حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

سه ساله دختر

بالا بگیر زین سان راس صنوبر اش  را ...تا شایدم نبیند این دخت کهتراش را

سیلی اگر چه بی حد با ضرب تازیانه..من مانده ام و باری مشتان بدتر اش را

خار مقیم صحرا با زهر ملزم  اش را1...بر دست بسته ام کو  رد مقدرش را

بابا فتام از غم بر ذیل گام ناقه...شب بود و کی توان گفت احوال مظطرش را

خلوی به من نظر داشت با فکر منکرش را...شمر از غفا بترساند بر قصد چنبرش را

آخر خرابه رفتن در عین سوز بی حد...از شام  باز خوان تو تکرار ممتداش را2.

سروده طلبه سعید حریری اصل.5صفرالاحزان1446

1.خار مغیلان

2.کلام زین العابدین(ع)درباره شام

#الشام-الشام

اومانیسم حقیقی اسلام

مفهوم امروزی و سر زبان های دهکده جهانی کنایه آبدار و

نکته انحرافی درخود دارد که کدخدایی یک ابر قدرت آن

هم به توان کنترل رسانه های عام و سوشیال مدیا ختم

می گردد. چیزی که در نوشتن شاید بگویند امریکا روسیه

و...اما درخواندن و عملا فقط صهیونیسم بین الملل و دنبالچه

هم پیاده نظام اصلی اش یعنی افراطیون عمریه اند(داعش

بوکوحرام طالبان و...)

واژه جهان وطنی نیز چنانکه نقل زبان جماعت انتلکتئول -

لائیک  است با خواستگاه اومانیستی به معنای غربی کلمه ن

دید گرفتن ریشه ژن و خلاصه محل برآمدگی  فیزیک انسان

 رانشانه گرفته با رواج نوعی بی وطنی سیال و بی قیدی 

مطلوب خود بهر بازیچه کردن فرد رامی خواهد.

حتی خود مارکسیسم چون شبعه  وزیر مجموعه از چنان 

مفاهیم کلی است. باوجود جهد و دهن کجی کارل ماکس

به بسیاری از مظاهر لیبرال دموکراسی و...طبقه پروتاریا

را به درهم شکستن هرچه مرز ولو فرهنگی وت فاوت های

عرفی می خواند.

اماا سلام به مفهوم وحی خاص و سنت حقیقی نبی اکرم(ص)

یعنی همان تشیع جعفری(ع) در عین قبول مزامینی چون

قوم و ملیت وطن و حتی شمردن حب به آن ازمصادیق ایمان

(حب الوطن من الایمان)زیرکانه و کار ساز با استحاله

 ناسیونالیسم در پندار عرب جهاهلی دیروز ایضا امانیسم 

رایج  امروز آنها را سرجمع از هر رگ و رنگ به مصداق کلنی 

وجشنواره ای می نگرد که با هم زیستی و مدارا می توانند 

که به سکوی پرتاب  بهررسیدن به آرمان های عالی انسانی

 بدل گردد

یـایها ٱلناس انا خلقۡنکم من ذکر وانثی وجعلۡنکمۡ شعوبٗا و

قبایل لتعارفواۚ ان اکۡرمکمۡ عند ٱلله اتۡقیکمۡۚ.13حجرات

# لِإِیلَافِ- قُرَیْشٍ

با ولی ات بیا!؟

لابد در دوران تحصیل ابتدایی تا دبیرستان تجربه احظار ولی خود

به مدرسه در اثر اشتباه و شلوغ کاری خود راداشته اید.

این فرایند احظار سرپرست در دست نهادهای قانونی حتی فرای

جنبه دینی حالت هنجار عرفی به جامعه ای چون ایران را دارد.

پس درمواردی که کم سن مذکر یا مونث خطایی کرد فرضا 

همین مسئله گشت ارشاد که غالبا خانم های غیرمحجبه یا

شل حجاب را نشانه گرفته است.می توان نهاد قدرت را مجاب

و بازخواست نمود که چرا با وجود داعیه و عنوان اسلامی فرآیند

جلب و احظار را سمت والد فلان دختر نمی کشید تا صحنه های

آزار آنها کمتر در جامعه رویت شود!؟

اپوزسیون واقعی نظام مسلط  هم دقیقا ازهمین کانال می تواند که

آنها را  شدیدا تحت فشار گذاشته عملا مقابل موازین ارزشی که داعیه-

اش  راداشته و شعارآن  می دهند قرار دهد 

اما چه بگویم که متاسفانه تحت اثر نفوذ عوامل عمریه و صهیونیسم

مثلا عربستان سعودی و...به فرآیند دریافت بودجه بعض ایشان عملا

سرنا را از سر گشادش زده حتی مسئله ای فقهی ایضا اختلافی ازجنبه

عرفی  چون ضرورت رضایت ولی و سرپرست هنگام خروج زن و بچه  از کشور 

(فرآیند گذر نامه) را درچنان راستای عرض شده ای به تمسخر می نشیدند!!!

(اللهم ارزقنا العافیته فی الدنیا و خلصنا من نار الاخره به حق ولینا علی بن -

ابیطالب (ع).دخیلم یا شاه مشکل گشا)

#ترحم

لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعیٰ

درجه دار نیروی انتظامی یا  ارتش سالها باید زحمت بکشد و دوره

ببیند تا یک افسر حالا ستوان سه تا سروان تمام شده در حین

ماموریت اماکن شهر و بیابان سردسته تیم عملیاتی شود.

یعنی شان شهروندی حتی تو بگو رعیتی چنین ایجاب می نماید

و این یک مسئله عرفی است درسطح گسترده ای از جهان امروز

فرای پندارهای دینی.

اما در ایران معاصر گشت ارشادی وارد نظم دهی در حیطه علوم 

انسانی شده که حتی  اگر باورمند به مبحث حجاب اجباری 

باشید باز حدود نود درصدش تخصص و درس در این زمینه

به  حد لیسانس ندارد.

(اکثر موارد منجر به ضرب حتی زمینه طرح اتهام قتل ناشی از

کنش گشت ارشاد به پرسنلی از آن برمی گردد که کادر پلیس

نیستند.نیروی انتظامی در چنان فرایندی با فشار نهاد بالاتر اندر

امر ضرورت همکاری غالبا نقش حاشیه ای  و مکمل یافته است )

آیا این رویه جدای مسئله  ظلم در حق خانم های آن جوری که

به هرحال بشرند دل سرد کردن جوان عاشق وطن اش نیست

که قصد ورود به مراکز پرورش افسر پلیس خلبان یا حتی 

روحانی را دارد!؟

ایضا اگر پلیس رسمی کسی  را مورد ضرب و جرح قرار دهد

فرایند شکایت از مسبب فورا قابل انجام است. چیزی که در 

مورد عناصر گشت ارشاد بسیج اطلاعات به مراتب با کندی و

سست صورت می گیرد!!!

#تخصص

دلیل نفوذ!؟

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فرضا یک ارمنی حقوق تام

و حتی مکفی از جنبه شهروندی دارد منتها گرایش افراد بی سواد و

ضربه خورده از وجه  اقتصادی و...به مسیحیت که یک نوع دهن 

کجی بر عرف غالب جامعه اسلامی ایرانی  است فرای سیستم اجرای

بانی وضعیت موجود و سبب گشته به مورد آن بیگناه  هفت پشت 

عیسوی نیز از جنبه  امنیتی نگاه شده برای اش محدودیت های 

غیر قانونی لاجرم اعمال شود.

اینگونه نهاد اطلاعاتی که اصل چنین بود تا در توافق با سران کلیسای

داخلی حفظ نفس نظام حاکم را اولویت قرار دهد و طبعا با بخشیدن

حق شهروندی آنها سخاوت و راستی خود را نشان می داد گرفتار 

نوعی آمپاس شدید شده چنان اولویت اولی را ول کرده پی جریان

نوکیشان مسیحی حتی با خیلی از ارمنی های اصیل درگیرمی شود

و بهر آنها اجبارا پرونده سازی می کند.

این دقیقا همان تذکر حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی  وزیر

اسبق اطلاعات به زبان ساده وبامثال است که اشتغال ماموران 

امنیتی به مسائل داخلی و در عین بی توجهی به رخنه خارجی در

نتیجه دل چرکینی های زیاد حاصل ایجاد شده با هموطنان را 

متذکرشده است . 

یعنی عملا سر خر کج شده علارقم شعار دفاع از امنیت ملی مامور

مذکور  پی نخود سیاه ثانوی می رود و ایضا حاصل تبلیغات رسانه های

 ماهواره ای اینترنت و... دراین باب و زوم  کردن روی جنبه صرف ضد 

حقوق بشری برآمده از برخی موارد  آن ریزش کرده حتی خدایی نکرده

 به نفوذی اسرائیل بدل می گردد.

اما چاره این درد تنها التزام عملی به نص قانون مملکت  است وبس 

 مثلا به بهانه ضمنی مقابله با نو کیشان مسیحی داخل جلو ساخت 

و تعمیر کلیسا درکشور یا پرورش کشیش و کاردینال ایرانی اصل  را

نگیرد و...

#نگاه-امنیتی

علی الاسلام السلام

یزیدیان مطابق این منطق ساختگی که حسین(ع) اصحاب وکسان اش خارج

دین هستند به خود اجازه اساعه ادب تا حد کشیدن گوشواره دختر سه 

ساله را دادند و...اما در عمل سند قتل انسانیت بالاتر از اسلامیت را امضاء

و مورد لعن و نفرین هرآن آزاده فرد درطول تاریخ قرار گرفتند...

گیرم این دختر14ساله غیرمذهبی و بی حجاب کدام اصل شرعی و عرفی 

اجازه داده  با مصداق ایتام آل محمد(ص) بلا نسبت مانند گوسفند تا 

کنید!؟ حتی اگر باورمند به اصل ولایت مطلق فقیه و قانون حجاب- 

 اجباری پشت بند اش باشید!؟

اگر از روز اول در کنار گشت ارشادی که به کوچه خیابان گسیل 

کرده اید جدای چند قلچماق خنگ تعدادی روانپزشک و امدادگر

صاحب  نفوذ در متن جلب و توجیه مربوطه به مثل وزرای تهران

 هم می فرستادید احتمالا امروز مهسا نیکا و...زنده ایضا باحجاب 

بودند نه زیر خرواها خاک

#جرج-فلوید-افغان

جوانمرد پاکستانی

گفته بودی که مرا در ره عشق یاد کنید...هر کجا مال حسین است آباد کنید

تا همان مقصد آخر که  بود کرب و بلا...واهه واهه همه جا ذکر به فریاد کنید

در هوای حرم اش گم شده غم باد کنید...تا خود القمه این قصه به بنیاد کنید

گر گذر کرده و بر مزجع شش گوش  رسید...بوسه اش داده  و دل شاد کنید

طوف دیگر  زده  و  اشک نو آزاد کنید...تحت قبه به فرج چاره و آماد کنید

اللهم العجل لولیک الفرج

سروده طلبه سعید حریری اصل تقدیم به فاتح دومین قله بلند دنیا

#علی-محمد-سدپار

رسایی!؟

به  این رسایی می گویم : ما فلک زدگان مقیم بین زمین وآسمان

(رضا و حمید) نمی دانم به درگاه خدا چه گناهی کردیم که باید 

همیشه روزگار گرفتار عوارض صاعقه  و برق گرفتگی حاصل

 از این دو قطب ماجرا باشیم و اگر آنها فراز دار(کنایه از اعدام -

رضا رسایی) و بالای کار(اشاره به سمت دولتی حمید رسایی)

را تجربه می کنندما خود علافان روزگار می باشیم و بس

این یک چیزکی می دهد و آن هم استاد چیزها سازی.  ولی در این 

میانه فرای مرگ تلخ و زندگی شیرین  حضرات در مجموع ما

هستیم که هر آینه برزخ نشینی عملی را تجربه می کنیم.

یعنی بی آنکه اقدامی علیه حاکم مملکت کرده باشیم ناگهان خود

را مقابل بازجوی سازمان امنیت می بینیم  و مترادف اپوزسیون

رج می خوریم آن هم درعین تیپ آخوندی مطلوب حاکمیت .

لذا  این بدجور می سوزاند به مصداق آش نخورده و دهان 

سوخته

#شماره-خصوصی

خویی به روایت چهارم!؟

(مصادف 17مرداد سالگرد شمسی وفات آیت الله سید ابوالقاسم خویی(ره))

1.هسته اصلی فعلی در حکومت جمهوری اسلامی ایران و طبعا رسانه های

 رسمی تحت  نظارت اش که با استناد به کنش آقای خویی قبل رسیدن بر

مقام مرجعیت و اقامت اندر عراق یعنی بیانیه های آتشین و صریح ضد کج 

روی های ملی و مذهبی  رژیم پهلوی دوم او را موازی  و هم سو با تفکرات 

مرحوم آیت الله خمینی می دانند.

2.افراطیون جناح راست که از دیرباز و با کنایه هایی چون:خرس بزرگ-

حوزه و...عدم باورمندی به نگاه ایدئولوژیک مذهبی ایشان را عملا بر

رسمیت شناخته لذا مشغول کوبیدن  وی و تبلیغات ضد اش هستند.

3. سلطنت طلبان و آن قسم از مذهبیون سنتی که عکس حقیقت آیت-

الله خویی بیشتر به نقطه نظرات جناب آیت الله سید محمد کاظم-

 شریعتمداری (ره) نزدیک هستند.نمونه بارزش اش هم دکتر سید-

 حسین نصر ماجرای انگشتر بخشی آقا به محمد رضا پهلوی و تفکر

بستن عمامه بر سر لوله های تفنگ سربازان ارتش شاهنشاهی از 

باب تقدس و ایضا حفاظت حکومت الحساب شیعه پناه و مشروطه.

4.روایت زنده یاد دکتر ابراهیم یزدی  که جدا از بیان شدن در آثارش

به گفتگوی دوستانه و صریح با حقیر در زمستان 1394ش طرح شد 

و برصحت اش شهادت می دهم براین قرار که: مرحوم آیت الله خویی

در عین تاییداصل  انقلاب ضد پهلوی در شگرد ها و نوع کنش به مقابل 

آن با آقای خمینی تفاوت نظر داشته است مانند طالقانی زنجانی و...

لذا مدت کوتاهی قبل از سفر جناب خمینی از طریق کویت به پاریس 

خطاب به بعض همراهان نامبرده تقاضا می نماید تا خود شخصا رهبری 

انقلاب اسلامی  در جریان را بدست گرفته و راهی فرانسه شود. ولی

 این مسئله با مخالفت بعض سران بارز انقلاب که بعدا به عنوان اعضا 

شورای آن یاد شدند ایضا فشار و ایجاد محدودیت امنیتی توسط 

استغفارات رژیم صدام درنجف الاشرف نا ممکن می گردد.

#زعیم-حوزه-نجف


علفات!؟

بله این یارو یک نسبتی با مرحوم یاسر عرفات دارد!؟

و آن تشابه صفت  های حقیقی و موقعیت جاگیری عملی-

اش اندردل منظومه شمسی و کره الارضی صرفا براساس

 سیلاب و شکل اسم فاعل است

نامبرده را باید از منظر حقیر علفات (جمع گیاهان)خواند

 البته از نوع هرزش که پیروی از آن و همفکری اش 

بلاشک و در نتیجه موجب دادن تلفات کثیر از نفوس

 جامعه می شود فرای بحث تضارب آراء تعدد نحل و 

فرق. ایضا بی هر دلیل موجه و معقول عرفی اندر نزد

عموم  و شرعی بهر خواص. چرا که در نوک قله عملکرد

 ناثواب اش به متن مبحث علمات (شعائر حسینی)تاخته 

و ابلهانه مشغول به نظم دادن محیطی هست که عملا  

محاط  بر او  می باشد (امام حسین(ع) و هرچه مربوط بر

حضرتش ولو مطابق نص زیارت نامه های وارده اشیاء صرف 

 مصداق رحمت الله واسعه بوده و لذا  هیچ  بنی بشر دیگری 

در چنان جایگاهی نیست تا به خود قدرت تمیز و ابراز نظر

 نفی بر کل یا قسمی  از دستگاه حسینی  را دهد .پس نهایت

احتیاط ثواب و به جا اندر این باب آن هم بعد ضرورت اجتهاد

موردی عدم عمل بدان و از منظر ولایت فقیه با شرط اعلمیت

عصر تعیین حصار و محدودیت بهر دگراندیشان اش  است

و بس.  چنانکه به فتوای  مثل نادره دوران حضرت آیت الله-

 محمد فاضل لنکرانی(ره) اندر مورد تطبیر شاهد هستم

ایشان خود مخالف آن جریان است اما چون بحث تفاوت آراء

بین علما شیعه در متن اش داریم. اقامه چنان کاری را به 

سحر تا ظهر عاشورا درمحل از قبل تعیین شده توسط باورمندان

به جزء شعائر بودنش بدون دوربین فیلمبرداری و...(وهن-

مذهب) از باب حق الناس و شهروندی مجاز شمرده اند  )

#بی سواد

امام زاده موقت!؟

بنی عباس را در شیعه گری حد تا آنجا بود که امام(ع) به کار دنیایی

مامومی چون مامون آید.یعنی بلا نسبت مثل پلی موقت تا حمار 

مراد و هوس ایشان را سهل و ساده ره رد کردن فراهم شود

و بعد از آن با زهر کنیه در حیات و حیله اشک تماس اندر ممات

قصه حضرات(علیهم السلام) را سر و ته  هم آرند چنانکه 

بر لکه ننگ  دامن آنها بدل نگردد البته به منظر عوام

تقدیم به امام زاده شریف واجب التعظیم و صاحب کرامتی که 

گنبد و گل دسته های موقت را تا آنجا به یدک می کشید تا

همای سعادت شهرت و ترحم خلق را بر دوش اهلان ظاهر و

ناکسان واقع اش بنشاند و بعد از آن جز غربت غرقاب بقیع را 

عین اجدادش مجتبی زینت عابدان باقرالعلوم و صادق مصدق 

(علیهم السلام)به دوش نمی کشد...

و به راستی که:حرمت امام زاده به متولی اش هست

بر بنی عباس لعنت.بر قاتل شهید سید محمد باقرعلوی لعنت

فَقَالَ یَا سَیِّدِی نَجِّنِی مِنْ حَبْسِ هَارُونَ وَ خَلِّصْنِی مِنْ یَدِهِ

#فخر-الکفر