دادن امیال و سلیقه خویش در سطح شهر هستند...

(عکاس سعیدحریری اصل.آذر1403ش))