حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

مسئله قره باغ

انسان فرای بحث عقیدتی و به صرف معقول بودن وقتی گرفتار عوارض

بیماری جسم و روحی می شود به دنبال درمان دردش می رود.

اما کهنه شدن و عدم رسیدگی به موضوع خود درد دیگری است

که حتی شاید از خود مرض اولیه خطرناکترشود.

اگر بخواهیم به عمق مسئله فی ما بین دو کشور جمهوری آذربایجان و

ارمنستان پی برده مظلوم و ظالم را باز شناسیم باید روی مقطعی از

اواخر عهد قاجار و دوره پهلوی اول دقیق شده اصطلاحا زوم کنیم.

ارامنه  آن زمان باناجوانمردی تعداد زیادی از آذرهای شیعه مذهب 

را کشته و غارت کردند.

منتها بدتر از آن کار اهالی ترکیه بود که بهانه انتقام گیری از قاتلان 

برادر و خواهران ترک خود به آن منطقه رفته اصطلاحا جوی خون راه

 انداختند. در حالی اصلا ترک های آناتولی عکس آذری و اکراد و...از

اقوام آریایی نیستند و چنین وحدتی حقیقتا الکی و دروغین است

و فقط زبان مشترک را که آن هم نتیجه سلطه دوره ای عثمانیان بر

اکثر آذربایجان هست ملاک قرارداده اند.

بعد از آن مقطع اما چون مصلحت و امکان ترکیه از طریق نظامی ورود

 به خاک آذربایجان نبود با سیاست دست دوری بر آتش به اختلاف

موجود میان این دو طرف جنگ دمیده است چون فکر می کنند با 

چزاندن ارامنه ستون اصلی خیمه پان ترکیسم را به پا کرده و به 

نیابت از عثمانیان عملا در گوش ایران میراث خوار صفویه زده .

#آنتی-پان-ترکیست

وحدت کار درست

نگاهی به تفسیر شریف پرتویی از قرآن اثرمجاهدنستوه مرحوم آیت الله-

سید محمود اعلائی طالقانی نشان می دهد که درفرازی از آن جنابش نوشته:

حکومت ابوبکر وعمر سیاه ترین شب تاریخ بود...

این حرف از نگاه افراطیون دست راستی درحکومت جمهوری اسلامی عین

توهین به مقدسات اهل سنت است وبس.

منتها چرا مولف چنین کتابی وقتی در همان روزهای نخست انقلاب اسلامی57

به کردستان یعنی یکی از مهد های زندگی عامه مذهبان درکنار زاهدان و

گلستان ایران سفرنمود مورد استقبال بسیار وسیع بومیان  قرار گرفت!؟

دلیل اش این است که آن نازنین مرد حسب اسلام شناسی همه جانبه و

اجتهادی به معنی واقعی کلمه خوب می دانست نقطه اتصال او بعنوان

آخوند بارز شیعی و دیگر ملل ونحل چون اهل خلاف کمونیست ها و...

اسلامیت نیست بلکه انسانیت است.

در همان وضعیت حاد ومدت مسافرت کوتاه اش به کردستان طالقانی 

بادیدن مردم عوام کرد جز محبت واحترام در حق ایشان روآ نداشت

ودرعین آن کنار ملایان بکری که نشست با مباحثه وگوشه کنایه 

اندر کلام وزبان بدن سعی در اثبات نمودن مذهب حقه جعفری ورزید.

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً

آیه23از سوره الاحزاب قرآن مجید

#پدر-طالقانی

هشدار به شبکه جهانی امام حسین(ع)

شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) برای دوم بار مبادرت به اجازه

نشر مشتی اکاذیب ضد مرجع عالیقدرشیعه مرحوم آیت الله-

حسینعلی منتظری نجف آبادی کرد(برنامه پانوراما مورخه5مهر

1402ش )

متاسفانه افراطیون دست راستی در حاکمیت نیز جریان وابسته

به آیت الله سیدصادق شیرازی(دامت برکاته) بدون درک عمق

استراتژی گذاری و مراد دو فقید سعید حاج سید محمود طالقانی

و حاج شیخ حسینعلی منتظری(رحمت الله علیهما)در مقوله وحدت

مسلمین که عوام عامه وعلمای ایشان را از هم تمیز داده قسم

اول را صرفا شایسته محبت حسب جهل و بخش دوم را واجب

بازخواست از روی عناد و علم به حقانیت مذهب حقه جعفری

درعین کتمان از سرمصلحت آن می دانستند.صرفا با جسارت

به آنها پیش می آیند.

یکی هفته برائت تنها علم کرده و دیگری هفته وحدت صرف.

اما رحمت خدا برطالقانی و منتظری. چه فرقی هست بین این دو!؟

اگر تبری را در حد آزار عوام سنی تسری نداده و به بهانه وحدت

کتمان مظلومیت آل الله(علیهم السلام) نکنیم مگر نمی شود؟

همین چیزها است که حقیرمی گویم:نه مقلد آقای ناصر مکارم

هستم نه سیدصادق شیرازی .به امید روزی که در تقویم 

رسمی مملکت هم هفته برائت داشته باشیم نیز وحدت.

#افراط و تفریط

ان الانسان فی کبد

چه معجزه ای ازاین بزرگتر که خدای متعال اسلام رادرسرزمین

جاهلیت علم کرد و دردانه و محور اهل توحید را در صورت یک 

زن قرار داد که به نسبت مذکر ذاتا و خلقا رنج بیشترمی کشد 

از بهر تهذیب و بالا کشیدن معنوی خود.

هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها...

 باز سخت ترین فشار روحی را که افضل جسمی است بر یغمبر

خاتم (ص) از روزگار وارد نمود:مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ

 نه صرف مقطع زیست اش. بلکه بعد شهادت و با چزاندن 

زریه و خاندان او که بارزترین اش واقعه کربلا است و عمیق

آن احراق البیت که دو پاره تن و میوه دل حضرتش را هدف

گرفت.حسین منی و ان من حسین

آری این همه رنج را محمد(ص) پیامبری که باید از نو شناخت

تحمل نمود و درغیبت مولانا مهدی(عج)همچنان به تمدید

خسران و صبر جمیل فقدان ظاهری مشغول هست تا روشن 

و ناب بفهمیم اوست معنی واقعی انسان و حق است کلام رب -

ودود وقتی فرمود:ان الانسان فی کبد

بوی بچه

با رجوع به حدیث شریف کساء عیان می گردد که حسنین

(علیهما السلام)جد خویش راازرایحه خوش او باز شناختند 

هرچند مستور و جلوس نموده ذیل کساء یمانی.

(اِنّی اَشَمُّ عِنْدَک راَّئِحَةً طَیبَةً کاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّی رَسُولِ الله)

اصولا عرق آدمی حسب فعل و انفعالات شیمیایی نیز فیزیکی

او هر آینه حرارت و بوی خاص متفاوت تولید می کند.

مثلا زن و مرد هنگام شهوانی شدن بوی عرقی تند دارند

اما پس از آمیزش  باهم نه و...

دراین میان یکی از زیبا و لطیف ترین عطر های تن متعلق به

اطفال خردسال هست.یعنی آمیخته از بوی شیرآرق بچه

و...که هر بزرگتری با شنیدنش به یاد ورو جک ها افتد

و لذا از رفتار تخاصم آمیز نسبت به طفل امتناء ورزد

ولو انسان دیوانه (غیراستفاده کننده از مخدر و مشروب)

مار کبری و گرگ بیابان

#معصومیت

شقشقیه بی کلام

پس سال ها قبلتراز آنکه بر فراز منبر از غصب حق 

مسلم اش داد سخن دهد و مخالفان به بهانه ضعف

سندی و...منکر میانه شکر آب او و  بعض اعضاء

بیعت رضوان منعکس در چنان چکامه گردند

همان که درکنار چون خالد بن ولید پیش تاز اکثر 

سریه های صدر اسلام بود. با رخ درنقاب خاک

کشیدن پسر عم صاحب شریعت واپسین اش(ص)

پا پس کشید و بر هیچ کار زار حرب در نیامد مثل

خالد (لعنت الله علیه) به مقابل جناب مالک بن نویره

(رحمت الله علیه) الا از آغازجمل و در حاشیه بصره

آری شقشقیه سلف و بی کلام خود محکم ترین سند

چنان خطبه قراء ای است

صل الله علیک یا ابوالحسن

#آنتی-سقیفه

سیب گلاب

شاید فرداها بگویند تو سیب نیوتن بودی در زندگی ام !

که با افتادن ات میل برپایی در همه ذرات وجودم به عطش 

بدل شد!؟

سیب اعلاء ترین میوه  بهشتی است و اولاترین اش آنکه نطفه 

مادرت زهراء(س) بواسطه آن  بسته شده از جا

خوش کردن بر گوشه لب جان جانان(ص)

آری ای محمد گلاب گرفته هستی و بلکه حتی نیستی

بر سیب رخت  به ارث مادری زود از  لطمه ها غبار-

می نشیند و به آخرقصه متمایل می گردد.

پس مرا هم دربیت الاحزان خویش راه  دهه به سان

شمع و سنت پروانه که ارجاع به بیگانه را تاب ندارد

با وجود همه هرمان و حتی کشیدن خط بطلان ظاهری

که لحیب اش را برچشم باید نهاد از آن رو که یادگار

حبیب است و بس.

معکم معکم لامع غیرکم

#جامعه-کبیره

فرجام کاویان

در فرجام قادسیه وگریز ناگزیر جناب یزگرد سوم ساسانی(ره)

چون دومی به کاروان اسیران کاخ نشین واز جمله درفش ایران

زمین کاویانی دست آزید. گوهر های اش کند ومیان همپالگی ها

که لقب پر ططمطراق صحابی واپسین رسول خدا(ص)می کشیدند

برحسب غنیمت جنگی تقسیم کرده وآنگاه چرم اش  رابه ماتحت 

مسئله دار خود و یاران اهداء نبود. البته به گاه نشست ولم دادن

حالا اما وقتی ومطابق تصویرفوق این متن شاهدهستیم که یکی

از مریدان آتشین او چنین سنت وی درهم شکسته وعلم شریف

کاویانی بالای سرآویخته است نیک می توان دریافت باوجود همه

هوچی گری ها من باب عدم توهین به آن غلام مرد بچه بازخود

اما خلاف رویه نامبرده در پیش گرفته. چون با عرف و مصلحت 

سازگاری اش نیست فرای تفسیر و تفهیم مذهبی

ایضا بهر جماعت افراطی عمری همان بیرق هفت رنگ فوقانی

تصویر کفایت کند :خلایق هرچه لایق

#پرچم-ملی

مبرقع

پس لرزه های مرگ روی سر اطرافیان میت هماره سنگینی

خواهد کرد و اگر قرابت عقلی و سنی مانده و رفته مثلا

همسران فرزند و والدین درمیان باشد فرصت کمی  را در

اختیار نفردوم خواهد گذاشت از بهر زندگی  مستقل او.

داغ عزیز دیده مدام در خیال اش سیرمی کند و چون 

نمی تواند که وجود طرف  رابه حال آورد خود در گذشته 

مربوط به مرحوم سفر  نموده مدام خاطرات ایشان را ذکر 

کرده و یادگارهایش را رج می زند .حتی در این راستا

دست به کنکاش می آلاید هرچند فعل او دردید دیگران-

اش وسواس حساسیت و...لقب گیرد.

اما سنگ های غالبا سیاه و سفید قبرستان بیشتر از

آنکه بر جنازه زیرخود فشار آورند با هربار زیارت اهل

قبور مجموعه این ذهنیت های کاذب را شسته وطرف

زنده قصه لاجرم احساس سبکی از فشار مذکور می کند.

چون زیست درلحظه به وی تلقین گشته

اما مرقد مومن مثل سید عالم شهید و...

جدا از این بخشیدن واقع بینی ترس چنان شیرفهم 

شدن آنی و افتادن دوزاری طرف را می گیرد و  وحی سان

به قلب اش ندا می دهد که:

ما زبالاییم و بالا می رویم

#چهل-اختران

حضرت مشکل گشا

شهپر شاهان عالم ریخته...در کنام یک ملک آویخته

شور شیرین پا گرفته تا خدا...بندگی اش اینچنین فرهیخته

در دل انجم توان انگیخته...مزرع مجموع به لطفش بیخته

سائلی گر سوی مولا را بگیر...جمع مستغنی به وی آمیخته

سروده طلبه سعید حریری اصل فرحه الزهراء(س)1445ق

#علی-بن-ابیطالب(ع)

تنبل خانم!؟

زنده یاد ابوالقاسم حالت از جمله خالق داستانی است با عنوان 

تبل خانم!؟

ماجرای زن بی عار و ایضا حال تا آنجا که می شود جهت رتق

و فتق روزمرگی های زندگی از وجود گربه بیچاره و خانگی اش

مدد می گرفت.

حالت بر  سالهای نخستین دهه1370ش رخ درنقاب خاک کشید 

ومشرب ملی داشت درعین تجربه وافرسیاست ورزی.

او و به این ماجرا دقیقا دست گذاشت روی دردی که 

سالها است از تندرویان حاکمیت وقت تا بسیاری از 

اپوزسیون آن مبتلایش هستند

یعنی یک مشت توجیه بافشار پرپوگاندای رسانه و..

از بهر همراه کردن ذهن عوام کثیر اما بی خبر از

ابعاد ماجرا

این روزها ولی از گل های سر سبد تبل خانم بازی 

و پت ومت سازی می توان به علیرضا نوری زاده 

ومحسن سازگارا اشاره کرد.

این دو خیلی ریز و پاورقی در حال تحریف تاریخ 

معاصر هستند جهت منظور های خاص در آینده.

برای نمونه نوری زاده درمورخه 3مهر1402ش

و به رسانه پارس مدعی می شود:علت مخالفت 

مرحوم دکترمحمد مصدق(ره) باتصدی پست وزیر

آموزش وپرورش توسط زنده یادمهدی بازرگان

دفاع او از مقوله حجاب و طبعا بردن دختران 

دانش آموز سمت لچک داری است. اما با رجوع به 

سخنان نامبرده در مراسم ختم آیت الله طالقانی-

(ره)عمق عوضی بودن ومزدوری سید علیرضا نوری-

زاده و محسن سازگارا عیان می شود

#خالتور

بی بازنشستگی!؟

درایران امروز هرچند بسیاری پا به سن گذاشته ها حسب

کوتاه آمدن طناب معیشت همچنان در شغل های سخت و

پاره وقت مثل رانندگی آژانس و..مشغول هستند و حتی

تجمعات صنفی آنها حسب مطالبه حقوق مدنی بعضا مورد 

نوازش قرار می گیرد...ولی خوب و به هر روی حرمتی هم

دارند که مثلا صاحب ملک تمایل دارد سمت سرایه داری و

مدیرساختمان رابه چنین انسانی واگذار کند.

حتی اکثرسیاسی ها هم اینجوری هستند. شمانگاه کنید

به سالهای پایانی زندگی آقایان دونالد ریگان وفیدل کاسترو

اما بنده خدا بهزاد نبوی!

حقیر نمی دانم این کلید زنگ زده اصلاح طلبی را چگونه و

چطور طلسم کرده اند که تا خواست سمت قفل وامانده 

رود خود به ثانوی آن بدل شد و در حاشیه مجریان اش

هم ولو درسن بالا انگار که هنوز روی شعله اجاق نشسته

و هر لحظه احتمال دستگیری کتک خوردن و...شان رود.

#مظلوم