حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

تار عشق

(تقدیم با استاد حسین علیزاده)

بین زبان بستم و در حجره نای  تو شدم

لاجرم بیش تر از پیش برای تو شدم

دست تقدیر مرا راند به سمت دگران

لاکن آن زمره در افکنده و رای تو شدم

سوختم از قبل و سر به هوای تو شدم 

باری افسانه نبود من همه لای  تو شدم

گل بنی شاخه زد و چون دگر سایه نشین

ذیل آن مخمل سبز رونق پای تو شدم

سلطه دست خزان دم پر جای  تو شدم

وقتی هم یخ شکن زلف دو تای تو شدم

بار دیگر اگرش طی بشود فصل فنا

نیک دادن در قبل و طالب های1 تو شدم

سروده طلبه سعید حریری اصل.مهر1403ش

1.استعاره ندا (های و هوی)

#به-تماشای-آبهای-سپید

مسکن هولاکویی!؟

روشنفکر با اسلوب عرفی در هریک از شاخه های علوم انسانی از فلسفه

و منطق گرفته تا روانشناسی جامعه شناسی و... بیش از آنکه خالق جواب 

مسائل با الویت پیرامونی یا بقول علمای شیعی مستحدثه باشد

پرسش های صحیحی را طرح می کند تا در سایه نعمت آن میزان 

استرس و دگر انحرافات افراد  که نمی گذارد به گوهر حقیقت 

دست پیدا کنند کاسته گردد.

برخی کسان با یک کاسه نمودن شیوه انگیزشی استاد پرفسور فرهنگ-

هولاکویی با امثال دکتر انوشه و...پیش آمده اند!!! در حالی که چنین 

قیاسی مع الفارق است.

ازیاد نبریم هولاکویی قبل انقلاب اسلامی57ش استاد عالی در دانشکده

علوم اجتماعی تهران بوده. لذا پایین کشیدن او در حد شیوه تحریک کننده 

امثال علی شریعتی و آل احمد آن هم درعین عدم مبتلاشدنش  به ویروس

ایدئولوژی جفای حقیقی است.

منتها جنس و بستری که فرهنگ هولاکویی بدان می پردازد یعنی روانکاوی

حسب اصول اخلاق و انسانی سبب می شودبعد وارد کردن اصطلاحا شوک

خود آگاهی بخشنده ابتدائی به طرف مخاطب چند قدمی نیز از در نصیحت

او سپری کند.

چیزی که روشنفکران عرفی دیگر بارز چون داریوش شایگان یا عباس-

کیارستمی نیازی بدان نمی دیدند.یعنی ساختار فلسفه یا هنر هفتم 

و عکاسی کشش اش را نداشت مگربه شرط افتادن بر وضعیت مشابه 

هنرمندان ایدئولوژیک درشوروی و...

#ایگو(به تلفظ انگلیسی)

پسر جان!؟

پسر جان!؟(کنایه از تکیه کلام پدر جان علی حسین قاضی زاده به مناظره مهر1399ش

در خطاب با دکتر صادق زیبا کلام)

وقتی استاد سابق علوم سیاسی دانشگاه تهران را به حسب یاد آوری المان های مثبت

خیزش57ش انگ  رده گذشته  نسل قبل می بندی و سر مست از عوام فریبی حاصل

پیش می تازی ایضا نکته اتکاء نظام سیاسی احتمالا بعدی در ایران  را نخبگان در بند و

دگراندیش غیر ملتزم به نظام فعلی مملکت می پسندی پاک از یاد برده ای که: انقلاب

57ش با اطمینان به نهاد دیرینه خوش نام و شهره پاک دستی مرجعیت شیعی به 

چنین فرجامی انجامیده که شب و روز از ضعف هایش به مدد بعض رسانه های

 اپوزسیون دم می زنی یعنی از قضا و درعمل نان دانی تو و فلسفه وجودیت را درجنبه

اجتماعی تشکیل داده...دیگر چه رسد به اینکه فردا روزی بعنوان محور حرکت 

دل به لحاف چهل تکه ای ببندیم که بعض از درشت های زیر مجموعه اش با درخواست

بروکالت عام ملت عملا هوس تاج و تخت پدری کرده اند

#زیبا-جان(استاد دکتر صادق زیبا کلام(حفظه الله)

فمینیست مدل غربی

همان رسانه های اپوزسیون نما که به مدد برداشت غلیظ از فمینیسم

تمام حقوق وهنجارهای نه حتی مذهبی بلکه عرفی جامعه ایرانی را

درشکسته لاس دفاع از جنس مونث می زنند درمقابل تفاوت گذاشتن

های بارز به آیین یهودی میان زن و مرد حتی نه بین ارتدوکس و 

متشرعان ایشان که مثلا از خدمت سربازی زیر پرچم فراری اند

بلکه هیئت حاکمه فعلی اسرائیل لال شده و حتی اشاره به کنایه هم

نمی کنند!

کیپا یا عرق چین یهودی یک پوشش صرفا مردانه است و این تیپ

مذهبی را حتی اعضاء کابینه بنیامین نتانیاهو مقابل دوربین خبرنگاران

و دید جهان جار می زنند بی آنکه کسی از مروجان فرهنگ غربی با

داعیه برابری همه جانبه ومطلق زن و مرد جرعت تعرض  بدان را 

داشته باشد