حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

ابوهیره زمان

خواهشا به لحن و سبک نقل خاطرات آقای علیرضا نوری زاده

دقیق شوید و ببینید چگونه آنها را با جزئیات به یادمی آورد!

خوب شاید علت را درعمری روزنامه نگاری طرف و عادت به

یادداشت ولو روزمرگی ها جست یا هوش سرشار و حافظه 

تاریخی ذاتا قوی...

اما این علیرضا خان دقیقا و ازمیان همین برکه الظاهر 

زلال ماهی مطلوب می گیرد نه مثل بقیه و بنابر ضرب-

المثل معروف آب گل آلود!؟

گفته که :رضا شاه به نزد حاج شیخ عبدالکریم حائری-

یزدی(ره) موسس حوزه علمیه قم المقدسه رفته ضمن

ابراز اسلام و دلیل آوردن علت ارادت به مذهب آل-

الله(علیهم السلام) از روی تکرار اسم رضا درفرزندانش

ایشان را مجاب نموده بابرقراری امتحان بی سوادان

معمم را عملا خلع لباس کنند.

بله این حرف الظاهردرست هست اما چرا به محض 

افول قدرت رضا پالانی و جانشینی شاه دوم پهلوی 

سیدنا  آیت الله حسین بروجردی که روحش شاد

بازتنور طلبگی وتلبس را درایران داغ نمود؟

چه بنا برتعریف نوری زاده ایشان خلاف توصیه سلف 

خویش عمل کرده واین خطای کمی نیست

اما نه اصلا قضیه عکس تبلیغ نوری زاده می باشد.

حاج شیخ به بهانه امتحان و سود جویی زیرکانه از

شخصیت دیکتاتور  رضا شاه جلو ترک تازی او مثل

آتاتورک را در ترکیه گرفت و نگذاشت کلیت روحانیت

مذهب حقه تشیع درکشورنابود گردد.

پس و درخاتمه باید به مثل علی رضا نوری زاده که

که در29شهریور1402شمسی و ازشهرنم ناک لندن 

چنین حرفی را متذکرشده گفت:

کار پاکان را قیاس ازخود مگیر

درنوشتن شیر باشد مثل شیر

#بز-کشی

کو رجل سیاسی!؟

آقای رضا علیجانی به سند گفته هایتان درمورخه28شهریور

1402ش اندر رسانه های ماهواره ای امثال حقیر یکی به نعل

جناح راست دست بالای حاکمیت  و دیگر به میخ اپوزسیون

زده با لحنی تحت تاثیر عقل معاش صرف افتادگان در وادی 

سیاست حال چه مرحوم روح الله عجمیان نامند چه مرحومه 

حدیث نجفی به انصراف ازآن فرا می خوانیم و انگار هیچ تمیز

ودرکی از  رفتار فل الحال عاشقانه شان نداریم

چه وضع زار آن بسیجی باتوم بدست سر کوچه باشد و چه

این شعار نویس ته اش...

آری عشق و هزینه کردن تنها برازنده لایق  هست وبس .

و اینجانب درهمه دهر فقط یکی به نام و نشان شامخ حجت-

(عج) را واجد آن می دانم  .

درعین اینکه چنین فلسفه انتظاری را منافی زندگی در لحظه

و فرار از مسئولیت اجتماعی هم نمی شمارم.

چون  تنها یک لیدر و فرد وجیه المله را در این مدعیان دیاسپورا 

و الیت ایرانی  مستعد چنین مباحثی نمی بینم.

آری آخرین رجل سیاسی که می شناختم یک زن بود!؟

که خدایش آمرزیده با پدر مظلوم اش محشور نماید

#اعظم-طالقانی

تهمت زدن به مخالف!؟

باید پرسید:حتی درحکومت عدل امام علی(ع)مخالفانی

صاحب رسانه چون مناره نیز پردل گستاخ بودند که سخن 

پراکنی برضد حضرتش می کردند وچون صداقت ایشان

مورد قبول فرقین هست لابد حرف های آنها مفت و

مصداق تهمت زنی بوده...

ترشابی بی چشم و رو که درمثل کانال خراب شده 

کلمه نشسته ژست و مدل آدم متین را الظاهربه

خود می گیرد و روایت سنتی از شیعه را حسب چراغ

سبز برخی از ایشان چون شیخ انصاری وسید خویی

(رضوان الله علیهما) مبتنی برحدیث مباهله و...

سند خروج از دایره آدمیت جار می زند اندر کتب

صحیح پنداشته ومعتبراش مادر جان شان عایشه

عثمان خلیفه الظاهر سوم را نعثل(پیر یهودی)

خوانده درمقابل فحش اش شنید و بعداز این دست

کتک کاری ها با مرگ سومی مدعی خون خواهی 

او هم شد و این یعنی مجسمه تهمت.

عمروعاص بره های گوسفندرا به بعض اطفال

شامی داده وبعدازایجاد علقه ومیل بین آن زبان 

بسته وبچه مذکور مبادرت به ربودن اش توسط

عوامل حکومت معاویه نموده تهمت ربایش را 

گردن حکومت امام علی(ع)می انداخت و...

جدا از نگاه نگادانه امثال آیت الله سید موسی-

شبیرزنجانی و...به آن برداشت حتی موافقان 

چنین تفسیری حرف چندان بی راهی نمی زنند

بابا ننه حقیقی انسان پیغمبر(ص)نفس ش

علی(ع)وحضرت زهراء(س)هستند پس کسی

که آنهاراقبول نمی کند ولدزنا است به معنی

حقیقی کلمه ونه اینکه ترکش های این رقم 

تهمت به سمت والدین جسمی ونسبی وی رود.

مثلا اگریکنفر بااین متر وشاقول به پسر نوح

بگوید:حرام زاده مراداش اهانت به آن نبی-

خدا(ص)الزاما نیست.

اما گسترش دادن این لحن و جو سازی به منتقدان

مدنی حتی مسلمان سیاسی در دوره جمهوری 

اسلامی وبدست عده ای از عناصر آن که روزی

قائم مقام مجتهد مسلم اش راهم انگ ساده-

لوح زدند... بحث جدایی است وبه حقیر غیر-

ایدئولوژیک یاحتی آقایان خویی وانصاری ربطی

ندارد.منتها سوزاندن این خشک وتر باهم 

ازدیگر شگردهای عوامل وهابیت بهائیت و...

است وبا کنار رفتن چنین پرده های روی مسائل

می باشد که می توان درک کرد: بی همه چیزهای

چپیده پشت تیریبون ملغمه(کلمه)وصال ناحق

و...چگونه با پنبه ادب سر حق راولو در جامه و

اشکل توهین وتهمت مجاز عرف وشرع می برند.

#مادر-خراب

مخالف ولی فقیه!؟

حقیر طلبه مقلد آیت الله سید علی خامنه ای(دامت برکاته)نیستم

لذا فتاوای نامبرده هم به بنده ربطی ندارد مگر بحث  حکمرانی و

اربابی ایشان و رعیتی صرف حقیر را پیش بکشید

منتها آن اصولگرایانی که در هزار و یک جای جامعه عمدا مشغول 

خوراندن صرف چنان شکل برداشتی هستند و ندید گرفتن عملی  

اصل باز بودن باب  اجتهاد در شیعه بواسطه پررویی و گاه عوام

فریبی خدا هم  اینگونه در کاسه شان می گذارد....

#ایدئولوژیک-مذهبی


ارزشی نما

گیرم مسئول و عوامل شبکه ایران اینترنشنال خود یزید

نحوه برخورد امام سجاد(ع) با شخص آن ملعون سپاه

وابسته نیز عوام تحت تاثیر اش چه بود!؟

با پسر معاویه  عوامل نظامی و دیوانی حکومت اش به

هیچ وجه دهن به دهن نشده اصطلاحا کل کل نکردند.

عوام را اما در هر فرصت مناسب درک کرده سعی در 

روشنگری و دور نمودن ایشان از جهالت داشتند 

(قصه آن شیخ شامی : اشاره به نسبت خودشان  و

رسول الله(ص))

حضرت زین العباد(ع) از مناره و منبر در اختیار بنی-

امیه که به سان شبکه های ماهواره ای و...امروزین

است مدد گرفت جهت رسوا کردن خلیفه الکی و ناحق.

ولی در مورخه28شهریور1402ش باز شاهد بودیم

تیم همراه  و  زیر نظر رئیس جمهور اصولگرای ایران

یا با فرار (مهدوی کنی) نیشخند (امیرعبداللهیان)

و یا جر و بحث بی ثمر(خبرنگار سلامی و...) نیز 

سکوریتی بازی غیر حرفه ای عمل کرده به ارزش-

های مذهبی داعیه دارش عملا ضربه زد 

#خوارج

مترسک اپوزسیون

سابقه خراب سه کنش گر بر جسته اپوزسیون در مقابل دار 

و دسته نیز کسان خود حساب باز کردن روی ایشان از بهر 

تغییر بنیادی در حکمرانی ایران توسط وجدان جمعی ملت 

داخل کشور و قدرت های خارجی ناممکن کرده است.

مرگ مشکوک علی رضا پهلوی نیز نحوه لو رفتن شهید-

محمد حنیفی نژاد و همراهان به نزد ساواک همینطور 

فقدان  موسی خیابانی و  یاران در دوره جمهوری اسلامی 

نیز ناشی گری های سیاسی حزب خلق مسلمان که سبب

فشار علنی تر به مرجع فقید شیعه آیت الله سید کاظم-

شریعتمداری(ره) شد اعتماد عمومی را به آقایان :سید-

حسن شریعتمداری مسعود رجوی و رضا پهلوی بشدت

کاسته است و هیچکدام از آنها توان اجرای شوی قوی

سیاسی برای افزایش محبوبیت را ندارد(نتیجه بد و

اختلاف افکن ماجرای وکالت دادن به رضا پهلوی در 

جریان جنبش مهسا)

لذا و به مدد رسانه های لندنی چند چهره چون:

علیرضا آخوند تبار دریا صفایی سعید بشیرتاش

نیز مسیح علی نژاد و حامد اسماعیلیون بشدت 

تبلیغ شدند. با این امید پوچ که شاید ملت تیز

هوش ایران به ایشان روی خوش نشان دهد. آن

هم در حالی که قوی ترین فرد این جمع بشیر تاش

نهایت بردش همکاری مقطعی با شخصیت بارز

 سیاسی ایران زنده یاد عباس امیر انتظام است .

جنبش بی سر که شعار امثال آنها جهت معرفی 

نارضایتی های بعد مرگ ژینا امینی بود دلیل 

اصلی بدبختی ایشان هم هست!؟ اصلا و با اوصاف

عرض شده در خاتمه باید گفت:بزرگترین شانس

نظام حاکم ایران داشتن اپوزسیونی چنین کوتاه می باشد

که کشاورزان  آن  بی عار و مترسک هایش بی اعتبارند

رقصیدن عربی!؟

بهار عربی اندر باب پروژه رژیم چنج یا تغییر مفهومی و سازمان یافته 

رژیم های سیاسی خاورمیانه و آفریقا  به سود استعمارهای زیر -

پوستی نو ظهور درشرق (چین وروسیه) و  غرب(فرانسه و انگلیس)

عالم یک بهانه آب دار برای بانیان ماجرا و راحتی کار عوامل اجرای 

کودتاهای مذکور  هم داشت :

جای اتکاء بر قدرت لیدرهای میدانی و عناصر برجسته نظامی روی

احساسات آنی عام ملت بواسطه بستر وب جهان گستر ماهواره و..

آن هم با موضوعات تراژدی حاد وارد عمل شوند

مثلا خود سوزی فلان کارگر از زور بی پولی  خود کشی کودکان و...

این انرژی فورانی نارضایتی دمینو  وار را در ضریب پر شمار ملت

عین دستگاه سانتریفیوژ به بالا برده و روی سر حاکم مملکت 

ریخته نهایتا سبب اسقاط رژیم او می شد.

اما طیف ایدئولوژیک و دست راستی جمهوری اسلامی بی درک

ظرایف چنین روند عمدا به مطرح و بولد کردن رسانه ای

همین مطلب همکاری با محصولات اش چون اخوان المسلمین و

محمد مرسی دست زد!  موازی عقده و علقه های ایدئولوژیک

مذهبی خویش که با سقوط حکومت مبارک مصر و...فرصت 

چشمک زدن یافته بود.ولی دست آخر کتک آن حرکت غیر-

استراتژیک را اندر وضعیت کشور متحدش سوریه بعد از مرگ

جناب حافظ اسد نیز فقدان  مهسا امینی و چندین جوانمرگ 

حاصل در حاشیه همان  ماجرا به جان خرید چرا که اپوزسیون 

مخصوصا در رسانه های موسوم به لندنی و سلطنت طلب سود

دست گذاشتن روی احساسات خام افراد غالبا غیرسیاسی و

جهت دار کردن آن سمت هیئت حاکم  مملکت را برد

یعنی و عملا:ناگهان سکنجبین صفرا فزود...

#خس-خاشاک

ساده دل!؟

آقای امجد امینی سقزی یک روز جلو و عقب بردن سالگردجگر گوشه

آدم درحالی که و به هر روی از دست رفته کار چندان شاقی نبود.

 البته با درک اینکه عدم حساسیت روی آن اتهام سیاسی کاری را

از دوش شما و درنگاه تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی شسته 

و می برد.

اما با اسرار به انجام  و طبعا بازداشت خانگی ات مورخه 25شهریور

1402ش تابلو هست که در زمین طرف مقابل بازی کرده وضعیت

خود را سخت می کنید.

جدا از اینها اصولا پدر و مادرها غالبا مقصرهستند!؟

مثلا آن روزی که دو دختر جوان و یک پسرکم سن تر ازآنها را تنها 

می فرستند به شهر غریبی چون تهران.

 یا نه برای ایشان یاد نداده اید که: اگر گیر افتاده بلایی سرتان 

آمد ردی از ماجرا را ولو به شکل نوشته علامت و...در وسایل

خود پنهان کنند.

باز درک اینکه بد حجابی و تذکر گشت ارشاد من باب  آن در 

سوء پیشینه کیفری ثبت نمی شود و از تهدید مامور که تصویر

شما در دوربین ما ضبط می گردد نباید ترسید و دختری غریب 

و خام را بدون همراه داخل ون مربوطه نفرستاد.

چون تجربه ثابت کرده در هرکجای عالم دو متهم آشنا و با هم

سبب می شود ضابط کمتر تمایل به خشونت از خود نشان دهد.

اگر ماموری شما را بطور غیرمتعارف و شدید ضربه زد همانجا 

جیغ و داد زیاد کنید خویشتن را عمدا به بی هوشی بزنید 

ولو و درواقع هوشیاری لازم راهم داشته باشید چون در هر

شرایطی جواب کلوخ انداز فورا کلوخ است و وقتی یک طرف 

ماجرا حتی عامل دولت قانون را زیر پا گذاشت شهروند حق 

دارد از هنجارهای عرفی رایج به منظور فشار بر وی عدول

کند.مثلا جیش کردن در غیر مستراح کار بدی است اما 

وقتی مامور مذکری متهم مونث را تنها به سمتی می برد

او با مبادرت به این کار بو و وضعیت بد حاصل تمایل طرف

را جهت دست درازی جنسی به خود از بین می برد و متهم

لحظاتی فرصت خلاصی از وضعیت ناجور مذکور می یابد...

نه اینکه نجابت به خرج داده از کنار خوردن سلمه و ضربه

 شدید گذشته چنانکه فیلم دوربین مدار بسته وزراء

نشان می دهد همچنان دنبال ایجاد دیالوگ و سلم با

ماموران دستگیرکننده باشید.

به تکمله  و از این دست باید گفت:

دقیقا در روزگار انسان نمایان پیچیده  به آدم های ساده

عین غذای مصرفی: سوسیس نوشابه و... نگاه می شود. 

مگر آنکه طرف خود عقل پیشه کرده آسته رفت و آمد کند 

هم  پا روی  دم کسی نگذارد ازمامور معذورتا مخالف منظور

در ایران اش بگیر و ینگه دنیا

#زامبی

موعود امم

در متون آیین زرتشی و من باب موقعیت نیز نحوه زاده شدن منجی 

واپسین از نسل حضرت آشو زرتشت (ع) می خوانیم که:

اسپرم او  اندر دل هامون و دریای سیستان که آب تلخ مشهور

دارد باقی مانده چون دختری شیرین و دلاور داخل آن شود به رحم

وی منتقل شده و فرایند تولد جناب سوشیانس سوم پیش می رود.

باز عینا و درکتب روایی عامه عمری و خاصه علوی پیرامون تفسیر

و اشاره به آیاتی از قرآن اندر سوره های الرحمن و فرقان با استعاره:

مرج البحرین یلتقیان (دو دریا کنارهم و جدا) ایشان را امام علی(ع)

و حضرت زهراء(س) شمرده فرزندان آنها حسنین(علیهما السلام)

هم لولو سبز و مرجان سرخ حاصل اش ذکر کرده اند

بله دختری شیرین بعنوان نماد متانت (زهراء(س) و دریایی شور

تمثیل رشادت (علی(ع) )فرزندانی را سبب وجود می شوند که 

سوشیان و منجی (مهدی (عج))آفرین است .چه در صلب حسین(ع) 

 باشد و بعدا ظاهر گردد.اللهم عجل فی فرج صاحب هذا الامر


آخوند زاده

هر چندبه مجاز و اندر جرگه منورالفکری آخوند زاده را به

میرزا فتحعلی معلم لائیک های عهد مشروطیت ایران  زمین

 شناسند اما حقیقت امر این هرسه بودند ایش:

1.سید ابراهیم گلستان که جدش مدفون چهل اختران قم 

المقدسه است.

2.بزرگ علوی که بابا بزرگی میرزا داشت.

3.سید جلال آل احمد اندر خاندان روحانی با گل های سر-

سبد چون حاج سید محمود اعلائی طالقانی(ره) پسر عموش.

گلستان و با انقطاع پدر روزنامه نویس اش از سبک ابوی

تا آنجا قد کشید که چپی تمام عیار شد و ماند تا دم مرگ.

علوی اما با اتصال سلیقه دو پشت قبلی به هم در عین 

تفاوت ها از همان کودکی با مفاهیم مذهب سنتی در

آمیخت و آشنایی یافت پس و لذا عکس رفیق اش صاحب

بوف کور رضا به زخم زبان آن و دهن کچی نداد.

آل احمد ولی در حسرت طرحی نو که پیشینیان را من باب

ضرورت اش  گرفتار کاهلی می شمرد آستین بالا زد. لیکن

گره کور ایدئولوژیکی بار آورد که جز به گسیختن اش

دواء نشود.بله  صد رحمت به ایمان ناب علوی نیز کفر 

خود آگاه گلستان اندر مقابل همه دست اندازهای 

بی پایان منظومه فکری جلال

#یک-آتش

قره قروت

خیلی بی تفاوت و یخ بود که جا گرفتن حتی نامربوط اش

اندر کادر همه عکس ها جدای آنکه آدمی را یاد فتوشاپ

اندازد انگار چون مهر دفتری ثبت با سند برابر است

عمل می کرد.

راستی نمی دانم  این را باید پای جبروت او گذاشت یا

سیروریت درعالم هپروت اما و این وسط به میانگین

از قیمت شاید می توان رضا داد:قره قروت

بله فراز و فرود زندگی قهرمانی لاجرم وا می دارد 

که از نمک ماجرا بکاهیم بی آنکه دغدغه قلقلک

ظاهر بینان را به خود راه دهیم .

چه اگر دل گل نشده کفاف است و ما بقی گرفتاران

صرف خال هندو و طرز ابرو به تب شبی بندند...

#گوش-شکسته

میشول!؟

هانیه خانم انگار از گرفتن مراسم ختم گربه ات

و زخم زبان های مردم خوب شیر فهم نشدی که

این بار با تذکره سالگرد ژینا پا به میدان گذاشتی

بانوی گیسو حنایی که زود جذب می شوی. سخت 

اما باید که بدانی جدایت می کنند تندتر...

چنانکه در این هنگامه پاره هایی از خود را نیز

ز کف داده تازه در یابی که: ای داد من ام

نیز واجد دلسوزی بودم چون مابقی ملوس ها

که کم نیستند اگرچه  تک تک و مقطعی شان 

هزینه کنم آن هم به قیمت بالای هستی خویش

و باری در بازار مکاره خورده بر سوق سیاست 

(زوم کردن بی مورد و غیرضرور روی یک موضوع جدا

 از نشانه های وسواس ممکن است حاشیه های جانبی 

داشته باشد(بازداشت هانیه توسلی در انتهای شهریور

1402ش)که هستی انسان را به خطر اندازد پس باید 

جرعت گذاشتن وگذشتن اش داشت بی تاثیراز  شماتت 

دیگران مثل  بی رگی بوته زادگی و...

چه هر داغی با گذر زمان خنک می شود و دگر نه فکرش 

جگر می سوزاند و نه یاد آوریش دست  و زبان. 

پس اندکی صبر و بس)

#بلور