حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

دادگاه واپسین!؟

شبکه دوم سیما حسب گردش سلایق دست بالای سیاسی از 

دهه هشتادی که سریالی با موضوع توجه و ترحم  به قشر

وکلا دادگستری  ساخت (خانه سبز) به  امرداد1402ش رسید

که آقای قاضی را روانه آنتن اش کرد!

منتها عرض حقیر و توجه دادنم به متهم  از بیخ غیرسیاسی

 تمام این قصه ها است که به خود آمده راحت و ریکلس با

درنظر گرفتن جمیع جوانب چند صباح عمرش را طی کند 

باشد که هرگزجایی به نام محکمه نبیند الا یوم القیامه که

هوالعادل

#سر-قاضی

چیزکی!؟

آقای دکترحمیدقره حسنلو با داعیه غیرسیاسی بودن و بنا 

براقرارخودش درنوارصوتی ضبط شده وسط بلوای راه افتاده

از  چهلم فقد خانم حدیث نجفی در کرج توسط ضابطان امنیتی

پاییز1401ش دستگیرشده است.

اومدعی هست: حسب وظیفه ذاتی پزشکی درحال مداوای

مجروحان ازهردو طرف طرفداران و مخالفان حاکمیت بوده...

اما همین نفس حضور فیزیکی ایشان در چنان محلی عین

چیزکی شده تا چیزهای زیادی حتی با وجود ایثارگری در

جنگ هشت ساله بین ایران و عراق به وی نسبت داده 

شود که ازجمله پررنگترین اش حکم اعدام است که 

در1402ش درحد حبس و تبعید چندین ساله نزول یافته.

راستی اگر وی پای بند موازین تعریف شده از عنصر مستقل

و غیر وابسته به نهادقدرت نیز اپوزسیون اش بود نباید

که درهیچ کجا ازمثل راهپیمای22 بهمن تا بطن فوج جنبش 

مهسا رویت می گشت!؟

بله لغزش های کوچک آدمی سبب خوردن لطمه های بزرگ

اواز ناحیه کسانی می شود که درکمین نشستند هم کارشان 

رنگ کردن گنجشک های بازیگوش و اشی مشی جای قناری

است

#عصر-غیبت

ملی متقی

علت اصلی ناراحتی آن بخش از اپوزسیون حاکمیت که با عناوین

سلطنت طلب همفکر شاپوربختیار و فریدون فرخ زاد و...یاد

می گردد اززنده یاددکتر کریم سنجابی به عزل و رد بختیار

از جبهه ملی ایران درآستانه انقلاب اسلامی57ش وحسب 

قبول نخست وزیری رژیم پهلوی برمی گردد بااین توجیه که

سبب قدرت گرفتن جریان چپگرای ایدئولوژیک مذهبی شده.

امادر آبکی بودن وپوچی این شکل نگاه به مسائل همین مثال

بس که انگار بگوییم دست رد زدن مولانا علی(ع)به سینه 

عبد الرحمان عوف درشورای انتخاب خلیفه باعث تشکیل 

حکومت عثمان شده است وگناه امثال مروان حکم بدان

بر پای پسرابیطالب نوشته می شود.

فرد متقی وخدا ترس هماره مرزسرخ عقیدتی دارد که در

عین کیاست ورزی و تلاش جهت حفظ شان آدمیت وهمه دیگر

موجودات گیتی رد شدن از آن رابرنمی تابد ونباید محصولات

جانبی و عوارض ناشی ازچنین موضع گیری هایی رابه پای 

او نوشت.کسی چه می داند شایداگر شاپوربختیار بردولت -

موقت زنده یاد مهدی بازرگان غلبه می کرد روزگارامروز 

ایران در جنبه های مختلف و متفاوت بدتر بود.

مومن واقعی به وظیفه اش مقید است و نیک می داند اگر

حتی عوارضی از کنش او درراستای عقیده اش بروز یابد

مقطعی است ودرنهایت فرای دیرو زودی رفتار صحیح اش

گامی به سوی آن اصلاح نهایی بشری نزدیک خواهدکرد.

گیرم و ازاین دست و درراستا که تا اینجا عرض شد  لقب 

شهید را به سنگ مزارنثارقاتل کنند(سعیدامامی)ومقتولان

(داریوش وپروانه فروهر) ازآن محروم باشند ولی و باز خدا 

شاهد وکافی  است.

شادروان دکترکریم سنجابی

هرچند و الظاهر پروژه جامعه سازی مصدق کبیر در نهضت مبارک

ملی شدن صنعت نفت ایران به زوال کشیده شد اما انسان سازی

آن مرد متقی در چهره های تابناکی چون:مهدی بازرگان کریم -

سنجابی و..یادگاری بود که حتی به پیشبرد روند دموکراسی 

خواهی و ارج نهادن به اصل بنیادی حقوق بشر البته نه به 

روایت لیبرال دموکراسی غربی بلکه پندار عرفی درطول 

تاریخ این مرز پرگوهر انجامیده و امتداد مدام نیز دارد.

نور افکن انداختن رو چهره کریه شاپور بختیار چنانکه در

امرداد1402ش و به رسانه سعودی  اینترنشنال شاهد 

بودیم هم او که حتی دردوران نخست وزیری کوتاه و به 

مجلس شورای ملی از متلک انداختن بر ساحت دستگاه-

امام حسین (ع)و قرائت سنتی شیعه درجامعه ایران هیچ 

پروایی نداشت و جهت بازگشت به قدرت بعد رودستی که 

از مهندس بازرگان فقید خورد حتی راضی به هم دستی با 

عوامل نظامی عربستان سعودی شد. به قیمت خاک پاشیدن 

چهره تابناک آن دلیرمرد یارسانی کریم سنجابی یا بی محلی

به فرزانه ای چون دکترسید حسین موسویان از بهرتکرار 

حرکت مشابه دراخراج حسن امین از جبهه ملی که وی نیز

حسب افکار کوتاه دستی درآتش دشمنی با شعائر حسینی

دارد دقیقا به همین خاطر صورت می گیرد.

بله درودبرآن ملی هوشیار و اصیل که باورمندان به

تفکرات انحرافی و غیرعرفی را کنارمی زند تا مذهبیون

ناب و سنتی بتوانند امتداد ودوام یابند.

بله مصدق ادامه راه امیرکبیری است که درمقابل مثل 

فرقه ضاله بهائیت درآمد البته با یکسری تغییرتاکتیک

چنانکه جای گرفتن وحبس عوام ایشان که ضد حقوق بشر

شمرده می شود کله گنده وسران شان راحسب کیاست 

مناسب دربمب بست و نابودی تدریجی وبی هرخون ریزی

قرار می داد 

#یارسان

تصدیق مصدق

شاه مشروطه مشروعه بی هیچ برو و برگرد حق دخالت در حکومت طبق

قانون اساسی نداشته است.

اگر به نوع کنش و سیاست ورزی زنده یاد دکترمحمد مصدق در جریان

ملی شدن نفت نگاهی جامع بیندازید او مدام از این موضوع و به سان

تله آفسایدی جهت مقابله با دیکتاتوری محمدرضا و به حد تعریف شده

تاج داری اش راندن وی مدد می گرفت.

خوب اگرما امروز روایت کارشناس سلطنت طلب طاهری به مقابل دکتر

سیدحسین موسویان(دبیرکل جبهه ملی ایران) اندر گفتگو با صدای 

امریکا  در امرداد1402ش که مصدق را دیکتاتور فرصت طلب و...

خوانده محمد رضا پهلوی را ناجی ایران درآن مقطع جا می زند نقد

کنیم می توان روی این نکته کلیدی پا فشاری کرد:مصدق گیرم 

منحرف وظیفه تنبیه او با شاه بود یا ملت!؟ و اگر ناس مطابق کدام

 اصل پهلوی دوم قیمومیت آنها را داشت چه حتی نخست وزیرو رجل 

سیاسی سابق و اذل شده برچنین جایگاهی ارجح شناخته می شود.

کودتای چکمه در متن هراس افکنی ازاستیلای شوروی شرقی و 

کمونیست به ایران  لیبرالیسم امریکایی و غرب را بی اراده

ملت به خورد آنها داد و یگانه گناه مصدق کبیربعنوان فرزند

راستین ملت این بود که می خواست درمیانه این آفندهای

خارجی پدافندی وطنی را با درک شرایط مکان و زمان بروز داده 

به نمایش تاریخ فردا گذارد بی آنکه آغاز گر تخاصم بوده باشد

یا به ابزاری ضد حقوق بشری دست آزد.

#احمد-آباد

روستایی!؟

عرفا تقسیم بندی شهری و روستایی نماد موطن و سطح فرهنگ نیز

علقه ها و عقده های افراد را در برمی گیرد.

اما درایران امروز و مخصوصا اندرساحت علوم انسانی باهمه شاخه و

برگ ها که البته با مقوله زیبا شناسی نیز تنیده که چه عرض کنم 

پیوند یافته و مثل درهنر هفتم سینما را بارداده است.

کسانی هستند که بی درک شرایط زمان ومکان عملا بهانه های

آبداری را به جریان های ایدئولوژیک وتمامیت خواه می دهند

آن هم با وجود داعیه روشنفکری و جدابودن از اردوگاه شرق و

گفتمان چپ جهانی

در فیلم برادران لیلا اثر سعید روستایی بیننده همه اعضا خانواده

را درحال خم شدن زیر بار فقرو لذا واجد استرس حاد و بروزدهنده 

واکنش های هیستریک هریک به نوعی از عرق خوری تا چک زدن زیر

گوش والدین و...شاهداست

سرباز مجری حکم اعدام اثر محمدرسول اف مطابق قانون الظاهر وجدانی

خود هیچ رقم زیر چهار پایه محکوم  نمی زند و..

در حالی که سطحی نگری هر دو کارگردان اولا بر قلقلک غیرضرورنظام 

حاکم که طبعا سبب ولو نا گفته ماجرشناخته می شودمنجرو ایضا بهانه 

دستش می دهد تا درمقابل نفس سینمای مستقل درآید ثانیا کاملا  

از یادبردن این امر توسط سعیدروستایی که تاب آوری افراد درمقابل 

امتحان فقرو...متفاوت است یا ندیدگرفتن چنین حکم که تنها کل و

جزء قتله امام حسین(ع)جهنمی هستند و درباب دیگران ولو مظلوم 

غیرمعصوم فلان سربازهیچ کاره جزء مخلفات اجرای حکم اعدام 

بی گناه می باشد کار را نه تنها به حکم حبس خود ایشان کشانده 

بلکه سبب فراری شدن جوان بازیگر آن (کاوه آهنگر) از کشورگشته.

اما اگر روی آثار زنده یاد عباس کیارستمی دقیق شوید متوجه خواهید

گشت اندرخانه دوست کجا است و..جدا از روال قصه ضمنابه وضعیت 

اجتماعی هم گریزی زده می شود البته درحد العقل اشاره تا سبب 

گرفتاری واپسین کارگردان روشنفکر ناب وعرفی اش

نباشد عکس این انتلکتوئل های زمانه.

ضمنا و از این زاویه نگاه متعالی چه تشابه غیربی است میان زندانی

(سعیدروستایی ومحمدرسول اف) با زندان بان(ابرهیم حاتمی کیا)

#پریود-تاریخی

تکیه کلام ایدئولوژیک

افرادایدئولوزیک محور فرای مذهبی یا غیرآن حتی درون نظام حاکم

برایران بودن یا خارج اش (اصولگرایان ومجاهدین خلق)اصطلاحاتی

راابداء به مطلوب می کنند!؟

یعنی صرف کلمه درزبان دستوری ومحاوره هست منتها حضرات آن

را اختصاصی جا یا شی و شخص خاص می شمرند مثلا دشمن در قاموس

جناح راست ایران می شود امریکا یا سفید شویی دست آویز مظلوم

نمایانه جریان رجوی درمقابل واکنش های نظام جمهوری اسلامی به

رفتارهای ایشان معنا می دهد یا فداء همان کشته شدن در مقابل 

سیستم سیاسی حاکم فعلی و...

فرد ایدئولوژیک رده پایین اما اگرتمایل به ارتقاء درسیستم و

سازمان خود داشته باشد لازم است چنین کلمات را جوهری ومدام

به فرصت هر نطق خویش تکرار کند تابر چشم راس هرم بالا آید...

درحالی که اگربا زبان عربی آشنای نسبی داشته باشید نیک خواهید

فهمید قرآن و حدیث صحیح هرگز به این دست پروپاگاندای لفظی

جهت دینامیک ارتجاعی هواداران  و القاء منظورپشت پرده خود دست

 نزده بلکه کلمات را با وزن عرفی رایج ابزار بیان منظور قرارمی دهد 

عین هرروشنفکر صحیح مستقل به طول تاریخ بشریت فرای آیین و

عقیده اش.

#وزیر-شعار

حمله حرم شاهچراغ(ع)مرداد1402

در زمانه ای که جهت انتقال پول شعبه بانکی کوچک مامور مسلح فی مابین

فاصله درب ورودی تا داخل اتومبیل مخصوص به شکل گشتی حضور هماره

دارد نبود ضابط انتظامی در اطراف حرم های اهل بیت (علیهم السلام) گاه 

تردد مداوم زائران اندرکشور ایران سبب شده افراد تروریست توان رسیدن

مسلح  عیان در یکشنبه22 امرداد1402ش تا پشت دراصلی و سمت بازار 

حرم حضرت احمد بن موسی(ع) را به شیراز یابند و دست بر جنایت زنند...

#اندکی-عقل

قاتل نیکا

دخترک  نازنین تو را مادرت کشت!؟

آن روزی که با دستگاه امام حسین(ع) در افتاد..

بله مقتولان هزار و چهارصد نیز اندی سال پیش هیچ

ارجح بر جان دادگان مظلوم همین روزگار معاصر نیستند

البته اگر مورد خاص خلقت و سوگولی آفرینش نباشند

چنانکه باری و پس از این همه گذر روزگاران و سوانح 

ایام باز دیدن چشمک های ما وراء ای ایشان کار چندان

سختی نیست...

#حیات-الغیب

حالت آلت

اوین به آذری یعنی خانه ات

قزلحصار هم اندر لفظ بر مکان دارنده حائر از جنس طلا گویند.

چوبین در نیز کنایه از سستی درگاه و سهل الوصولی به گاه 

تردد مکان مذکور خبرمی دهد

اما اینها همه اش حرف است!چه مسلمان نشنود کافر نداند

چنان خفتت می کنند یا حتی بی محلی نثار که رب و رب یاد

کنی.پس با تناب پوسیده مشتی به چاه دیگرانی پا نگذار که 

فردای پیروزی ظاهری اگر هم جان به در برده باشی درعین

آن همه ادعای آزادی خواهی و باور به لیبرالیسم سرت لاجرم

زیرآب خواهند کرد تنها جهت منفعت  مادی صرف.

لذا گور بابای دست بالا به  مثل چوبین در (اصولگرایان) و آن

 یاروی دربه در(اپوزسیون سلطنت طلب و مجاهدین )جمیعا.

خودت رو عشقه هموطن

#قشر-خاکستری

در لحظه زی

مروری به مقتل سیدالشهداء امام اباعبدالله حسین شهید(ع)

مقاطع بستن امامه در نبود کلاه خود جنگی مناسب جهت حضرت 

قاسم بن الحسن(ع) نیز آن لحظات که بدون لباس رزم با امامه

پیغمبر(ص) برسر اندر فراز شتر و درعین داشتن علی اصغر(ع)

بردست خطبه خواند نیک نشان می دهد این دستار خاص 

تنها جزء ازیک نوع پوشش ویژه بوده که البته حسب تقرب

به جنبه های معنوی عنوان قدسی و روحانی گرفته والا نیز

عکس تبلیغ و روال بغض روحانیون دارای گرایشات ایدئولوژیک

مذهبی هیچ شایسته نیست حسب سیره آل الله(علیهم السلام)

نیز عقل سلیم مثلا درارتفاعات بالا دستار به سربنیدم و...چه 

کلاه ویژه کوهنوردی بایسه چنان جایگاهی  است و بس.در عین

اینکه ساختار انعطافی امامه امکان تلفیق آن با البسه خاص 

موقعیت های ویژه را می دهد البته اگر درنزد عرف توهین تلقی

نگردد چه مثلا بستن امامه از روی کلاه خود عرق چین نمدی و...

یا دوختن آن جهت مقابله با بدشکل شدن ازعهد صفویه تا قاجار

مرسوم بوده اما با کلاه  آهنی نظامیان درجنگ های امروزی نه.

اسلام به ذات خود ندارد عیبی هرنقص بینی از مسلمانی ما است

(امامه صحیح وعمامه غلط مصطلح هست)

#لباس-شهرت

کلید محبت

پسرنوجوان 18سال بیشترنداشت اما تجربه ای را ازسرگذرانه بود که

بسیارانی حسب عدم درکش برای خود و بعض دیگران جنس مخالف 

مشکلات اخلاقی حتی حاد ایجاد می کنند.

می گفت:نزدیکی شهر انزلی ماشین ما خراب شد و چون پای پدرم 

درد می کرد اجبارا مرا ازراه فرعی جنگل سمت تعمیرکارو قطعه 

فروش خودرو که آن حوالی بود فرستادند.

مسیرمن ازکناررودخانه ای می گذشت که چلوکبابی و قهوه خانه-

هایی آن اطراف قرارداشت با آلاچیق و...

ولی آن موقع تعطیل بودند و اکثرمشتریان آنها شب هنگام می آمدند

دیدم دختری تنها آنجا نشسته و این خلوتی غریزه جنسی را چنان

درمن فوران داد که ناگهان خودم را نزدیک او یافتم

اما آن زن نه جیغ کشید و نه فرارکرد فقط دستش را روی سینه 

گذاشت پس مدام و سریع نفس کشید تا آنجا که شیرفهم شدم

مریض است و قلبش با باتری کارمی کند.

بله عدم شناخت آدم ها موقعیت و جوانب مسائل سبب می شود

همیشه یکطرفه به قاضی برویم و مثلا از تمام وجود یک زن آنی

و فقط ملیح بودن چهره اش را جواز مجاورشدنش شمارآوریم

اما این تنها یک حسن البته مقطعی بهر هم نوعی است که ضمینه

ازفرش تا عرشی بودن دارد و چاره صحیح اما محبت به همه من

جمله کسی است که شاید زوج مناسبی باشد چه اینگونه و در

واکنش وی به اعماق شخصیتش نیز رضایت بر پیوند با دیگری

پی خواهیم برد...

#مخ-زنی