ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مذهب حقه تشیع نه تنها با مفهوم استراتژی در تضاد
نیست بلکه آن را قبول داشته برمصادیقی چون: المومن
کیس چراغ سبز داده است منتها و در نقطه مقابل یک
حدیث قوی سند در قبول معنی ایدئولوژی چنانکه
امروز بسیاری از داعیه داران آن البته با گرایش به
آموزه های چپ جهانی تعریف می کنند نداریم که هیچ
این اصطلاحا دوز بالای استراتژی گرایی عملا درتضاد با
نگاه ایدئولوزیک به دین قرارمی گیرد...
مطابق نص صریح زیارت منور عاشورا نخستین ظلم
از ناحیه غاصب اول درحق محمد و آل محمد(علیهم-
اسلام)رفته طبعا و درطبقات پایین تر ائمه عامه چون
ابوحنیفه و...مورد نفی و ناراحتی از ناحیه آل الله(علیهم -
السلام)بودند اما دراینجا هم مثل حضرت امام جعفر صادق-
(ع) با طیف میانه روترایشان که مربوط و موازی امثال
حکومت جور بنی امیه و بنی عباس بودند ازسر استراتژی
و با نگاه به منافع طولانی مدت مذهب حقه تشیع نیز
راحت دنیایی پیروان عمل می کند.
مثلا درروایات داریم که :چون مالک امام یکی از فرق
جماعت بکری بعنوان مهمان بر رئیس مذهب جعفری
وارد شدحضرتش(علیه السلام) شخصا بالش را
برداشت و بر پشت او نهاد.( کنایه از احترام.چنین
فعلی را الزاما نمی توان از وظایف میزبان بر مهمان
جا زد)
چون عقل ولو کم فی النفسه محترم است و برعدم
وجود آن حرمت دارد.خوب این رفتار امام ششم(ع)
را با او وقتی درکنار کنایه های آبدار و سنگین صحابی
حضرتش جناب مومن طاق درحق ابوحنیفه بگذارید
متوجه صحت چنین رویه سلیمی درمنش و متد
بزرگان شیعه که تا اینجاشرح دادیم خواهید شد...
لذا برعکس بدآموزی امثال شبکه ایران اینترنشنال
و...که با پول سعودی و...اداره شده هم مرام ایشان
چنین طرزفکر غلطی را مشغول جا انداختن هست که:
همه اقشار و صنوف ملت باید عین اهل سیاست متقی
درمقابل نظام های بدکاره ازصدرتا ذیل از چپ تا راست
موضع قهری مطلق بگیرند و هر کسی را که چنین نکند
انگ وسطی باز و...زده قرار نگیرید.
شادروان استادشجریان در اواخر عمرشریف اش بعد از
اینکه مدتی با آن رویه اصطلاحا شبکه های لندنی همراهی
کرده درصدای امریکا و...ظاهرگشت مومنانه و ازسر-
اخلاص به اینجا رسید: باید فاصله خویش از متن چنین
مسائلی را نگاه می داشت !؟نه بخاطرآفیت طلبی
بلکه دوراندیشی و نخست شمردن اولویت ها دیگر.
رحمت الله علیه
ضرب المثل است بدین مزمون که:تا چوب را برداری
گربه دزده حساب کار خود ش خواهدکرد.بلاشک از
مصادیق ناب چنین تمثیل شیوایی نحوه و نسبت
رابطه هم کنش علما فنون مختلف و شاخص های اهل
هنر درقبال حکام و نظام های سیاسی است که غیر-
معصوم (ع) ولو باداعیه فقاهت شیعه در راس آن
جا خوش کرده باشد و بیش ازاین رفتن یعنی تبدیل
یک اصطلاحا ملای صرف مذهبی و سلبریتی برآمده
از فن زیبا شناختی یا ورزشکار و...به لیدرسیاسی
ضد فلان رژیم سرکاربه تعبیربلند علامه طباطبایی-
(ره) درگفتگو با پرفسورسیدحسین نصردون شان
عالم می باشد و باز خوردآن بهانه افتادن دست
نهاد قدرت خواهد بود تا با بردن طرف ذیل چتر
اقدام علیه امنیت ملی ملت علاقه مند را ازهنر
ناب و مانای او که بلاشک از بازی های سیاست(کف
روی آب) با ارزش ترهست محروم نماید.
این راه توسط استاد فقیدمحمد رضا شجریان(ره)
درجریان وقایع تلخ خرداد1388ش پیموده شد
یعنی دقیقا همان مسیری که امروزشهریور1401
امثال آقای اصغرفرهادی کارگردان و...پیش رو
خودشان گرفته اند.اما شجریان عزیراندر اواخرعمر
از آن دورگشت و بدین جا رسیدکه: مصاحبه از
سر احساس ولو خالصانه با امثال صدای امریکا و...
البته با کلمات و لحن صریح تاثیربسیار کمتری نزد
ملت ایران درانتقال مفاهیم بلندمعرفتی به مقایسه
با نشر اثر فاخری چون آلبوم آرام جان و...دارد.
پس از آن فاصله گرفت و امروز نیز فرزند خلف و
صالح او استاد فرزانه همایون شجریان(حفظه الله)
برهمین مدار می گردد.هرچند امثال کانال های
سیاسی لندنی (ایران اینترنشنال و...) به حسب
ازدست رفتن این سوژه آب دار با نیت شستشوی
مغز نسل جوان ما و شیرکردن آنهادرخیابان مقابل
نظام ایدئولوژیک مذهبی جمهوری اسلامی البته
دارای زائده بی کله جناح راست اش..ناکام مانده
و با کنایه وسطی باز از ایشان یاد کنند.
همایون شجریان مستان سلامت می کنند
#رند
واژه هوا درفارسی یعنی آنچه ریه های آدمی از بهر
استفاده اکسیژن ممذوج آن می کشد.
اما درعربی نفس کشش را هوا گویند.پس وقتی
قرآن کریم سخن از ویژگی های نبی اکرم (ص) به
میان آورده عدم کشش قول او را برجسته می کند.
یعنی نامبرده برعکس هر نفس دیگر آدمی که اسیر
دید و بعد است فرا و ورای این محدودیت و جاذبه ای
که سمت آن لاجرم می خواند دارد حرف می زند.
پس بقیه اگر به حسب دست روزگارپرتویی از نور
حقیقت را کم و بیش درک می کنند حضرت خاتم -
(ص) درمتن و بطن منبع آن جا گرفته لذا فهم و
درک بیشتر و اعظم البته همواره به او و دوازده
جانشین برحقی تعلق دارد که شیعه و عامه از
قول بعضی به وجودبقیه درمنابع موردقبول خود
خبرداده اند(علیهم اسلام)
خوب این گوینده وقتی به شرف برائت از هواهای
مادی و نفسانی نائل شد عملا تبدیل لسان صدق
گشت.(هر چند درتفاسیرآن را به مولانا علی(ع)
بطورخاص نسبت داده اند اما درنظر داشته باشید:
حضرت محمود درتعریف این مذهب نفس او است
(علیهماالسلام)) کلام الله متعال نی زازمیان دو لب
مبارک وی دربین ما بقی خلق و اهل گیتی نشر یابد.
زمانی که خدا با تمثیل و ازدل درخت نورانی با
موسی کلیم الله(ع) حرف زد یا به شب معراج با
لحن شیوای علی(ع) در پاسخ احمد (ص) برآمد و...
همگی کنایه از این هستند که :منبط وحی باید بری
از هرکشش سیال و دردل نورانیت باشد و بس.