حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

آخر اسفند

زندگی در دامان طبیعت بکر و دوری از اماکنی که ولو با نام روستا زیر سایه 

صنعت مدرن جا خوش کرده به مدد اش روز گار گذرانند در عین سختی 

کسب معاش و حتی خستگی  موقع استفاده از نعمت های ناب موجود 

پختگی جسم و روح آدمی را بار می آورد چنانکه عکس مردم راحت طلب

که مثلا زمستان را برای خانه نشینی و فصل های گرم ر ابهر تفرج دوست

دارند. او ولی هم نوا و موزون با طبیعت واپسین روزهای سال یعنی گاه 

گشوده شدن شکوفه درختان میوه   جاری گشتن گسترده آبها روی 

سطح زمین که بخاطر از سر گذراندن زمستان جذب خیلی کمتری دارد

وزیدن باد صبا و بیرون زدن گل ویژه نوروز از فراز تپه هایی که برف را 

تازه تازه از سر خود وامی کنند سر حال می آید.

(عکس فوق متن مربوط به کوه حیدر بابای مورد اشاره درمنظومه 

شعر آذری  استاد مرحوم محمد حسین شهریار است که از سمت روستای

قیش قورشاق توسط سعید حریری اصل دربهار1402ش گرفته شده)

#حاجی-فیروز


طاها وثوقی

هو الشاهد. حقیر کمترین طلبه نجفی سعید حریری اصل حسب مشاهده 

متواتر ترک او لا باری حتی انجام خطاهایی دون شان روحانیت توسط 

شیخ طاها وثوقی که بعد از وفات استاد ما حضرت آیت الله علیرضا-

مرندی (رحمت الله علیه)بعنوان نماینده زعیم عالیقدر حوزه علمیه

نجف الاشرف آیت الله سید علی سیستانی(دامت برکاته)در آذربایجان-

شرقی شناخته می شود. ضمن ابراز بیزاری علنی از مشارالیه و اعلان 

عدم هرگونه وابستگی سابق و ارتباط ولو درحد محاوره الایوم و زین بعد 

با نامبرده در عین سکونت غالب به شهر تبریزتمام وجوهات شرعی را 

که حسب وکالت و طلبه وابسته  آقای سیستانی  بودن از مقلدان ایشان

در یافت می دارم مستقیما به دفتر قم المقدسه یا تهران با کسب

رسید مربوطه  تحویل خواهم داد.تنها علقه و ارتباط بنده با دفتر تبریز

دریافت شهریه مرحمتی جناب سیستانی از دست مبارک فرزند و

یادگار شیخنا مرندی جناب آقای مهندس محمد حسن خوش زبان

 است که اگر وثوقی بخواهد قطع اش کند در کنار اسناد مابقی 

کارشکنی ها و عدم رسیدگی به امور این نمایندگی غیر اصلی که روی 

حکم  وکیل تام اختیار آقای سیستانی جناب سید جواد شهرستانی

(حفظه الله)بلند شده و با دست به سرکردن حقیر ذیل عنوان هایی

چون نمی شناسم اش مورد مفهوم نیست و....حقیقتا امر ایشان 

را برنمی تابد و بر مشتی افراطی جناح راستی که از پس پرده در

حال نظم مطلوب دادن به امور هستند خوش رقصی می کند

محضر آقای شهرستانی و تنی چند از مراجع اعظام تقلید جهت

رسیدگی تقدیم خواهم کرد انشاء الله و دست آخر با صدای 

رسا و بی هر لغزش می گویم :ما گر ز سر بریده می ترسیدم 

درمحفل عاشقان نمی رقصیم.رحمت خدا برشیخنا مرندی

اللهم احفظ  ابو محمد الرضا

#حذیفته-بن-یمان

ترنج

جامعه امروزی ایران غالبا عادت دارد حسب پوشش فرد بی آنکه

کلامی با او هم سخن شده باشد درباره اش قضاوت کند !مثلا:

کاپشن احمدی نژادی عبای شکلاتی سید محمد خاتمی حتی 

کلی تر تیپ آخوندی یقه بسته مدل دکتر کنت کرواتی  هنرمند

فشن یا کابوی پوش و...

اما این وسط انسان های دقیق و دوست داشتی هستند که با

دستکاری عمدی در رخت برتن خود و جمع کردن اقلام غیر

ست و متضاد بینده رابه آنی تفکر بیشتر دعوت می کنند که:

نه همین لباس زیبا است نشان آدمیت 

مثلا عرق چین با  پیراهن یقه دهقانی و ساده هم شلوار کتان و

لیر باز کفش اسپرت که می شود تلفیق سنتی و صنعتی

#نیوشا-طبیبی-گیلانی

#مستند-ترنج

زولبیا و بامیه

زولبیا و بامیه را در عرف ایرانی بعوان شیرینی ماه مبارک رمضان

شناسند. البته در بسیاری از نقاط کشور هم نان دو آتشه در انواع

پلاشکی کلوچه شیر مال و...به رتبه دوم اش و از این دست قرار

دارد.

منتها خوردن زولبیا و بامیه نه به محض افطار و نه وقت سحر توصیه

نمی شود. چون معده پر شده هر چند با شیره فراوان راحتر گردد 

اما عطش فرد نیز زیاد گشته تحمل تشنگی را سخت کند.باز روانه

کردن آن بر معده خالی به جز در افراد جوان و قوی بر فشار طرف

و احوالش تاثیر مستقیم حاد گذارد.

در این میان اما یعنی شب های ماه مبارک خوردن این شیرینی

اسید معده را که لابد با تغییر برنامه غذایی روزه دار افزون  شده

کنترل نموده از عوارض آن کاهد.

چون اصولا شیره ها ماء الشعیر بیسکویت کاکائو کله پاچه و سیرابی

و...جنبه درمانی  در مشکلات دستگاه گوارش دارند.

#ماه-خدا

روزه سکوت!؟

آهای تویی که سکوت رابا نگاه تاکتیک می بینی

خیر این عین فریاد است منتها نه برروی فرکانس

شنوایی بعضی خلایق که چه عرض کنم موجودات

علی!؟ امثال باران کوثری نوید محمد زاده و...

مرجع خوبی جهت سبک سنگین مسائل نیستند

هم آنها که یک قوره یامویز وضع فشارشان را 

عوض کند بل و بدتر ذیل لواء روشنفکری

سکوت تنها موقف مقابل نالیدن از امروز نیست

عزیزم فردا که شاید من نوعی نباشم اما احتمالا

تو توانی که بواسطه آن بالیدنی راتجربه کنی 

بل  عده ای با سنجاق کردن ات به فریاد های 

نوعی اکنون فرای مقصد ومنظور اصلی دنبال 

خفه کردن ات باشند ...

کم گویی هماره در جویی فتانه ای را پیش

می کشد که در چشم مردم زمانه هرچند 

فقر اما عین غنا است .

شاید همان ژینا هم که می گویی  اگر 

به آن روز نحس سکوت می کرد و بر اعصاب

وتن خویش تمرکز ولو با وجود سلمه

خوردن این سرنوشت اش نبود.

سکوت بزرگ فریاد همه زمان ها است که:

ای خلایق کشتی شکست خورده طوفان 

کربلا است ومابقی اش الی یوم الفرج

کلا همین آش و کاسه.

ولاکن گزمه های شب را حسرت آهای 

دزد هجی کردن وهوچی شدن بر دل 

گذاشتن خود بزرگ هنر آنکه شریفی

است در پی مال از دست رفته اش ولو

در خزانه حاکم وقت  جا خوش کرده باشد...

#ماه-و-پلنگ

خود کرده

باید به کسانی که خطای آخوند دخول یافته به کلینیک قرآن و عترت 

قم المقدسه را در حین حضور آن مادر بچه به بغل  اصطلاحا قصد  زیر

سبیلی رد کردن با این عنوان که:در گوشی مشغول بازی و...بوده

دارند و رفتار زن ماجرا را غلط جار می زنند گفت: اگر درمراحل 

بعدی دادرسی احتمالی آن خانم گواهی پزشکی مبنی بر ضعف-

اعصاب و..آورد خاک کجا را برسرتان بهر پوشاندن حقیقت خواهید

ریخت.

اصلا  طلبه نما مذکور غرق صفحه گوشی و بدون نیت عکس برداری 

از مادر ماجرا .نفس راه رفتنی چنان در یک محیط عمومی زشت نیست!؟

بلکه بچه ای زیر پایش می رفت یا یک شیر پاک خورده من باب وهن 

مذهب و کسوت روحانیت او را ترسانه فیلم واکنش ناجورش  می گرفت.

حضرات این بنا در نزد هر عاقلی  روی خشت  اولیه و بنیان  خام و کجی

 بالا رفته و جز با  تمکین بر حقیقت و قبول اینکه طلبه نما  غلط  زیادی 

کرده ختم به خیرشدنی نیست.

متاسفانه نوع تربیت  صرفا ایدئولوژیک مذهبی طلاب در مدارس 

تحت اشراف مرکز مدیریت و مجرد از مراجع اعظام تقلیدبی تعارف و 

بعضا انسان های کوتاهی بار آورده که دود حماقت آنها بیش از فلان 

زن قمی در چشم خود نظام حاکم رفته نهایتا به دفاع ناشیانه و

آبکی  برخی افراطیون جناح راست از او آبروی مانده حاکمیت را

هم می برد.

دادستانی قم المقدسه ماجرا را با توافق دو طرف ختم به خیر یافته 

معرفی نموده که دوباره با نشر ویدئو آن به ایران اینترنشنال جلو

چشم و برسر زبانها آمده ولی حتی طبق همان رویه هم باز بزرگواری 

انسانی آن زن به نسبت این مرد مشهود است.

#آداب-المتعلمین

معجزه سفر

قصه مجید یا همه آدم ها از زنده تا درگذشته روی یک محور

اصلی می چرخد وبس !؟واصلا درک این معنا بعد کی رنج 

الظاهر بیهوده وپی نخود سیاه  رفتن ارزش می یابد وآن

جهد های ظاهرا بی فایده راهم به حساب کلی ماجرامی آورد

و بی حکمت نمی پندارد.

آقای هوشنگ مرادی کرمانی با درک اینکه چنین شیوه آزمون

و خطایی در نوجوانی انسان بارز و مشهود تر است سراغ او

رفت. مخصوصا پسر بچه ها که فرصت و فراغی بیشتری در

عرف ایرانی بهر کسب تجربه های اجتماعی دارند.

در این میان اما هماره کاراکتر و شخصیت مثبت ماجرا از خود

مادربزرگ محترم اش تا معلم خوش اخلاق و...فرصت ارتباط و

پند آموزی کمی بامجید داشتند مثلا وقتی به خانه آموزگار

مورد اشاره برای خوردن میگو رفت و..

باری ولی در ماجرای سفر او به شیراز بهر دیدن خواهرش

آن راننده وانت(جهانبخش سلطانی)خیلی فراغ و همه جانبه-

تر توانست از فلسفه زندگی بعد عاطفه و...سخن گفته ارتباط

با بازیگر اصلی و کلا مخاطب سریال یابد.

به دیگر سخن سفرشیراز مجید مانا ترین برگ قصه های او

است دقیقا به همین خاطر که امر به معروف ونهی از منکرش

عمیق اما در عهد کشش داستان و حوصله مخاطب است.

شما اگر به تاریخ ادبیات ایران زمین بنگرید از حکیم عطار

نیشابوری تا ناصر خسرو قبادیانی بواسطه شرح منظورات

خود در قالب سیروریتی خاص با مبدائ و مقصد مشخص 

موفق به مانایی اثر خویش گشته جلو ایجاد بدعت حتی 

منسوخ شدن قسمت هایی از آن را مثل شاهنامه فردوسی

گرفته عملا کار امثال استاد مجتبی مینوی را راحت نمودند

قرآن کریم هم تیز هوشانه بجای شرح کامل احوال انبیاء

(علیهم السلام)در سفر فکری که بهر بشر می آفریند 

نیکان رابه مانند همسفر مثبت داخل جریان نموده همگی

آن ستاره های رخشان را نهایتا گرد خدا و چهارده تن

پاک (علیهم السلام)به سیر درمی آورد بهر عارفان جریان.

قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ۚ

آیه 20 از سوره عنکبوت

#هوشنگ-مرادی-کرمانی

آخرین 5شنبه

آخرین پنجشنبه هر سال شمسی اگر کبیسه نباشد محیط 

وداخل ایام پنجه(پس روز آخر سال وایام آزادی جمیع ارواح)

یا مشرف بدان است و با احتساب آن در باور شیعه گری 

بعنوان سید ایام همان روز شرعی که از ظهرش تا گاه 

بالا آمدن کامل آفتا ب جمعه فردایش هست به یگانه 

پنجشنبه ای که غیر ارواح مومنین ومومنات مال جمیع

ابشار بشر واقلام جن آزاد هستند جماعت حی  اهل ایمان

یاد اموات نیک کرده بر مزارشان حاضر می شوند تا 

آنها را از بقیه  اهل قبور تمیز داده و حرمت نهند.

درنقطه اوج و افضلیت پنجه این راندن غیر و پیش کشیدن 

نیکان خود احتمال رویت و نفوذ بدان مرده را در زندگی 

ما می کاهد و عملا برعکس هماره که مردم زنده با فاتحه

و...برای مردگان غفران الهی طلب می کردند اکنون ایشان

نیز به ما هدیه ای ارزنده بخشیده از شر اتفاقات بدی 

که ریشه در ما بعد الطبیعه دارد کاهند

بقول معروف:عدو شود سبب غیر اگر خدا خواهد

السلام الی اهل لا اله الی الله

#قطعه-19

ایام پنجه

پنج روزه آخر سال در باور کهن ایرانی ارواح آزاد هستند و معمولا به

محل زندگی سابق خود در دنیا سر می زنند.

تصادف آنها با فرزندان جوان مخصوصا در حال گرد گیری از گوشه 

کنار خانه رفتن به حمام ساعتی قبل سال تحویل و...زیاد رخ 

می دهد که بعدا اثرات بد اش را بر روح و جسم ایشان باقی گذارد.

مخصوصا خانم های جوان...(اشاره به فیلم شب بیست و نهم با بازی

بانو مرجانه گلچین)

این رویت ها اگر یک بار واقع شد امکان تکرارش توسط جن شر و...

می رودحتی حالت روان پریشی حاصل از آن وسواس گونه همان 

مشاهده اول را بارها برای قربانی چنان یادآور می شود که گویی 

دوباره تکرار با دو چشم سرش دیده . لذا برای والدین بهترین کار 

همراهی با کم سالان در هنگام گردگیری و..است ولو به صورت حتی 

ناخوشی حضور صرف فیزیکی یک دنیا دیده احتمال چنین تصادم های

 بد والبته سرنوشت سازی را گیرد.ایضا همراه داشتن خاک هوشمند-

 کربلا یا گلاب آینه  سبزه  آب و.. که مخلفات سفره هفت سین هستند 

ودر چنین اوقاتی  برای برپایی آن خریداری می شود هم احتمال رویت

عفریتی یان  را کاهد.چه  اگر موکل طلسمی ارواح شر باشند درصد 

خودنمایی پیشبرد هدف به  پنجه روز بیشتر هست و اکثر فرزندان

 رشید در خانواده خود از چشم شور تا بدخواهی که سبب تمرکز و توجه

 این چیزها رویشان  شود دارا می باشند خصوصا خوش قیافه وبیان

(یعنی کسانی که بطور فطری در طبقات متفاوت نظر کردگی قرار دارند)

در کل پنجه بر هه سختی برای زندگان است!چون  اندر ترافیک و حجم 

بالای حضور اموات گوناگون به اطراف شان از جن گرفته تا انس و با

فرا رسیدن گاه نوروز وتقارن اش با لحظه عید غدیراول دیوان دوباره

در بند شوند به حرمت محمد وآل محمد(علیهم السلام)انشاء الله

شداد ملعون هامان ملعون فرعون ملعون

#شب-بیست-نهم

پنجشنبه آخر سال

ارواح سر گردان مخصوصا در دل شب های تار بیشتر به چشم زندگان

می خورند غالبا در فضای سبز و اطراف درختان .

این سیر در طبیعت و نشستن بین شاخ وبرگ درخت بلاشک یک جور

اقرار به دست بالای صانع یکتا و همراهی هرچند دیر با داستان 

خلقت آدمیان و هدفی است که برای آن توسط خالق دادار تعیین شده.

چون اگر بحث مومن واقعی باشد او از این قافله بری است و در سیر-

الی الله خویش رو به مقام قاب قوسین دارد هرچند تنها حبیب الله 

محمد (ص)را یارای رسیدن آنجا اش باشد و بسیط زمین بعضا

عرصه جولان او  می شود. یعنی که بخواهد به خواب کسی آید و یا 

میان انوار راه شیری گونه شبهای پنجشنبه سمت وادی السلام نجف-

الاشرف گیردباری به زیارت قبور از جمله مزار  و پیکر خویش سر بزند

لب کلام اینکه:رویت بیشتر اموات در خواب یا حتی بیداری نشان 

از گرفتاری ایشان به مقاطع عروج است و دست دراز کردن سمت 

زنده های آشنا و فامیل ایضا مومنین و مومنات حی  حتی خود شکل

موزون طبیعت و قرار گرفتن در مسیر باد صبا و...برای تامین زاد-

معاد و توشه آخرت.

کمی به در گذشتان خود از فامیل تا دوست دقت کرده یادشان 

آوردید. معمولا آنهایی که با ایمان تر و دارای عقل سلیم بودند 

خیلی دیر به خواب شما می آیند!  اما دیدنشان در آن رویاهای

نادر بسیار پر مغز و دارای تعبیر مهم عمیق و...است.

چون و بقول عامیانه از داره دور آمده اند

السلام الی اهل لا اله الی الله

عزیز دلم  آخرین بار که خوابت را دیدم روی تپه ای بودی پر از 

گل های لاله و من از آن پایین مست بوی اردیبهشت...

#شهید-سید-محمد-باقر-علوی

چهارشنبه آخر سال

در نبردهای قدیمی یعنی دوره اسب و شمشیر وجود منجنیق  و...

سپاه و طرف ضعیف به داخل قلعه پناه می برد و باری اگر فشار 

دشمن تا آنجا بالا می گرفت که مثلا برج و باروی اش در هم 

کوبیده شده یا با سلحشوری عنصر مقابل حتی خیانت خودی ها 

دروازه اش گشوده می گشت بعنوان واپسین حربه جنگی 

و در راه مقابله با افتادن غنیمت بدست متخاصم همه اسباب

وسایل اضافی و غیرکاربردی را عمدا آتش می زدند. ولی با

این همه جنگجویان غالب پیاده و حتی سوار از روی آن شعله ها

پریده کار را یکسره نموده و به فتح دست می آزیدند.

در چهارشنبه سوری نیز نیروی ضعیف شده سال جاری که

به قلعه اسفند ماه پناهنده شده به چنین شبی که فردایش

مطابق باورهای مذهبی درایران باستان و ایضا شیعه گری

چهارشنبه و نحس ترین بخش هفته می باشد آخرین راهکار

بقاء خودرا بروز داده و ایرانی جماعت با پریدن ازفراز آتش

طالب بهروزی و اوقات سعید آینده زیست خود می شود

آتل ماتیل چهارشنبه بختیم آجیل چهارشنبه

(وقت پرش وجهش است چهارشنبه و باید که خوشی گشود)

#یزگرد-سوم-ساسانی

طبق متد کیهان

باید به مدیر مسئول جریده دریده کیهان که در عین یک کاسه کردن

رسانه های اصلاح طلب درون نظام حاکم چون روزنامه وزین اعتماد 

شرق و...با شبکه های رادیویی و تلوزیون اپوزسیون یا دول خارجی 

قصه برخورد زشت طلبه با زن بچه دار در کلینیک قرآن و عترت 

قم المقدسه را ذیل لواء فهم ایدئولوژیک مذهبی و تئوری توطئه 

هماره مطلوبش برده گفت:

گیرم که چنین باشد و اصلا آخوند قصه نیت گرفتن فیلم سر لختی 

آن مادر رانداشته و کل  ماجرا زمینه چینی و دست ساز اسرائیل 

بواسطه خامی ناشر ویدئو وابسته به درمانگاه ایضا ابن الوقتی 

ایران اینترنشنال باشد. دیگر اما منکر این نمی توانید شوید که

در سایه چهل واندی سال رواج یک سلیقه خاص در تمام مسائل و

امور مملکت فرای اصل جمهوریت و هم اسلامیت نظام حاکم کار

بدان پایه رسیده که اسرائیل اصطلاحا بادم اش گردو می شکند

و همجواری یک ملای گوشی بدست با ننه ای بد احوال و به فکر 

بچه ناخوش اش  سوژه آبداری برای عوامل رژیم صهیونیستی و

غاصب حرم شریف قدس فراهم کرده!؟

اصلا ارتش سایبر هم داستان این حسین شریعتمداری جرعت و

توان آن  را دارد که باچنین متریال و دستمایه ابتدایی موج عظیم

و مشابه ضد اسرائیل در فضای مجازی و میان کاربران آن بیافریند!؟

خاخام نمای صهیونیست فلسطینی هارا در سخنان خود داخل آدم 

حساب نمی کنند اما فیلم مواضع  او اصطلاحا اینقدر وایرال نشده و

به چشم عام نمی آید چرا!؟یک دلیل اش اینکه: بی سوادی افراطیون

 جناح راستی فضای جامعه ما را خیلی اکتیو و حساس نموده است 

متاسفانه

#خجالت