لابد هر کسی که عقل بر سردارد و مرض ایضا در تن نه
حال وصل به هرکجا و هر چه نیک معنی پرچم حسینی را
که این کمترین طلبه نجفی امروز مهرگان1401ش در
صدر فضای مجازی خود برافراشته می داند.
بدین وسیله اعلام می دارم:اندر هر وضعیت حکمرانی
ملک ایران حالت بنده مفتی مذهبی البته جز غیر سیاسی
و رعیت صرف نخواهدبود.اینجانب هرگز دین را از سیاست
جدا نمی دانم اما با تفکیک آیین و نگاه ایدئولوژیک به آن
از سنه جوانی برچنین موضعی در می رسیدم که نه حامی
نظام جمهوری اسلامی ایران و نه موافق دیگر سلایق سیاسی
مغایرآن باشم.
پس اگر فرای هردین و مرام انسان هستید و مقید به اصول
حریت درباب این کمترین طلبه وابسته به حوزه علمیه نجف-
الاشرف با احتساب همین تبصره قضاوت نمایید.
پاینده بادملک ایران
یدالله فوق ایدیهم
(القابی چون مولانا و مولوی دارای بار معنایی بس مثبت حتی
درشان اولیاء اعظم الهی است. ضمن اینکه بنده به حمدالله
اصلا معتقد به مذهب هاشم زهی نیستم که بخواهم
چنین چیزی را به ابتدای اسم او بچسبانم یا مصلحت سیاسی
سبب آن شود(کنایه از کنش اکثر اصلاح طلبان در این باب))
خوب حالا این آقای عبدالحمیداسماعیل هاشم زهی بعنوان
مفتی صرف جماعت عامه درجنوب شرق مملکت ایران را
درنظرداشته باشید که به بطن وقایع تند سیاسی ابتدای
مهر1401ش چگونه و نزد همه از نظام گرفته تا اپوزسیون
با تمام درگیری فی ما بین محترم شمرده می شود!؟ و واقعا
فکرمی کنم تنها بشر راه یافته به صدا و سیما کشور است که
در رسانه های معاندحاکمیت هم ستوده شده حتی فرای
بحث مذهبی به دیدار پادشاهان سعودی می رود که دشمنی
آنها با ملیت ایرانی اظهرمن شمس است...
هرگز و از هیچ طرفی زیرذره بین برده نشده و اصلا هشدار
جدی و بازداشت موقت درقالب زندان را تجربه نکرده...
اما تک تک مراجع شیعه مستقل ازحکومت های عهد غیبت
امام عصر(عج) حداقل یک زخم کاری یا فشارعصبی از چنان
ناحیه هایی را یادگاردارند
نمونه بارزش رفتار زشتی که بواسطه حیله گری امثال مهدی-
خزعلی شیرین نجفی و...درحق مرحوم روح الله زم صورت
گرفت... چون می خواستند خون او و سبب گیر افتادنش را
آیت الله سیدعلی سیستانی (دامت برکاته) و دفترایشان در
نجف الاشرف جا بزنند و...هر چند این توطئه کثیف با درایت و کار-
دانی آیت الله سیدجوادشهرستانی(حفظه الله) خنثی شد...
انسان متین وقتی روی این نکات اجتماعی و روانشناسی دقیق
شود دست پنهان جریان فراماسونری سعودی نیز اردوی دول
مسلط شرقی یعنی چین و روسیه را بر روی کلیت آن حس کرده
به اینجا می رسد که صرف داشتن سوادطلبگی دانشگاه یا
حب میهن همچون شهید میرزاکوچک خان جنگلی نباید سبب
شود تا با تناب پوسیده اینها که الحق لقب حیدر اموغلی های
زمان بر آزنده ایشان هست درچاه خلا سیاست غیرمتقی
رود .هرچند وضعیت بد اقتصادی اکثرمردم داخل کشورنیز
رفتارهای ابلهانه نو اصولگرایان دست راستی جمهوری اسلامی
(مرادم اصولگرایان سنتی چون موتلفه و همفکران آقای علی -
لاریجانی و...نیست قصد مثل علی اکبر رائفی پور و...اند)
بهانه و علت درست جلوه دادن چنان موضعی شمرده شود.
نگه ای سردار جنگل تکیه گاه روشن من
هنوز با زخم تن تو داره می سوزه تن من
رضوان الله علیه
إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً
جناب حجت الاسلام سید محمد علی موسوی متقی
در کمال تاسف شاهد لحن سخیف و قضاوت عجولانه
حضرت عالی به حق دیدگاه فقید سعید فقیه عالیقدر-
شیخنا آیت الله العظمی حسینعلی منتظری(ره) اندر
باب باغ فدک و وضعیت تملک آن قبل و بعد ازشهادت
حضرت صدیقه طاهره(س) به داخل برنامه ای با عنوان:
تلخ تر از عاشورا در شبکه جهانی امام حسین(ع) بودم
آیا شما از آخرین موضع گیری وصیت گونه آن عالم
ربانی با مهر و رسمی نسبت به کلیت آراء و آثارسابق
خویش پیرامون ماجرای حضرت زهراء(س) پس از
شهادت نبی اکرم (ص) نیز رفتار سران سقیفیه بنی-
ساعده اطلاع دارید!؟
باورم این است خیر.چه اگر چنین بود با دهان
گشودن بدان سان سطح علمی و آبروی انسانی نیز
رسالت اسلامی خود را به چالش نزد مخاطب نمی کشیدی.
ایشان در آن متن که ازطریق مسئولین دفتربه کوچه 12
خیابان شهیدمحمد منتظری قم المقدسه و فرزندارشد
حجت الاسلام و المسلمین آقای احمد منتظری(دامت برکاته)
قابل پیگیری می باشد هرگونه تعارض خود با روایت رایج
بین روحانیت اصیل امامیه درباب نحوه غصب اموال نیز
وضعیت شهادت و فرجام میراث آن صدیقه طاهره(سلام -
الله علیه)هم اقراربه رکن رکین برائت از سه غاصب
حق علوی را ابرازنموده و پس بر شما واجب است ضمن تحقیق
بیشتردراین باب و یافتن آنچه بنده درسنوات گذشته ملاحظه
نموده ام نسبت به اصلاح در آمده از لسان خود و به همان برنامه
و رسانه اقدام فرمایدحسب وظیفه شرعی ذیل عنوان حق الناس
#حاج-شیخ
هیچ جوانمردی به زورآزمایی کسی که چشم دست و پای
او بسته است نمی رود! اماچنانکه امروزمهر1401ش و به
عین درکانال های ماهواره ای منتسب به اپوزسیون رواج
دارد شاهدیم داعیه داران آزادی فردی و اجتماعی هنوزبه
قدرت سیاسی در داخل مملکت ایران دست پیدا نکرده
جهت نه تنها عوامل حاکمیت حتی از بهرکسانی که بی طرفی
پیشه کرده و اصطلاحا وسط بازلقب گرفته اندچنگ و دندان
نشان داده ایشان را منفعت طلب یا شخصی بی غیرت و...
جا می زنند.
درحالی که چه در جنبه ملی صحیح و چه دینی راست چنانکه
اندر کنش کوروش کبیر(ره) و رسول اکرم (ص) شاهد
هستیم کسانی که به متن غوغای سیاسی پشت در بسته
و خلوت شخصی پناه می برند در حرمت و به امان هستند.
با استناد بر همین رفتار شیرهای بی دندان و بخشی ازمخالفین
نظام حاکم که عملا جیره خوار سعودی و فراماسونری هستند
می گویم که : ای ملت من طفلک های نازنین خود را به مقابل
گلوله و گارد انتظامی دولت نفرستید!؟چه از بدترین مرگ های
عالم مطابق موازین شیعه قتیل الحمارشدن هست پس باز
شنوید: والله بالله و تالله که دربیان آن هیچ نو تقیه و
منفعت شخصی را ملاک قرار نمی دهم قسم به این امامه سحاب
و عبای پیغمبر(ص) که برس رو دوش ام است خون جوانان این
وطن را تنها در راه اقامه حکومت مهدی موعود(عج) نیزدفاع از
صرف مرزهای کشورهم اقامه و ترویج شعائرعقیدتی تشیع
شایسته ریخته شدن بر زمین می دانم وبس
(اینکه بیننده متن طرفدارچه سلایق هم جریان سیاسی و
اجتماعی هست از جنبه شرعی رجوع به نخبه متقی داده شده
تشخیص آن بر عهده خود فرداست یا امین وی و حتی می تواند
کسی چون بنده فی الحال هیچیک از نحل و جریان های موجود
را واجدشرایط آن نشناخته سکوت پیشه کند.پس بی تفاوتی
نسبت به مسائل سیاسی نماد بی رگی و عدم غیرت فرار از
مسئولیت اجتماعی صرف نیست...)
فقط برای یک تار موی کودکی که قرار است ازآن313تن
باشد انشاء الله و بقیه اش به درک ازجمله همه هستی
این فدوی.پس بگذار آنکه در این حلقه نیست به نام
دفاع ارزشها خیالی واق واق کند و به میان خواب و بیداری
خود پاچه ما گیرد چه غم! بقول سیدنا آیت الله العظمی-
حسین بروجردی(ره):دفاع از احکام خدایی را با بهانه
تمسخرمردم ترک نکنید.
القصه: وسط باز عصرغیبت منجی(عج) مساوی اصلا نبازاست
دخیلک یا صاحب الزمان(عج) من فتن آخرالزمان
(ایام احراق الدار در ابتدای ربیع الاول بر محبان حضرت مادر(س) تسلیت)
بر گذر روزگارغبطه مخور هوشیار...کین همه برگ خزان جمله به احیاء رسد
ساعتی از وقت حشر نوبت تابنده نشر...آدم خاکی شده بر سر سودا رسد
غافل از این نیستم قبر و عقابش حق اند...لیک ولایت مدار حتم به اولا رسد
گرد علی گرد و گو باز براین صوت خوش...رفض عدو تو برگنبد مینا رسد
کین خود آن یادگار مانده در انجام کار...رسته از ناکثان جانب آقا رسد
بوی تفضل بنا است می شنوی هوشیار...مرد برائت یقین بر عدنش1 پا رسد
آنکه جلو ماند و بود جوشن او بی زوار...روز احد درنرفت چون که به اعلاء رسد
بز به کدامین سبب آخته صخره ها است...لعنتی بی شرف زود به آنجا رسد2
ختم رسل را گرفت حلقه جهال3 سخت...رزم فتا4 پیشگان لیک به غوغا رسد
نقره رکاب و نگین از قبل اعظمی5...دست سلیمان کجا جانب بالا رسد6
سروده طلبه سعیدحریری اصل ربیع الاول1444قمری
1.بهشت عدن 2.عمر خطاب:فرار کردم از غزوه احد مانند بز کوهی
3.مشرکان مکه درغزوه احد
4.لافتی الی علی لاسیف الی ذوالفقار
5.انگشترساخته دست خدا یعنی تمثیل شاعرانه ازمقام علی عالی اعلاء(ع)
6.دست حضرت سلیمان باهمه شرف هرگزلیاقت پوشیدن جواهرخدایی ندارد
اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما
وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة
از برای عزیز سفر کرده استاد امین تارخسروده سعیدحریری:
صبح ما تاریک و روز ما تاریک تر...ماه هم در این میان باریکتر
اختری که جور اخگر می کشید...پرتو اش سو سوزنان نا چیز تر
غربت آن دم که می نامم غروب...بین شاماتی چنان چالاک تر
وای دنیا رو سیاهم کرده ای...مرگ نزدم بس ثمین و پاک تر
(مصرع نخست بر گرفته از آخرین پیغام آن شادروان هست
پس از وقایع اجتماعی آخر شهریور1401ش).روحش شاد
اللهم عجل فی فرج صاحب هذا الامر
#الفاتحه
وقتی محمد بن محمود امجد لقب حضرت را به جناب عبد-
الکریم سروش می چسباند و با دفاع از موضع وی در امر و
نهی بعض داعیه داران فقاهت شیعی ساکن داخل ایران
به اینترنشنال داد سخن می داد بی اختیارمی بردم سمت
این ضرب المثل:کوری عصا کش کور دگرشود....
سروش آثار و مواضع بیشماری در این پنج دهه گذشته
یادگار گذاشته و طبیعی هست تناقض های بارزی هم
به متن اش قابل استناد باشد که خاصیت وضعی بشر
غیر معصوم هست.
او که دردهه 60 جزء تمشیت گران فیزیکی ضد زندانیان
مجاهدین خلق و...حساب می گشت به مقطع مذکور داعیه
روشنفکری دینی داشت اما اکنون نمی دانم داخل مرام وی
که حتی وحی به پیغمبر(ص) را زیرلحاف رویا برده چه اسلوبی
جریان دارد جز نفی نظام حق و تکلیف موازی با افکار صاحب-
مثنوی و صوفیان غیرصافی
این اول دفعه ای نیست که ایشان گستاخانه مرجعیت شیعه را
خطاب قرار داده!؟دفعه قبل پیشنهاد هجرت آنها ازسر اعتراض
به آیت الله خامنه ای و افکارش سمت عتبات عراق بیان داشت
و اکنون مخالفت با نظام زیر سیاه سپاه پاسداران را طلب دارد و...
درحالی که این ادبیات نه درشان یک روشنفکر و محقق واقعی
خطاب به علماء مذهبی و نه متناسب با موقعیت اجتماعی فقها
است حتی اگر من مخاطب از وی تقلید نکنم و قبول اش نداشته
باشم .یک روشنفکر واقعی ذیل چتر اصطلاحا گفتگوی دانشجویی
با صاحبان عقاید دیگرگپ می زند و جای امر و نهی آنها مطابق
منطق دیالیکتیک که در زندگی ابراهیم(ع) داخل قرآن هم فرای
مکتب چپ رایج مجاز شمرده حد و ادب سوال صرف را از بهر خود
رعایت می کند.متاسفانه سروشی که مدتها توفیق زدن گپ-
هایی از این دست با امثال فقیه عالیقدر شیخنا آیت الله حسینعلی-
منتظری(ره)درسنوات گذشته داشته امروز جدا از مسیر آن بحث ها
انگار یادش رفته همگی ذیل چنین چیدمان و موازیین طرح می شد
و بس.
من روشنفکر عرفی باید نیک بدانم که خاصیت ذاتی در کنارعدم
احتیاج این عنوان به تخصص صرف با پیشانی نوشت وجدانی خود-
آگاه اگرسخن گفتم نباید فرد متخصص در رشته فقه را با طرح
خط قرمزهایی ویژه و حدود مشخص مقید نمایم چه شاید او با
استناد به قرآن و عترت که ملای شناخت اش حساب می شود
حجتی بین خود و خدا دارد که مثلا فلان حکومت را تحمل کند
همانطور که سیدنا آیت الله العظمی ابوالقاسم خویی(ره) با وجود
زندگی در حکومت سفاک صدام تکریتی(لعنت الله علیه) حفظ
حوزه پر افتخارنجف الاشرف را نخست تشخیص می داد و به
واسطه آن سکوت در مقابل دیکتاتور معاصرش را بلامانع یافت.
تا یادم هست تو مقدسات او را انگولک کردی
طرف هم بر فحشی(بی شعور) جوابت داد که
در عرف و شرع با این مختصات چراغ سبز
داده شده:(148سوره نساء)
لا یحب الله الجهر بالسوءمن القول الا من ظلم
درادامه واکنش اما دوزار روی شیخ مذکور
قیمت گذاشتی و آخرقصه بجای پوزش از
صاحب دستگاه حسین(ع) باز بی ادبانه و
با تقلیل این عذر خواهی در حد محبان
واقعی اهل بیت(علیهم السلام) البته به
تفسیرخودت حامد رضا معاونیان را از
آن دایره و به سبک کنایه بیرون انداختی!
لابد درخیال خامت باز آوری که :چه خوب
آخوند رو سمبل کردم
ولی نه بالام جان هر بنده مظلوم ولو بد خدایی
دارد از جمله ملا
حالا اما برو و با امثال حمید رسایی درگیر باش
که قدر همان دو ریال از وجه رایج به اموال
شخصی ات درایران جهت تو باز نگذاشته اند...
اما به معاونیان کبیر(دامت برکاته) و حقیر
طلبه صغیرچه
خلایق هرچه لایق
پس و با این اوصاف که گفتم واقعیت دارد:
خون حسین(ع) می جوشد
فقط خواستم بگم:همه عالم فدای صورت ماه تو!
با وجود اینکه می دانم اوضاع ام در این جامعه
چقدرخطری هست و ناکسانی بین لالوها نشسته-
اند تا این عکس و آن خط فدایت شوم را دست آویز
کنند که:دیدید گفتیم آخوندها بچه بازاند....
اما بی خیال داداش کتک خور ما ملسه!؟یک عمرکه
دارند از قصه خیالی یا حداقل موردی تجاوز ماها
به طفلک های مردم گپ ها می زنند و همگی مان
را طوسی می بینند...اما دقیقا تو خود بزرگسالی
و با همین حرف ها بسیار ببخشید می کنند مان...
راستی سر درد دلم باز شد و یادم رفت که داشتم
می گفتم:ببین من بخاطرتو هر کاری می کنم پول
و آبروکه سهله حتی جانم را می دهم.فقط به یک
شرط ساده و همیشگی!؟ درس هایت را بخوان
بابا مامان رو اذیت نکن و هرشب جمعه اموات ات
را با فاتحه ای یاد نما منم روش!؟آ آخه می دانی
همگی رفتنی هستم و مرادم از حساس شدن روی
زیبای تونه استغفرالله و طبق قول بچه های محله
رفتن تو جلدت بلکه اسباب جستن و وصل شدن
به آن رعنایی است که هنر دست او باشی.
ان هو جمیل و یحب جمال
مصادف با آخر صفر الاحزان1444ق
تقدیم به خواهری که چشم انتظار برادر ماند....سروده سعیدحریری
صحن عتیق بود و نم از برکت خدا...کین بارش دوباره شعرم پا گرفت
سر زد به جمله رواق و کنج انقلاب...کز دست مرحمت اش هم شفا گرفت
حیران که گشت بدید از حریم طوس...طوفان به پا شده و کبریا گرفت
ساکت نماد و ندا داد ای امیر دل...عقل سلیم رونق خود در اقتداء گرفت
فرصت گذشت و نقاره بر خروش آمد...رخصت برای من از ابتدا گرفت
بس جهد کردم چه گویم ز بهر ختم...از غربتش داغ محبان ابتلا گرفت
قدیم ها و تا آنجا که این کمترین طلبه می داند
فرهنگ حجاب و عفاف ازشیر مادر به فرزندان
انتقال می یافت .همان لبنی که قبل رسیدن
به دهان طفلک با قطره اشک والده در مصائب
آل الله(علیهم السلام) متبرک شده اکسیر-
اعظمی می ساخت که تا آخرعمر کودک هیچ
میلی به از سرانداختن چادر و لچک (مونث)
نیز تراش ازبیخ محاسن(مذکر) نکند...
حالا اما چه بگویم گشت ارشاد!؟
أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
نه این وصله ها را به حقیر بجسبانید و نه از
این عنوان های دهن پرکن ایدئولوژیک بترسانید
ای مادرمرضیه(س) من گستاخ را ببخش!؟
اگر به چادرت آویخته ام (کنایه از کسوت
روحانیت و داعیه پررنگ مذهبی)چه هدفم
انشاء الله کشیدن اش و بی آبرویی هردومان
نیست بلکه کشانده شدن با آن را طالب هستم
برهر آن طرف که تو خواهی چه خدا خواهی و بس
راستی ببین طبق سنت ات درکف ندارم سنگ
من با کس ندارم جنگ من زیرا خوشم با دلستان
پس هیچ خیال و اصلا شرمم نیست که این
اربابی از سر تنفیذ سرکار علیه برگیتی را رعیت
شورشی عالم با داعیه عوام فریب رندی گدایی
محض خوانند و چنین شرافتی را هم داستانی
با بی شرفان کلاه ساخته از نمد باور متافیزیکی
بر زمانه نامند.
تمنا دارم ات ای الهه من و آناهیتا ی راستین
از چشمک های گاه و بیگاه خود حسب لیاقتم
باز نداری چه به قیمت شماتت هماره بقیه
خام و حتی تا دم مرگ باشد. عین آن خواهر
باکره مان یکی از هزاران دخترت برنادت-
سبیرو که روحش شاد.
اغیثینا ایا زهراء سلام الله علیه
هدف دو آدم نیز بیشتر درایجاد گفتگو ودیالوگ
یا رسیدن به معرفت مشترک است ایضا منفعت.
البته درمورد دوم شاید یکی دیگری را اسکول
فرض کرده دنبال استفاده ابزاری از وجود او
با نیت تسلت بر کل آن ثروتی باشد که جسته.
اهل سیاست خود را درموضع معرفت جا زده
پی جوی حمایت ملت هستند از بهر داعیه پیش
برد اهداف ملی مذهبی و...
اما وقتی با شاقول و شاخص های همین معرفت
به ایشان نگاه کرده و موردآنالیزشان قراردهیم
می بینیم که چه منفعت طلب های قهار و پیش
قدمی هستند...
تندرویان دست راستی نظام حاکم حسن عباسی
را پیشوند دکتر می بندند عین مخالفین افراطی
نفس حاکمیت یعنی سازمان مجاهدین خلق
البته به روایت مسعودرجوی که عزیز فولادوند
را به چنین جایگاهی نشانده پسوند معلم
ایدئولوژیک داده اند و امروز درمهر1401ش
جوانان ملت ما را ازد و سو به خیابان کشانده و
به جان هم انداختند...
حسن عباسی و عزیزفولادوند دو نقطه مقابل
هم نیستند ملت !؟دو بی سواد مخصوصا از
جنبه مذهب حقه تشیع می باشند که حاصل
اشتباهات آنها و چپگرایی ایشان به امروزی
کشیده که ما از نتایج انقلاب شکوهمند
اسلامی سال1357ش بی بهره ایم.
لذا فاش می گویم و از گفته خود دلشادم:
من یک تارموی ریش شهید آیت الله شیخ قاسم-
اسلامی و زنده یاد حسن جمالی را با کل هیکل و
تشکیلات وابسته به این بشر نما ها مشترکا
عوض نمی کنم.
خواهشا
دست بچه هایتان را گرفته به خانه ببرید تا فردا
درقطعه شهدای بهشت زهراء این یا خاوران و
زندان اوین آن پی ایشان نگردید.