حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

کودک مجرم

آنچه از سنت نبوی و علوی (علیهما السلام)یعنی آن یک روح دردو بدن 

مطهر به ما رسیده و روال فطری رایج به نظام های سیاسی مبتنی بر

لیبرال دموکراسی است هنگام ارتکاب جرم وبژه توسط کودک  و

فرد زیرسن قانونی فورا ضابط و قاضی پرونده مذکور مبادرت به 

احضار والدین متهم یعنی سرپرست او می نماید و درصورت ثابت

شدن خطای بچه مذکور ضمن تخفیف به شیوه تقسیم عقوبت 

عمل می شود!؟یعنی یک بخشی از مجازات بواسطه گرفتن وثیقه

پایان دادن به حق سرپرستی فرستادن پیش روانکاو ومشاورو...

از دوش خردسال افتاده یقه پدرومادراو را می گیرد.

اما و متاسفانه چنانکه درفیلم متری شش ونیم هم شاهدیم

(سکانس محاکمه پدرو پسرموادفروش توسط قاضی(فرهاداصلانی))

رویه معمول و البته غلطی درنهادقوه قضائیه جا افتاده که یا اصلا

به این هنجارو سبک صحیح عنایت نمی شود یا وفقط حکم به گرفتن 

وثیقه یعنی دارایی بابا و ننه می دهند و بس .چنانکه از هریک 

پرونده منجر به قطع سرپرستی والدین و سپردن به بهزیستی

در مقابل صد حکم وثیقه گیری اجرامی گردد

درعین توجه براین اصل که  قاضی شیعی باید عدالت داشته باشد

و به سود ملاحظات حکومت نه بلکه عام رعیت حکم نماید

دست آخربی توجهی به همین مسائل سوژه مناسبی بهر شبکه -

های ماهواره ای مخالف حاکمیت پرداخته که برروی حاصل آن چون

اعدام و حد زدن بچه ها از بهرشستشوی فکری مردم زوم کنند و

درعین حال کار اختلافات خانوادگی را درمجاورت فقرو تنگدستی 

بدان پایه رسانده که اگر دردهه 50ش ازهر ده میتی که تحویل 

بهشت زهراء(س)می شد یکی جوان بود اکنون نصف آنها در

ایام شباب ریق رحمت راسرکشیده و به دیارباقی می شتابند

دخلیک یاالله

#عدالت-کجایی؟

تمسک

پیرزن دهاتی می گفت:قبل آنکه ازلواسان تعدادی سگ خارجی  را

آورده ودرروستای ما رها کنند راسو روباه و گرگ خیلی پر رو شده

بودند جدای از مرغ و کبوتر حتی به بچه گربه هم رحم نمی کردند.

یک گربه جوان اما که مادرش را ماشین زده  و کشته بود زخمی و 

مریض  به زیرسایه این منبر قدیمی مسجد ما که بعدباسازی و 

تعویض بیرون گذاشته شده پناه آورد

خوب یادم هست پاییز بود و شبی جانوران دخل چند مرغ و حتی 

گوسفندی را در تویله کهنه و نیمه خراب آورده بودند

اما به این گربه سفید کاری نداشتند یعنی  آنها  گرسنه از ورودی

روستا و کنار او رد شده به سمت دیگر قربانیان رفته بودند

لذا بعضی به تمسخرمی گفتند گربه مذکور از بس عفونت دارد و

شکم اش بادکرده حتی وحشی ها و کلاغ هم لب به وی نمی زند

اما چند ماهی  گذشت و او با خوردن چیزهایی که مردم مهربان

می ریختند سلامت خود راباز یافت 

تا اینکه روزی سیل عجیب وآنی آمد و جز حیوانات خانگی مابقی را

بردحتی بعض سگ های بالغ را اما گربه مذکوررفت بالای منبر و

آب مثل قایق او را چند متری جابجا کرد ولی نهایتا زنده ماند

ازاینجا بودکه من فهمیدم این حیوان باشعور براساس یک حساب 

و کتابی به منبر پناه برده است و جان خود رامدیون اش می باشد

أنتُم حُجَّةُ اللّه مَن تَمَسَّکَ بِهَا اهتَدى ، ومَن تَرَکَها ضَلَّ .امام علی(ع)

#نظر-کرده

بی طرف بی شرف نیست


در وقایع تلخ پاییز 1401ش مخصوصا مهر ماه خبردارشدم که به کمال 

تاسف برخی از عناصرموسوم به ضابط امنیت حتی درمقابل استغاثه

وطلب قطع کتک کاری یا حین شلیک با سلاح ساچمه زن و...بر ساحت

زوات مقدسه آل الله(علیهم السلام)جسارت و سب نبی (ص)می کردند

آن هم درحکومتی با داعیه جمهوری اسلامی و مذهب رسمی شیعه

بازاز آن طرف امثال مادرنوجوان مرحوم ابوالفضل آدینه زاده راشاهدیم

که به بهانه دستگیری شوهر ودخترش سخن درشت و ترکش دار به

ائمه طاهرین(علیهم السلام)نثار می کند!

یعنی و لب کلام جامعه ای است که از بعض مامور تا جمعی مغذوب آن 

مشترکا ازجهل و عنادفکری رنج می برند و برعکس دیوار بلند فرضی

و ایدئولوژیک تحت عنوان درون و بیرون حاکمیت بسیارانی ازایشان 

چه آنکه با وجود یدک کشیدن لقب ولی و سرپرست اجازه می دهد

بچه مثل دست گلش اندرآشوب و غوغای به پاشده در شهر خیابانی

شود چه آن بی وجدان فرد حرس و آجان نمایی که به سمت طفلکی

سفیرگلوله هارا نثارمی کند درعین اینکه می بیند بچه است و بی دفاع

مشترکا در جان و معصومیت ازدست رفته اش شریک هستند و این

دست کارها گناه بس عظیمی است که من نوعی فاش می گویم و

از گفته خود دل شادم سر سوزنی جزء اسباب ایجادش نیستم و

تا جان دارم نخواهم بود ولو به قیمت همه چیزانشاء الله...

بله تخم مرغ دزد شتردزد هم می شود!؟

آیا ایشان نشنیدند آن احادیث صحیح و شریف را که با برادران ایمانی 

مدارا کنید یا اندر عصر غیبت منجی(عج)به سان گلیم خانه خود باشید!؟

راستی وقتی سرابوالفضل صغیر مشترکا   بلای جوانمرگی  را آوردند

 چه توقع داری که حرمت ابوالفضل کبیر(ع)نگهدارند و باز کدام ضرورت

 هست که حقیربرای دو ادعای طرح شده ام دراول این متن سند بیاورم

فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة

#دست-ابوالفضل


مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری وسعیدحریری اصل

شادروان آیت الله حسینعلی منتظری درواپسین دیدارم با ایشان به تاریخ

اسفند1384ش که جنبه خصوصی داشت فرمودند:تازه به قم که آمده 

بودیم امکانات حوزه کم بود مادریک حسینیه ای مقابل پل آهنچی و نزدیک

قبرستان بیات شب ها را سحرمی کردیم یعنی همان جایی که بعدهای آقای

مهندس مهدی بازرگان را به خاک سپردند.

شب های پاییزی سردی بود و ما وسایل خواب و استراحت کم داشتیم 

آب قم هم که می دانیدشور است مال اطراف حرم بی بی معصومه(س)

که وضو می گرفتند مشکلاتی مثل تراخم چشم ایجادمی کرد پدربزرگ

شما یک کاسه مسی دسته داری داشت که در آذری به آن مشکفه 

می گفتند و آب راتمیز نگاه می داشت بنده نیز آقایان  سادات رضا و موسی

صدرهم از آن استفاده می کردیم بعدها  سید مصطفی خمینی وسید صادق

طباطبایی پسر آیت الله سلطانی(ره)هم که خرد بودباجمع ما مرتبط شدند.

یک فرمانده ارتشی حوالی قم بود بچه تبریز که علاقه زیادی به آقای

سیدکاظم شریعتمداری داشت و چون مرحوم عیوضی در خدمت ایشان به

قم مشرف و ساکن شده بودند روزی تعدادی پتو قمقه یقلوی و...به ما 

بخشید وتوانستیم آن زمستان سخت راردکنیم

وبنده بعدش دروادی السلام نزدیک همان قبرستان معروف منزلی گرفتم

آقای عیوضی هم همینطور و همسایه شدیم البته چندین خانه فاصله بود

تا اینکه پدرش عباس علی  ازهمان ده ایشان درحوالی بستان آباد  آمد

خدمت آیت الله بروجردی و ازایشان اجازه خواست تا پسرش را به موطن

منتقل کند آقای بروجردی هم باوجود اینکه می دانست وی درحد استادی

حوزه هست رضایت دادند

حمله عوامل شاه که به فیضیه پیش آمد ایشان به من پیغام دادکه لحظات

وقوع این جریان با وجود بی خبری دلم چنان گرفته بود که یقین کردم 

اتفاق بدی درمدرسه سابق ما افتاده است...

نهایتا سال 43 ش خبردارشدم به علت سرطان درتبریز فوت شده و

پیکر سالم او و بقایای جنازه پدرش را 51ش با اجازه جناب شریعتمدار از

تبریز به قم آورده و درقبرهای  که آقای بروجردی(ره) جهت این پدرو

پسر به وادی السلام خریده و به آنها هدیه داده بود خاک کردند.

من آن زمان گرفتار زندان بودم اما به محض اینکه خلاص شدم سر

خاک ایشان رفتم وهروقت به وادی السلام بروم حتمابه مزار اوسر

می زنم.خداوند همگی ما را بامحمد وآل محمد علیهم السلام محشورنماید

(ایشان درپایان این ملاقات یک جلد از آثارخود با عنوان از آغاز تا انجام

درگفتگویی دودانشجو را به اینجانب هدیه دادند)

شادی روح فقیه عالیقدر حاج حسینعلی منتظری و برادرش آشیخ میرزا-

علی عیوضی گنجی خواهشا الفاتحه

(تصویرزیر معرفی مجموعه آثار مرحوم آیت الله منتظری نجف آبادی)

جان بابا جان

اگراز کتاب عالم عجیب ارواح اثرمرحوم حضرت آیت الله سید-

حسن ابطحی خراسانی (ره)در سر فصل و عناوین بنگیرد به

قصه ای باعنوان جان بابا جان برخواهیدخورد که اشاره دارد

برتمایل بستگانی  جهت دیدن روح فرزند از دست رفته که

نهایتا درحیاط منزل و آن هم آخر شب و زیر درخت اتفاق افتاد

اصلا رویت روح نزدیک سحر خاصه جمعه درحرم اهل بیت

(علیهم السلام) یا کنارشجر نیزجوارقبر آنها میسور تراست

آن هم بعد روز خمیس  که فوج انوار اراوح طیبه وطاهر پس

از سرزدن برکس و کار نیز مدفن جمع گشته سمت وادی السلام

نجف الاشرف گیرند به شکلی شبیه کهکشانی نورانی و ایضا اخگری

مانند زغال داغ باد خورده برمدفن بدان روزگارهمزمان عیان گردد

لذا توصیه شده برخواندن زیارت منور عاشور در ایام آخر هفته  

مخصوصا شب پنجشنبه به مکان های مورد اشاره نیز جاهای بلند 

یا بالا بردن دست راست

من المومنین

از علامت های مومن ومومنات اینکه:1. بعداز فقدان  اگر 

به عکس های ایشان رجوع کنید بخش زیادی از آنها کنار

حرم و درختان گرفته شده است!

2.درروزهای واپسین زندگی اشاره هایی ازایشان مبنی

برنزدیکی ایام قبض روح بیان گردیده به خاطره اطرافیان

نقش می بندد.

(رجوع شود به ماجرای افتتاح غسالخانه بهشت زهراء توسط آقای طالقانی)

3.تشیع جنازه و خاکسپاری باشکوهی دارند چنانکه بسیاری

افرادذاتا پاک اما گرفتار گناهانی چون نجس خوری و هوس

هم توفیق شرکت درآن ومطابق آموزه های مذهبی ریختن

و بخشش گناهان یابند.

(بیشترین میزان جمعیت درعین تنوع عقیدتی وسلایق به تشیع جنازه اندر

ایران خاص مرحومان طالقانی به تهران و توتونچی درتبریز بوده است)

(ویدئو ذیل متن مرحوم آیت الله حاج سیدمحمود طالقانی

سه روز قبل ازفقد)

شادی روح مجاهدنستوه پدرطالقانی خواهشا الفاتحه

علاقه روح به درخت

السلام الی اهل لا اله الا الله

نبات و در شکل کامل درخت تنها موجود حی روی زمین است که نماد بارز معراج 

و سیرالی الله می باشد از ریشه های دراعماق خاک و بهره برنده چشمه های

زیر زمینی تا آن نوک برگ های لرزان درمیان بادهای فوقانی پرازاکسیژن ناب.

ارواح مردگان اما اگراز اهل ایمان نبوده و توفیق عروج بعد از مرگ را نیافته

باشند اندر روی زمین حول منزل سابق  و اسباب خویش هم البته قبریا محل

به قتل رسیدن شان پلاس وسرگردان هستند.

به چشم آدم های زنده آمدن ایشان هم بیشتر با نیت یادآوری لحظه کشته 

شدن خود و خواهش از بهر گرفتن ومجازات عامل فقدان او از دنیا است.

لذا و مطابق نظر علمای راستین مذهب حقه جعفری چون مرحومان شیخ بهایی 

نخودکی و...(صاحبان علوم خفیه) ایستادن درمقابل بادی که از میانه درختان

قبرستان گذشته و به تن فرد زنده می رسد مرگ آور وخطرناک است 

چون مقداری از انرژی و خصائل روح مجرد(مرده) راهمراه می باشد...

برهمین منهج پنج روز واپسین سال که مقارن با وزش بادصبا و سبز شدن

گیاهان به طبیعت هست را در ایران باستان پنجه نامیده و باور داشتند :

ارواح به محل خانه و زندگی خود در آن سرمی زند و رویت ایشان به 

خواب هم بیشتر و واضح از نظر بستگان  هست.

مرد اوغلار(جوانمردان)

تبریزین غیرتی اوغلی ستارین یادش بخیر

(یادستارخان فرزندغیورتبریز بخیر)

نه قشه شانلی شانی او قوزل یادش بخیر

(چقدر زیبا و با جلا لت بود خاطره اش گرامی)

شامگازانان تو دی تاتپلی باغ دوچنین هرگوشسی

سورخابا عزت ورن امیرخیزین یادش بخیر

(یاد کسی که به محله های قدیمی شهر تبریز

جلا وشکوه دوباره داد نیک باد)

ثقته الاسلام تکین بیرکیشی دای گلمزدور هله

(مردی مثل شیخ ثقته الاسلام تبریزی نمی آمداگر)

تاکی باقرخان یوخیدی عرصده یادش بخیر

(اگرنبود درآن روزگار باقرخان)

یونجیا قانع الوب ساخلادیلاریودارینی

(بعنوان غذا بریونجه غنائت کرده اما زیربار ستم

محمدعلی شاه قاجارنرفتند)

ای مجاهد جمعینه جانم فدا یادش بخیر

(جان من فدای جمع مجاهدان راه خدا)

ته نشان عباس آقانین بیراقین درماشدلار

(اشاره به کلام ستارخان:من می خواهم هفت

دولت زیربیرق حضرت عباس(ع)باشد)

سینه زن قمه وران جانی قفل یادش بخیر

(اشاره به اقسامی از شعائرمقدس حسینی)

چون ورق دونی وفتح اولدی شمیران عاقبت

(وقتی محاصره تبریز شکست وفوج ستارخان

تهران رافتح نمود)

اوسوسوزلمیش نهضتی آلاشدران یادش بخیر

(یادکسی که نهضت بی حال مشروطه رااحیاء

نمودخوش باد)

بیرکوتیه شاهی یخپ تختن سالان

(براندازان شاه پست از تخت وتاج)

سردارآقا سالارین یادش بخیر

(خاطره سردار ملی ستارخان وسالار ملی باقر

گرامی باد)

یاشاسین قوجا تبریز

سروده طلبه سعیدحریری اصل

نوک نی

ای دارملامت را برراس تو تابانده

درسایه این تمهیدآلیده و خوابانده

فردا که همی گردد دیگراثرش پیدا

چون مانده زجانت باز غیرتن جا مانده

گرکاردرستی تو بهترکه به او رانده

چون شاخه شمشادی کزبنیه غزل خوانده

بالا زده همت را در لیله بتابانده

با دست نسیم صبح الام بتارانده

ازلجنه پرخونش عالم همه خارانده

عطری به همین معنا درحاشیه افشانده

سروده طلبه سعیدحریری اصل

خانه دوست کجا است!؟

راستی خانه دل ات کجا است!؟

عاشق همسر و بچه های ات هستی پس یعنی کاشانه ات؟

گرم بازار ورفقای کارکه جواب شد محل کسب!

رفقا فامیل هرچه بادا باد پس لابد اینجا آنجا و هرجا که

بادتقدیربرد

اما من یک آقایی رامی شناسم که خانه دلش آن جاهایی

است که گل آدم رابسرشتند و به پیمانه زدند...

(درشرح احوال حضرت امام منتظر(عج) آمده که بیشتر

اوقات خود را درحرم ومجلس آل الله(علیهم السلام)

صرف می نماید و حتی به مدد طی الارض فاصله ما بین

 مراقد را گذر می نماید چنانکه خروج ازدریکی مترادف 

دخول  به آستان آن دیگری باشد)

آری او روی فرش های شما پامی گذارد

السلام علیک بجوامع السلام

رضا پروانه

جایی که جگر ها را سیخ کرده روی آتش می گذارند

یا فوت حواله نموده و ایضا گوشه لپ می نهد چندان 

تعجبی ندارد چه حالا هرسوق شهرهای ایران مخصوصا

تهران چگرکی و فلافلی کم نیست.

منتها من همه اش در نخ آن شاگردمغازه ای هستم

که موقع باد دادن به منقل چشم  از دود زغال خیس

 به اشک در  غم حفاظت از محیط زیست نام  نهد

یا آن یکی مشتری که بر نیش  کشیدن خوش گوشت

 ببیی ها را مطابق ضرب المثل مترادف  شکیبایی تبلیغ 

می کند (دندون رو چیگر گذاشتن)

آره جانم اکثراستوری  و رسانه ها  جای اینجور شامورتی-

بازی و پشت هم اندازی ها است   که کی بود کی بود من 

نبودم...

والا مشدی های 72ملت یک ورد زبان و متد عمل مشترک

بیشترندارند:

هفت درویش درگلیمی بخسبند و دو پادشاه دراقلیمی نگنجند

پشت صحنه

آقای امانوئل ماکرون نخست وزیرکشور فرانسه شایددر نگاه امروز حاکمیت

و دیروز اپوزسیون اش شیرین افتاده

اما حقیقت امر کنش او هم کل سیاسیون شوری و اصل منفعت طلبی صرف

ایشان را فریاد می کند 

پس بدا به حال کسانی که باهرتوجیه و به واسطه چنین تناب پوسیده ای 

به سمت چاهی می روند که هرچند نام های دهان پرکن چون مجاهد خدا

مدافع بشر و...دارد اما مخلص کلام و دریک جمله افتادن به چاه خلا است