ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ازتشرف قدیس حسن مثله جمکرانی تا دیدارقدیسه برنادت سبیرو
با وجود تفاوت مکان و زمانی حتی عقیدتی یک عنصرمشترک و همینطور
تک مانع موازی خودنمایی می کند!؟
ازمسیحیت تا تشیع فیض محور و سنجاق کننده مقوله شریعت ذیل سایه آن
اند.نیز انکار حقیقت تشرف هم آوردن ان قلت بسیار اندر باب صحت و سقم
ماجرا از سوی مدعیان دیانت یعنی قسمی که بادوشیدن احساسات عوام
نان خود را در می آورند موج می زند.
نه شیخ حسن ونه خواهرسبیرو اندر طبقات رسمی روحانیت رتبه بالاتری
از کاردینال و پاپ هم نهاد مرجعیت که نداشتند پس چرا بایداولیاء اعظم
الهی چشمک خاص خود را به ایشان معطوف کنندآن هم به دوره ای که
نه درحوزه شیعه نه کلیسای نصرانی چهره شاخص و اصطلاحا مجتهد اعلم
جا خوش نکرده همین تفاوت آراء به اشاره نکته سنجانه حضرت آیت الله-
سیدصادق روحانی(دامت برکاته)موجب سخت گرفتن اندر باب طرح چنین
ادعایی ازسمت نهادهای مذهبی رایج و متولیان آن می گشت.
در پاسخ اما بگذاربه آن اشاره ناب مرحوم حاج آقارضا صدر(ره) بسنده کنم
بدین مزمون که می فرمود:ما اولیاء مذهب خود را در حداسلام تنزل داده ایم
در حالی که آنها لیدرحرکت انسانی و عام بشری هستند و نشرشریعت اسلام
تنها بخشی از مسئولیت الهی شان.
بله وقتی صحبت از انسانیت بر عالم بودن صرف ارج شمرده شود حسن مثله
و برنادت سبیرو که الظاهر طلبه ای بیش نبودند در انتقال کلام پاک ترن مخلوقات
خلقت بر بزرگان طبقه روحانی بهتر شمرده شدند و چه غم که از ناحیه عوامل و
اتباع آنها بسیار هم دچار ندیده گرفتن حتی آزار گشتند و مگرنه اینکه می فرماید:
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ...اللهم عجل لولیک الفرج