حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

حلوای جابر

شادروان استاد هوشنگ حریرچیان هنرمند برجسته اصفهانی

در اواخر امرداد1403ش بدرود حیات گفته و به دیار باقی 

شتافت.حریرچیان در میانه سناریوهای بازاری و به  سطح 

نمایش خانگی هم حسب خلاقیت های شخصی اصلا  ارزش

کار را بالا می برد و آن را به یک فیلم مانا بدل می کرد.

یک نمونه اش قصه پیرمرد همسایه ای که بامشدی جوان

مبارز ضد حکومت شاه در خانه ای مواجه شده و از سر

دنیا دیدگی و انسانیت والای او بسیاری از استرس و

عوارض کار آنها که لاجرم با اعلامیه ممنوع اسلحه خطرناک  و...

بود کاسته می شود و نیک باز می فهمند:نسل های

 قبل ایشان معدن تجربه اند نه خود باختگان مقابل 

دیکتاتوری وقت...

نیز در سریال هشت بهشت نقش منفی جابر خسیس که 

مدتها بیچارگان در همسایگی اش ر ابه حسرت حلوای مرگ

خود گذاشته بود.

اما و صد افسوس که حلوای جابر نیز خورده شد

رحمت الله علیه

#چه_کج-کرداری-ای-چرخ

رابطه زیر درخت میوه!؟

آقای فریدون دفعاتی  داغ کرده بود و  رساله عملیه مرحوم

آیت الله خمینی را به توپ بسته که  مسئله شخصی بین این دو

نفر ایضا هواداران سیاسی شان است. ولی  پا را فراتر نهاده با وجود 

ادعای مذهبی بودن یک روایت حتی قوی از جنبه سندی من باب

توصیه به عدم داشتن رابطه جنسی و بدنی بین همسران 

ذیل درخت میوه را که فرمایش معصوم(ع) باشد به تمسخر نشست!!

حتی دلیل این امر را بنا برعقل خودش احتمال افتادن میوه داخل 

واژن زن و میخ کوب شدن  ندانسته ایضا ثانوی مرد ذکر نمود....

اما اگر تنها و در حد باغداری با تجربه دانش داشته باشید بلاشک

میوه های شبیه اعضاء بدن و... را مکرر مشاهده نموده اید.

اصولا موجود حامله از درخت میوه  گوسفند ماهی و...با دیدن 

بعض چیزهای اطراف اعضاء بدن انسان  و...تاثیر شدید گرفته و آن را

در قیافه ومدل بچه اش بروز می دهد.

لذا امام معصوم(ع)وقتی امربه لخت نشدن زیر درخت میوه داده اند 

جلو کپی سکس یا آلت جنسی توسط درخت بالای سر را گرفته است.

حقیقا بد نیست که وارد باغچه ای شوید با میوه های شبیه عورت و....

البته این تنها شامل دوره حاملگی درخت نیست چون بقیه ایام هم که

بارور شده وبچه دار است بسیارانی به صرافت چیدن آنها سمتش 

روند وباز کار بی ادبانه ای است که بدان محل دو نفر رابطه جنسی برقرار

کرده وناگهان بافرد سومی روبروشوند.

القصه:در همه زندگی فریدون فرغ زاد این دست حرف ها وحرکات خام 

موجب گرفتاری های بزرگی برای او می شد.

مثلا هیچ سند مستندی از رابطه جنسی اش با مردان جز گفته های امثال

اسفندیار منفرد زاده و...نیست منتها چون صمیمت او با  سعید محمدی و...

همیشه در حالت ابهام وناگفته های بسیار فرومی رفت.خیلی ها جرعت زدن

انگ همجنس بار به کسی می یافتند که چهار بار کربلا رفته بود

لعنت به دهانی که بی موقع باز شود

#معصوم-(ع)

عرفان گیج گاه!؟

فکر می کنم این تجربه مشترک اکثریت فرزندان ایران حتی در نسل های

متوالی باشد!؟

به فیلم نچندان حرفه ای و در سیاق  نمایش خانگی گیجگاه با بچه ای 

 عرفان نام طرف هستیم که از زمین و آسمان بلا بر سرش می بارد و 

حقیقتا اذیت می شود!

تنها کسی هم که حتی به قیمت هزینه های بزرگ فردی و اجتماعی مثل 

طلاق زنش   از دست رفتن نسخه فیلم های محبوب و.. راضی به راحت 

و خوشی او می باشد پدر زندانی اش هست(سروش صحت)

طرف می رود مدرسه و باشگاه به پست مربی عتیقه خورده و کم می ماند 

که ....

در کوچه خیابان تحت تعقیب مرد سبیلو است

به خانه پدیده عجیب و فشن شویی مثل دایی اش را تحمل می کند

حتی عروسی  مجدد ننه اش هم در معرض بوسه های متناوب و فرصت

 طلبانه مردان حاضر  است و....

بله فرزندان ایران به نسبت خیلی از جاهای دنیا رنج و استرس های اضافه

حاصل تقابل سنت و مدرنیته جامعه را به دوش می کشند و عامل اصلی

که جلو بروز بزه کاران بارز یا ایجاد اماکن گسترده فساد و فحشا به محیط

پیرامون  ما را گرفته همان محبت های والدین و از وضعیت آنرمال در آوردن

بچه ها شان  به دوره بلوغ می باشد  و در آخر  اینکه:بسیارانی از بانیان  چنین 

خیرات نیک و عمل خدا پسندانه  ساری و جاری به اکنون ما  دیگر زیر 

خروارها خاک اندحی الی خیر العمل

#الفاتحه

درویش فیک

(منحرف دانستن سلک صوفیانه هرگز مترادف ندیدن حسن های با

منشاء انسانی که در نحل و فرق مختلف حال و به هرروی از جانب 

قطب و اربابان آن بلامانع اش شناخته شده نیست و دراویش

بلاشک در ارتفاعات بحثی چنین جا دارند و اما استحاله چنان فرهنگی

که ریشه در قدمت مثل آیین اهل حق(یارسان) اندر فلات ایران دارد

گناه نابخشودنی و طرح شوم صهیونیسم بین الملل و عمریه افراطی

است ولو از دامان یکی مدعی سیادت شیعی چون حسینی بیرون زند)

زنند آتش به مسجد تا تموزد...خلایق را به ترک دین بدوزد

چنین بدعت نگر بنهاده شد تا ...اساس رسم درویشی بسوزد

یکی فاسد شده  چون او بگوزد...جهانی را زند گند و بپوسد

الا  ای آنکه هو را یاد کردی ...ز خانگاه اش صف نرمی  فروزد

خدا را صفوی صافی کنوزد1...به هر برهه فقط نیکی بروزد2

1.کنوز:گنج .کنوزد هم یعنی چشمک و اشاره به قیمتی بودن زند

2.بروز:ابراز.بروزد هم یعنی چشمک و اشاره به موجود بودن زند

(در ادبیات کنوزد و بروزد مرسوم نیست چنانکه تموزد قبلتر چنین 

بوده  ولی به رسم شاعران در کار بیان منظور بسته شده است)

سروده شیخ سعید حریری اصل

#رید-استارت

#یارسان

سیاوش بید گانی

(تقدیم به  او که خدا را زیست و خالصانه بندگی کرد:محمد رضا شجریان(ره))

کم بزن بال و پرش تا ز تو پروا نکنم....گوشه چشم ترم خرج تمنا نکنم

سهل  بنشین و  بگو لوجه حق1 باز نما...تا در آغوش تبت جذب  اتینا2 نکنم

سوختم ساختنی در  پی و آن لا نکنم....مگرش بینم ات و صحبت فهوا 3نکم

راستی جان دل از کی به منش باخته ای...که چنین حال به درک خود حلوا نکنم

خوب  گفتند کنون مست قلندر شده ام...لیک  از هجمه4 دگر زحمت و ایذا 5نکنم

سالها گر برود بی خبرت سر نکنم...گاه مرگ ام برسد ذکر تو الا نکنم

دوستی  و به هوایت سر و جان باید داد...مگرش می شود این قاعده بر پا نکنم

خود بگو آنچه روآهست و دگر جا نکنم...کنج ویران شده دل بی  تو که معوا نکنم

1.لوجه الله :بخاطر رضای باری تعالی 

2.اتینا لهو ولعب امور صرف دنیایی  باطل

3.حواشی و توضیحات

4.حمله و درگیری

5.آزار رساندن اذیت کردن

سروده سعید حریری اصل.امرداد1403ش

#یا-حی

جامعه اهل سنت!؟

اسم رساله سیدنا آیت الله العظمی سید حسین بروجردی(ره)

جامع الفروع بود

اصولا اسم جامع و درپشتبند آن جامعه طبق فرهنگ لغات 

معین عمید و...فارسی یا بهر نهاد عام بشری ملی بکار می رود یا 

خاص و زبده ای ازیک طیف همچون جامعه ایران درمورد اول باز

جامعه روحانیت مبارز به قسم دوم .

اما جامعه بهائیت و جامعه ال جی بی تی چنانکه شبکه های

ماهواره ای وابسته به صهیونیسم و سعودی بلغور می کنند

یا جامعه اهل سنت گفته به سند نطق مورخه 27امرداد1403ش

 نماینده وقت مجلس شورای اسلامی ایران  محمد قسیم عثمانی

 بدعتی بیش نیست که جدای از اصطلاحا جا زدن بادمجان عمری و...

بعنوان میوه بر ادبیات قند پارسی نیز بلانسبت آفتابه برداشته 

(اسم جامه به معنی لباس اول کل البسه بشری را دربرمی گیرد بعدش 

جامه دخترانه مردانه زنانه اینها هریک فروعی است مرسوم بر آن ولی

جامه انسان نر یا ماده حرف مسخره ای بیش نیست .چه بین یک شافعی

 تا حنفی حنبلی  مذهبی با نام مالکی جا خوش کرده و... یعنی خود عمری

 جماعت تقسیم بندی هایی دارد که هریک از آنها طبق دستور زبان جامعه-

 اند نه کلیت اش چنانکه بی سواد سیاسی مورد اشاره گفته است یا باز

جامه اهل زهد جدای از عدم کاربرد عرفی  هرگز مترادف موردی خرقه-

 درویش  یا  مثلا  زنار کشیش مسیحی ایضا عمامه سحاب شیعی نباشد 

چنانکه جامه کل  عام (ستر) باشد .پس بین کل  و جزء خاص زدن انشعاب

جمعی غیر شیادی نیست.

جامعه ایرانی صحیح جامعه شافعی و...معقول اما جامعه اهل سنت بعنوان 

رساندن مفهومی در کلام  خلاف دستور زبان فارسی می باشد)

مذهب حقه جعفری چنانکه هرگز برکتب عقیدتی خود چون کافی بحارو...

پس وند صحیح نچسباند ان قلت و باب اجتهاد را باز گذاشت.باز  با برائت

از واقفیه امثال شلمخانی و...نشان داد زیربار بدعت جامعه شیعی نرود.

ایضا  به تاریخ  هم داستانی برخی امام زادگان (علیهم السلام)با امیران 

مغول عناصر زردشتی و...به مقابل خلافت عباسی ثابت کرد : حریت 

را در روابط اجتماعی و کنش سیاسی متین ارج می نهد نه عناوین عوام

فریب و صرف  ولو چون اسلام ظاهری)

#اهل-سنت-معاویه

کو ولی دم!؟

به زبان ساده و در متن بالا طرف نوشته :زمین گرد  است  مرکزی دارد و البته هر 

آن جا ی که من ایستاده باشم همان است.

درج شده های حقیر دراین وبلاگ را خودم با موبایل هم می بینم ایضا تبلت 

لپ تاپ منتها تنها این سومی یعنی کسی که کیس آیپد و...دارد تا حدودی 

نظم سطرها را بدان حس می کند که خوب طبیعی است. درموارد دیگر هم 

اگر عقل و انصاف داشته باشد می فهمد که نه مرض نویسنده نه قرض 

بخشنده فضای مجازی اش  درآن نقش ایفا نمی کند.آن بالایش هم درج شده 

که مدام از جنبه املاء و دستور ایضا فاصله دادن بین کلمات چک می شود

هرچند درساعات اول درج پست جدید ممکن هست حسب مشغله کاری

حقیر و...ایراد دار البته موقت باشد که انشاء الله اصلاح فوری در پی دارد.

این لحن پیغام دادن در همان دو جمله اول فریادمی زند که دنبال راحت -

الحلقوم هستی اما خیر برو خدا روزی ات راجای دیگر حواله کند

وقتی حتی یک دفعه زمان نگذاشتی تا آن مطالب در گیرنده خودت نامنظم

را جای دیگر چک کنی یا ولو با همان وضع بقول ات ناجور بخوانی درکل

اهمیتی نداشته  و شعور  فهمیدن اینکه چی شده را نداری !؟

اصلا تو که باشی!؟

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

در عوالم خود سیر کن داعیه قتل مستندم  از آن جوان ناکام را هم با این مدل

هوچی گری وسطحی نگری در نزد وجدان خویش و باری دیگران خط خطی نما

به درک! اینها  عین رویه های   قاتل آن شهید هست(لعن الله فخرالکفر) 

اما همین را بدان و خلاص : دادگاه عدل خدا در پیش است.

چه کنم سند مستند اداره آگاهی  دربایگانی  است. ولی وقتی اولیاء دم یکی

بانی قتل آن بقیه غرق در دنیا ایضا بعضی شان که آدم حسابی هستند 

و  از سالها قبل مرا می شناسند کیلومترها دور (کویت)تشریف دارند کجا روم!؟

الا نوشتن همین چند خط در اینترنت تا اگر روزی جایی دیده و حساس شدند 

دیگر نه آنها ایضا باز پرس و قاضی نگویند:چرا خبرمان نکردی!؟ چون در این

هشت سال گذشته حداقل شش بار دادسرا  دادگاه ویژه روحانیت  پزشکی-

 قانونی  سفارت کویت رفتم اما از شانس با مامورهایی بی مبالات  و پر مشغله

روبرو  شدم که بی خیالی طی می کردند....القصه یعنی که مستمسکی  باشدم 

برای روز مبادا  و اگر هم  نه شد الا یوم الفرج انشاء الله
(سوء پیشینه کیفری یا سابقه جنون ادواری درسند معافیت خدمت طبعا

جایگاه ولی دم را به سمت بستگان درجه دو ختم می کند وحتی آن اولی ها

را در پرونده قتل به معرض اتهام قرار می دهد.خوب باقی می ماند مادر 

طرف با دایی اش عدنان.والده را هم این ها با تیپ خوش غیرتی نمی گذارند 

که یک نامحرم و مرد غریبه ای چون اینجانب ببیند و آن دایی نیز در کویت

است  و قسم به خدا اگر فرجه ای بود یکی از  این دو نفر را با من روبرو کنند 

پس در ملاقات مان ثابت اش نمی کردم آسید محمد باقر علوی عمدا و نه 

تنها نتیجه خطای  راننده فراری تصادف چهارشنبه  10آبان1396ش

 کشته شده حتی راضی به ضمانت ام بعدش  اعدامم کنند  بله پنج سال 

بعد فوت بیمارستان پرونده پزشکی را معدوم و پاک می کند .اما در همان 

مقطع بنده سند عدم توان صیانت متوفی قبل فوت از وجود خود در کنار 

کروکی تصادف منجر به مرگ صادره  پلیس راهور را رویت کردم  که

شهادت می دهد :موقع فقد تنها بوده .بعدش هم برای خاک پاشیدن 

روی گندی که زده اند شایع شد:موقع گرفتن فیلم لایو اینستاگرام 

از پشت موتور رفیق اش پرت شده یا نه یارو این آخرها (استغفرالله)

شیطان پرست شده بود تا کسی دیگر سراغ جریان اش را از جامعه اکثرا

مذهبی پیرامون نامبرده نگیرد و....  لذا در عرف و شرع از این باب حکم

 است که باید بی هر تعارف و با صوت بلندش  گفت:خاک بر سر آن

سرپرستی که اینجور بچه بیچاره ای را در کوچه خیابان ول کرده باشد 

هم آن لاوی پشت بندش که به مثل فضای نت و...دنبال  زدن رگی

هستند که از سر غیرت و بدین باب جنبیده.لعن الله قو م الظالمین)

#داغ-جوان

کاشی حرم طاهر بن زین العابدین(ع)

نقش میوه های عالی و خوش طعم ایضا پل روی آب در کنار مسجد

یاد آور بهشت برین الهی است.

#شهر-ری

خدا صبرم بده

(داوزده صفرالاحزان هشتمین سالگرد شهادت  سید محمد باقرعلوی)

از وقتی دو ساله نشده بوی شیر می دادی و در آغوش استادم  -

سیدنا عادل علوی(ره) دیدم ات تا آن دمی که مثل شیر دمان بر 

ناکسان پیرامون ات خروشیده هنجار های آبکی و مسخره خود

ساخته شان را که لعاب تربیت بهتر تو داشت اما اصل اش 

خریت یک ناقص العقل بیشتر نبود با  دوری از ایشان  و زندگی

مستقل رد کردی 

باز و بلاشک حاصل عوارض همان وضع  تنهایی و سانحه سخت 

قبلی که تو را چند متر به هوا پرت کرده بد جور به زمین انداخته

بود نسیب زیر چرخ های ماشین سنگین شدی. فقط یک بوسه از

 تو برداشتم!

حوالی زیر گلویت

#یا-زینب(سلام الله علیه)

پدرانه

بالغی که بچگی خود را فراموش نکرده و نکات مثبت آن را عاقلانه

و تمیز داده همچنان در وجودش یادگاری نهاده یعنی کودک درون اش

 زنده است طبیعی می باشد که با گروه یا فردی از کم سنان بجوشد.

اما جامعه چه؟به همین خجسته دل  لاجرم  و حسب زاویه نگاه غالب 

در آن انگ بچه باز خواهد زد

ولی چاره چیست و مشکل کار کجا است!؟

درد اینجاست : او  به بلوغ واقعی که البته لازمه اش حفظ کودک درون

 هم هست اگر رسیده بود باید می آموخت که صغیران بلاشک دوست

 داشتنی را نه از چشم صدیق و  یار صرف  بلکه والدینی بنگرد.

بابا و مامان بچه خود را حقیقتا و ذاتی می خواهند

و از همان رو شخصیت ضمنی هم می دهند تا در مسیر بلوغ صحیح

هدایت شود.یک پدر نوجوانش را کمتر جلو چشم بقیه به سینه

چسبانده بوس می کند مگر لحظات عاطفی ایجاد شده به مسیر

زندگی مشترکشان.پس انصافا حق چنان پخمه هایی هست که 

چاله عدم تعادل  رفتار را کنده اما به چاه سوء استفاده گر جنسی

در نگاه عامی از جامعه پیرامون افتند(انسان سالم بیشتر از

اینکه با کم سن های فک و فامیل یا غریبه هم نشینی کند 

ایشان را باسر زدن های فوری و کوتاه درعین دادن پند اخلاقی

هدیه و...نوازد تا اولا خاطره خوش به جا گذرد ثانیا زیبایی های

 آن دوره شیرین پایه ای و گذشته را بارویت جمال و کنش

اطفال در خویش زنده کند.نگاهی به مجموعه احادیث و

 تاریخ اسلام صحیح همین  سبک ارتباط معصومین(علیهم-

السلام) با کم سن های معاصر خودشان را فریاد می زند)

#یتیم-نوازی-علی(ع)

امام زاده طاهر(ع)شهرری

بارگاه منور حضرت طاهر بن محمّد بن محمّد بن حسن بن حسین بن عیسى بن

 یحیى بن حسین بن زید بن امام زین العابدین (علیهم السلام).

(شهرری.عکاس سعید حریری اصل.محرم الحرام1446ق)

#دخیلم-سیدی

شکست عشقی

خرش از پل بگشت و دوره برگشت...چو کهنه رفت آری تازه برگشت

بدادش  گر مدام  وعده ز خامی...کنون مستی آن  بس خورده برگشت

حوار از اینکه بی هر فرجه برگشت...بکرد اش عشوه و دل مرده برگشت

چنان سنگ مرا  زد بر گذر گاه...که خاک کوچه با آن زمره برگشت

هوس بودش سفر نا رفته  برگشت..یکی  پا زد که بر سر خمره برگشت

حمومی با دو چشمان  شاهدش بود...عمومی رفت و  اما نمره برگشت

سروده شیخ سعید حریری اصل.امرداد1403ش

#انسانم-آرزوست