حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

ناپختگی اینستاگرام

اواسط دهه نود از قرن 13شمسی(1396)اینستاگرام صفحات مجازی

بسیاری چهره های مستقل از نظام جمهوری اسلامی ایران حتی غیر-

سیاسی از جمله حقیر طلبه سعید حریری اصل را تنها به واسطه 

گزارش عناصر مشکوک وابسته به قدرت های ضعیف و قوی عالم

که مسلط به زبان انگلیسی یا دارای افرادی در مدیریت آن به 

کشور آلمان بودند حذف کرد! این روند در مورد روحانیت شیعه

بسیار پر رنگ بود و حتی خیلی چهره های اصلاح طلب و قرائت

سنتی را به ایران و عراق شامل می گشت.

در مورد اینجانب سطحی کاری به حدی رسیده بود که پیغام از

سرور جهت حذف مطلبی درباره فردی ملعون با نام امید دانا

آمد!؟ زرتشتی نمای جوراب فروش و بی سوادی که افراطیون 

جناح راست شیرش کرده  و در نهایت اما چون ابن الوقت 

تشریف داشت پاچه خودشان را هم گرفت تا ثابت کند :چاه

کن همیشه ته چاه است.

بهمن 1402ش ولی اینستاگرام از آن سوی بام افتاده و تا 

اخراج برخی از پنل و اطاق فرمانش در آلمان ایضا حذف 

صفحه رسمی مرشد اعلائی حاکمیت آیت الله سید علی-

خامنه ای پیش رفته است.

صحبت اصلی نیز دقیقا اینجا است که: چنین شل کن و سفت -

گیری  مقطعی دون شان یک سکو مجازی و پلتفورم بزرگ با میزبانی 

کشور ایالات متحده امریکا و ارزش های لیبرال دموکراسی است 

فرضا و در نقطه مقابل بر تیکتاک وابسته به چین کمونیست

هرگز چنین آش شعله قلم کاری بارگذاشته نمی شود و همین

 نشانه ها است که سبب شده بسیاری  ایدئولوژی مداران از

چپ تا مذهبی به صرافت سر به سر گذاشتن امریکا بیفتند در 

مسکو صنعا پکن تهران و...

#بایدن-خوابالو

روشنفکران صدر اسلام2

السلام الی  سید البطحا وابن هوسید الکونیین

مقوله رسالت حسب مشیت الهی بردوقسم رسول باطنی وظاهری 

دربین قرون وابشار بشر تقسیم شده است.

فشار وایجادشدن محدودیت شدید از بهر پیغمبران ظاهری در

عین داعیه اخلاص وهمه چیزدانی مومنان البته بواسطه الله 

متعال و مقوله امامت که درپندار شیعی افضل برپیغمبری صرف 

است لاجرم فرد روشنفکر رابه استفاده از حربه عرف وخزیدن

ذیل جامه واستتار آن می کشد.

پیامبر واپسین درحجاز محمد بن عبدالله(ص)شریعت اسلام

راعرضه می نمود وعموی روشنفکرش که ازجنس عرفی بود

با پاسداشت سنتهای باز مانده دوران ابراهیم(ع)ومذهب

توحیدی حنفا عملا جا پای حرکت برادر زاده رابه گونه ای محکم

می کرد که هوچیان افراطی مشرک نتوانند باتحریک عوام 

حوادث وجنگ های چون احد راسبب شوند که بعد رحلت آن

مرد خدارخ داد.

لذا ایمان ابوطالب(ع) درمنظر روشنفکران صحیح وعرفی ثابت 

شده است وحتی سخن ازمقام پیغمبری ایشان نموده اند.

منتها پیروان مذهب عامه وحقیقتا سنت معاویه پسر ابوسفیان

چون تحت تعالیم وخط دهی کعب الاحبار درکانال روشنفکری 

مذهبی وگرفتار تارهای نامرئی صهیونیسم بین الملل وقتش

شده بودند وقیحانه به وی انگ کفر زده اند.

چنانکه بعدها با حکیمان دیگر مذهب حقه جعفری از ابوالقاسم

فردوسی تا حسن صباح شیخ الرئیس ابو علی سینا  و... هم 

چنین تا کرده وجه جهان شمول آنها را که هم امروز

هم سبب شهرت و مانایی ایشان است نادیده می گیریند

کفر جو منی گذاف وآسان نبود...محکمتر از ایمان من ایمان نبود

در دهر یکی چو من آن هم کافر.پس در همه دهر یک مسلمان نبود

#روشنفکر-عرفی

روشنفکران صدر اسلام1

عالی ترین وجه روشنفکر یعنی جنس عرفی وغیرانتلکتوئل آن 

هم او که هماره در حال پاسخ جستن بهر شک وعیب یابی خود

از همه چیز وکس است را اگر در رتبه اول قرار دهیم.

رتبه دوم را اماباید به روشنفکران سکولار دارد چون آنها 

هم حسب مفاد مرام خود به وجهی از حریت وآزادی دگر-

اندیشان قائل هستند هرچند قدرت های جهانی این 

روزگار مثل ایالات متحده امریکا باداعیه چنین پنداری 

عملا در مورد اسرائیل غاصب به حمایت جانب دارانه 

برخواسته حقوق اهل فلسطین رانادیده می گیرند.

روشنفکران مذهبی اما من باب تشیع عین وصله ناجور

هستند.چون اگر مذهبی دایه تطابق با نظام هستی 

آخرین ورژن ودست آورد علم ساینس را داشته باشد

دیگر تافته جدا بافته از روشنفکری عرفی پنداشتن

او جز جفا و یا عدم ایمان قوی و راستین بدان معنا ندهد

غلطی که مثل شریعتی دیروز و رائفی پور امروز به خورد

ملت ایران می دهند....

قائل شدن به ولایت معصوم(ع) و ارجح شمردن نظرش

حتی اگر خلاف عقل ظاهری و..باشد هرگز متعارض با

روشنفکری عرفی نیست چون خود ائمه(علیهم السلام)

مثلا اگر به کسی گفته اند : به شکل عامه وضو بگیر

بعد دلیل آن راهم که تحت نظر بودن طرف  توسط 

خلیفه بنی عباس است شرح داده اند.

مفهوم پارادوکس دار و متناقض روشنفکر مذهبی از

دیرینه تاریخ مثلا در صدر اسلام رواج داشته و بکار 

عنصر صهیونیسم بین الملل عصر یعنی کعب الاحبار و

...می آمده است.

(در شماره دوم از این عنوان مطلب بصورت مصداقی

نشان خواهیم دادکه هریک از اصحاب نبی اکرم(ص)

چه وجهی از روشنفکری را باورداشته بکار بسته بودند)

السابقون قرآن

باشنیدن آیات ده ویازده سوره الواقعه از قرآن کریم:

وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ

غالبا به ذهن مخاطب چنین می آید که صرف اول ایمان آوردن از نظر زمانی

که در اسلام محمدی (ص)متعلق به امام علی(ع)و خدیجه کبری(س)است 

گرچه مهم ولی چگونه مترادف محبوبیت تام ونهایت درجه ایمانی از نظر 

خداوند متعال قرار می گیرد!؟

دراین باب باید گفت:سبقت وپیش دستی دو وجه متفاوت دارد.

مثلا اگر درمسابقه دو میدانی فردی غیرورزشکار حرفه ای را چند متر جلوتر

دیگر شرکت کنندگان درعین دویدن قرار دهیم او الظاهر بر بقیه سبقت دارد

و باید نهایتا برنده شود اماچیره دستی بدنی آنها که از عقبش سریع می آیند در

لحظات بعدی مسابقه فرد عمدا جلو انداخته راعقب خواهد زد.

چون ورزشکار حرفه ای در عرصه توان بدنی نیز جلو افتاده وبا آن عقب-

ماندگی مسافتی بواسطه ابزار آن مقابله می کند.

مراد قرآن نیز از واژه السابقون صرف پیش دستی درآوردن ایمان نمی باشد

چه استخوان بندی وجنس ایمان پسر ابوطالب(ع)ومادر فاطمه زهراء(س)

نیز اعلاء ودرجه یک بوده عین تنهای شریف ایشان که نسل اندر نسل تا

آدم (ع)مطابق ادعیه از اصلاب شامخه وارحام مطهره است

چون صد آمد

باز و چون سیاق سابق این دو تا(علیرضا نوری زاده ومهدی مهدوی آزاد)دربهمن

ماه 1402ش بر دوربین رسانه زول زده با کنایه و تمسخر به ذکر شیخنا الاستاد 

آیت الله حسین وحید خراسانی(دامت برکاته)نشسته اند که:ایها الناس 

ببینیداین استغفرالله کم عقل را.چه درکنار صرخه های1 معروف اش بهر

آل البیت(علیهم السلام) یک جیک من باب ندا آقا سلطان و مهسا امینی

نمی زند و انگار از یاد برده نفس مظلومیت اش و چسبده صرف به یکی 

مصداق آن است و بس.چون اگر چنین نکند باج سبیل اش پرو...

ولی آنچه بچه پرروهای شیر شده توسط  آل سعود در شبکه پارس و ایران-

اینترنشنال نمی گویدند اینجا است که:دو دختر قربانی معاصر ش سهل اند 

تبری از چون آن سه که چهارمشان معاویه و پنجم یزید نام دارد درحقیقت 

و به فرهنگ وآموزه شیعه سنتی که همان تشیع صفوی خوانند یعنی اعلان

بیزاری کلی از هر قتل نفس ناثواب و بلکه بالاتر دست گذاشت روی اتفاقات 

تلخی که اگر در صدر اسلام نمی افتاد حتی دیگر شبهه آن نیز در ذهن قرون

بعدی پیش نمی آمد چه رسد به وقوع اش.

مثل مهدوی و نوری زاده با چنین موضع آبکی وبه سنوات طویل اظهارش خود

 را در فهم پاسخ صحیح کر ثابت کرده اند یا مزدور دشمن شیعه. اما راقم سطور

با اشاره بر آنها قصد توجه دادن به شما مخاطب عزیز را داشتم و بس چه

العاقل اشاره:چون صد آمد نود هم پیش ما است

#شیر-پیر-وحید-خراسانی

احراق الدار

یاالقوس(عج)توکلت علیک

تقدیم به پیشگاه حضرت علامه امینی(رضوان الله علیه)

سروده طلبه سعید حریری اصل

بر رمع لعنت بی حد که ز او است...هرچه فتله1 به سرم از ید دوران آمد

ناکسان بس به جهان فتنه نمودند ولی ...ثانی اش راس همه جبهه عدوان2 آمد

گفته اند عیب نگو در گذر از کرده او...سبک بو راجح3 ولی ذکر به عنوان آمد

پشت در داد زده می شکنم حرمت تان..آل عمران4 اگرش بوذر و سلمان آمد

هم شما اهل حرم لیک ولی اندر پی...هیزم و آتش ما بر سر آن مجمع پاکان آمد

نامه داده چو یکی بر پسر هند زبون5...من زدم فاطمه و سبط4به هرمان آمد

رایت دولت او گرچه گرفته همه جا...این سلا هم برسد مهدی جانان آمد

در شکافد به قبور از قبل مزجع نور5...می زند دار که پایان شب هجران آمد

آری آخر برسد منتقم دخت نبی....چه در اقسای وی اش غیر به جولان آمد6

1.گفت عمر خطاب:بیعت با ابوبکر فتله و لغزش بود. بخاری.ص940.ط مکتبه الرشد

2.اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد.فرازی از زیارت منور عاشور

3.ابو راجح حمامی

4.عمران از اسم های پدرامام علی (ع) است

5.اشاره به نامه عمر برای معاویه

6.سبط اکبر از القاب امام حسن بن علی(علیه السلام)

7.روضه شریف رسول اکرم(ص)ذیل گنبد خضراء مسجدالنبی مدینه منوره

8.بِیُمْنِهِ‌ رُزِقَ‌ الْوَرَى‌

این دو صحابی وبس

حرف مفت است گفته مثل ناصحیح بخاری که جمیع اصحاب نبی واپسین(ص)

رابه مصداق ستاره های آسمان برشمرده و مگر در بین صفه نشینان باری

مکی بل اهل یثرب جز علی بن ابیطالب(ع)وسعد ابی وقاص زحمت عمل برده

واز ماجراهای پسین بعثت  فرجامین لطمه دیدند آن هم بسیار یکی بر جلد(اشاره

به زخم های بی شمار وکاری امام علی(ع) در مثل غزوه احد و...)وآن دگر بر

قلب(ماجرای ناراحتی قلبی پسر ابی وقاص)و هر دورایضا دست رحمت 

عالمیان بود که مرحم نهاد(بستن زخم های پسرعم رسول اکرم(ص)توسط

ایشان وتوصیه به استفاده از داروی گیاهی خاص در درمان عروق قلب

از بهر سعد ابی وقاص)مابقی هم غیر این دو و زیرمجموعه شان لعنت برهر

چه از قماش بزکوهی حتی اگر وقبلترزیر سایه بیعت رضوان رسیده باشند 

دین همان عقل است.امام علی(ع)

#عقل-سلیم

کلید زنگ زده!؟

تنها قفلی که کلید ساز نمی تواند باز کند مفتخر و دخول

یافته آن به کلید زنگ زده خودش هست.

منتها وبی تعارف وای به حال کسانی که از سر کم عقلی با

آن ور رفته و عملا خود را آچمز می کنندمثلا حاج آقا دانشمند

(اشاره به شکایت شیخ حسن روحانی سمنانی از شیخ مهدی دانشمند اصفهانی)

#بنفش

سقیفه چی!؟

عجیب این است که توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند

وخود باری به شیخ شیعه نماحسن روحانی  از سر سلمه   ودرراستای

رد صلاحیت نامزدی مجلس خبرگان انگ سقیفه چی میزنند.

راستش ما که نفهمدیم اینها به چه سازی می رقصند منتها چون 

پاسوز یکی مثل حسن شان شدن راهم بی تعارف عین و در راستای 

همان خریت نخست فرض کرده اکثریث اپوزسیون برآمده بر

ایشان را چون وجود حضرات از خودراضی تشخیص دادم مصلحت

را درآن یافتم که فعل الحال ژست سعد ابی وقاص برداشته

در عین کندن طمع از دندان خلافت سیاستی به جمیع این جوانب

از ابوبکر عمر عثمان و علی البته خود خوانده شان یاد دهیم جانم

مدل چهل ستون و پنجره اش را !؟

پس دست آخر و فاش می گویم که :در کشاکش دهر هرجا که 

عشق علی(ع) راستین و ناب را غایب یافتی به سیاق  پسر

 ابی وقاص بچسب که در بر رنگی این ولو عجلکم الله توله سگ- 

زاده کربلا(عمر سعد)حداقل به همپالگی شیخ و شاه زمانه اش 

نیالوده ایضا سرت تا وقت ظهوریا دم موت به سلامت خواهد ماند

#بز-اخفش

#روشنفکر-عرفی

موسی بن جعفر(ع)

السلام الی فی قعر سجون و قره عیون

(به جهت سالگرد شهادت امام هفتم کاظم(ع))

غیظ به منتها فرزون کظم جنود باقی است1

موسی آل مصطفی مدخل هر سرایی است

باب مراد می طلب ای دل از این هوا و تب

کین رخ ماجرا و آن سیرت حق جوادی است

عظم زیارتش مرا تا دم مرگ باقی است

ای اجل از خودت بران هر که به راه عالی است

شوکت عباسی از این لجنه کشیده چونکه پا

در بر بغداد ولی بخی هر آنکه طاغی است

گنبدش هم دو تا و باز شوط حرم که ثانی است

شکر خداوند کریم کین همه لطف باری است

زاده قولوی نگر2خفته به زیر پایشان

چونکه مقام حاضرش افضل پادشاهی است

شیخ مفید در برش واجد آشنایی است

این دو چنان یکی تن و روح همان حوالی است

سروده طلبه سعیدحریری اصل24رجبالمرجب 1445ق

1.کظم غیظ 

2.ابوالقاسم جعفر بن محمد بن جعفر بن موسی بن مسرور(ابن قولویه)

#جاده-مسیب

چرا هل می دهید!؟

روشنفکر راستین و عرفی یعنی آنکه دلبسته هیچ کس یا چیز نیست و

هماره درموضع شک و باالولیت یافتن پاسخ اش روزگار می گذراند و

پس در قالب ایدئولوژی  و نحله...نمی گنجد.لذا  و حتی در بحث ایمان

به نوع زاینده و هر آینه با جلوه جدیدش مفتخر است درعین وحدانیت

پس اینجا است که می رسیم به موضع شیخ سعدی آن مرد نکونام:

غم و شادی بر عارف چه تفاوت دارد و نه چنانکه مبتنی بر تفسیر نا فلسفه 

وحدت وجود همگی سر و ته یک کرباس باشد 

زحمت نکشید خودم کنار می روم1 ...من خویش به قیمت وقار میخرم

با احترام به آنکه فهمیده قصه را...ساکت و با بال های سوال می پرم

اندر سیاق نه بر روزن  انظار می خلم....نی  اینکه از عاقبت کار میدوم

آری به تکمله علی فرمود و  بس...هر جیفه گندیده در افکار می درم

سروده طلبه سعید حریری اصل

الدُّنْیَا جِیفَةٌ وَ طَالِبُهَا کِلَاب.امام علی(ع)

#داریوش-شایگان

1.اشاره به صحبت های آقای شهاب حسینی در ویدئو ذیل متن

استاد شهاب

با گذر زمان و بزنم به تخته( ماشاء الله) آقا شهاب دارد به یک سیاره

منظومه و حتی کهکشان بدل می شود!

حقیقت اش بسیاری حضور او دربیت کسی را که مخالف زدن واکسن

فایزر بود و باز استعمال همین دوا را نمادنفاق می خوانند اما نه!

دقت داشته باشید که این سید بنده خدا در هر دو حالت فوق ذکر

رعیتی بیش نبود چه در ایران و چه ینگه دنیا و البته که خواهی 

نشوی رسوا همرنگ جماعت شو....

شهاب حسینی را نه در این روزهای گذرا بلکه به آن دم مانایی باید

باز شناخت که شانه خود را زیرتابوت نازنین مرد عباس کیارستمی

(روحش شاد) برد

#برادرم-خسرو