حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

مزار آیت الله سید علی کهنمویی

مرقد مطهر حضرت استادم آیت الله سید علی طباطبایی کهنمویی(ره)

درقبرستان بقائیه(مارالان )ابتدای بلوک 68واقع شده است.

منزل ایشان درزمان حیات به کوچه ای از خیابان مارالان حوالی 

کنسولگری شوروی سابق با نام کلبه خدیجه قرار داشت.

دوره کودتای متفقین ضد رضا خان وتازه به قدرت رسیدن محمد-

رضا پسرش محل اعزام سربازان ژاندارمری وقت در کنار برج ارگ

ومصلی کنونی شهر قرار داشته است.اما حسب شرایط بد اقتصادی

این نیروهای آماده به خدمت بعضی وقت ها هیچ غذایی پیدا 

نمی کردند.مرحوم آسید علی وقتی ازطریق فامیل خود که او

هم تازه استخدام ژاندارمری شده بود خبردار جریان می شود 

در حد توان خودش نان تهیه نموده برای آن سربازان وطن می برد.

همین جریان به ظاهر ساده اما از سر اخلاص جلو بروز بعضی 

حرکت های جدایی طلب  مشابه جعفر پیشه وری  را حسب قدرت 

گرفتن ژاندارمری مانع شد.یعنی تمامیت ارضی ایران را حفظ نمود.

رحمت الله علیه

#کهنمی-عمی(عمو کهنمویی)

دور زدن شعائر!؟

پیش خودت چه خیال کردی!؟

اینکه عمه ات را در زمره آخوندها جا بزنی (هانیه توسلی)

ایضا اگر به ضرب و زور چنین مفتی سرسری سر از مجلس عزاء

و شعائر در آوردی عدل و دقیقا نوع آبکی و تظاهری اش از شانس

تو یا سطح شعور روحانی مرشدت باشد

و ایضا در دامنه بواسطه کنش های همان نخاله ها مداح نما درباره 

کلیت چنین موضوعی به این قضاوت ضمنی برسی : حالم را بد میکند

و اشکم را درنمی آورد.

ولی طلب هم آغوشی همزادت در دل کویر یا خوابیدن شبانه بر

ته  قبرخود کنده به سمت اشک و  طبعا زندگی در راستای نرمال اش

می کشد...

خوب حالا که شمشیر را از رو بسته ای بشنو :مشکل از ساقی ات

هست!؟ چون  جای جنس اعلاء مغزت را با این خراب  نموده که :دهن 

کجی ضمنی به شعائر و ارجح شمردن مناسک دینی (تدفین)می تواند 

که راه علاج دردها باشد. باری و در دامنه نثارنمودن گوشه و کنایه

 به کسی که آخوند قصه  تعریف اش نموده ای .

#مانی-حقیقی

چرایی فوت فیتیش!؟

کف پای آدمی زاد سلسه اعصاب متصل به تمام اعضاء دیگر او دارد

شکل پنج انگشتی آن خاص انسان یا جانورانی است که در سلسه 

تکامل مثل میمون حرف اول را می زنند.

در میان نسل های سابق بشری پا گنده ها همچون نئاندرتال یا 

انسان سلام و...تیره  و دوره مهمی حساب می شوند.

کودک آدمی زاد ابتدایی ترین تمایلات جنسی اش را با مشاهده 

پای بالغ مخالف ساختار تن خویش بروز می دهد مخصوصا در حوالی

17سالگی پسران که همراه با فوران های ابتدایی منی در اثرحشری 

شدن و تحریک  ضمنی است.

اصولا بشر شیفته زیبایی محض است و آن را بر آرایش مرسوم 

زنانه ترجیح می دهد.مثلا اگر بین 100مونث یکی شان دختری 

بی آرایش ولی زیبا باشد با داخل نمودن مذکری نوجوان و طبعا

دارای روحیه تمامیت خواهانه به آن جمع پسر مذکور سمت 

آن دختر خاص کشیده می شود و بس.

خوب با درنظر گرفتن اینکه پای زنانه تنها می تواند ذاتا زیبا 

باشد و آرایش رویش تاثیر زیادی ندارد و عمل ترمیم اش

هم چندان درجهان مرسوم نیست. طبیعی می باشد نگاه از 

سرلذت مذکر جماعت جای رخ مونث ها که طبعا با واکنش 

تند و نهی کننده چشمان ایشان همراه است سوی پاها رود.

حالا اما چاره اصلی دراینجا است که :اگر فرد مردی بالغ است

و خود نیز دارای زیبایی فطری سراغ زنی هم تراز اش بهر 

ازدواج رود.هم فریب بزک و دوزک  یا جواهرات خانم رانخورد

ایضا اگر نوجوان هست با نظارت والدین به ارتباط سالم با 

بستگان و دوستان دارای دختر فامیل سوق پیدا کند 

تا از فاز خیالات جنسی صرف درباره زن ها خارج شده 

نیک درک نماید  که: زندگی ابعاد عاطفی دیگری جدای از

سکس نیز دارا است.

القصه:وقتی مولانا علی(ع) زن را بلای اجتناب ناپذیر خطاب

فرموده یعنی اگر درمانی بهر دردهای ناشی از او  که گریبان  

مردان را را لاجرم گرفته وجود داشته باشد  هرگز دوری گزیدن

 از وی و دل خوش  کردن به عکس  و خیال او بهر تخلیه جنسی 

تا دیگر ابعاد زناشویی  راه حل مناسب ومعقولی نیست.چیزی

که حسب فشارهای اقتصادی وسیاسی درایران امروز و اصطلاحا

زیرپوست شهر بی تعارف جریان دارد ویکی از مظاهرش همین

بحث ازدواج سفید است

#همیشه-پای-یک-زن-در-میان-است


شماره خاله!؟

پسر جان هیچوقت با شماره های خاله پخش شده در اینترنت و...

جهت دختر یابی  تماس نگیر!؟

چون آخه یره(مشدی رفیق) عمو تلفن را بر می دارد و بس

#چرا-سیاسی-نیستم

امید من

(تقدیم به همه نوجوانان ایران یا همان نسل Z)

در کشوری که شاهزاده اش خود دل درگرو وکالت با مدد  سپاهیان

 دارد

مجاهداش نیز  هم داستان دشمن ملیت ایرانی صدام تکریتی بود

و ایضا بعضا آخوندهایی  داراست  در جامه شیعی و فکر سنی گری 

آن هم با ملتی هشتاد درصد او گرفتار مقوله فقر از مادی گرفته 

ودر  راستایش فرهنگی .

اینترنت داخل فیلتر و خارجی آن افتضاح است.

افغان های بیگانه  رانده می شوند  بی دقت در هزاره مظلوم و پشتون

ظالم شان

دیدن فوتبال با پشت صحنه منافع سیاسی و خوردن هله هوله تفریح 

غالب و سالم حساب می شود

از گرانی گوشت جهت جلوه روشنفکرانه فاز وگان برداشته اند

مسجدهاشان  خلوت و کافه رستوران ها قلقله است

جمعیت رو به پیری می رود و شاخص خشونت در مملکت سمت بالا گرفته

میزان کم ازدواج و تخلیه هیجان اجتماعی و فراموشی فشار سیاسی سبب

شده بسیارانی عملا درسطح کوچه و بازارمصداق کپسول شهوت

باشند یعنی  زیست حیوانی رایگانه علاج فرار از حال انسانی خود شمرند.

خیلی های دغدغه مند معنویت در باتلاق عرفان و فلسفه های پوچ

و غیراشراقی چون آموزه های مسموم ملای روم  وابن عربی غرق اند.

مفهوم ناموس عملا حربه  پدر و شوهر سالاری تعریف می شود و بس

زنان بادهن کجی به حجاب ومردان با خیانت به همسر داری  درحقیقت

کم هزینه ترین شیوه مخالف با قواعد فقه مذهبی رایج را فریاد زنند.

در هر سانحه اجتماعی و بحران سیاسی کودکان بی گناه مسلم و البته

کم از نظر جمعیت بیشترین میزان قربانی را دارند.

افراد باسن بالا و طبعا محترم عرفی در مشاغل پایین دست به وفور

رویت می شوند.

خانم ها در تردد خیابانی  پای لخت خود را به رخ بقیه می کشند و

آقایان  هم  کله های با موهای کاشته

تمایل جنسی مونث جماعت از هشت برابر  معقول مذکر بالا زده و اما 

در عین حال گرایش به همجنس  بیدادمی کند

تو را که هنوز بوی مادرانه می دهی روی چشم می گذارم چرا که با 

هستی  سبزت در نبود پدرحقیقی مان(عج) سایه اش را از سر 

کاشانه نچیدی

اللهم عجل فی فرج صاحب هذا الامر

#معصوم-(ع)

صدر تفرقه

مقتدا صدر در بین و چارت شیعه گری حسب کنش های گذشته اش

با بزرگان مرجعیت و صاحبان قدرت سیاسی  از مقاومت مسلحانه

در نجف الاشرف مقابل نیروهای آمریکایی انگلیسی و... ضد صدام 

آن هم با وجود حکم بر ترک مخاصمه آیت الله سید علی حسینی-

سیستانی (دامت برکاته) گرفته تا بعدها انگشت اتهامی که در 

ماجرای ترور شهید حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المجید-

خویی سمت شخص وی نشانه رفت وحتی شکر آب شدن میانه 

اش در دهه 90شمسی با قائد وقت جمهوری اسلامی ایران ایضا

رویت شدن در کنار بن سلمان سعودی آن گاه که حتی در ایران

حد درگیری تا اشغال سفارت عربستان پیش رفته بود از مصادیق 

بارز تفرقه وبی تعارف دودره بازی است.

حالا چنین موجودی من باب وحدت مسلمین نسخه پیچیده و با 

قرار دادن وهم تراز شمردن حضرت باباشجاع الدین فیروز-

نهاوندی علیه السلام با معاویه پسر ابوسفیان که وصله ناجوری 

از بهر تشیع و تسنن ترسیم اش نموده به میدان آمده است.

در حالی که جدا از تایید بزرگان روحانیت سنتی شیعه و عقیده

ادوار مختلف مردم ایران زمین به جزء مقدسات شان بودن 

حضرت ابو لولو(ع) حتی اگر استغفرالله او را مجسوسی یا یهودی

پنداریم و مجری شیوه تروریستی درحق عمر خطاب باز و هرگز

بر ردیف یکی از بزرگ حاکمان در جهان همچون هیتلر یا چنگیز-

مغول یعنی معاویه آدم های زیاد و مظلومی  را نکشته و تنها 

فردی که مسلما به درک واصل کرده است(اود جنگ های مثل

نهاوند و...احتمالا حضور داشته ) درانسانیت اش حتی قبل

 اسلامیت حرف و حدیث بسیار می باشد.

https://adyannews.com/144420/moqtada-sadrs-criticism-of-the-saudi-series

#اللهم-العن-الجبت-و-الطاغوت

فتوکپی نابرابر اصل!؟

رسانه ها ی جهان اکثرا در کار دیو و فرشته سازی اند و اندر این میانه

خود انسانی شان  را که در آمیخته  خوب بد و حتی  زشت است نهان 

کنند.

اما اگر روزی یاد گرفتی که به میدان زندگی و عمل هماره زشت و زیبا 

به هم آمیخته و خلاف آنچه بوق های تبلیغی می گویند اساس بود و نبود

واقعی آنکه بعنوان الگو  به مقابل تو یکی نهاده اند را فقط خدا داند و

هر عقل سلیم هم در راستای اش به اینجا ختم می شود که :صغیر و

کبیر حاکم و محکوم هر کدام درصدی در فرجام و مختوم شدن پرونده

فلانی نقش داشته اند.

پس سعی کن آن گونه به حیات خود تداوم دهی که بینی و بین الله

یک صدم درصد هم  موزیانه در این پایان عمرها باعث نباشی.

نشان آدمیت

آقای حسن اللهیاری نه اولین ونه الزاما آخرین نمونه وضعیتی 

که زیر پوست متشرعین وجامعه مذهبی سنتی جریان دارد نیست!؟

سنت و مدرنیته در یک تقابل مدام ولاجرم هستند منتها چه 

آن مذهبی که از پشت عینک تشیع بنابر سلایق دوره صفوی می نگرد

وچه آن دیگری که راه مدرنیته درپیش گرفته وشیعه گری اش

هم از چنانی  حدیقف خورده وشکل ذهنی گیرد عملا وعلنا هردو 

قافیه راباخته اند.

فیض گرایی ایشان وشریعتمداری اینها هرگز دو مفهوم مقابل هم 

نیست واگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید تقسیم هایی همچون

شیعه انگلیسی و عمامه یزیدی که ایشان به آن دیگری نسبت دهند 

کلی گویی هایی ناشیانه بیش نیست.

اللهیاری اگر حقیقتا مرد میدان بودو  به بلوغ فکری رسیده چنانکه 

درمورد جامه های گوناگون رسول خدا(ص)وپوشش های متفاوت اش

بهر احوالات متفاوت در زندگی داد سخن می داد من باب توجیه ترک

عبا وعمامه ایضا چسبیدن به کنت وکروات.این همه راباهم ومدام

به کار می بست تا کور شود هرآنکه نتواند دیدچه:نه همین لباس 

زیبا است نشان آدمیت

#روشنفکر-عرفی

برچسب زنی

تمیز اینکه سید احمد نجفی چقدر در انحرافات صوفیان افتاده بود

یا سید جواد ذاکر واقعا دچار غلو ائمه طاهرین (علیهم السلام) گشت

باری سید حسن ابطحی مدعی ظهور بود یا خیر؟هم سید کاظم شریعتمدار

سادگی کرد  یا خائن کودتاچی بود و... !در این دنیا کار خیلی سختی

هست و بهتر این می باشد که به آخرت واگذاشته شود.

منتها آنچه برهمگان مسلم و واضح است اینکه:افراد سود جویی   از

آن وضعیت ابری و نامفهوم  برای آفتابی جلو دادن خود سود جویند 

و در گناه کاری شان مانند نام بردگان بالای  این متن جای شک نیست.

علی شریعتی می گفت:من آنقدر نادان نیستم که بگویم همه چیز را

می دانم و درعین حال به مفهوم ایدئولوژی دست می آزید که عملا و

علنا در اکثرحکومت ها از مارکسیست تا با داعیه مذهبی   جهان که 

بکار گرفته  شده بهر ریز و درشت زندگی عام ناس  تحت سلطه و حتی

فراترش خط و نشان دقیق البته باعقل کوتاه خود  کشد.

#ایدئولوژیک-مذهبی


آقا جون

آدمی زاده ذائقه اش به گونه ای است که صرف رسیدن غذای کافی

سبب احیاء حیات وی نمی شود!؟

یعنی درکنار ویتامین نشاسته چربی و...طعم هم لازم است ایضا 

طی کردن قسمی ازاوقات فراقت بواسطه خوردن چیزهایی که 

درعین تاثیر بر زبان و دهان او رو ح اش را سمت تجربه های زیستی

نیک زندگی کشد.مثلا کسی که چیپس می خورد یا تخمه می شکند و...

جدای بحث تناول دارد لذت مشروعی از آن کار می برد.

اصولا تنقلات شادی آفرین اند و مذهب حقه جعفری با اصل شمردن 

شریعت اسلام که حکم مواد غذایی عالی رادارد به علوم دیگر که

هماره وصله ادیان در طول تاریخ بودند مثل خفیه عرفان و تصوف

ایضا فلسفه چنین نگاهی دارد و از منظر اشراقی کلمه استفاده 

ایشان را در حد مشخص و بعنوان اصطلاحا نمک غذا مجاز شمرده.

باز مقوله فیض یعنی مبحث ولایت طاهرین(علیهم السلام)که در 

مسیحیت و تشیع جدی گرفته شده حکم آب روان را داراست و

 اگر روی آن غذاها و این تنقلات استفاده نشود حقیقتا جهاز هاضمه 

از کار افتاده مولد موجودات خطرناکی مثل صهیونیسم بین الملل

داعش و....می شود.

مرحوم آیت الله سید احمد نجفی عالم فوق العاده بزرگ و وارسته ای

بود.منتها به مصداق کسی که در خوردن تنقلات افراط می کند و

تلاش وافری از خود بهر ترسیم این اصل که مقوله فیض الزاما از

کشکول صوفیان سر نمی زند هم ناب  و اصیل اش مجرد از چنان

شامورتی بازی ها در همین دستگاه شعائر حسینی متبلور است 

شایسته نقد جدی می باشد و دقیقا از همین جا مشدی سیاسی 

ایدئولوژی زده زمین گیرش نمودند.رضوان الله علیه

#واسطه-فیض


استادم آسید مهدی مرعشی نجفی

 ابتدائی ترین چیزهای که از شادروان آیت الله سید مهدی مرعشی نجفی

آموختم همان تاکید بر جملات مولانا علی(ع)بود:

مرد را به ایمان بسنج و نه ایمان رابه مرد

یعنی حق مسلم مقدم بر هر چهره مثبت دیگری است الی الله و چهارده معصوم-

(علیهم السلام)

نیمه دوم دهه 70ش وقتی از ایشان جدا شده  و چند سالی مقیم قم المقدسه 

گشتم تازه متوجه شدم که بی تعارف یکی از مصادیق آن درس مهم البته خود

آسید مهدی بود!؟

وی با کلیت مفهوم موسیقی از نظر مذهبی مخالفت می کرد  و سر نحوه بروز

ناشیانه این مطلب عملا آب در آسیاب افراطیون دست راستی می ریخت که 

دنبال گمنام نگاه داشتن اش بودند و او رامقابل نفس نظام حاکم فرای همه

 تقسیم  بندی های جناحی وسلیقه ای اش جلوه می دادند.

باز وبرای نمونه اگر دو ویدئو فوق متن و ذیل آن  از زنده یادآیت الله سید حسن-

 ابطحی خراسانی به زبان فارسی و آسید مهدی مرعشی نجفی آذری را مقایسه

کنید فاش خواهید که در مورد نحوه و ضرورت کمک به نیازمندان  یا عکس اش

الویت دادن به زیارت و...بر آن اختلاف دارند.

اما اگر از حقیر بپرسید؟ حق در این مسئله  با مرحوم آقای ابطحی است.

شاید یک دعای فلان آقا در سفر چندم اش به مثلا مشهد مستجاب شود و

هزار جهیزیه زوج های ندار از خزانه غیب الهی تامین گردد. حالا من نوعی

اگر به بهانه دادن پول  یک جهاز فرد نیازمند  خودم را از فیض زیارتی که

 قطعا از شعائر مذهبی است و حد یقف شرعی ندارد محروم کنم یعنی چه!؟

این جز خزیدن افکار چپگرا ذیل عنوان مذهبی معنا نمی دهد و گپ زدنی

چنین هرگز در شان یک روحانی سنتی اصیل و غنی از سواد نباشد

روح هر دو سید جلیل  شاد

#هنر-موسیقی

مزار آیت الله سید مهدی مرعشی نجفی

نام پدر:مرحوم سید مرتضی مرعشی نجغی(برادر تنی آیت الله

سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره)(مرجع تقلید شیعه معاصر))

محل تولد وخانه پدری:راسته کوچه تبریز جوار امام زاده جمال(ع)

تاریخ تولد:نیمه شعبان 1328

زمان فوت:23بهمن 1389ش مطابق با سالروز شهادت امام حسن-

عسگری(ع)(8ربیع الاول1423ق)

آرامگاه.بقائیه تبریز