حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

صدر تفرقه

مقتدا صدر در بین و چارت شیعه گری حسب کنش های گذشته اش

با بزرگان مرجعیت و صاحبان قدرت سیاسی  از مقاومت مسلحانه

در نجف الاشرف مقابل نیروهای آمریکایی انگلیسی و... ضد صدام 

آن هم با وجود حکم بر ترک مخاصمه آیت الله سید علی حسینی-

سیستانی (دامت برکاته) گرفته تا بعدها انگشت اتهامی که در 

ماجرای ترور شهید حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المجید-

خویی سمت شخص وی نشانه رفت وحتی شکر آب شدن میانه 

اش در دهه 90شمسی با قائد وقت جمهوری اسلامی ایران ایضا

رویت شدن در کنار بن سلمان سعودی آن گاه که حتی در ایران

حد درگیری تا اشغال سفارت عربستان پیش رفته بود از مصادیق 

بارز تفرقه وبی تعارف دودره بازی است.

حالا چنین موجودی من باب وحدت مسلمین نسخه پیچیده و با 

قرار دادن وهم تراز شمردن حضرت باباشجاع الدین فیروز-

نهاوندی علیه السلام با معاویه پسر ابوسفیان که وصله ناجوری 

از بهر تشیع و تسنن ترسیم اش نموده به میدان آمده است.

در حالی که جدا از تایید بزرگان روحانیت سنتی شیعه و عقیده

ادوار مختلف مردم ایران زمین به جزء مقدسات شان بودن 

حضرت ابو لولو(ع) حتی اگر استغفرالله او را مجسوسی یا یهودی

پنداریم و مجری شیوه تروریستی درحق عمر خطاب باز و هرگز

بر ردیف یکی از بزرگ حاکمان در جهان همچون هیتلر یا چنگیز-

مغول یعنی معاویه آدم های زیاد و مظلومی  را نکشته و تنها 

فردی که مسلما به درک واصل کرده است(اود جنگ های مثل

نهاوند و...احتمالا حضور داشته ) درانسانیت اش حتی قبل

 اسلامیت حرف و حدیث بسیار می باشد.

https://adyannews.com/144420/moqtada-sadrs-criticism-of-the-saudi-series

#اللهم-العن-الجبت-و-الطاغوت

فتوکپی نابرابر اصل!؟

رسانه ها ی جهان اکثرا در کار دیو و فرشته سازی اند و اندر این میانه

خود انسانی شان  را که در آمیخته  خوب بد و حتی  زشت است نهان 

کنند.

اما اگر روزی یاد گرفتی که به میدان زندگی و عمل هماره زشت و زیبا 

به هم آمیخته و خلاف آنچه بوق های تبلیغی می گویند اساس بود و نبود

واقعی آنکه بعنوان الگو  به مقابل تو یکی نهاده اند را فقط خدا داند و

هر عقل سلیم هم در راستای اش به اینجا ختم می شود که :صغیر و

کبیر حاکم و محکوم هر کدام درصدی در فرجام و مختوم شدن پرونده

فلانی نقش داشته اند.

پس سعی کن آن گونه به حیات خود تداوم دهی که بینی و بین الله

یک صدم درصد هم  موزیانه در این پایان عمرها باعث نباشی.

نشان آدمیت

آقای حسن اللهیاری نه اولین ونه الزاما آخرین نمونه وضعیتی 

که زیر پوست متشرعین وجامعه مذهبی سنتی جریان دارد نیست!؟

سنت و مدرنیته در یک تقابل مدام ولاجرم هستند منتها چه 

آن مذهبی که از پشت عینک تشیع بنابر سلایق دوره صفوی می نگرد

وچه آن دیگری که راه مدرنیته درپیش گرفته وشیعه گری اش

هم از چنانی  حدیقف خورده وشکل ذهنی گیرد عملا وعلنا هردو 

قافیه راباخته اند.

فیض گرایی ایشان وشریعتمداری اینها هرگز دو مفهوم مقابل هم 

نیست واگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید تقسیم هایی همچون

شیعه انگلیسی و عمامه یزیدی که ایشان به آن دیگری نسبت دهند 

کلی گویی هایی ناشیانه بیش نیست.

اللهیاری اگر حقیقتا مرد میدان بودو  به بلوغ فکری رسیده چنانکه 

درمورد جامه های گوناگون رسول خدا(ص)وپوشش های متفاوت اش

بهر احوالات متفاوت در زندگی داد سخن می داد من باب توجیه ترک

عبا وعمامه ایضا چسبیدن به کنت وکروات.این همه راباهم ومدام

به کار می بست تا کور شود هرآنکه نتواند دیدچه:نه همین لباس 

زیبا است نشان آدمیت

#روشنفکر-عرفی

برچسب زنی

تمیز اینکه سید احمد نجفی چقدر در انحرافات صوفیان افتاده بود

یا سید جواد ذاکر واقعا دچار غلو ائمه طاهرین (علیهم السلام) گشت

باری سید حسن ابطحی مدعی ظهور بود یا خیر؟هم سید کاظم شریعتمدار

سادگی کرد  یا خائن کودتاچی بود و... !در این دنیا کار خیلی سختی

هست و بهتر این می باشد که به آخرت واگذاشته شود.

منتها آنچه برهمگان مسلم و واضح است اینکه:افراد سود جویی   از

آن وضعیت ابری و نامفهوم  برای آفتابی جلو دادن خود سود جویند 

و در گناه کاری شان مانند نام بردگان بالای  این متن جای شک نیست.

علی شریعتی می گفت:من آنقدر نادان نیستم که بگویم همه چیز را

می دانم و درعین حال به مفهوم ایدئولوژی دست می آزید که عملا و

علنا در اکثرحکومت ها از مارکسیست تا با داعیه مذهبی   جهان که 

بکار گرفته  شده بهر ریز و درشت زندگی عام ناس  تحت سلطه و حتی

فراترش خط و نشان دقیق البته باعقل کوتاه خود  کشد.

#ایدئولوژیک-مذهبی


آقا جون

آدمی زاده ذائقه اش به گونه ای است که صرف رسیدن غذای کافی

سبب احیاء حیات وی نمی شود!؟

یعنی درکنار ویتامین نشاسته چربی و...طعم هم لازم است ایضا 

طی کردن قسمی ازاوقات فراقت بواسطه خوردن چیزهایی که 

درعین تاثیر بر زبان و دهان او رو ح اش را سمت تجربه های زیستی

نیک زندگی کشد.مثلا کسی که چیپس می خورد یا تخمه می شکند و...

جدای بحث تناول دارد لذت مشروعی از آن کار می برد.

اصولا تنقلات شادی آفرین اند و مذهب حقه جعفری با اصل شمردن 

شریعت اسلام که حکم مواد غذایی عالی رادارد به علوم دیگر که

هماره وصله ادیان در طول تاریخ بودند مثل خفیه عرفان و تصوف

ایضا فلسفه چنین نگاهی دارد و از منظر اشراقی کلمه استفاده 

ایشان را در حد مشخص و بعنوان اصطلاحا نمک غذا مجاز شمرده.

باز مقوله فیض یعنی مبحث ولایت طاهرین(علیهم السلام)که در 

مسیحیت و تشیع جدی گرفته شده حکم آب روان را داراست و

 اگر روی آن غذاها و این تنقلات استفاده نشود حقیقتا جهاز هاضمه 

از کار افتاده مولد موجودات خطرناکی مثل صهیونیسم بین الملل

داعش و....می شود.

مرحوم آیت الله سید احمد نجفی عالم فوق العاده بزرگ و وارسته ای

بود.منتها به مصداق کسی که در خوردن تنقلات افراط می کند و

تلاش وافری از خود بهر ترسیم این اصل که مقوله فیض الزاما از

کشکول صوفیان سر نمی زند هم ناب  و اصیل اش مجرد از چنان

شامورتی بازی ها در همین دستگاه شعائر حسینی متبلور است 

شایسته نقد جدی می باشد و دقیقا از همین جا مشدی سیاسی 

ایدئولوژی زده زمین گیرش نمودند.رضوان الله علیه

#واسطه-فیض


استادم آسید مهدی مرعشی نجفی

 ابتدائی ترین چیزهای که از شادروان آیت الله سید مهدی مرعشی نجفی

آموختم همان تاکید بر جملات مولانا علی(ع)بود:

مرد را به ایمان بسنج و نه ایمان رابه مرد

یعنی حق مسلم مقدم بر هر چهره مثبت دیگری است الی الله و چهارده معصوم-

(علیهم السلام)

نیمه دوم دهه 70ش وقتی از ایشان جدا شده  و چند سالی مقیم قم المقدسه 

گشتم تازه متوجه شدم که بی تعارف یکی از مصادیق آن درس مهم البته خود

آسید مهدی بود!؟

وی با کلیت مفهوم موسیقی از نظر مذهبی مخالفت می کرد  و سر نحوه بروز

ناشیانه این مطلب عملا آب در آسیاب افراطیون دست راستی می ریخت که 

دنبال گمنام نگاه داشتن اش بودند و او رامقابل نفس نظام حاکم فرای همه

 تقسیم  بندی های جناحی وسلیقه ای اش جلوه می دادند.

باز وبرای نمونه اگر دو ویدئو فوق متن و ذیل آن  از زنده یادآیت الله سید حسن-

 ابطحی خراسانی به زبان فارسی و آسید مهدی مرعشی نجفی آذری را مقایسه

کنید فاش خواهید که در مورد نحوه و ضرورت کمک به نیازمندان  یا عکس اش

الویت دادن به زیارت و...بر آن اختلاف دارند.

اما اگر از حقیر بپرسید؟ حق در این مسئله  با مرحوم آقای ابطحی است.

شاید یک دعای فلان آقا در سفر چندم اش به مثلا مشهد مستجاب شود و

هزار جهیزیه زوج های ندار از خزانه غیب الهی تامین گردد. حالا من نوعی

اگر به بهانه دادن پول  یک جهاز فرد نیازمند  خودم را از فیض زیارتی که

 قطعا از شعائر مذهبی است و حد یقف شرعی ندارد محروم کنم یعنی چه!؟

این جز خزیدن افکار چپگرا ذیل عنوان مذهبی معنا نمی دهد و گپ زدنی

چنین هرگز در شان یک روحانی سنتی اصیل و غنی از سواد نباشد

روح هر دو سید جلیل  شاد

#هنر-موسیقی

مزار آیت الله سید مهدی مرعشی نجفی

نام پدر:مرحوم سید مرتضی مرعشی نجغی(برادر تنی آیت الله

سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره)(مرجع تقلید شیعه معاصر))

محل تولد وخانه پدری:راسته کوچه تبریز جوار امام زاده جمال(ع)

تاریخ تولد:نیمه شعبان 1328

زمان فوت:23بهمن 1389ش مطابق با سالروز شهادت امام حسن-

عسگری(ع)(8ربیع الاول1423ق)

آرامگاه.بقائیه تبریز

مزار آیت الله حسن ناصر زاده

مزار سعید فقید حضرت آیت الله آقای میرزا حسن ناصر زاده 

خطیب شهیر دیار آذربایجان و شهر قهرمان پرور تبریز

(حسب شرایط بعد از انقلاب اسلامی57ش تنگ نظری  و 

ایدئولوژی زدگی برخی  مسئولان وقت جناب ناصر زاده عملا 

ممنوع المنبر گشت و در  گلایه از آن وضع به دایی ارشد 

حقیر مرحوم مدد علی عیوضی که  از پا منبری های اکثر

اوقات ایشان حساب می شد فرموده  بود:

حال من الیوم عین پرنده در قفس است که خواندن نتواند.

شادی روح اش خواهشا الفاتحه

#آزادی-پنجشنبه-2-مرداد-1359


وجوه طالقانی

شادروان آیت الله سید محمود اعلائی طالقانی فرد بی نهایت عمیقی

بود و همین غور درمسائل و مباحث بقول استاد محمود دولت آبادی

علت تنهایی اش نه تنها به میان جماعت روحانیون شیعه از معدود

ایدئولوژیک تا اکثریت سنتی می شد بلکه و حتی منور الفکران را

نیز به بر می گرفت.

طالقانی را هرچند درسال های نخستین بعد از فقدش حسب جو

زمانه به روشنفکران مذهبی و نواندیشان دینی نسبت می دادند 

اما همچنانکه یار دبستانی او زنده یاد مهندس مهدی بازرگان به

واپسین سال های حیات شریف اش پیله مذکور شکسته  در 

آثار و سخنرانی هایی مانند بعثت پر رنگ مشخص کرد فرای برادر

عزیز نهضت آزادی یا پدر فکری سازمان مجاهدین خلق بودن  باید

 امتداد دهنده نسل روشنفکری عرفی دانست و معنا کرد.

چه وجه سنتی او که دلیل تحمل اش و به فراموشی عمدی نسپردن 

یاد و خاطره آن فقید سعید توسط دست بالای نهاد قدرت فعلی ایران

گشته چندان غلیظ نیست که پا روی اصول مسلم و والاتر انسانی گذارد

و درعین حال روشنفکری وی هم گرفتار بیماری لائیسیته یا انتلکتوئل

بودن نشدتا بدین بهانه به کلیت سنت ها و شعائر مذهبی چوب حراج

 زند.

بله همان طالقانی که درحوالی زادگاه خود روستای گلیرد مقابل تبدیل

شدن قبر جدش به امام زاده جدید تاسیس و بی دیده شدن کرامت

خاص را گرفت خود مداوم به زیارت امام زادگان تهران درتجریش یا

سید ناصرالدین(ع)به جوار لاله زار و مسجد هدایت که پیش نمازی 

آن را عهده دار بود می رفت.

او رحمت الله علیه گونه ای زیست که ذیل هیچ ایسم و نحله خاصی

نگنجید و اصلا تشیع را مذهب انسانیت قبل از اسلامیت معنا می کرد.

#پدر

مداح غزه!؟

مرشد اعلای جمهوری اسلامی ایران گفته:روضه خواندن و گریه کردن

مربوط به همه ائمه نیست متعلق به بعض ائمه است و...(پایان نقل قول)

البته اینها نظرات فقهی نامبرده است و برحقیرغیر مقلد او حسب باز

بودن باب اجتهاد اندر مذهب حقه جعفری هیچ ربطی ندارد

منتها و در دامنه باید ازمداحانی چون مهدی سلحشور منصور ارضی و...

پرسید : چگونه قدر فلسطینیان با اکثریت مطلق پیروان عقیدتی  ابن-

حجرالعسقلانی  عمری را چنان اعظم  و لابد مطابق موازین رهبر خود 

بالاتر از بعض ائمه طاهرین(علیهم السلام) برده اید که چنین زار شان

می زنید!؟

لذا و در انتهاء فاش می گویم بهر شنیدن همه عرضی و طولی شان:

کل بکریان عالم فدای نوک تار موی جنین سقط شده ای به نام 

محسن بن علی(ع)و عظیم ترین صرخه های  که می شود از حنجره نوع

بشری بیرون بزند برای اقامه شعائر حضرتش که از آل الله علیهم-

 السلام اند.لعن الله قاتلیک یافاطمه الزهراءسلام الله علیه 

#محسنیه-است

محسنیه است

 صدا وسیما با حلول ماه ربیع الاول از زبان مصاحبه شوندگان درمثل

 بیست و سی به این حدیث منتسب  اما فاقد سند صحیح نبوی(ص)

استنادمی کند(نقل به مزمون):هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به 

من بدهد من هم بشارت بهشت به اوخواهم داد

ولی کاملا آن قول اصیل اندر منابع شیعی را از یاد برده اندکه: رسول-

اکرم(ص) حتی اندر اواخر عمر صلات اش را گونه ای برپا می کرد

که خانه علی و فاطمه(سلام الله علیهما)بین او و کعبه معلی در 

مقابل اش قرار گیرد .

خوب و با این اوصاف وقتی فرا رسیدن ربیع با فاجعه احراق چنان 

منزلی  تقارن یافته دیگر چه جای بشارت تبریک و....!؟

بله ایدئولوژیک مذهبی های افراطی با این دست اعمال و افکار 

به سان موریانه به جان عقائد ناب شیعی افتادند  با بهانه دهن

 پر کن وحدت مسلمین جهان در حالی که نگاهی به خطبه فدکیه

 حضرت زهراء(س)فاش بیان می دارد:محور و شیرازه هرگونه

تقریب مذاهب اسلامی تنها و تنها آل الله علیهم السلام اند و بس

#یا-محسن-شهید

بدعت در امام زاده!؟

موقع بازسازی و گسترش صحن بیت الله الحرام در مکه مکرمه

حلقه پیاده روی در سطح بالاتر خانه خدا توسط کارگزاران آل سعود

نسب شده بود از بهر طواف با ترافیک کم وحرکت  روان تر زوار.

در این مورد از حضرت آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی

(دامت برکاته) استفتاء به عمل آمد که آیا مقلدان آن فقیه عالیقدر

حق استفاده از سازه مذکور بهر طواف رادارند یاخیر؟

ایشان هم درپاسخ فضای بالای سر وتحت کعبه معلی ایضا مرقد نیکان 

روزگار یعنی ائمه طاهرین(علیهم السلام)علمای اعلام ایضا شهیدان

راه خدا را واجد همان حرمت و شان دانستند.یعنی مثلا اگر کسی 

بایک بالن از فاصله سی متری درآسمان یا داخل مترو  به دل خاک

به نقطه ای نزدیک شود که قبرمطهر دقیقا ذیل آن یارویش هست

حکم زیارت را دارد.

لذا وبااستناد به چنین نظری که ازدیرباز مورد اتفاق اکثر علمای 

امامیه (رضوان الله علیهم اجمعین)می باشد ضریح فوقانی وطبقه

دوم امام زادگانی که در سرداب آرمیده ومزارشان زیر زمین است

دقیقا باید بالای سر همان مرقد باشد چون پاگذاشتن روی فضای

مرقد مطهر ولو در طبقه دوم اگر حتی از نظر شرعی جای بحث و

اختلاف باشد اندر عرف بلاشک نکوهیده است.

بااین همه شاهدیم افراد افراطی وتند رویی که در بسیاری از 

مصادر امور استان آذربایجانشرقی ایران نشسته اند وحتی بعضا

هنجارها وقوانیین وضع شده ازطرف مرکز و تهران رابه بهانه 

تعصب برآرمان های انقلاب وحفظ نظام حاکم برنمی تابند.

درمیانه شیوع کرونا وبا عنوان بازسازی مرقد حضرت امام زاده-

سید صدرالدین حمزه(ع)به خیبان ثقته الاسلام تبریز وحمله 

سرخاب محل ضریح حضرتش راموقع تعویض بیش از چند 

متر از محل اصلی جابه جا کرده اند طوری که زوار بی خبر در

حین زیارت حقیقتا پا روی مزار اصلی در داخل زیرزمین گذارند!!!

(بامقایسه محل دو طاق شماره یک و دو اندر تصاویر بزرگ و کوچک 

بالایی ضریح امام زاده سید حمزه(ع)تبریز قبل و بعد بازسازی ارتکاب 

به چنین بدعت زشت و غیر خدا پسندانه ای با بهانه های چون 

سهولت در زیارت و...مشهود هست را شاهد باشید)

#محسنیه-است