حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

عقد آریایی!؟

هرچند خبرگزاری فارس همپالگی محمد جلیلی جهت شستن گند 

عیان وی به صابون پروژه سلطنت طلبان در زوم کردن روی این 

جریان متمرکز شده اما گوربابای هفت دولت عالم و بگذار این 

جماعت تا قیام قیامت درمتن توهمات ایدئولوژیک خود سیر

نموده کلاه پشمی بافند برکله کچل عوام جامعه .

این حقیرحسب وظیفه شرعی باید که دراین دست  موضع بگیرم :

متن و نوع قرائت عقد از جنبه مذهبی مسئله اختلافی بین علمای

امامیه است و لذا غلط کرده محمد جلیلی و...زیادی خورده که 

یک زیدی را حسب آن ملامت می کند.

شیربهاء تالار عروسی و...به همان در که عقدآریایی

اینها مخلفات هست و حسب فرهنگ و مد روز تعریف می شود و

هیچ دخلی به یک داعیه دار متشرعه و فردمذهبی ناب ندارد

که  روی آن از بهر کوبیدن دیگری  و  آبرو بری انگشت اشاره گذارد.

#بچه-پررو

اسکول نظام!؟

فرد مطابق نص جمهوریت و ساختارآن فرای پسوند عقیدتی یا سکولار

حتی  لائیک که در مفاد پیشوند خویش   از این جنبه دخل  و تصرفی 

نکرده است نباید درنوک هرم قدرت و اموراجرایی قضایی و مدنی قرار

نگرفتن خود را مترداف سرخوردگی  و ابزارکوبیدن آن سیستم سیاسی

قراردهدکه اگرنه پس چه فرقی است میان او و اپوزسیون حاکمیت!؟

در حاشیه و به امتداد حرفهای نپخته این بقول خودش: اسکول بدین جا 

می رسیم که: ملتزم های به نهادقدرت درنیم قرن گذشته و از جمله 

بارزان آنها جریان اعتدال و اصلاحات یک تخته شان کم بوده لابد که با

وجود درحاشیه مصادر امور زیستن از اصل تشکیلات برآمده انقلاب-

 اسلامی57ش حمایت نموده اند...

بازاز این نحله فکری می شنویم که به شماتت واکنش دو رئیس قوه 

وقت بر خبر مرگ بانو مهسا امینی آشفته اند  موضع شان  را سخیف و

بی مورد می دانند!

پس لابد و به دیگرسخن امام علی(ع)هم درباب قصه دختر یهودی بر

خطا رفته دیگر(استغفرالله)آن هم با وجودتبصره هتک به جای موت.

درعین عنایت به اینکه :او کلیمی و این مسلمان لذا جزء همان جماعت

عامه است که شعار برادری با ایشان همین حضرات موسوم به اصولگرا

سالها است گوش فلک را کرکرده 

درمخلص کلام باید گفت:این ها با چنین دست فرمان به زبان بی زبانی 

صرف خوردن هرنوع شکری را بهرخود جایز و حرام ما بقی  دانند حتی 

اگر و اصطلاحا سرسفره انقلاب و نظام نشسته باشند.

لیکن و بی هر ملاحظه:حناق!؟ رو دل خواهند کرد و بس.

چنانکه رب و روب خویش  را یاد کنند 

حسب جبرزمانه  آب و هوای فرهنگی نیز اتنیک حال ایران زمین

#افراطیون-جناح-راست

لبه پرتگاه!؟

والسلام علیک یا الی راسی

و اما بعد

آسید از همان سنگ بنای سرناسازگاری را گذاشتی! چنانکه آدم در

کل مابقی متن احتراما طرح شده آن جناب شک  کند.

والله تا آنجا که این طلبه کمترین داند:سید یعنی آقا و والا.پس ردیف

کردن مشتی صفت ذلیل درمقابل آن انشاء الله از زور فقراست نه غیر.

اما بعد شما که اینقدردرطرح سوال حرفه ای تشریف داری چنانکه 

مچ غیر وارد کار را باجواب هوایی بگیرد چرا از پاسخ اش انقدرپرتی که

مباحث چنین  منوط به بحث شیرین ولایت فقیه و مجتهدهست. پس این

حقیرچون نداند اصلا مقلد که هستید چرا باید جواب دهد و اگر عمل 

به احتیاط پیش گرفته اید باز خود افتاده را تدبیرچیست وجمهورحی شان

کفالت جناب عالی را گردن نمی گیرند و ازباب حسبیه باید سراغ مدعی

اعلم روی که فعلا موجودنیست یا سمت داعیه دار ولایت فقیه عام و نیابت

خاصه را پیش بگیری که آن هم بعد تغییرات درقانون اساسی67ش 

اصل اجتهاد را ازدوش انداخته  مدتی بعد از انتساب مدعی دوباره شد

که اگرمقلدش هستید راه بازوجاده دراز...

حقیر باوی صنمی ندارم جزدوری و دوستی.

حتی ازنامبرده شهریه هم نمی گیرم

یا نه خیال کردی که ما دور وداعیه اجتهادبرداشتیم که باید وبی هر

پرده گفت: به همین کمترین طلبگی مفتخریم  و دعاگو صاحبنا(عج)

دست آخرکاش جای این همه تلف کردن وقت یک استشهاد محلی 

از واقعه گرفته سمت بهزیستی و کمیته می بردی چه حتی ازجنبه

فقهی بینه ای می شود بارز بخاطر اکثرداعیه داران اجتهاد و بهر

اجابت خواسته حضرت شما آسید رضا عزیز البته اگر تقوایی

درمیان باشد مخصوصا در تشکیلات ودفاتر اینها که بدین روز و 

روزگار بی تعارف اگر کیمیا نباشد خود طلای بالا عیار است

#تله-اللهیاری

شاه عباس اول

همه تاریخ سلاطین اش رابا غبغبه2500ساله از امیرنوح سامانی

تا ناصرالدین قجراگربگردی نهایت چندصباحی را تجربه زیست

مشترک با رعیت خویش دارند و بس آن هم حسب رندی و دادن

آدرس صحیح مثل محترم بوعلی سینا یا توفیق اجباری زمانه 

که پالان رابخاطر سوزتموز بریال وکوپال صاحب قران جاداد.

ولی درکل این گذشته  دیرپای ایران زمین تنهادو حاکم خبر دارم

که ولو در متن نیم روزروشن و داغ کوفه یا شب های سرد و

یخ زده کویری اصفهان شخصا و دربه دردنبال رعیتی می کشتند

که نکندبد آورده باشد آن هم تا بودند الظاهر و به مدت طویل.

آری علی عمرانی (ع) وعباس صفوی(ره)

چه اگر مرید از مردا ارث معنوی نبرد جای شک بر این طرح دارد.

#شاه-شیعه-پناه

ارباب حسین است

تشکیک کند هرکه در این قسم شعائر...لعنت به وی و جمله مقصود مصادر

ناپاک ترین شبرزمین آن بود ای دوست...کو سجده نکرد تربت اعلاء مشاعر

اندر قبل اش توفتن وبرمهنش ساختن اما...این بوده یقین مقصد زینب به مناظر

ما ایم همه جز طفیلی که قرین است..ازدست قضا ذیل ید عاری برجمله خواطر

شایان توجه که اندرکنف  مهبط پر شهد...زنبورعسل هم نزدنیش به نامحرم زائر

تا هست دراندیشه بر این لوح نویسیم...ارباب حسین است و همین عزت چاکر

سروده سعیدحریری اصل صفرالاحزان1445ش

#یوم-الورود(زیارت عاشورا)

مولوی که این باشد!؟

مورخه جمعه سوم شهریور1402ش عبدالحمیدهاشم زهی در

خطبه نماز جمعه عامه مذهبان شهرزاهدان مدعی شده :(نقل به مزمون)

پیاده روی اربعین اندرسنت رسولان الهی ازجمله ختم شان(ص)

نیزاهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)هیچ سبقه وسابقه ای

نداردو لاجرم و درراستا بدعتی است برآمده لابد از مغز معیوب یا

که سودجوی آخوندهای اصطلاحا صفوی...

اما اگربه کتبی که همین شخص بی شخصیت قبول داردو کلا

صحیح می پندارد نظری اجمالی اندازید ازجمله احادیث متواتر

ماجرای خشکسالی به مدینه النبی(ص) بعد ازشهادت حضرتش

است که حاج خانم عایشه چاره را در تخریب قسمی از گنبد خضراء

فوق مزجع شریف محمدی(ص) یافته چنانکه نورآفتاب بدان 

رسد و نزول باران فوری را تسهیل کند.

پس به اقرارام المومنین شان نفس قبرشریف احمد مرسل (ص)

شرافت برآب روان دارد و چون مام اسماعیل(ع)هاجر(س)

هفت مرتبه (حسب اقراربه تکرار) ما بین صفا و مروه رادرطلبش

طی نموده دقیقا و مطابق سبک اولیاء اعظم الهی که بنابرباور

ناب وسنتی شیعی آل الله علیهم السلام هستند چنین فعلی 

که دراربعین حسینی تبور یافته صحیح و عین رویه ایشان 

است با عنایت در راستا به همان حدیث شریف  مقصد وحی

که با لسان مبارکش فرموده:حسین منی و انا من حسین.

 هرچند این عبد الشیطان عمری برنتابد و ضد آن عرو عور

کند که مثل الذین حمل التورات است...

آری مولوی که این باشد وای به حال بقیه خلایق مملکتش

بر دشمنان شعائر مقدس حسینی لعنت بی شمار

هلبیکم وهنیئا لکم یا زوار ابوسجاد(ع)

#مشای

شیخ اکبر

اگرشیخ اکبر هاشمی رفسنجانی چنانکه افراطیون جناح راست

حسب رسانه های وابسته به خود تبلیغ می کنند ازجریان

بمب گذاری در دفترحزب جمهوری اسلامی خبرداشته و آن

را ترک کرده است تا خود زنده مانده  مابقی اش چون بهشتی 

به کشتن دهد می توان در راستای تئوری توطئه ای که 

علم کرده اند اینگونه امتداد داد: دنبال انتقام خون رفیق-

خود سیدمحمود طالقانی(ره) بوده... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

یا نه بی خبر و حسب قضا جان به دربرده است باز:ان الله معنا

دست آخر شامه تیزش به این رفتار وا داشته:المومن کیس

اما رو سیاهی هماره برآن زغال هایی خواهد ماند که روی

این دست بهانه های آبکی و عوام پسند دنبال خط خطی کردن

چهره ای هستند که بنیانگذارکبیر و فقید نظام مترادف اصل

انقلاب اسلامی 57ش شمرد.

مخلص کلام:روحش شاد و مکانش بهشت

#امحاء-اکبر

هوس باز

کو محبت بیند از یک عنتری...ضایع گردد در خط هر دفتری

این چنین حالی ز دست و هم قضا...می برد منظور را بر اخگری

ای فلان عاقل شو اندرمشعری..کو به حج اش می روی آخربلی

از صفا محرم نباید رد کند...قدر کندن یک خس از آن منظری

ترک مروه رو به سوی دیگری..این بود فیض و فصوص افضلی

سروده طلبه سعیدحریری اصل.شهریور1402

#عشق-آدم

جواب ابلهان

سلام علیکم.استادناظر و تمشیت البته خود خوانده به اختیاردر فضای وب

جهان گسترازدامنه آی آر و دامن گلدار در امتدادپیام ات همه چیزعیان بود

با پیغامی چنین تابلو می باشد که آشخوری در تشکیلات ضایع بری ها

چیه بدجوری گرخیدی؟ نوشتم حیف توف و راستی چه خواندی که دربازخورد

نوشتی حیف نون !؟اره من هم اگرگیر یک ازون برونی می افتادم که هر

چه فشارش دهی حسب لیزی تندتراز دست ات درمی رود چنین حالی پیدا 

می کردم.ببین خوشگله:

مرده باد آن گدایی که شب جمعه اش را نشناسد.

ظاهر حرف امام حسین(ع)را مقطوع اززمان ومکانش علم می کنی تا

منظور ایدئولوژیک ات راحت فرو برود نه جانم ما کونی نیستیم.

امام شهید(ع)عدم سکوت را منوط به مثل خودی و چون یزیدلعنتی

نموده وبس. والا جز اینها که عصاره دوشجره طیبه وملعونه هستند

مابقی ملت همگی خاکستری تشریف دارند بادوز و درصدهای البته

متفاوت ازنیکی و بدی تام تمام  وحسب همین دست فرمان است

که پدرش امام علی(ع)به داماد و برادرزاده خود عبدالله بن جعفر

طیار(ره) درمقابل پیشنهادصلح با معاویه فرمود:اگر توروزی خلیفه

شدی درآن فعل درنگ نکن پس اما مرا همچون خویشتن نبین که

نمونه از عدالت پیش آورده ام جهت شستن چهره اسلام از گند

اصحاب سقیفه بنی ساعده هم ایشان که چندصباحی سراین

مرکب بی ولایت امرحقیقی کج کرده بودند...

تو یک املت حلال جهت اهل وعیال جورکن امت پیش کش...

بله هر جا که خر هم امکان تردد دارد باید گذرها ر ا مسدود کرد

چون جز هم او از بهرگشودن اش به شلتاق متوسل نمی شود و

آدمی زادگان این نیک دانسته توهین به خود تلقی نکنندچه:

جواب ابلهان خاموشی است.

ضمنا ومن باب هشدار:اگربه این دست پیغام های پفکی به حقیر

ادامه دهی بعضی ازبچه های بالا حسب توافق ردت را زده کامنت 

مکفی را  منافی میل ام این بار روی سروهیکل ات خواهندنگاشت...

چون عاقل های آنها عکس تو نادان خوب می دانند:الزاما کسی 

که ازما نیست برما هم نیست.

#پوست-شیر

خفت منگلی!؟

والا تا آنجا که ما تجربه داشتیم طرف را دراوج عدم شارژ

وکسالت یعنی دقیقا همان جایی که تا خرخره خورده البته

گل به خودی خفت می کردند. حالا این کچل نشسته کلی

فوسفر اکسیدنموده که  جگرمذکور را به چنان هنگامه ای

بر نیش بکشد عکس حرکت رودخانه تا شاید موقف مذکور

شسته وبرد کثافت موضع منظورش.غافل از آنکه هرلبی 

به تبی بنداست وفرداش که خانم قصه طاقچه بالاگذاشت 

ومدعی شد آن فعل اختیاری نبوده خر بیار وباقالی بارکن...

القصه واز حقیربه شما نصیحت: همان جور که هیچ وقت 

نباید شبانه معامله کرد انسانی راکه هلو حسب زاویه نگاهتان

می پندارید  جایزنیست  اندر اوج بدمستی  خورده از باده های

مرسوم هستی کام گرفت و ماچ داد چون و لاجرم دردریای خشم 

واپسین اوغرق خواهیدشد که برفرجام ماجرا خود را صید و شما

را صیادمی یابد و بس

#مثل-آدم

حیف تف!؟

دخترک ساده دل نمی دانم کی ولی باور دارم روزی ولو بعدمرگ 

دوراز جان باری لاجرم باز خواهی فهمید حیف تف و فحش که نثار

برخی شود.

چه اگر مستحق اش هستند آنچه عیان است چه حاجت به بیان

دارد؟ و اگر نه بگذار قیصریه سوزد و دستمالی بهرما ماند در

این دزد بازار سیاست...

دیوار انعکاس صدا و نیروی مشت آدمی را با همه خون سردی 

فقط به خود بانی بازمی گرداند و البته که کوبنده تر

بعضی کسان و چیزها را ندید باید گرفت و فقط ازبرشان گذشت

خرامان وکبک واریا ورژن جدیدش عین پلنگ صورتی تا و بدین-

سان حسرت و فرصت ولو یگانه سلمه ای را ازآنها به خود گرفت.

نازنین واگنرهای(مزدوران روسیه) روزگاررا وابگذار که تاریخ

 آنها را پس داده است فقط جهت نمکین و جذابیت جاده البته

درحاشیه تا این قیرسیاه و خط های سفید مدام و ممتد بهر

رسیدن به مقصد گرفتار کوررنگی ات و ایضا خلسه  حاصل نکند.

سپیده بانو

#غروب-خلیان

ملا باشی!؟

آقای محسن رنانی تاریخ ایران را الظاهرخوب تبین و ابرازمی دارد

اما آنگاه که به مقطع صفویه می رسند(بر سند مصاحبه ضبط 

شده ویدئویی اش) دقیقا جایی است که عرب نی انداخت!

او فرزندان شیخ صفوی (ره) از جمله اسماعیل و عباس اول

را تغییردهنده مذهب درایران جا زده بروز مقوله ای تحت 

عنوان ملاباشی را به این سلسه و با واسطه ورود پدرشیخ بهایی

(رضوان الله علیه) و...من باب خواست و سیاست شاهان آن 

به کشور  ایران ابراز می دارد!

حال آنکه از جنبه مذهبی تشیع در حقیقت به راستای دین

صحیح حضرت آشو زرتشت(ع)و مغایر منهج سقیفه بنی-

ساعده هست پس صحیح اش این است که صفویان عقیده

توحیدی و صحیح اکثریت ایرانی را احیاء نمودند نه اینکه

مسلک جدیدی را مطابق گفته های نامبرده دراین مملکت

ابداع کرده باشند.

اما مقوله دعوت از بعض علماء صاحب بصیرت و روشنفکر

به معنی عرفی کلمه حسب تیزهوشی شاه عباس اول که

روحش شاد با نیت کنترل روحانیت دگم یا منحرف عقیده

از افراطیون آزاردهنده ارامنه و... تا ملاصدرا شیرازی رخ

داد چون سبب می شود حسب شیخوخیت بارز و جنبه

ولایت فقهی ایشان مدخل این انحرافات گل گرفته شده

کارمملکت ازهمزیستی با دیگر ملل و نحل تا دوام فلسفه

و عرفان اشراقی و محبوب درچهارچوب شرعی ممکن گردد

عهدصفوی از آن مقاطع حساس و جالب تاریخ معاصر می باشد

که مشت کوتاه بینان را با وجود حتی داعیه های بلند و ژست-

های دانندگی بدجورو بارز وا می کند

#شیخ-بهاء