حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

رازبقاء حکومت

موضع جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم المقدسه پیرامون 

مسئله حجاب در امرداد1402ش خاص ایشان نبوده درسنوات گذشته

نیز جمعی از علما و قدما شیعی از جمله معاصرین شان چون حاج سید-

محمودطالقانی و مهندس مهدی بازرگان(رضوان الله علیهما) و کمی قبلتر 

مرحوم آیت الله قمی به رفورم و اصلاحی که به همت ایشان در بی حجابی 

اجباری عهد رضاخانی توسط پسرتاج دارش چراغ سبز داده و اجراشد

وجود داشته و لب کلام اینکه مخالف حجاب اجباری بودند.

خوب اگر داعیه دار ولایت فقیه و جمع اصولگرای سوگولی ایشان که

برنظام مملکت چیزگی دارند موافق حجاب اجباری هستند آیا میدان

دادن به امثال علم الهدی سردبیرکیهان و احمد پناهیان جهت کوبیدن

این شهروندان اگرچه دگراندیش حداقل ملتزم به حاکمیت و سلایق

رایج او آن هم باالفاظ درشتی درشان اپوزسیون  چون ضاله معاند و...

جز کم کردن تعداد همراهان نهاد قدرت اندر در مقطعی است که 

خود حضرات اقرار به ریزش همراهان دارند!؟

ایضا وقتی شاهد هستیم کسانی چنین تیشه برداشته و به ریشه 

بقای خویش می زنند چه جای درگیری عاقل با ایشان!؟

درآذری ضرب المثلی است که می گوید:آنکه خود در حال افتادن

است را هول نمی دهد مگر احمق و ماجراجو (نقل به مزمون)

آری رازبقاء هرحکومتی نه زر زور و البته تزویر بلکه حرمت و امان 

دادن به شهروندان دگراندیشی هست که به قیام مسلحانه علیه

وی برنخواسته حتی اگر قانونی مخالف عقاید ایشان بر پا شود به

ضدیت غیرمدنی و عرفی با آن دست نمی ازند.

#التزام

چرخه معیوب!؟

(احمد پناهیان جامعه مدرسین ومحققین  حوزه علمیه قم را ضاله خواند. امرداد1402ش)

پیش از رسیدن به اینکه کدام منهج و جریان ضاله هست بایسته آن باشد که نیک دریابیم 

نکند ضالی  به قضاوت پیرامون آن نشسته و مشغول فرافکنی یا اعمال سلیقه است...

هم البته و اجل از این معرفت درجامعه ای که ضلال بودنش زلالی آن را به مخاطره انداخته 

نیک و محکم باید کلاه خود را چسبید تا  باد قضا نبرد و درپی جوریدن آن کار ما راسمت

ضال ضاله و ضلال فرای قلابی  یا حقیقی بودن نکشد چون دست به نقد و الحساب جز 

ضلولی بانی برآیندی ندارد.او که رعیت صرف وهیچ کاره بودنش حسب توفیق اجباری

جلو  انتساب رذیلت این همه از آخوند چفیه دار تا دخترک بی لچک را  گرفته

#مذهبی-سنتی

تکرار سقیفه

اندر دیاری که مجانین اش شکنجه می شوند بدا به حال عاقلان!؟چه فرای اینکه از

حاکم تا محکوم که هستند هم چه پیشه و پیشینه دارند ذیل سایه سنگین احتمال

شکستن هماره و بی خبر حرمت انسانیت سیر کرده رو به قهقرای دیوانگی دارند...

(تصویرفوق آزار بیماران اعصاب و روان درمرکزنگهداری بوشهر.امرداد1402ش)

به بزکوهی صدر اسلام که می خواست بر زن دیوانه حد جاری  کند لعنت اذل ابد سرمد

#قاتل-زهراء(س)

پیغمبر زندانی!؟

مروری برزندگی ائمه و انبیاء الهی(علیهم السلام)نیک نشان می دهد

باوجود تکاپوی هماره جبهه شربه سرکردگی شیطان رجیم باز و درحد

ممکن اولیاء خدا سعی می نمودند عمرخود راپشت میله های زندان 

طرف نکنند و ازفرار گرفته تاتقیه نیز و البته جنگ منتها به شرط 

توان و شرایط آب و هوایی اجتماعی پیش گیرند

حضرت موسی الکاظم(ع)و یوسف نبی(ع)دو ولی مسلم خدا هستند 

که شهره به اسارت طولانی می باشند امابا دقت در زندگی هردو 

بزرگوارنیک عیان می گردد مسئله ناموسی و حادبوده که کار لاجرم

به پشت میله هاکشیده و راههای در رو دیگر را مسدودنموده است.

یوسف صدیق ازحیثیت خود درقبال لکه دارشدن آن توسط زلیخا

به محبس رفت و حضرت باب الحوائج (ع)نیز از خدا خواست بلا را

ازنفوس شیعیان اش برداشته برجان پاک خو داو وبستگان نازل 

کند لذا و درهمین راستا به سیاه چال جاگرفت.

پس به عصرغیبت و تا مرز سرخ هایی خاص و ناموسی مثلا درباب 

اقامه شعائر عدم بردگی جسمی جنسی و...می توان تحمل کرد

هرچند بعض اهل سیاست دنیایی زبان به ملامت چنین فردی

گشوده به وی آفیت طلب و فرارکننده ازمسئولیت اجتماعی 

انگ زنند.

هم و حسب اینکه زندگی فرصت بی تکراری است مومن شایسته

باشد که ازآن نهایت لذت مشروع را برده توشه جهان آخرت 

فراهم آورد نه اینکه عوامانه و بخاطر دنیای مشتی غیرمعصوم 

هستی خویش را که خمیرمایه فرای گیتی هم هست به باد دهد

اللهم فک کل اسیر

#امام-رافضه

سروته یک کرباس!؟

خوب اگربنده نوعی حرف ها وکنش پررنگ سیاسی داشته باشم 

فرای آنکه در چه مملکتی زندگی می کنم با مصادراموردچارکنتاک

و اصطکاک حاد شده سراززندان درخواهم آوردحتی فراز چوبه دار

این یک روند جاری دراکثرکشورهای دنیا است هرچند اندر برخی به

شیوه زیرپوستی عمل گشته سرطرف را جوری زیرآب نموده گرفتار

عوارض و مشکلات می کنند که عام و عوام  قضا وقدر خوانند

لذا وقتی از زاویه جهان شمول که توصیه اسلام راستین است به

مسئله بنگریم هرآینه دوری و دوستی با اهل سیاست  مستقر و

معاند را الی یوم الفرج انشاء الله ترجیح خواهید داد مگراینکه کارد 

به  استخوان رسد مثلا جناب حاکم ازمرزسرخ شعائرحسینی رد 

شود و مرام لائیسیته پیش گیرد.

اما و دست آخر اینجانب یک دلیل دیگر هم برای دوری از فضای

سیاست زده دارم که یادآوریش دلم را ریش می کند.

سال قبل 1401ش سربازنیروی انتظامی را مقابل ندامتگاه فردیس 

دیدم که متهمی 15ساله باخود به دادگاه یا محل بازجویی می برد

پسرک بی پول بود و مامورمجبور می شد خرج او راهم ازجیب

خودش بدهد...درآن سرمای سوزان دی منتظر ماشین ایستاده

متهم لباس زخیم نداشت و سرباز برای کمک به زندانی مریض

ژاکت خودرا به او پوشاند و خودروهای  عبوری هم ازآن 

جهت که ملت غالبا حزب باد تشریف دارند هریکی درمیان 

متلکی می انداختند مثلا به مامور:خاک تو سرت بی شرف ....

متهم:کس کش مادرخراب چشاشو...

اما من که آن سوی اتوبان و روبروی آنها بودم فقط دلم به حال

دو پسر می سوخت.

در هردرگیری سیاست زده خیابانی معمولا لیدرهای با معرفت

و داش مشدی اپوزسیون ابتدا و مقابل رده پایین نیروی های

انتظامی صف آرایی می کنند و بیشترین تلفات هم مال همین

مقطع باشد. دقیقا در خاتمه چنین لحظاتی  است که میوه چین-

هایی ازهردوسو تا اینجای قصه ساکت  ظاهرشده یکی حافظان

امنیت را فشل نامیده دیگری زیر یوق  خود نرفتن را سبب 

عدم پیروزی جنبش راه افتاده  جارمی زند...الی یوم القیامه

مگراینکه این هردو طرف پخمه حساب شده به خودآمده ولو 

کمی هوای هم را داشته باشند با بهترین شگرد یعنی تاکید و

پافشاری به متن همین قانون رایج مملکت. چه درآمپاس شدید

 گذاشتن  جمیع پشت صحنه نشین ها هست که قلاب بر دست

منتظرگرفتن ماهی ازاین آب گل نه خون آلود هستند

اللهم فک کل اسیر

#زندان-کچویی

مداحی سیاسی!؟

به طیف راست و ایدئولوژیک حکومت پشت کوه قاف بارها و درسنوات

گذشته توسط مراجع مستقل جهان تشیع تذکر داده شد: از پر و بال 

دادن به مداح نمایانی که مزامین سیاسی را دراجرای خود داخل می کنند

اجتناب ورزیده بر ایشان حسب تجهیزات رسانه ای دراختیار پر و بال 

ندهدکه این خلاف منهج صحیح و سنتی شعائرحسینی مبتنی شعار:

الحسین یوحدنا باشد(امام حسین(ع)مایه وحدت شیعیان و احراراست)

اما عاشورای1402ش  ورق برگشت و حال اپوزسیون در گوشه و کنار

مملکت به همین حربه دست آزیده که موجب ناراحتی  اصولگرایان

گشته کاربه بیانیه ملامتی برخی ازهم ایشان کشیده ضد چنین رویه ها

 اما و مگر خود کرده راچاره ای است هم رطب خورده کی منع آن کند!؟

#خیاط-در-کوزه

شام غریبان

السلام الی الفاطمیات

بین مانده حرم بی او درلجیه ماتم تو

با خالق خود گویند یکتا تویی و احکم تو

زین پس چه کشیم از غم درعین ندامت ها

یا رب به فغان اش رس شه زیور اسلم تو

ما جمله عزیزانیم برخاتم و معجم تو

هرچند بگویندش خارج شده اعلم تو

اندر سفر بر شام پرلطمه و مرحم تو

صوتی زسرنیزه فرموده که حتما تو

بی سایه ربابش گفت بینای مسلم تو

رقیه به نظر سوزد باران دمادم تو

سوکنه نکند شکوه از داده اکرم تو

زینب بنگر گوید زیبا همه محکم تو

سروده شیخ سعیدحریری اصل.محرم1445ق

#جبل-الصبر

علیکن منی السلام

فردا که شود ساقی بی تو طف و یم باقی

دست ازهمه می شوید آن قامت رعنایی

بین پور سیاوش سان بر نیزه تنهایی

تکیه زند و خواند از سوره  شیدایی

آخر چو یکی مانده در پنجه حلوایی1

دهرازمهن اش افتد برگریه و هم زاری

رخصت طلبد زینب بوسد به گلو باری

ازحنجرخشکیده برنای غم  افزایی

ذکرش کند آهسته درخیمه چه بلوایی

ای اهل حرم رفتش شاهنشه  زیبایی

(سروده شیخ سعیدحریری اصل عاشورای1445ق)

1.پنجه حلوایی اشاره به پنج تن آل عبا علیهم السلام

ثمّ نادى علیه السّلام: یارباب یا أمّ کلثوم و یا زینب

ویا سکینة و یا رقیّة و یا عاتکة و یا صفیّة 

علیکنّ منّی السّلام

9متروال!؟

خیلی دلم می خواست معمی را که به شکایت او این خرد پرپرشد می شناختم

یا آن دگر که بقول مادرش حکم عمامه پرانی  را سنگسار تزویز کرده است!

راستی آنها و زین پس جرعت نگاه کردن به چهره فرزندان خود را دارند!؟

روایت خدو انداز بر روی علی(ع) غلط صارده  صاحب مثنوی است بی سند صحیح

من ازگنداله شترو گوسفندمی گویم سرازیرشده بر همه هیکل جان جانان و

اما او صل الله علیه وآل له روز فتح مکه و با مابقی مگرجز ازدر بخشش آمد!؟

بچه بیچاره!؟ حیف زود رفتی  و باز نفهمیدی که چند متر ازمخمل سیاه و سفید 

را هرکسی ممکن هست به سرداشته و آراسته باشد حتی ابولهب رانده شده.

پس تاخت به عقده ها با آختن برسمت این چنین تمثیل نه چندان بن کار  حال

آدمی زاده را بدان جا می رساند که  مرگ طلب کند با همه جوانی  و مابقی با زد

 به سینه قبرستان....

سرگرچه حتی مکلا هان دل معلا را عشق است و بس

اللهم اغفرهو واغفرنا و اهلک من تخلف به عهدک یا مجیر

(9متروال طول پارچه موردنیاز جهت بستن سربند آخوندی)

#امامه-سحاب

ماندگار

شکیب ستودنی بستگان این نظامی درعین اینکه بسیارانی 

به نام دوست اما عملا طالب هرآنچه ازبهرمنافع سلیقه ای خود

نکوست برتعجیل درقصاص متهم به قتل اش اصرارمی کردند

و زمره ای الظاهرسلک دشمن با همه هارت و پورت عمدا موازی

هم ایشان نمک برزخم بازماندگان می پاشیدند ستودنی است

سرکار استوار تو با این خیرات ماندگار کسانت درنیفتادن 

گوسفند وار پشت سر پرپوگاندا جاری همیشه شدی و مهر

شهادت برآخرین برگ زندگی ات ثبت . نه درآبان سرد بلکه 

مرداد داغ بعدش....

ان الله مع الصابرین

#عف

شب تاسوعا

الا ماه منیرچاره سازان...که چون چنگی میان دلنوازان

لب شط با دهان خشک باری...چه جالب پر زدی اندر فرازان

یکی آهو و خیلی از گرازان...ددانی که ندیدند ناز نازان

عمود آهنین راس شکسته...تو گشتی تارخ بر پاک بازان

سروده طلبه سعیدحریری عصر.شب تاسوعای1445ق

دخیلک یا باب الحوائج ابوالفضل العباس (ع)

#علمدار