حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

نیمکت جمکران

حتم دارم هر زمانی با تو باز...می توان گفتن به هر رو جمله راز

تا که شاید در رسد گاه ظهور...زین به هم پیوستن البته ناز

گر چه دانی   آنچه را از بنیه باز....غیر مد زولاکرم اندر فراز1

لیک  ای جان بیشتر ما را گداز...در فراغت بلکه گرددتره ساز2

(1.امام معصوم(ع)حسب صلوات خاصه حضرت ثامن(ع)مشرف به جریانات

تحت الارض وفوق سماء است هرچند طبق مشیت الهی بعض چیزهای خاص

ونادر راجز ذات تبارک باری نداند

2.جوانه زدن سبزه پیاز دار کنایه از ظهور منجی(عج))

(سروده کمترین طلبه سعید حریری اصل)

انشاء الله همیشه تحت توجهات وعنایات امام زمان عجل الله فرج الشریف باشید

اللهم عجل لولیک الفرج

#شب-جمعه

یونس (ع) در شکم ماهی

گویند:کافرهمه را به کیش خود پندارد.از مظاهر چنان ضرب المثلی

بهانه جویی بعض افراد غیر مذهبی البته ناحر و غیر آزاده است که

زوم و دست گذاشتن روی جریان حضرت یونس(ع) درشکم ماهی 

را عادت نموده و به سان چماقی بر سر اهل ایمان و  پیروان ادیان

ابراهیمی کوبند.

برخی هم چون علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی مرحوم

اصلا ماجرای مذکور را از وادی حقیقت به تمثیل کشانده اند.

ولی و در عمل عکس تصاویر شمایل گونه بیشمار که آن نبی الهی

را در دهان ماهی گنده نشان می دهد هیچ سند شرعی از مسیر

دهانی ورود و خروج یونس نبی به بطن ماهی نیست!!!

چه برخی ماهیان ماده زنده زا مدتها فرزندان خویش را قبل 

تکامل و تولد در رحم نگاه می دارند.

حتی امکان وجود بچه ماهی که ابتدا و در شکم مادر شش دارد

 وسپس تا هنگام خروج مبدل به آب شش می شود بعید نیست

حالا اگر حضرت یونس فرضا لحظه باز بودن دهانه آلت جنسی

ماهی بزرگ ماده به آب افتاده سر از رحم آن در آورده باشد 

و دورانی را کنار بچه ماهی هایی با ویژگی های ذکر شده و در مسیر

رشد طی کند اصلا جای تعجب ندارد هم مطابق موازین علمی و

یافته های دانشی عصر ما یعنی ساینز است.

یونس(ع)بعد خروج از آن وضعیت ودریا به خوردن کدو تمایل 

می یابد که تقویت کننده قوی است همچون بال مرغ و....

خوب او اگر در معده ماهی بود که لابد با اسیدهای آن حل 

می گشت و تنها رحم جانداری چنان حالت سونا داشته با رطوبت

حاد اش  سبب کاهش وزن و ضعف ساکن انسان اش شود

#ذکر-یونسیه


ارس کوهی(سرو)

متریال و اصل جنس آن وقت بیرون می زند و بر منظر توجه

عام نشیند که عمدا از الوان بودن در افتاد.

آخر دانی که:عشق هایی کز پی رنگی بود.عشق نبود عاقبت

ننگی بود.(کنایه از عکس های سیاه وسفید زنده یاد کیارستمی

با موضع درخت)

اینگونه وقتی گیل گمش وجوداش اندر نیروانای موجود

یعنی به ساحت و صحنه درخت رسید پرده بر انداخت که ای 

حیات جان وجان افزای من...

پس راس بشکوه اش را اندر پای نستوه اش نادیده باز یافت و

چون تنه تنها جوهری  شد با قسم بر  ن و القلم وما یسطرون.

(اشاره به مبارزات فرهنگی وسبک کار هنری عباس کیارستمی)

وآری این سان پله پله باید رفت تا ملاقات خدا هرچند او نیز

کرم کرده گاهی به طور سیناء و الارض سرو شهید کربلا (ع)

خود نزول کند.

هان در دهن کجی به نفس قطع درخت از این زاویه نگاه اصل

بقاء وسیر الی الله را فریاد گراست الی یوم القیامه یانه نزدیکتر

فرج م ح م د (عج) انشاء الله

#عباس-کیارستمی

معلم مدارا

عهد صفوی اصلا خواستگاه حضرت شیخ صفی (رحمت الله علیه) آذربایجان

با مفهوم عاشق های تار بدستی آمیخته که وجه دیگر و دیرینه  تر آن

را به تنبور زنان آیین یارسان کرمانشاه شاهدیم.

ملایان شیعی در دوره سیطره شاه اسماعیل و عباس(رضوان الله علیهما)

هم به سه گروه صرفا سنتی بی وجه روشنفکری باز روشنفکران مذهبی 

با آراء خاص مثل صدرالدین شیرازی(معاد غیرجسمانی وحدت وجود و...)

تقسیم شدند. اما توجه شاهان صفوی سمت جبل عامل لبنان و دعوت از

فرزانه ای چون حضرت شیخ بهاء(ره)چنانکه برخی رسانه های اپوزسیون 

تبلیغ می کنند ورود روحانیت شیعی به کارزار ایران زمین نیست. بلکه

باز خواهی تیز هوشانه هوای تازه و نوع نگاه روشنفکری عرفی بود که 

عملا جلو ملیتاریزه وبسته شدن فضای اجتماعی ایضا حوزه  را می گرفت.

بله اگر نبود شیخ بهایی چه بسیار رامنه جلفا که با فتوای جزم اندیشان

اصفهان به هرباران خدا نجاستشان سرایت کرده نیز جای گوشه نشینی 

و تبعید نویسنده اسفار در دهانت قم لابد می کشتند اش.

یعنی میراث و متدد مهم حضرت بهاء الدین عاملی در تحمل حد اکثری 

مخالف است. چرا که گاه در بین ایشان و به عهد صفوی افراد پاک نفس

و کمترشیشه خرده دار چون عباس توفارقانی هم بودند که به خطا رقیب 

آخوند جماعت معرفی شده و از آنجا مسئله موسیقی که امری اختلافی 

بین علمای امامیه هست حالت یک تهدید جدی تبلیغ شد و عوام محب

آل الله (علیهم السلام)را ضدش تحریک کلی نمودند.

#مسیح

ادبیات کمر باریک!؟

مروری بر آثار فارسی وبهر ایرانیان ساخته شده مثل دیجی علی گیتور

پررنگ می رساند که موزیک برتر از نگاه فضای محل سکونت وی یعنی

غرب اولویت آنهااست نه ملودی کلام و....

باز عکس آن کارهای استاد فرامرز آصف نخعی بعنوان فردی تحصیل 

کرده و ورزشکار بها دهی خاص به ادبیات فارسی را فریاد می زند.

آصف پاس داشت محتوای زبان را هرگز مترادف ابراز صرف فهوای 

 کلام پایین نیاورده  هرچند آن مطلوب ومنظور یک نسل را رساند.

کمر باریک و...جدااینکه چه نوع کلیپی برایش ساخته اند فی نفسه 

اثر فاخری است متوجه فرهنگ فولکلور تاریخ ملتی و...

باز و دراین میانه آثار شادمهر عقیلی جای دقت بسیار دارد و هر چند 

فرومایگان نان به نرخ روزخوری صرفا به تقلید صدای او پردازند یا

نام برده را باد نموده نظر کرده جار زنند اما شادمهر نه علی گیتور 

و نه فرامز آصف است. او دریک کلام و هماره از قبل مهاجرت و هم

امروز که حتی قله نشین سایت های نامشروع قمار بازی است 

یک عاشق ژینا بوده و بس!؟اینجوری است که شرح هجران عمیق اش

بواسطه نوازندگی چیره دستانه یا دست برقضا هم نشینی با بانو

مهستی آثاری خلق می کند که بر دلها می نشیند.

حالا و اگر از هر کدام این سه بپرسید نسبت به دو دیگر نقدهای 

جدی دارند هنر مغربی عشق شرقی یا نه پر رنگ چسبیدن و

پایبندی به اسلوب ملی .می توان همگی را جمع کرد و به وجه دیگر

رسید باری از دعوا و اولویت داده ها شان  در گذشت.

#ژینا-گل-من