ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
درباره جزیره خضراء و ارتباط آن با مثلث برمودای مشهور از شهید آیت-
الله سید محمد صدر نیز ترجمه ای برای استاد شیخ علی اکبرمهدی پور و...
نشر یافته در دسترس عموم است.
اما اینکه الزاما مراد از خضراء جزیره دریایی و منطقه ای دور افتاده باشد
جای بحث دارد و شاید بتوان گفت:حرم های آل الله (علیهم السلام)هم
که امام عصر ارواحنا فداء از آنها گذر مدام بواسطه طی الارض فی مابین-
شان دارند چنانکه از یکی خروج و بردیگری داخل شوند و اصلا شروع قیام
ظاهری حضرتش به کنار حرم شریف بکه مبارکه خواهدبود مراد از جزیره
خضراء باشد.چون حرم یا محل اقامه شعائر مذهبی و مناسک دینی حسب
نظر خدا و چهارده نورمقدس(علیهم السلام)بدان مکان خاص و مجرد نیز
غالبا فیض حاصل از دفن جسم یکی از آن بزرگواران و اولادصالحین بابقیه
قسمت های کره خاکی متفاوت و یک تجرد جزیره سانی دارد حتی با کد گذاری
و کروکی سور فلکی.
به دیگر سخن می توان مبحث جزیره خضراء را بدین گونه توسعه داد که :
حرم های شریف وجهی از آن یا مقدمه لازم اتصال به چنان منبط و منطقه
خاصی هست و چون مقوله امام عصر (عج)عکس خط سیر صرف مادی از
بحث تکامل فراتر رفته درحیطه تکفین تعریف می شود تفکیک اینکه
آیا حرمین شریفین جزء منطقه خضراء یا منفک و مقدمه آن است کار
خامی بوده و بسته به شان و شهود طرف می باشد.
یعنی عین وجود غایب از نظر امام منتظر(عج)که ممکن است فردی از کنارش
گذشته و نشناسد عارف شدن به شان و مقوله زیارت آل الله(علیهم صلات
والسلام) درجاتی دارد.
مومن واقعی باید به خود مدام تلقین کند که در سف رزیارتی به روضه
و رواقی پا می گذارد که متصل و طبعا جزء جنت الهی و بیت اولیاء الله بلکه
وبلاشک اعظم شان است و امکان وقوع معوا و مقر حجت بن الحسن(عج) هر
آینه در آن می رود.
مثل نفس روز جمعه که ضمینه ظهور هست اما کدامین اش الله اعلم
#تشرف-پسر-مهزیار