حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

کنفت کردن عایشه

عثمان خلیفه سوم بکری به سند کتب بر جسته عامه رابطه اش  با

عایشه به فحش کاری علنی و متقابل کشیده بود.

معاویه پسر هند جگر خوار هم رندانه با اجازه به نشر اعمال خلاف 

عرف و شان دختر ابوبکر فرای اعتبار سنجی صحت و سقم دقیق 

آنها باری کشیدن اش روی چاه آهک سر پوشیده که سبب قتل 

وی شد زیرکانه به ترور شخصیت و حتی جسم حمیرا نشست.

اما امام علی(ع)نه اینکه عکس تبلیغ برخی حرمتی بهرش بخاطر 

زن پیغمبر(ص)بودن قائل باشد چه خود خطبه فسخ آن وصلت 

را بعد وفات نبی(ص) بعنوان وصی شرعی ایشان خواند بلکه

من باب برخورد استراتژیک با یک مونث حیله گر و فرصت طلب

که متاسفانه بین مسلمین شهرت و اعتبار ظاهری داشت از حوالی 

بصره تا خود مدینه مشتی زن در جامه رزم مردانه را مامور محافظت

و بازگرداندن وی بعد قاعله جنگ جمل کرد.

این فعل از فحش عثمان یا ضربه زدن به تن عایشه توسط معاویه

عملا خیلی بدتر است و در شان کسانی است که از بس حدود الهی

را زیر پا گذاشته خطر این می رود با نامحرمی در آمیخته از بی حیایی

بچه حاصل را بر گردن رسول خدا (ص) اندازد(بعضی از بزرگان

و محدثین عمری مدعی اند قدر بچه فیل درشکم ننه خود بودند و 

چنین ادعای پوچ و غیرعلمی درنزد شان اعتبار شرعی دارد)

بله توهین به عایشه و دیگر مقدسات اهل سنت اموی در شان 

خلیفه سوم هم ایشان  بل حذف فیزیکی ناجوانمردانه اش

پیشه دایی و خال چنان جماعتی است و اما اف بر امثال رائفی پور

و...که با استناد به کنشی که خود خلفای سوم و ششم آنها  نقض-

 اش کرده اند روی فعل صحیح و خدا پسندانه حیدر صفدر(ع)

عملا به هزار و یک  بهانه خاک پاشیده و منفی جلوه اش می دهند.

چه تبین آنچه پیش آمده بخاطر امید به عدم تکرارش وظیفه شرعی

هر طلبه راستین مذهب حقه امامیه است و بس.

#زن-نوح(ع)

جناب عایشه!؟

12دی ماه1402ش مرشد اعلاء جمهوری اسلامی ایران آیت-

الله سید علی خامنه ای درجمع مداحان عایشه را از راویان

خطبه مشهور به فدکیه حضرت زهراء(س) خواند.

اینکه وی لقب جناب را قبل اسم نامبرده در آنجا بکار برده!

مسئله شخصی گوینده و مقلدانش هست و به نویسنده 

این متن که با استناد برباز بودن باب اجتهادشیعی همفکر 

آنها نیست ربطی ندارد.منتها اقرار بر نفاق عقیدتیش

که درمقابل نقل موضع به حق و مظلومانه پاره تن پیغمبر(ص)

هم تنها فرزند بالغ اش(س)باز از مخالفان سیاسی وی حساب

می گشت را وقتی درکنار حرف های احمقانه علی اکبررائفی-

پور که داعیه همفکری و گوش به فرمانی آقای خامنه ای را

دارد قرار دهیم بر این مفاد که:روایات نقل شده از اعمال 

سند نفاق اخلاقی  عایشه دستپخت بنی امیه ودستگاه حدیث 

جعلی سازی آنها است 

(اخلاق زیرمجموعه عقیده است و تلاش پوچ رائفی پور بهر

نفی این دست کرده های دختر ابوبکر با درنظر گرفتن آن 

موضع صریح رهبرش عین ضرب المثل خانه برآب چه آخر

حتی اقامه نماز و روزه چنین موجودی درنامه عمل اش زنا

و دزدی درج گردد)

حقیقت دیگری رخ می نماید و آن توهین ضمنی رائفی پور به 

شخص خامنه ای است چه ایشان را عملا داعیه دار فقاهتی 

می داند که به پرتگاه  ریتم مطلوب و  چشم انداز مورد نظر

مخالفین آل الله(علیهم السلام)در شجره معلونه بنی امیه 

از سر بی بصیرتی و کم سوادی افتاده است.

اینگوه چاه کن هماره خود ته چاه هست  و افراطیون جناح

راستی با لیدری مثل رائفی پور که از بهر دور زدن روحانیت

مستقل و سنتی شده عادت به پرونده سازی سیاسی جلوه 

دادن و نمایش آنها مقابل نفس نظام حاکم با تبلیغ به تقابل

کینه ورزانه بین ایشان می کنند خود عملا اینجوری اند

(باکلیک روی لینک ذیل شاهدسخنان نامبرده بدین باب باشید)

https://www.aparat.com/v/Ckbti

#رضاعه-الکبیر

نه با آن نه با این

از هر که درمرام سکولاریسم ولو حتی باورمند لائیسیته می پرسم:

آیا سالها از ثابت شدن این نکته نمی گذرد که: محبت و رسیدگی فرد

باغبان به درخت میوه ای خاص در میان بقیه آن هم به گاه زمستان

که عملا مرده و تکه چوبی بیشتر نیست در تابستان بعدش با میوه

مرغوب و بیشتر همان دشجر پاسخ داده می شود!؟

این چیزی است که در مقابل هر صاحب عقل عرفی  خود نمایی کرده

قابل انکار نیست و در همان راستا پس باور به ولایت و شفا بخشی

امام علی بن ابیطالب(ع) ولو پس از مرگ را نباید چون یکی مثل احمد-

کسروی به تمسخر نشست فرای بحث ایمان  به که وچه.

باز آن کسانی که به بهانه این کج روی ها گلوله به روی این شخص

گشودند را هم شایسته همفکری و پیروی نمی دانم چه جایی که 

آب هست و بدن غیرمجروح و حساس به آن جای تییم نیست.

وقتی طرف به خود امیرالمومنین علی(ع) جسارت کرد و گفت:

عجب کافر دانایی آن هم در غیر حالت جنگ های سه گانه رسمی

حضرتش بعد از  پیغمبر(ص)(جمل صفین نهروان) وگاه خلافت 

مورد قبول اکثریت داعیه داران اسلام ایشان از اجازه به کشتن

 او توسط همراهان جلوگیری کرد و آزادش نهاد پس نویسنده 

کتاب شیعیگری جای خود دارد

#ابا-الاحرار(پدر آزادگان)

عجب شاه دوستی!؟

اکثر ملت دارای ولو سواد ابتدایی درایران این مطلب را نیک

می دانند که: از مشهور ترین اقدامات دهان پر کن و عوام 

فریبانه محمد رضا شاه ماجرای تقسیم اراضی نیز تشکیل

حزب رستاخیز بود که بواسطه آن بر دگراندیشان ومخالفان

هموطن خود توصیه کرد:تذکره گرفته از کشور خارج 

شوند و همین کنش ناپخته در کنار گفته:من نیز صدای

انقلاب شما را شنیدم در زمستان57ش تومار خاندان 

پهلوی را عمدا به هم پیچید و از مظاهر دیکتاتوری طرف

دربین افکار عمومی جهان معرفی شد.

پس پهلوی دوم عکس یزید بن معاویه که لشگر منتسب

به وی مانع خروج ایشان از حوالی کوفه به خارج گسترده

حکومت یزید یعنی سمت چین و روم یا شمال و سرزمین

وایکنگ ها گشت چنین حقی را برای مخالفان اش محفوظ 

می دانست.

حالا و بدین سبک این مردک(مهدی میر قادری دارد) چه

می گوید که از طرفی: حق با یزید بود و از دیگر سمت: من 

شاه دوست هستم!

واقعا که باید گفت:تو اگر سلطنت طلب می باشی بشین 

دوغ ات را بخور و به رضا بازی(اشاره به ربع پهلوی)مشغول

باش باز حداقل یک ذره آبرویی را که محمد رضا به نسبت

یزید اصلی وارژینال در افکار عمومی دارد بر بادنده.

شاه ایران اگر چنان قسی القلب بود که در هفده شهریور

پنجاه هفت همان بلاهایی را که شمر و خولی  برسر

حرم اهل بیت(علیهم السلام)آوردند و حتی سر کودک 

شیر خواهر را به نیزه کردند و تن زخمی نوجوان حسن مثنی

را عین گوشت قربانی برشتر بی  کجاوه از کوفه به سمت شام 

کشیدند انجام دهد ای بسا حکومتش بدان شکل ودربهمن

57ش فرو  نمی پاشید.

خدابیاموز سرلشگر قره باغی اگر عین عمر سعد بخاطر مشتی

گندم ری خون جلو چشم اش رامی گرفت حالا و در حاصل 

دومینو وار چرخه خشونت حتی امکان مرگ هزاران ایرانی 

چون نمونه مشابه افغانستان می رفت و اصلا نطفه تو منعقد

نمی شد که بخواهد از این دست  اراجیف را بر هم بافد.

خوب الاغ!اگر بقول تو شاهان پهلوی پیغمبر بودند یزید

که مومن به آیین ایشان نیست پس چرا سنگ اش را

به سینه می زنی!؟

اللهم احشر هو مع یزید

حق با یزید بود!؟

مهدی میرقادری در مملکت ترکیه که بزرگترین اقلیت آن علویان 

هستند نشسته و پررو پرو به دوربین زل زده و می گوید که:

حق با یزید بود !چرا که این موضع از کانال مشروع لیبرال دموکراسی 

مبنی برحق آزادی بیان می آید.

منتها اصلا عین خیالش هم نیست که بزرگ غلط یزید لعنت الله علیه

نه هنر شاعری  میمون بازی و...بله نفی حق آزادی مکان می باشد.

امام حسین(ع)هر چند و الظاهر به عرض تاریخ درکربلا معلی باخت

امادر طول آن به رندی گفتگوهای نهان و آشکار باسرکرده سپاه 

کوفه ابتداء حر بن یزید ریاحی و سپس عمر سعد ایضا لحظه بالای 

دست بردن طفل شیرخوارش پیروز گشت.

حسین بن علی(ع)عمدا باساز و برگ نظامی و همچون سپاه عایشه در

نبرد جمل خروج نکرد تا اگر کار به درگیری کشید بهانه اینکه حق

کج کردن مسیر و خروج از بلاد اسلامی  به سنت شریف نبوی(ص) برای

دگراندیشان ولو مخالف شدید که خون ریزی نکرده اند محفوظ باشداش.

بله امام سوم شیعیان در میدان استراتژی چیره گشت آن هم با وجود 

اینکه جهان بینی و ایدئولوزی جاهلی بنی امیه دست بالا راداشت.

این همه عرض شد اما دست آخر نویسنده می خواهد بر سبکی حسینی 

و با اقتداء برمولای شهیدش پاسخ دهد.

بله برمنکرش لعنت حق با یزید بود!! منتها نوع بسطامی اش که صرفا 

عارف و شاعری بی آزار است به نسبت این ننه مرده که عرض شد.

بایزید بسطامی را گفتند:اگردر روز رستاخیز خداوند خطاب کند چه آوردی؟

جواب داد:وقتی فقیر برکریم وارد می شود به او نمی گویند: چه آوردی 

بل پرسش اینچنین باشد:چه می خواهی

#خریت-یزید

ترور ثابت کسروی!؟

لابد با این عنوان خواهید پرسید ثابت کسروی کیست!؟

اصلا زن است یا مرد و  بانی ترورش چه کسانی هستند!؟

عرض می شود:مرادم ترور احمد کسروی مذکر سابقا و 

سیما ثابت مونث فل الحال است . آن قبلی نویسنده و

این دومی گوینده رسانه های مخالف حاکمیت جمهوری-

اسلامی ایران اندو کنایه ترور ثابت نیز اشاره به شیوه نخ-

نمای جناح راست از دوره فدائیان اسلام تا همین حال 

مثل جریده جوان من باب حذف فیزیکی آنها است.

احمد کسری حرف مفت و آبکی با عنوان نقد روایت سنتی

و صفوی از مذهب حقه شیعه بسیار زده که به زمان حیات

توسط اهل علم و فن حتی غیر مذهبی پاسخ های درخوری

را گرفت. اما با به شمار نیاوردن عمدی  آنها نهایتا دستی-

دستی نسیب دشنه طرفداران نواب(با ضمه روی حرف نون-

بخوانید به معنی جمع نیابت)صفوی شد.

خانم سیما ثابت هم  بر سند برنامه های بخش شده و موجود 

وی به بی بی سی فارسی ایران اینترنشنال و...در بستر یوتیوب

ناجوانمردانه اتهامات بی اساس و عوامی را متوجه حوزه های 

علمیه و نفس روحانیت شیعه حتی مستقل از نظام جمهوری-

 اسلامی کرده که داعیه مخالفت  صرف سیاسی با آن را دارد.

ولی رسانه های حاکمیت یکدست حتی خطی اندر توبیخ وی و

تنویر افکار عمومی ننوشتند!؟ با آنکه لاجرم دست بالا را

از جنبه حجم نشر دارند و تنها بعد از داعیه ایران-

اینترنشال مبنی بر قصد ترور او و فرزادفرحزاد توسط 

هم ایشان در آمدند که: این دو رابطه غیر مشروع و

مسئله زنا داشتند.(نام عملیات عروس و داماد)

پر واضح هست : رفتارهای چنین از بیخیالی  و عدم زمان 

شناسی خود بهانه آبداری به طرف متخاصم  می دهد تا 

در نزد افکار عمومی جهانی مظلوم نمایی کند. آن هم با این

بهانه دهان پر کن که: جواب قلم به دستی و حتی داشتن 

رابطه آزاد جنسی  شهروند اروپا نشین و آمریکایی گلوله نیست.

و کلام آخر:حسنی به مکتب نمی رفت الا جمعه ها

(آنچه در فضای وب جهان گستر و من باب خاک پاشیدن عمدی به حقیقت 

تلخ مورد اشاره در متن فوق با عنوان مناظره نواب صفوی با کسروی آمده 

اصولا خانه ای از پایه ویران است و به پاسخ های گنگ کسروی در آن مشهود.

هنر این نیست که شیری را به کنج قفس چون بچه گربه بر میو میو واداشتن.

کار درست را در باب احمد کسروی امثال مرحوم آیت الله طالقانی و...نمودند

که بدون در مخمصه قراردادن جبری طرف طی نامه های مبتنی براصول 

مورد قبول لیبرال دموکراسی حتی گمنام عمق کج فهمی وی را هویدا کردند.

القصه:کار پاکان را قیاس از خود مگیر...در نوشتن شیر باشد مثل شیر)

#زهرمار

چه تشابهی

محمد رضا شاه پهلوی به استناد اسناد موجودموقع احتمال دادن 

سقوط رژیم خود به حرم رضوی و سلطان طوس(ع)پناهنده شد.

مرشد اعلای جمهوری اسلامی هم بعداز حوادث حاصل از مرگ بانو

مهسا امینی کنش مشابهی رابر حرم عبدالعظیم حسنی(ع)نشان داد.

اصلا ادامه زندگی محمد رضای جوان به اقرار خودش صدقه سر 

عنایت حضرت عباس(ع) آن دمی رخ داد که پایش به زین اسب

رم کرده گیر افتاده بود و اگر سرش به سنگ می خورد تمام.

پیروزی انقلاب اسلامی57ش نیز از شانس هایی که آورد نزدیکی

اسفند و صفر ماهان بعنوان ایام خاص و دارای جنبه متا فیزیکی 

ملی(آیین زرتشت) مذهبی(حقه جعفری) است.

در حکومت پهلوی ایدئولوژی را با فربه کردن ملی گرایی و روایتی 

خاص از آن شاهدیم .به جمهوری اسلامی نیز ایدئولوژی مذهبی 

مطلوب جناح راست دست بالای حکومت اکثرا ترک تازی می کند.

مرحومان محمد علی فروغی و علی اکبر خان داور در عهد پهلوی نیز 

زنده یادن مهندس مهدی بازرگان و دکتر ابراهیم یزدی اندر برهه 

جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده و بسیار مهم به برقراری این دو

نظام ایفا کرده اما مشترکا با روحیه غیر ایدئولوژیک نهایتا  به 

حاشیه دستگاه و منتقدش منتقل شدند.

جالب اینکه هم امروز پهلوی جماعت هواداران دو آتشه ای تحت عنوان 

ملی گرایان مردم گرا به سر کردی مهدی میرقادری دارد که اولیاء

مذهب حقه جعفری (علیهم السلام)یعنی سبب نجات محمد رضا شاه به 

اقرارخودش رابا تمجید از مثل یزید بن معاویه بر تمسخر نشسته است.

جمهوری اسلامی هم موسسه موسوم به مصاف با لیدری علی اکبر رائفی -

پور یا آخوند جاویدان  را تجربه می کند که حضرت ابولوء باباشجاع -

الدین(ع) را از جهود و غیر مسلم شمرند!در حالی که بعض وهابیت بر

اسلام ایشان اقرار دارند(رجوع شود به نظر کلهر کارشناس شبکه-

موسوم به کلمه در این باب)

آن هم در عین اینکه حکومت مستقر فعلی که سنگ هواداری اش را 

رائفی پور و جاویدان به  سینه می زنند صدقه سر نزدیکی با سالگرد

مجاهدت ایشان به نهم الاول بر عرصه وجود پا گذاشته است.

#رحمت-الله-بیگدلی

دو فرار پهلوی دوم

خاندان پهلوی عکس تمامی سلسه های 2500ساله شاهنشاهی ایران زمین

پست سازمانی بعنوان خوابگرار نداشتند.

این خلع و تبدیل شدن به وصله ناجور با گذشته جدا از غرب زدگی نیز

 ایدئولوژی من در آوردی آنها مبتنی بر تفسیر خاص از ملی گرایی و 

ناسیونالیسم ایرانی توسط فرح پهلوی که فرد زیرکی هست تشیخص داده 

شد و با تشکیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز پرو بال دادن 

به امثال دکتر احسان نراقی و پرفسور سید حسین نصر در صدد جبران اش

برآمد.

یک نمونه از این گزیده شدن به ناحیه عدم وجود افرادنخبه سنت ملی-

مذهبی شناس را شرح می دهم تا اصطلاحا گوشی  دست مخاطب بیاید.

زمانی که محمد رضا از دست حکومت ملی دکتر محمد مصدق(ره) فراری و

به خارج مملکت رفت ایام تابستان و غیرماه صفر قمری بود.

لذا مطابق علم ضمنی صور فلکی امکان بازگشت اش بواسطه کودتای چکمه 

وسرلشگر فضل الله زاهدی می رفت.

در عین اینکه روابط مصدق کبیر و ایالات متحده امریکا برعکس تبلیغات مثل

فدائیان اسلام  چپگرایان و...به موقف مذکورخوب نبود.

اما خروج دی ماه سال57ش شاه در غین ماه صفر و نزدیکی آن با اسفند

اشتباه بسیار خطرناک و نماد عدم شناخت روایت صفوی مذهب حقه جعفری

توسط وی هست. درعین داعیه ارادت به اهل بیت(علیهم السلام)و حتی شفا

گرفتن از ایشان(رجوع شود به خاطرات  واپسین پادشاه ایران)

همراهی و مچ شدن ماه صفرقمری روی اسفند شمسی یعنی عادی پیش رفتن 

وقایع وجور نشدن ضمینه بازگشت مجدد شاه و پیروزی انقلاب نو پا.

(در اسفند زمان سریع گذر می کند به صفر کند و درایام کوتاه شدن

فاصله فی مابین انها یاتقارن  عادی رود)

مرحوم آیت الله خمینی و همراهان در عین داشتن دلگرمی دولت دموکرات

کارتر از امریکا به شهادت و اقرار مثل زنده یاد دکتر ابراهیم یزدی و حداقل

نداشتن مانع در عین علم به این حالت وضعی آن ایام با هواپیمایی ایرفرانس

فرانسه راهی کشور شد و به موفقیت هم رسید.

ایضا دقت داشته باشید از نخسین مجموعه های تلوزیونی که رهبر کبیر -

جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز به نمایش آن در سیمای ملی تحت امرش داد

قصه سلطان و شبان با اشاره پر رنگ واضح  به نقش خوابگزار اعظم با بازی

زنده یاد محمد علی کشاورز بود

#سید-مرتضی-پسندیده

اسفند و صفر

مطابق تعالیم آیین زردشتی پنج روز واپسین از هر سال شمسی که

پنجه نام داشته و جزء ماه اسفند است (شب عید) ایام خلاصی و

بازگشت مردگان به دنیا و جاهایی از زمین می باشد که از آن خاطره 

زندگی و نیکی دارند.(پنجه)

بر اساس آموزه های شیعی هم روزهای ماه صفر مخصوصاانتهاء اش

بلا خیز بوده امکان مرگ ناگهانی و مصیبت سنگین برمومنان رود.(28

صفر شهادت امام رضا(ع))

در اسفند عکس ماه صفر گذشت زمان سریع تر حس می شود و

تاثیر باد صبا در زنده کردن زمین نیز حالت حزن و اقامه شعائر محرم 

بر صفر اندر احیاء اسلام راستین و مذهب حقه امامیه مشهود است

(الاسلام محمدی الحدوث و الحسنی البقاء)

ماه اسپندان شهره و مربوط به عشاق  یعنی اهل وصل است. صفر ولی

به فسخ و در فراغ ریحانه نبی(ع) اهل و عیال به دشت کربلا زود.

ختم اسفند موقع وقوع عید نوروز و مصادف نخستین غیرخم یعنی  اعلام

خلافت امام علی(ع) توسط نبی اکرم(ص) بعد حضرتش می باشد

باری ابتدای صفر ماجرای شهادت حضرت زهراء(س) جنین ایشان(محسن-

(ع))دوره غضب خلافت بلافصل حیدر کرار(علیه صلات والسلام )هست.

نهم فروردین مطابق نظر عالم بر جسته شیعی شیخ بهاء الدین عاملی(ره)

روز شرف شمس قرار گرفته که حکاکی حزر مخصوص بر عقیق شرف به آن 

توصیه گشته و از اسماء نهم ربیع الاول روز دورکردن جامه سیاه هست

که عکس تند و کند گذری ماه های اسفند و صفر  کنایه از سوانح ایام 

ختم را به برکت و میمونی واحدی رساند.

آری روزی او خواهد آمد و آن دو تن را از خاک بیرون کشیده بر دار می زند.

اللهم به حق م ح م د بن الحسن(عج) صاحب شرف الشمس اعظیم و ان هو ابن

کسراء و قریشی الهاشمی

#شیخ-بهاء

تکلیف برزخ

امامیه معتقد است:جهان بی ولی مسلم خدا (ع)یعنی یکی از آن

دوازده امام (سلام الله علیهم اجمعین) امکان بقاء فی نفسه 

ندارد و در هم پیچیده خواهد شد.

چه مولانا علی(ع) بعنوان نفس پیغمبر(ص) از آدم تا خاتم(سلام-

الله علیهم)را مجاورت نموده اند.

بعد شهادت ایشان و آن ده تن مابقی(علیهم صلات والسلام) این

سمت فل الحال به کف با کفایت امام منتظر مهدی موعود(عج)

می باشد.

باز باور دارند: اصطلاحا عالم برزخ دون شان آن چهارده نور مقدس

(علیهم السلام) است و خروج ایشان از گیتی با شهادت مترادف 

دخول به جنت الهی است و تن های شریف شان هم مقیم روضه

من ریاض الجنه است که خاک کربلا از رتبه های بالایش حساب

گردد.

چنانکه در زیارت جامعه کبیره حضرات  را شهداء دارالفناء و شفاعت

کنندگان داربقاء می خواند.پس برزخ  صاحب جهان مجردی درکار

نیست و آن زیرمجموعه همین زیست هست.

(بحث نفی برزخ یکی از بهانه های آبدار بهر جریان افراطی ایدئولوژیک

مذهبی جهت بریدن بند ناف فکری امثال مرحوم مهندس بازرگان(ره)

ازطیف مذهبیون سنتی و انتساب ایشان به جماعتی هست موسوم به

نواندیش دینی که کم و بیش با آن سمپاتی دارند و اکثر چپگرا التقاطی

می باشند

غافل  از آنکه نفس این عنوان پارادوکس بوده به تعبیر زیبنده دکتر -

سیدحسین نصرما اصلا اسلام قدیم و جدید نداریم.

لذا ثابت نمودن اینکه مطابق اسلوب مند نظر مراجع و روحانیت سنتی

مهدی بازرگان حرف پر بی راهی در باب برزخ نزده به حقیقت نقش بر

آب کردن هدف شوم آنها برای عدو پنداشتن بازرگان سحابی و طالقانی

نیز علامه محمد تقی شریعتی (روحشان شاد) در کنار امثال آل احمد و

علی شریعتی است که بزرگانی چون علامه امینی و شهید آیت الله شیخ-

قاسم اسلامی در باب انحرافات خطرناک دو نفر آخربه مصادیق ظاهرا 

شبیه به آنچه بست نموده شد هشدارداده اند

و کلام آخر به این باب :در نوشتن شیر باشد مثل شیر)

شادی روح آن سه یار دبستانی طالقانی بازرگان سحابی خواهشا:الفاتحه

#جامعه-کبیره

تقریر برزخ

حضرت عیسی ناصری(ع) طبق روایات امامیه عکس نظر ارامنه به صلیب

کشیده نشد بلکه قربانی آن ماجرا فرد بدلی بود و وجود مبارک آن نبی-

خدا(ع) سمت معراج الهی رفت .منتها عکس رسول مصطفی(ص) چون 

مظهری از دنیا (ابزار سوزن) به همراه داشت در آسمان چهارم متوقف 

ماند.

خوب باید پرسید:آیا تن شریف و بدن مبارک این دو هم از خاک نبود پس

چرا اصطلاحا به صرف سوزن نزد مسیح(ع)گیر دادند!؟

در جواب اما باید گفت:اشیاء حسب انتساب به ولی خدا چنان شرافتی

می یابند که طبق نص صریح زیارت منورعاشورا حتی سلام الهی شامل

حال ایشان می شوند و اصلا نشانی از دنیا طلبی ندارند.

سوزن ولی نماد تشویش درونی پسرمریم(س)ازاین است مثلا :نکند

دامنم پاره شود بی آبرویی پیش آید و...اما مگرنه اینکه بقول معروف 

در بارگاه قدس جای هیچ ملال نیست.

به حقیقت وهم اکنون حضرت مسیح دریک بزرخ آسمان چهارمی بین

سطح خاک و عرش خدا واقع شده که بر همین عالم است. چنانکه 

مشهور و مطابق روایت صحیح عدم قبض روح ایشان می باشد.

خوب با این اوصاف روح های مجرد از بدنی هم که ناخالصی در عمل 

داشته لیاقت ورود آنی به رضوان متعالی ندارند می توانند اندر

جایی به اسم برزخ قرار یابند. بی آنکه آنجا مانند مورد عیسی نبی (ع)

جهان مستقل از این دنیا تعریف گردد.

برزخ حسب علم بیشتر اهلش و افتادن پرده غفلت بعد حادثه عظیم 

مرگ فی ما بین این زندگی  باری بهشت و جهنم هست. اما هرگزحرفی 

ازاین دست فی النفسه مترادف مستقل بودن آن از جهان ما نیست.

#آسمان-چهارم

تمثیل برزخ

تمثیل مونث باردار و حامله که در آغوش همسرش هست گوشه ذهن

خود داشته باشید حالا و با این اوصاف به زبان محاوره می توان گفت:

جنین و فرزند آن دو بین ایشان و در برزخ آنها قراردارد.

اما چنین حرف عامیانه ای هرگز منافی  مطلب علمی وم ستند درباره

وضعیت مثال بالایی نیست که: طفلک مورد اشاره جزء بدن والده اش

می باشد و بس.

عینا بحث عالم برزخ هم بدین منوال مهست.

اگر کسی مثل آقای مهندس مهدی بازرگان(ره)آن رانفی کرده اند 

دلیل جسارت به نامبرده نمی شود که گناهی مرتکب شده ونیز 

دفاع کنندگان از وجودش هم دروغگو نیستند ولی البته وبی تعارف

سطحی نگرمی باشند چون عوامانه وجه عملی ماجرراندیدگرفتند.

وقتی انسان ولو غیرمذهبی گرفتار تزاهم بین دو مسئله شد گوید:

من دربرزخ هستم اما اگر به باغ وجای زیبایی رفت مدعی شود که:

اینجا مثل بهشت است یعنی درنزد عرف هم برزخ بصورت کلی 

دردرون همین عالم خاکی امکان وقوع دارد اماجنت ورضوان هرگز

مگراینکه چون سنگ حجرالاسود یا خاک مطهر کربلای معلی از خود

بهشت عدن سابقا مطابق روایات شیعی منتقل گردیده باشد.

اما هیچ نشانه خاکی که منتسب به عالم برزخ وآمده از آنجا باشد

در حدیث مورد قبول امامیه نداریم.

به باب دیدن خواب اموات هم رویت برزخ نشینان بیشتر از بعض

اولیاء خاص خدا اتفاق می افتد که قطعا بدون توقف در آن جنتی 

شده اند ولو قبل وقوع قیامت.

طبق این نظر برزخ جای ذیل عرش خدا ودر یکی از آسمان های هفت

گانه همین دنیااست متمرکز یاحتی پاشیده شده درمنظومه ها

لذا نزدیکتر از بهشت است نسبت به اهل کره خاکی.

جسم هم بنا برعقیده معاد جسمانی تقسیم به ذرات ریزی شده که

بواسطه باران ریح قبل قیامت و هسته قدر نخود واقع درکمر آدمی

که از هر جسد باقی ماند دوباره متراکم خواهدگشت.

برزخ نشین درقرارگاه خود چشم بصیرت بازتری دارد چرا که گذشته

خود وحال ماراشاهد است وبواسطه خواب همزمان سعی درکمک به

ما با اشاره به حوادث پیش رویمان نیز خودش من باب کسب ثواب از

بهر خلاصی گناهان می باشد چیزی که شخصا دیگر وباقبض روح حضرت

عزرائیل(ع)نمی شود که جمع کند.لذا فرموده اند : مبحث گذر زمان

دربرزخ باذیل جو کره زمین متفاوت هست.

#ماشین-زمان-انیشتین