حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

صنم

دست خودم نیست که شاعر شدم

گفتن این زمره ز قادر شدم 

مات در اندیشه و الکن به طرح

خوانم اش انشاء و چه فاخر شدم

ماه زد و من به رخش سر  شدم 

غمزه که کرد موتکف وی  شدم

میل  کشاندم به زنخدان یار

پای چنان گل بنی از گل شدم

پاس بدارم که چنین دل شدم

باد صبا خورد و ز دی طی شدم

سروده سعید حریری اصل

#عشق

سر دل

(تقدیم به آن مادری که در فراق فرزند سر دلش هماره می سوزد)

مادر از حال دل زار خبر دار نیی

در جوارت  ولی اش  کنج مر ا یار نیی

دور ماندی ز ولید از نظر خاک سیاه

لاجرم تنگ به آغوشی  و  در چنبر غمار نیی

دک کن آن هجمه غم چونکه تو انبار نیی

از سفیدات  شده مو حتم که قدار نیی

باز ده بر خودت  این مژده دیدار که گاه

میخرم بهر تو و  صیرفی در ره  بازار نیی

بی وجودم شده ای زار که سالار نیی

نسبت ام داری  و از مجمع اغیار نیی

آخر هفته شد و باز که هشیار نیی

فاتحه خوانم و دان هیچ تو بیکار  نیی

سروده سعید حریری اصل.شهریور1403ش

#کل-من-علیها-فان

کلید فلسطین

بد مستانه خود حمله پیش دستانه هم در میان جنگ روایت ها

رخست جا شدن البته بی تبصره راستی آزمایی را می یابد.

شیخ حسن نصرالله امین عام حزب الله لبنان اگر از زدن اسرائیل

گفته وبنیامین نتانیاهو نخست وزیرصهیونیست حرف خفه کردن 

این مسئله در نطفه را پیش کشیده اما فراتر ازاینکه کدام از دیوار

حاشا بالا می رود صحبت سراین است که اتکاء برجسته به تکنولوژی

صرف موشکی از جانب حاکمیت تهران فرصت کمین نشینی هماره

برای نیروی هوایی اسرائیل از مرحله ساخت چنان تجهیزاتی به

اصفهان تا شلیک اندر جنوب لبنان و...رامحفوظ نگاه داشته است.

اسرائیل در کشتن اسماعیل هنیه یا حمله به پایگاه شهید بابایی 

نیز که به وی نسبت داده شده البته اولی مورد قبول جمهوری اسلامی

است ودومی نه باز به حربه موشک تمسک جسته اما عکس ایران 

ونوع کلاسیک وبزرگ چنان پرتابه هایی به مدد نیروی ثانوی موشک-

های خرد رابه میان کشیده اند.

انعطاف چه در جنبه جنگ روایتی ایضا نظامی ویژگی اسرائیل است وبا 

آن هماره فضای روانی درذهن عام بشریت می آفریند که بواسطه اش

 زهر مشترک پیروزی  یا شکست مقطعی اش رامی گیرد.

در مقابل وبه چنین دهه مبارزات ضد صهیونیستی بسیارحکومت های

باداعیه چنین از معمر قزافی گرفته تاصدام تکریتی و...پاشنه آشیل

وضعف های داخلی داشتند که در گرماگرم چنان تقابلی بواسطه 

تبلیغات خاک رویش می پاشیدند واسرائیل اما مشکلات ساختاری 

خود را که رو به سوی زوال اش برده بواسطه چنین درگیرها می پوشاند

دراین میان اما مولفه یک دستگی فلسطینی ها حول شخصیتی چون 

آقای مروان برغوثی شاید که بتواند برگ برنده ارزنده وراهکار برون

رفت از برهانی باشد که نسل ها شاهدیم وتنها یاسر عرفات پیش از

این توانسته که از آب گل آلودش ماهی بگیرد.فرای آنکه آن صید

شده را کلیکا(ماهی خرد)یا نهنگ(آبزی غول پیکر) بدانیم

#جنگ-روایت