حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّه

السلام علیک بنت باب الحوائج موسی بن جعفر علیه السلام

آخر شوال المکرم سرآغاز زندگی ظاهری نازنین دختی  ازخاندان آل الله(علیهم -

السلام)هست . در وصف ایشان همین بس که از طریق چند امام معصوم(علیهم- 

السلام)و مطابق حدیث صحیح بهشت برین بر زائران راستین وی واجب می گردد

مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّه

(تصویرفوق متن توسط سعیدحریری گرفته شده است.23اردیبهشت1402ش)

مزار آیت الله سید عادل علوی شکیب(ره)

حرم فاطمه معصومه(س) صحن امام رضا(ع)غرفه شماره18مزار حضرت استاد

ما مرحوم آیت الله سید عادل علوی شکیب.

در آخرین دیدارم با آن شادروان بعد ازفریضه ظهر و عصراسفند ماه سال97شمسی

 سیدمعمی ازحاضران شرکت کننده در صلات به پیش نمازی ایشان شیشه عطری از

جیب خود درآورد بود که بر دست  ماهم ریخت.گفتم:آسید چه بوی خوبی دارد انگار

که یاس باشد!؟و دیدم قطره اشکی گوشه چشم اش نشست...

اواخرشوال1444ق هم که توفیق دست داد به زیارت قبرشریف اش درحرم فاطمه-

معصومه(س)بروم.تا خادم فرش روی زمین را کنارزد و از تعجب نبود سنگ قبر ایشان

توسط حقیرمتوجه شد گفت:وصیت فرموده اند چون مدفن مادرم حضرت زهراء(س)

بی نشان هست برای این طلبه هم علامت نگذارید

زیارت فاطمه معصومه(س)1

گرامی باد سی شوال المکرم زاد روز بنت باب الحوائج(علیه السلام)

هفته آخر اردیبهشت ماه1402ش.تشرف طلبه سعیدحریری به 

حرم فاطمه معصومه(س)

سیدمجرب

آری  ز دیده ها نهان دیدم...من یکی پیرخفته در جوان دیدم

دوش بود و دوشیده اش جوهر...لبنی  بر لبان  پستان دیدم

خلق گویند سرابی در فلان دیدم...ولی به حق که آن چنان دیدم

بعد مرگ بر تربتم بنویسید...خود ثمین غنچه تر  از جنان دیدم

سروده طلبه سعیدحریری اصل

شادی روح سید صاحب کرامت محمدباقرعلوی خواهشا الفاتحه

اللهمَّ یا مُلَیِّنَ الحَدید لِداوودَ علیه السلام لَیِّن لی قَلبِ فلان بن فلانه و صَلَّ اللهُ علی محمدٍ و آلهِ 

(به قالب شعر و بند استعاره گفتم  پس بیشتر از این  و بر چنین دست 

نپرسید که روزگار غریبی است نازنین...)

بزرگراه پیامبر اعظم!؟

دربین چهارده معصوم (علیهم السلام)و اصحاب صحیح هم خاص ایشان

کسی لقب ابوالاسلام ابوالدین و...ندارد!

اما ابوتراب اباعبدالله اباالاحراریا اباصالح و....بسیاراست

یعنی پدران وسرچشمه های انسانیت و نه اسلامیت بین ایشان موج می زند

اصلا اسلامی که دربسترحریت  رشدنکند عین کفراست وبس

تقلیل حرکت عرفی اولیاء خدا بصورت عام بویژه آن دوازده امام (سلام الله-

علیهم اجمعین)به حد عناوین مذهبی  چون یهودی ارمنی شیعه و...یک

نقشه خطرناک شروع شده ازناحیه دشمنان تمام آیین های توحیدی چون

چپ های کمونیست لائیک و...است که استادبازی زیرپوستی هستند.

این یک حقیقت نابی بود که مرحوم آیت الله سیدرضا صدرافشاء کرد

تا بلکه مردم بصیربفهمندچگونه درروزگارما با عوض کردن جای واژه ها

بوسیله پنبه سرمی برند.درعین اینکه هیچ چیزی هم الظاهراسقاط نشده تا

عوام پیرومرام قربانی  رابه تحریک وا دارد.

وقتی درشیعه متداول است که  می گویم:رسول اکرم(ص) یعنی عظمت 

ایشان به حیطه ما وراء هم می رسد اما رسول اعظم فقط بزرگ مادی معنا

می دهد وبس.خوب گاو و فیل هم بزرگ هستند.یعنی من ساحت اشرف 

مخلوقات رادرحدمادی قیچی کرده ام وحقیقت امر مطابق قواعدصرف و نحو

عربی به ایشان کنایه بسته وتوهین نموده ام.

چون درباب القاب الهی طبق آموزه های دینی ما مجموعه ای ازاسماء حسنا را

من باب ذکر باهم ومداوم می گویم مثلا:یاعظیم یاکریم یا ودود و....

این شبهه موضوعیت ندارد ولی وقتی درباب نبی الهی خاتم(ص)یکی را اکثرا

بکارمی بریم بایدآن واحدتوپرترین و بامسما بین مواردمابقی باشد

خوب حالا وقتی یک اسم ضعیفی را رواج داده قویتررانادیدمی گیرندعملابانی

 چنان جریانی منافق اند وریگ خیانت به کفش دارد...این موردیکی از هزاران 

بدعت های امثال کعب الاحبار صهیونیست هست که به همت عنصر ستون 

پنجمی ایشان دراسلام یعنی عمر خطاب اجرایی شده  وعمری جماعت هم

امتدادش داده وپاس می دارند(لعنت الله الی قوم الظالمین)

کرم الله وجه یعنی ای علی ممد زید و...خدایی که تو اینقدردمش رامی زنی

یک باتری درکالبدجناب عالی جاسازی نکرده تا چهره ات مثل لامپ روشن باشد

این مسئله هم مطابق آیات قرآن و روایات صحیح موردقبول شیعه مردود 

می باشد.چنانکه براساس آن ازخدامی خواهیم که سیستم واعضاء تن مرا درست

پیش ببر.قَوِّ عَلی خِدمَتِکَ جَوارحی

یعنی یک جریان خودآگاه وکلنی مستقل ازجانب باری تعالی خلق شده

ودرستش آن است که تمنای بقاء کلیت آن ازصانع یکتا بنماییم ونه اینکه با

خواهش چیزهای خرددم دستی بخواهیم و اشرف بودن انسان برمابقی مخلوقات 

رابه مسخره گیریم.دراین فرازکنش جماعت بکری هم اگرخوب دقیق شوید 

بازدست شیطان رجیم یعنی همان که زیربارسجده الهی نمی رفت مشهوداست

و بایدعین  دزدها که مالکیت وطبعا کنتر برق ندارندبواسطه سیم از همسایه 

یا تیرچراغ برق کوچه یعنی خودخدا نوربگیری .

بابا مانخواستیم این خدای بی جنبه عمری را. به کی بگیم

سیاست شعائری!؟

از دیرباز تاریخ ایران زمین و عهد داریوش شاه هخامنشی تا دوره عباس کبیرصفوی(ص)

نادر افشار جناب کریم خان زند و برهه محمد مصدق که روحش شاد تمسک بر مولفه ای به 

نام شعائر و مدد گیری از تمثیل گرایی در بطن حوادث سیاسی جهت پیشبرد آرمان ملی 

رایج بوده است.شعائر در وجه مذهبی صرف نیز از دیر باز آل بویه بعنوان یکی از سلسه های

حکومتی شیعه مذهب و حتی قبلتر اندر روایات وارده صحیح از امام الرئوف حضرت ثامن(ع)

جا خوش نموده و البته نیک ابزاری است بی هر پرتی و زائده که در پیشبرد اهداف دستگاه

امام حسین(ع)عمل می کند.تخت جمشید میدان امام اصفهان و اصلا نوع آموزه سیاسی 

محمدمصدق موازنه منفی از فهم صحیح و درک جنبه آموزشی درعین حال کاربردی شعائر 

برخواسته است.

اما چه گویم از امروز که تحت تاثیر مفهوم ایدئولوژی بعنوان محصول پندار چپگرای جهانی 

کار به جایی رسیده که با نام دین به ستون خمیه آن یعنی شعائر همه ور شده فروع فردی

حسین(ع) را چنان چاق می کنند که او را بعنوان شهید نماز جار می زنند!؟درحالی که بقول

آیت الله سیدرضا صدر(ره) تقلیل نهضت اسلامی ناب شیعی که در ابعاد و سایز انسانی 

عرضه شده به حد صرف عقیدتی جفای بلاشک در حق فاضل در دانه ای چون جعفربن-

محمد(ع) اجداد و ابناءطاهرین ایشان(علیهم السلام) است

آقایان با شبنامه نویسی و بولتن فرض نمودن در ودیوار سفارت بریتانیا درتهران پیش 

می آیند درحالی که طرف مقابل ایشان مجسمه دخترمعترض را به تیر رس و مقابل در 

کنسولگری ایران بر اروپا می نهد...این یعنی اروپا هم به سیاست آغشته برشعائر ر و

آورده آن وقت جمهوری اسلامی با متم مذهب رسمی شیعه در قانون خود به همت 

جناح راستش بری از آن در صددگشودن عقده های اجتماعی و سیاسی با شعار های 

ایدئولوژیک است

کلاف زندگی

کلاف بین دست تو که مهربان و دلکش اند

(مرادنازی ونحوه گرفتن اشیاء توسط کودک است)

مرا چنین به خانه مان دوباره از نو می کشند

قلاف و در نیام شب نگاه ات ای دلیل عشق

(نحوه تماشای معصومانه خردسال وزلال بودن سیاهی چشم او)

چقدر بی بهانه خشم را کنار حجله می کشند

پسر لهیب مهر را فقط به قرعه می چشند

(محبت غیر والدین به  اولاد نسبی است)

ولی پدر به جاودان ازآن همیشگی خوش اند

چنان گلی و پشت و رو نداری از قضا همی

بدان به حتم کار و زار عدوی با سیاوش اند

(روند زندگی قطعا به بچه های عزیرکرده سخت می گیرد)

سروده سعیدحریری اصل.بهار1402

بنددل حسین(ع)

جوهرآنچه از بلا بر ابشار بشر رفته و مخصوصا قشر انبیاء(علیهم السلام) را در یابیده

اندریوم عاشور رخ داده و به زورآزمایی با صبر اباعبدالله حسین شهید(ع) آمده است.

آدم پدر انسان را غم هابیل اش بود و بابای انبیاء ابراهیم (ع) تشویش فقد اسماعیل

در قربانگاه داشت. اما می دانید که نبود برادر زاده اش از بهر بشر حتی بر داغ داداش

خویش سختراست!؟ چون جدای آنکه اصطلاحا خون خون را می کشد فراق در نوجوانی 

چنان هرمانی را مضائف می کند .آری داغ عبدالله بن حسن (ع)که در گودی قتلگاه و

مقابل چشم ثار الله(ع) دستش را به تیغ کین و ناجوانمردی زدند بند دل کسی را

پاره کرد که اندر فراق عباس اش(ع)  فرموده بود:اَلاُن اِنکَسَرَ ظَهری(کمرم شکست)

 حسین (ع) را دشنه کند و ازقفای شمر ملعون نکشت!؟رگ های حیات  ظاهریش بعد

 نیمه روزی همه دیدن تیغ و  اخ(سنگ سابیده تیز) در حق پاره های تن خویش از 

یاد آن نوجوان باز ایستاد چه روال بالغ نرمال است به بچه ها عشق و عاطفه ورزیدن

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ

#انسان-نرمال

حُبُّ الدُّنْیا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة

سه نامه منتسب به مرحوم آیت الله سید روح الله خمینی در دسترس وجود 

دارد که شبهه هایی تقریبا مشابه به محتوا و ساختار آن وارداست.

یکی درباره انتقاد تند او از حزب نهضت آزادی ایران و تمایل به حذف سیاسی 

ایشان از قاموس جمهوری اسلامی که بنیانگذار اش بوده  هم قائم مقام اش.

بعدی نامه ای که از کانال مرحوم آیت الله ابراهیم امینی تایید و نشریافته

و مطابق آن آقای خمینی تا دم مرگ باورداشته: رهبری سیاسی در جمهوری

اسلامی بایدکه مجتهدجامع الشرایط باشد.نکته ای که با روند اصلاحی در

قانون اساسی کشورهمخوانی ندارد...

حالا جالب اینجا است: افراطیون دست راستی جهت نفی و رد نامه سوم و

ساقط نمودن آن از حیز انتفاع به مواردی دست می آزند که ملی مذهبیون

و یاران جناب منتظری(ره) از مشابه اش بهر نامه موسوم به ترد نهضت آزادی 

و عزل نفردومی وقت نظام مدد می گیرند.

اما این جریان چنین رویه ای را تنها شامل آنچه می داند که مخل کنش او

است نه آنکه موافق امیال اش است

بیشماراز پارادوکس ها و کنش هایی چنین آدم منصف را بی اختیاربدین 

نکته می رساند که با فرض گرفتن صحت نامه تند جناب خمینی خطاب به

همراهان مرحوم مهندس مهدی بازرگان یا زنده یاد آیت الله حسینعلی منتظری 

اگرایشان هم اکنون حی بود و حضورداشت آیا رفتاری به مراتب ستیزه جویانه تر

با این جماعت خود پسند موسوم به اصولگرا نمی ورزید؟مثلا نهضت آزادی یا حاج-

 شیخ حسینعلی کمی پایشان را ازمعیارهای بنیانگذار انقلاب کج گذاشتند و آن

حرف ها را شنید و مگرنه اینکه چنین رفتارها مشابه نمونه های ذکرشده است!؟

چاه مکن بهرکسی اول خودت بعدا کسی

نعل وارونه

کشوری مثل امریکا روی تجارت اسلحه به دیگر ممالک عالم حساب

ویژه ای باز کرده است.منتها با این تبصره که هماره سلاح از جنس

مدرن و پیشرفته تر  را برای خود نگاه داشته و فقط پس مانده های 

عملا غیر کاربردی و جاگیرش به ایشان می دهد.

این چنین وضعیتی حتی درباره متحدی چون ریاست جمهوری اوکراین 

درگاه نبرد با روسیه و حکومت ولاد یمیرپوتین به سال1402ش به

جریان است و گوش شنوایی عملا نه در کاخ سفید و نه ناتو جهت درخواست

دریافت هواپیماهای پیشرفته جنگی از جانب زلنسکی نیست...

دست راست قدرت جمهوری اسلامی اما پدر فکری جنبش اصلاح طلب

یعنی مرحوم مهندس مهدی بازرگان را متهم به آلت دستی و نوکری امریکا

و غرب می کند و آن را نماد ضعف شخصیت او شمرده .اما اگر راستی چنین

 بود باید وی خیلی بیشتر از آمریکا اسلحه می خیرد نه اینکه دست رد به

سینه آنها زده حتی از دریافت مرسولات نظامی سابقا توافق شده دوره

محمدرضا پهلوی شانه خالی می کرد.

راست اش پروژه هسته ای ایران از دوره پهلوی دوم کلیدخورد  و اگر دولت

بازرگان ریگی به کفش داشت  یعنی فکر قدرت ملی نمی کردچرا همچون و

موازی چند هواپیما و قایق جنگی تجهیزات هسته ای موجود را نثار آمریکا نکرد!؟

و مگرنه اینکه بسیاری  اسباب آن هم  از ایالات متحده رسیده بودند؟

جریان هواپیماهای اف 14 و16بیشتر یک  اتوآبکی برای تخریب دولت موقت

 است توسط طیف های چپگرا که بی تعارف استاد جنگ روانی نه در مقابل

دشمنان بلکه بهر ذهن عوام جوامع و خوردن آن از برای تجدید قوای نامشروع 

خود هستند...

نگرفتن اف 16 تنهاخطای موردی و کاربردی دولت بازرگان بود و زیرسوال 

بردن کلی آن بدین بهانه و ندید جنبه مثبت چون درآوردن قدرت و دست به

سرنمودن شاپوربختیاربه سود انقلاب ملت همینطور طرح های اولیه عمرانی

با وجودآن مقطع کوتاه زمامداری ناروآ است

حقیقت امر تنها افراد با سابقه طولانی سیاسی بین انقلابیون همین مهندس 

فقید و دو یار دیرنش طالقانی و سحابی (روحشان شاد)بودند. زحمت زیادی

جهت بر پای انقلاب اسلامی کشید هشدار های سازنده و متینی هم از برای سلامت 

وضع آینده آن داد.تذکراتی هماره تازه که با کمی عنایت به مفاد آن نسیم بهروزی 

دنیا و سعادت آخرت همزمان به روی خاک و خلق این میهن عزیز می وزد.

رحمت الله علیه

بلندآسمان جایگاه من است

بیشترین مطلبی که درباره زندگی سراسر انسانیت و طبعا اسلامی شهید

خلبان عباس بابایی این روزها در رسانه های دست بالای حکومت جلوه گری 

می نماید ماجرای تقابل او  و عوامل دولت موقت انقلاب اسلامی بر سر باز

گرداندن هواپیماهای جنگنده پیشرفته دریافتی  از  ایالات متحده آمریکا

است .این مقطع گزینشی بدان سبب پر رنگ می گردد که موازی امیال چپگرا

افراطیون دست راستی  در قدرت سیاسی فعلی است!؟

هر عاقلی  خوب می داند که اصلی ترین عنصر یک ارتش نفرات آن اند

یعنی ارزش فرد خلبان بیش از جنگنده شکاری بمب زیرتنه اش و...است

چه در بسیاری موارد مشاهده شده مثلا همین جنگ هشت ساله فی-

ما بین عراق و ایران کسی چون عباس دوران(ره) کارهایی پشت رول

اف4 انجام می داد که بسیاری خلبانان توان تکرارش بواسطه اف16

را هم ندارند.یعنی قدرت ایمان و اخلاص سلاح ساده را عملا به پیچیده

وقوی بدل می نماید...

حالا اگرفرض بگیرم اشتباه دولت موقت در همراهی با شعار انحلال

ارتش و عدم پاسداری از هواپیما و قایق های وارداتی  امریکا خلاصه

می شد بدتر از آن حذف ناپخته و تسویه هایی بود که بعد حکومت

مهندس بازرگان راه افتاد و به مراتب موجب ناراحتی خیلی بیشتر

شهیدسرافراز بابایی گردید.این دقیقا همان مقطعی هست که  بر

خلاف مورد قبل هیچ مانور تبلیغاتی روی آن تحت عنوان دهان پرکن

آشنایی نسل جوان با تاریخ خود و...اصلا نمی شود چون دست گل

به آب داده جماعتی می باشد که خلاف بازرگان و بابایی هرگزهمت 

تصمیم و استعداد اراده دست شستن یکباره از قدرت و لذت نیز اعتماد

به دیگر طیف ها و حتی تقدیر را ندارد.

روحت شاد عباس جان 

و براستی که بلندآسمان جایگاه تو است چه درحیات مقطعی و  چه ممات ظاهری

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.169آل عمران

وصیت های استراتژیک امام علی(ع)

هر چند نگاهی به نزدیک پنج سال حکومت سرشار از عدالت امام علی(ع)

بی هر مصلحت اندیشی ذهن عوام را بر سمت پوپولیسم رایج در نظام 

های چپگرا می کشاند و مثلا جنگ صفین را در ردیف نبرد موسوم به خلیج-

خوک ها فی ما بین کوبای چپ و امریکای راست جا و تنزل می دهند

اما حقیقت امر با رجوع به وصیت های مولای متقیان(ع)در جنبه سیاسی

پر واضح می شود او یک بولشویک ضد طبقه پروتاریا نبوده که چون 

ارنستو چگوارا به دل دریای خطر زند و ولو به قیمت از کف رفتن جانش.

بلکه بصورت سمبلیک و نمادین توان و وقت خود را صرف تمیز و باز

شناساندن سه زاویه اصلی انحراف زر زور و تزویر یا به تعبیرشیرین

خودش:مارقین قاسطین و ناکثین نمود و درعین حال با دور اندیشی

پیروان را از کشتن خوارج به سنت خویش در نهروان نهی کرد چه 

امتداد چنان رویه ای را به سود معاویه می شمرد

یا به جناب عبدالله داماد حضرتش و شوهرزینب(س) توصیه نمود: اگر

روزی به مسند خلافت مسلمین نشست فورا با پسر ابوسفیان و حکومت

اموی شام  از درصلح برآید...

القصه :این وصیت های استراتژیک پوشاندن جامه ایدئولوژی صرف بر

تن تفکر او   را چنانکه باب میل چپگرایانی چون علی شریعتی است سخت

و بی تعارف عملا ناممکن می کند.

آری علی(ع)سوسیالیست نسبی بود(مخالف تضاد طبقاتی حاد در جامعه)در

عین باور به لیبرالیسمی بس فراخ  از مد نظر آنچه در غرب امروز رواج دارد