حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

یونس (ع) در شکم ماهی

گویند:کافرهمه را به کیش خود پندارد.از مظاهر چنان ضرب المثلی

بهانه جویی بعض افراد غیر مذهبی البته ناحر و غیر آزاده است که

زوم و دست گذاشتن روی جریان حضرت یونس(ع) درشکم ماهی 

را عادت نموده و به سان چماقی بر سر اهل ایمان و  پیروان ادیان

ابراهیمی کوبند.

برخی هم چون علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی مرحوم

اصلا ماجرای مذکور را از وادی حقیقت به تمثیل کشانده اند.

ولی و در عمل عکس تصاویر شمایل گونه بیشمار که آن نبی الهی

را در دهان ماهی گنده نشان می دهد هیچ سند شرعی از مسیر

دهانی ورود و خروج یونس نبی به بطن ماهی نیست!!!

چه برخی ماهیان ماده زنده زا مدتها فرزندان خویش را قبل 

تکامل و تولد در رحم نگاه می دارند.

حتی امکان وجود بچه ماهی که ابتدا و در شکم مادر شش دارد

 وسپس تا هنگام خروج مبدل به آب شش می شود بعید نیست

حالا اگر حضرت یونس فرضا لحظه باز بودن دهانه آلت جنسی

ماهی بزرگ ماده به آب افتاده سر از رحم آن در آورده باشد 

و دورانی را کنار بچه ماهی هایی با ویژگی های ذکر شده و در مسیر

رشد طی کند اصلا جای تعجب ندارد هم مطابق موازین علمی و

یافته های دانشی عصر ما یعنی ساینز است.

یونس(ع)بعد خروج از آن وضعیت ودریا به خوردن کدو تمایل 

می یابد که تقویت کننده قوی است همچون بال مرغ و....

خوب او اگر در معده ماهی بود که لابد با اسیدهای آن حل 

می گشت و تنها رحم جانداری چنان حالت سونا داشته با رطوبت

حاد اش  سبب کاهش وزن و ضعف ساکن انسان اش شود

#ذکر-یونسیه


ارس کوهی(سرو)

متریال و اصل جنس آن وقت بیرون می زند و بر منظر توجه

عام نشیند که عمدا از الوان بودن در افتاد.

آخر دانی که:عشق هایی کز پی رنگی بود.عشق نبود عاقبت

ننگی بود.(کنایه از عکس های سیاه وسفید زنده یاد کیارستمی

با موضع درخت)

اینگونه وقتی گیل گمش وجوداش اندر نیروانای موجود

یعنی به ساحت و صحنه درخت رسید پرده بر انداخت که ای 

حیات جان وجان افزای من...

پس راس بشکوه اش را اندر پای نستوه اش نادیده باز یافت و

چون تنه تنها جوهری  شد با قسم بر  ن و القلم وما یسطرون.

(اشاره به مبارزات فرهنگی وسبک کار هنری عباس کیارستمی)

وآری این سان پله پله باید رفت تا ملاقات خدا هرچند او نیز

کرم کرده گاهی به طور سیناء و الارض سرو شهید کربلا (ع)

خود نزول کند.

هان در دهن کجی به نفس قطع درخت از این زاویه نگاه اصل

بقاء وسیر الی الله را فریاد گراست الی یوم القیامه یانه نزدیکتر

فرج م ح م د (عج) انشاء الله

#عباس-کیارستمی

معلم مدارا

عهد صفوی اصلا خواستگاه حضرت شیخ صفی (رحمت الله علیه) آذربایجان

با مفهوم عاشق های تار بدستی آمیخته که وجه دیگر و دیرینه  تر آن

را به تنبور زنان آیین یارسان کرمانشاه شاهدیم.

ملایان شیعی در دوره سیطره شاه اسماعیل و عباس(رضوان الله علیهما)

هم به سه گروه صرفا سنتی بی وجه روشنفکری باز روشنفکران مذهبی 

با آراء خاص مثل صدرالدین شیرازی(معاد غیرجسمانی وحدت وجود و...)

تقسیم شدند. اما توجه شاهان صفوی سمت جبل عامل لبنان و دعوت از

فرزانه ای چون حضرت شیخ بهاء(ره)چنانکه برخی رسانه های اپوزسیون 

تبلیغ می کنند ورود روحانیت شیعی به کارزار ایران زمین نیست. بلکه

باز خواهی تیز هوشانه هوای تازه و نوع نگاه روشنفکری عرفی بود که 

عملا جلو ملیتاریزه وبسته شدن فضای اجتماعی ایضا حوزه  را می گرفت.

بله اگر نبود شیخ بهایی چه بسیار رامنه جلفا که با فتوای جزم اندیشان

اصفهان به هرباران خدا نجاستشان سرایت کرده نیز جای گوشه نشینی 

و تبعید نویسنده اسفار در دهانت قم لابد می کشتند اش.

یعنی میراث و متدد مهم حضرت بهاء الدین عاملی در تحمل حد اکثری 

مخالف است. چرا که گاه در بین ایشان و به عهد صفوی افراد پاک نفس

و کمترشیشه خرده دار چون عباس توفارقانی هم بودند که به خطا رقیب 

آخوند جماعت معرفی شده و از آنجا مسئله موسیقی که امری اختلافی 

بین علمای امامیه هست حالت یک تهدید جدی تبلیغ شد و عوام محب

آل الله (علیهم السلام)را ضدش تحریک کلی نمودند.

#مسیح

ادبیات کمر باریک!؟

مروری بر آثار فارسی وبهر ایرانیان ساخته شده مثل دیجی علی گیتور

پررنگ می رساند که موزیک برتر از نگاه فضای محل سکونت وی یعنی

غرب اولویت آنهااست نه ملودی کلام و....

باز عکس آن کارهای استاد فرامرز آصف نخعی بعنوان فردی تحصیل 

کرده و ورزشکار بها دهی خاص به ادبیات فارسی را فریاد می زند.

آصف پاس داشت محتوای زبان را هرگز مترادف ابراز صرف فهوای 

 کلام پایین نیاورده  هرچند آن مطلوب ومنظور یک نسل را رساند.

کمر باریک و...جدااینکه چه نوع کلیپی برایش ساخته اند فی نفسه 

اثر فاخری است متوجه فرهنگ فولکلور تاریخ ملتی و...

باز و دراین میانه آثار شادمهر عقیلی جای دقت بسیار دارد و هر چند 

فرومایگان نان به نرخ روزخوری صرفا به تقلید صدای او پردازند یا

نام برده را باد نموده نظر کرده جار زنند اما شادمهر نه علی گیتور 

و نه فرامز آصف است. او دریک کلام و هماره از قبل مهاجرت و هم

امروز که حتی قله نشین سایت های نامشروع قمار بازی است 

یک عاشق ژینا بوده و بس!؟اینجوری است که شرح هجران عمیق اش

بواسطه نوازندگی چیره دستانه یا دست برقضا هم نشینی با بانو

مهستی آثاری خلق می کند که بر دلها می نشیند.

حالا و اگر از هر کدام این سه بپرسید نسبت به دو دیگر نقدهای 

جدی دارند هنر مغربی عشق شرقی یا نه پر رنگ چسبیدن و

پایبندی به اسلوب ملی .می توان همگی را جمع کرد و به وجه دیگر

رسید باری از دعوا و اولویت داده ها شان  در گذشت.

#ژینا-گل-من

کوه میشو (تبریز-مرند)

رشته کوه های میشو فی ما بین دو شهر تبریز و مرند به استان آذربایجانشرقی

واقع گردیده است و نقش مهمی در تامین آب آن مناطق حسب نگهداشت 

طولانی مدت نزولات آسمانی تا فصل تابستان و خشک ایفا می نماید.

میشو معوای حیات وحش مثلا گونه ای از خرس سیاه بومی ناحیه می باشد.

(عکاس تصویر فوق سعید حریری اصل.3فروردین1404ش)

#مرند

امام زاده عزالدین حمزه(ع) تبریز2


حضرت عزالدین حمزه علیه السلام از اولاد امام موسی بن جعفر(ع) متولد

شهر خاف در خراسان ایران است که به عهد بنی عباس می زیست.

جناب ایشان در راه مبارزه ضد خلفای عباسی با بعض پادشاهان مغول

نسب درایران که به شهر تاوریژ(تبریز کنونی) حاکم بودند متحد گشت

و در حکومت آنها منسب دفتری و میرزا بنویسی داشت.

او در جنگی  ضد خلافت عباسی یکی از چشمان خود را در اوج کهن

سالی از دست داد و پسرش حسب علاقه شدید بر والد خود بعد

از شهادت ایشان بدست عمال سلطان محمد خدا بنده پیکر او را اندر 

سردابی به محله سرخاب تبریز به خاک سپرد و بعدها جنازه وی نیز

مجاور پدرش گشت.(تصویر این دو امام زاده عظیم الشان بردیوار 

مقبره آنها و در قسمت فوقانی محراب نقاشی شده است )

(عکاس این مجموعه سعیدحریری اصل.3فروردین1404ش تبریز)

روستای کندوان در برف

روستای کندوان با خانه های دست کن خود به دل سنگ ها در نزدیکی 

شهرستان اسکو  استان آذربایجانشرقی ایران است.تصاویر زیبای بارش

برف در دوم فروردین1404ش از آنجا که در ذیل مشاهده می کنید 

توسط سعید حریری اصل گرفته شده است.

ماهی های ائل گولی تبریز

آبگیر بزرگ  پارک ائل گولی شهر تبریز بخاطر جدا بودنش از آبهای جاری

به گونه ای که ماهی های قرمز رها شده در آن به  فروردین ماه و بعد

عید نوروز هر سال نمی شود که از خارج اش سر در آورند شاهد رشد

ایشان مخصوصا قسم گپور مشهور به ماهی کوی که گلدفیش حساب

نشده تنها تشابه هایی با آنها دارند شده است.انصافا هم کوی های 

بزرگ حسب ظاهر موجودات بسیار زیبایی هستند.

تصویر فوق 2فروردین1404ش.عکاس سعید حریری اصل

دیر آشنا

وقتی صحبت از غاز پیش می آید عاطفه سرشار حیوانی را شاهدیم

که متاسفانه سطح بالای هوش دلفین یا طوطی را ندارد.

حتی جیغ زدن های این جاندار بیش از آنکه از ترس باشد و در کنار

آن حاصل قلیان عواطف است.

خوب و با این اوصاف اگر امام علی(ع)را فرای بحث مذهبی یک انسان 

 به تمام معنا شماریم مقابل ایشان در آمدن غازها در گاهی که به سحر19

رمضان سمت ضربت خوردن و مقدمه شهادت اش می رفت هیچ عجیب

نیست و باری وجه عقیدتی هم که او را لنگر آسمان و زمین می شمرد

مزید بر صحت وقوع آن ماجرای در تاریخ آمده  است.

غاز سگ و...حس ششم خیلی قوی دارند منتها سگ به سمت کسی 

پارس وپرخاش کند که از وی ضرری به وی یا صاحب اش رسد .غاز

معمولا با داخل شدن دگران به حریم  زندگی اش داد و بیداد کند.

اما این شکل افتادان حیوانات جلو فردی و مشایعت او جهت خنثی

کردن روند حرکت اش فقط برای آدمی امکان وقوع دارد که یا مدتها

با آن موجود رفاقت و سرپرستی کرده یا اینکه ولی خدا و دارای بعد

 متا فیزیکی و خاص باشد  لاغیر

#اشهد-ان-علیا-ولی-الله