ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
اگر به یک مونث جوان در محلی بی در وپیکر تجاوز شود بی آنکه
اجبارا او راتا آنجا کشیده باشند هر منصفی بخشی از گناه حاصل
را پای خود وی خواهد نوشت نه صرفا مذکری که افسار شهوت
از دست اش در رفته است.
این داستان همه رعیت های طول تاریخ به حکومت غیر معصوم
(علیه السلام)یا با اذن مجتهد جامع الشرایط است.بل در آن
رژیم های مدعی لیبرال دموکراسی کمونیسم و...که مردم را
شهروند خوانند هم به گونه های دگر یش قصه چنان تکرار شود.
حکیم خیام عهد سلجوقی هم یک نمونه اش.
هرگز از جوانمردی نیست که شما بوی کفر آمیز از رباعیات چون
او را بی درک دوره ای که ترکان متعصب سنی مذهب تحت تاثیر
آموزه های عقیدتی باقی مانده از عباسیان صرفا شنیده من باب
نامبرده قضاوت کنید.
کفر خود آگاه او اندر مقابل ایمان آبکی وحاکم فرموده عصرش
بلاشک یک سروگردن بالاتر است ونشانه عقل وحریت.
بلکه اگر خیام روز عاشورا درکربلا بود بی تردید مانند شمر و عمر-
سعد عمل نمی کردو رسم آزادگان در حق اهل حرم(علیهم السلام)
پاس می داشت.
حکیم عمر خیام مصداق آن روح والا و هوش سرشار ایرانی است
که پیروی از رسول باطنی حق او را مقابل محمد(ص) دروغی و
به روایت سلجوقیان و نه واقع بعنوان رسول ظاهری قرار داد
تا بعنوان آزاده مردی در تاریخ مخاطب واپسین سلام نماز پیرو
امامیه و شیعی باشد.
السلام علیکم ورحمت الله و برکاته
(سلام برهرآنچه از خداست و به سوی اش رود ولو اینکه در چنان
حرکتی خود ملتفت سمت سیروریت اش نباشد)
#رباعیات-خیام