حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

والا

سال ها به این فکر کرده برای اش دست و پا می زدم

که بالای شهر زندگی کنم و اصلا آتیه سازی ام را بدجور

به زیست در آتی ساز(نام مجتمع مسکونی درتهران) گره-

بسته بودم.

ولی  حالا و بر فراز آپارتمانی در کنج میدان کاج سعادت- 

آباد چشمم که به جنوب تب زده و دود گرفته تهران 

می افتد بی اختیار آهی می کشم  و به خود می گویم:

من با زندگی ام  چه کردم  و این مردن تدریجی حال

 به نفس کشیدنی در کوچه خاکی  کودکی و  گذشته-

 ام نمی ارزد.

حیف دیر فهمیدم که برایت بالا می تواند عین پایین

 باشد اگر تو والایی را تجربه نکرده ای و با آن اما همه

جای ایران سرای من است

الهی خدا لیاقتت  را نگیرد که بد دردی است

#ترمینال-جنوب

خاک بر سر جفت شان

در بازار مکاره سیاست حق با یکی از این دو است :علی آقا کریمی 

یا داریوش خان ارجمند .اما بر نگاه دیانت راست حسینی اگر نظر 

اندازی هر دو سر و ته یک کرباس اند و چه فرقی است بین کسی 

که شکل نزری را انگولک می کرد با آن دیگری که کنش بی سندی

را به جناب عبد العظیم حسنی(ع)نسبت می داد(مخالفت با سنت 

قمه زنی سریال مسافر ری)آری  و سرجمع دشمنان شعائر اند و بس

#گندم-ری

ماجرای قوام

روحانیت شیعه حداقل از گیر و دار مشروطه بدین سو سه شق 

متفاوت ر ادر خود تجربه می کند. البته اینها جدا از جمعاتی است

که پای خود را کج گذاشته و از نفس شریعت مثل سید محمد علی

باب یا مذهب حقه جعفری چون سید ابوالفضل برقعی بریدند.

مرادم روحانیت صرفا سنتی چون زنده یاد آیت الله ابوالحسن-

طالقانی سید مهدی حسینی شیرازی درچه ای و...(رضوان الله -

علیهم اجمعین ) هم نحله ای که تحت تاثیر شیخ فضل الله نوری اند

و در جامعه امروز ما باعنوان ایدئولوژیک مذهبی شناخته شوند .

باری جریان سومی  که با چهره های چون سادات محمودطالقانی

مهدی قوام نیز حاج شیخ حسینعلی منتظری و.. شناخته می شوند

و پدر فکری ایشان هم آخوند خراسانی(ره)است.

منتها عدم تقوای جریان ایدئولوژیک مذهبی نیز سواد در جنبه

اجتماعی و روشنفکری بعض داعیه داران طیف سنتی سبب شده 

با این جریان سوم که عرض شد به مانند گوشت قربانی رفتار

کنند! وجهت تزئیین پندارها و منظور خود تکیه ای از یاد و خاطره

طرف را بریده بی سرو ته به مخاطب بی خبر از ماجرا خورانده  و

از احساسات ناب مستمع دل پاک در مورد سوژه به نفع منظور

 ثانوی شان که هیچ ربطی هم به ایشان ندارد مدد گیرند.

در مقابل آخوند های سنتی هم از آن ور بام افتاده بی تمیز 

منظور و عمق نگاه این بزرگواران به زخم زبان  وحتی تبری از

ایشان مشغول هستند.

مثلا درمورد مرحوم سید مهدی قوام منبری و مداحان جناح

راست واصولگرایی دم می زنند که اصلا گروه خونی شان به

آن مشدی  روزگار و سبک زندگی اش نمی خورد.

باز ملایان سنتی یک نقل قول از او توسط شخصی به مستند

ساخته شده درباره ایشان را که :اندر خانگاه صوفیان هم خدا

را ذکر و یاد می کنند.اسباب منحرف دانستن و کوبیدن  یاد و

خاطره اش قرار داده اند.

درحالی خود جناب شیخ بهایی(ره)سروده:در میکه و دیر که

جانانه تویی تو... مقصود من از کعبه وبتخانه تویی تو

نحله فکری آخوند خراسانی(ره)عکس آن دو جریان دیگر 

عرض شده میان عوام و خواص هر تفکری مثلا صوفیه

فرق می گذاشت و صرف تمجید ایشان از هنر فلان درویش

کرمانشاهی را نباید هرگز به پای قبول افکارجناب سهاک

از بزرگان دین یارسانی بعد مولانا علی(ع) گذاشت. چه 

این دست رفتارها نماد دل تنگ این و عقل لنگ آن است.

وکلام آخر ما به این هردو بگذار سخن همان جناب قوام

روحش شاد باشد:برو بابا من دنیا را سه طلاقه کردم

#قصه-یخ-فروش