ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
درامتدادترجمه وزین استادمحمدمهدی فولادوندازآیه 35
سوره مبارکه نوربه پست قبلی بدین فرازمی رسیم که:
آن شیشه چراغ یا منشورمورداشاره از شجرزیتونی نه
شرقی و نه غربی آویخته شده است.
هرمنشورطیف رنگ ها رابه ترتیب ازبالاقرمزنارنجی زرد
سبزآبی بنفش تا پایین انعکاس می دهد ودراین میانه
سبز سیدی اندروسط سبز تیره وزرد کامل جاخوش کرده
است.حال جدای ازانتساب این رنگ خاص به آل محمد(ص)
درنظرداشته باشیدکه بنابر سنت وتوصیه بزرگان حوزه-
علمیه شیعه ماسفارش به رعایت امربین امرین شده ایم
که با این مثال تقارن شگفتی دارد.
خوب من نوعی درنهایت آموزه عرفان لائیک که درک مقام
ومنزلت فرآیندمنشوری هست اگر عارف شدم آنچه ازدل
این کارزاربرمی آید نورسبزی است وباایمان مصداق عینی
آن رادرجهان محمدوآل محمد(علیهم السلام)یافتم چه باید
بکنم جز آنکه قرآن دراین آیات اش فرموده؟
یعنی خودتکامل یافته ام رانه مثل پیروان ملای روم محمد-
علی طاهری و...کسی حساب نمایم بلکه دربرابرآن درخت
طیب کرنش نموده اقرارقلبی به افضلیت وامام بودن ایشان
داشته باشم چه درخت زیتون عالی وصاف ترین روغن را
می بخشد جهت تولید نور تمثیلی ودرعین حال نه بی بار
است مثل سرو ونه معوای دیگران مثل پرنده (نه شرقی و
نه غربی کنایه ازدین آل رسول(علیهم السلام) باشدکه
مجردازهوای نفس(ناکثین) درنتیجه خم نشده به سمت
بدعت دردین (خوارج )یاتعصب به غیرحکم الله تحت
عنوان سنت قومی و...(قاسطین)برافراشته شده
القصه فرهنگ فولکورو زیبای شیعیان مخصوصا درایران
زمین مبنی بربستن دخیل سبزبه درخت منتسب یاضریح
مقدس حرم زوات مقدسه اهل بیت(علیهم السلام) دقیقا
نمایش تمثیلی چنین باورمترقی هست