حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

نظر میرزا جواد تبریزی درباره ملی مذهبی ها

سال 1383ش و در منزل آقای دکتر حبیب الله پیمان به خیابان نفت

تهران برای اولین و آخرین بار با رضا علیجانی که درآن مقطع جزء

فعالان ملی مذهبی حساب می شد برخورد کردم.

سبب رفتن حقیر به آن محفل با گرایشات چپ اهداء نسخه 

فتوکپی گرفته  یکی از آثارمرحوم آیت  الله اشراقی سرابی بود

که قرارقبلی داشتم به جناب استاد محمد مهدی جعفری (از 

یاران مرحوم آیت الله طالقانی ) تحویل دهم و واسطه این کار 

آنجا حضور داشت و چون داخل بود و من موبایل نداشتم 

کارشان چندساعت طول می کشید لذا مجبوری رفتم  .

دیدم این جمع درباره حدیثی صحبت می کند بدین مزمون: 

زن  ازدنده چپ مرد خلق شده! و همین را دستاویز تمسخر

مراجع و روحانیت شیعه کرده اند.

آن شب خیلی حالم گرفت چون برای اولین بار شاهدشدم  

ادب و احترام  انسانی به دگراندیشان که از جنابان مرحوم دکتر-

یزدی و آقای جعفری سراغ دارم اینجا اصلا نیست.

نیمه همان شب راهی قم المقدسه شدم و نزدیک اذان صبح در

حرم حضرت معصومه(س) متوجه مرحوم آیت الله میرزا جواد-

آقای تبریزی گشتم که از سمت مسجد بالا سر خارج می شدند.

با احترام برخواسته و به آذری مشغول صحبت با ایشان گشته

عرض کردم :آقا چند ساعت شده  یک چنین حرفی مرا آزار 

می دهد.ایشان فرمودند:این حدیث درکتاب عامه هست و

هیچ راوی ثقه یا مجتهد امامیه قبو ل اش ندارد.

چه کسی به تو گفت؟

عرض کردم به فلان جمع

ادامه دادند:خدا رحمت کند آقای مهندس بازرگان  وحفظ 

نماید دکتر ابراهیم یزدی را اینها شریف هستند 

اما کلیت جریان ملی مذهبی گرایشات چپ دارد عکس

این آقایان .من یادم هم هست هم اینها سر جریان 

اشغال سفارت او را تنها گذاشتند.آخرش هم با اینجور 

تخم مرغ دزدی امروزی شتر دزد می شوند.

اکنون حدود بیست سال از این ماجراگذشته و

وقتی رضا علیجانی نامرد را دیدم که درقاب 

ایران اینترنشنال نشسته و می گوید:زیارت اربعین

مال عراقی ها بوده تنها بعض علماء ایرانی هم  در

آن سابقا حاضرمی شدند.بازمی فهم که چنان سحر

دل نشین و مکان بهشتی چه پیش بینی دقیق  و

درس آموزنده ای هدیه گرفتم که بلاشک اندر 

سلامتی دین ودنیای ام  و بازنشدن قلم و پا  سمت

متن سیاست کثیف و رایج دوره معاصرایران نقش

داشته استرضوان الله علیه 

#مهدی-بازرگان