ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دربین علمای شیعه پیرامون وجود یا نفی عوالم میانی چند چون
جزیره خضراء در شکل زمین محاصره شده به دریا نیز عالم برزخ
اختلاف وجود دارد. برخی مانند دکتر حسین فریدونی قبول اش
داشته و عده ای مثل زنده یاد مهندس مهدی بازرگان نفی اش
نموده اند.منتها و در این وسط می توان گفت: از منظر اجتهادی
نمی شود نفی کنندگان را به ملامت نشست و شواهد رد در کنار
باور بدان هم داریم .اما راه سومی هم هست و آن اینکه چنین
چیزهایی عین وضع خواب یا ورزش یوگا مدیتیشن و...اصلا خود
فضای مجازی و وب جهان گستر در بستر مستقلی تعریف نمی شود.
یعنی رشته اتصال و زمینه فرمان بادبادک گونه به کره خاکی دارند
و به دیگر سخن وقتی به مقوله معاد جسمانی باور داشته باشید خلاف
نظرات مانند ملاصدرا و...
مرگ و تجرد روح از بدن الزاما انتقال به خارج دنیا معنا نمی دهد.
در کتاب عالم ارواح شیخ طنطاوی تمثیل جالبی از فردی زده شده
که بعد موت به سیاره دور مرورگر مدیا وار کودکی خود حسب تفاوت
بحث سرعت نور و در رسیدن اتفاق مثلا هفتاد سال قبل و کودکی اش
ساعتی بعد مردن در آنجا بوده و این بازدید گذشته تنبه و عبرت گیری
از آن را میتوان در کنار سردتربودن منظومه و سیاره های دورتراز
خورشید به نسبت زمین بر حساب بستر عالم برزخی نهادکه مشهور
به برودت هوا و زمستان شکلی است.
#نسبیت-انیشتین