حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)
حجت الاسلام سعیدحریری اصل

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

وبگاه شخصی.نوه مرحوم آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی.طلبه حوزه علمیه نجف الاشرف(خطا درنگارش متن وب مدام جک واصلاح می شود)

یا نار!؟

یک حکومت معقول آن است که با شهروند حتی تو بگو رعیت

غیر سیاسی خویش که موی دماغ اش نمی شود مدارا نموده

حق حیات اوراهیچ رقمه وعمدی سلب نکند.

در جهان امروز نظام های سیاسی متعددی با اختلاف حتی حاد

ایدئولوژی ومرام وجود دارند که همگی تا حدود زیادی به

این اصل پایبند هستند برای نمونه جمهوری اسلامی ایران

وایالات متحده امریکا

خوب ودر عمل باچنین اوصافی برای فرد غیرسیاسی مثلا

اگرمبلغ ومفتی مذهبی باشد فضای بسیار زیادی از بهر

تبلیغ ایجادمی گردد وانرژی فوق العاده ای رابه نفع باور

خود متراکم ودرمسیر اهداف عالی اش گسیل می دارد.

یعنی این یک نعمت وسیع وبی مانندی است که شاید 

بتوان به دریا تشبیه اش کرد.

لذا ماهی چنان یم وافر در سه حالت از آب بیرون می زند

و اگر رک بگوییم  سمت خود کشی می رود

1.به گل ساحل نشستن که  حسب دست تقدیر شاید

 پیش آید

2.موقع تخم گذاری که خلقت ماهی اوراسمت آب کم

عمق بهر ضرورت تولید مثل می کشد

3.حماقت وشلنگ تخته انداختن بی نظم در آن آبی 

بیکاران که مصداق روحیات کودکانه طرف است.

ائمه امامیه(علیهم السلام)حسب دو حالت اول بابنی-

عباس و...کنتاک ودرگیری می یافتند آن هم بعدکلی تحمل

که جزء سجایای اخلاقی انسان خوب ونرمال است

اما متاسفانه هم اکنون یک عده ای که به دلیل خامی خود

وبا تناب پوسیده مثل پهلوی جماعت در چاه مخالف خوانی

می افتندرابه مدد پرپوگاندای رسانه های صهیونیسم

بین الملل بعنوان پیرو مثل امام کاظم (ع)جامی زنند!

وبر عکس خوش غیرتی چون  شهید باقرالنمر را فضول محله

ولی نهایتا اینکه :اگر کسی بااین دست توجیهات سطحی

وارد چنان وادی خطرناکی شود دنیا وآخرت خود را از

دست می دهد عکس معصوم(ع)که هرچه به هیزم 

حیاتش افزودند عملا گل های جنت بعد از شهادت اش

معلوم نزد احرار عالم  شد.

قُلْنا یا نارُ کُونِى بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِیمَ

#قتیل-الحمار

پسر خوانده

اصولگرای سنتی وجناح راست معتدل فلان حکومت پشت کوه گاف بودن

مسئله ای سیاسی است و اصلا به مثل حقیر آنچنان ربطی ندارد لذا و

 وقتی یکی چون بنده کلید واژه افراطیون جناح راست را درمثل این

وب بکارمی برد عمدا عده ای نخاله رائفی پور صفت راخواسته که  از

 مرحوم عماد افروغ یا جناب سعید زیبا کلام(فعال سنتی اصولگرا)تمیز

 دهد که عمق تفاوت ره ایشان درعین تشابه ظاهری اندر کشمکش های

 پیش از انتخابات ریاست جمهوری 1403ش مشهودمی باشد.

متاسفانه اصولگرایان سنتی درنبود اقبال عمومی به خود که به مواردی

چون انتخاب آسید محمد خاتمی (دامت برکاته)کاملا سرباز کرد جای

خالی کادر کارای خویش را با عناصری پرکرده اندکه هم اینک عملا بیش و

عمیقتر از اصلاح طلبان و اعتدالیون به موی دماغ ایشان بدل گشتند

هرچند جوهرین نقد ولب کلام هم خطاب به آن قسم معقول تر اصولگرایی

درهمین جا نهفته که:هرکه باد کاشت طوفان درو کند

#احمدی-نژاد

یکی چند عامل!؟

در آذری ضرب المثل و تکیه کلامی قدیمی است بدین شکل که موقع

قضاوت درباره علت یا صحت و سقم حادثه ای قبل هر حرف دیگر و من

باب رسیدن به منظور خدا پسندانه بکار برند اینگونه:

بیر نچه عوامیل لر وار

یعنی یک باعث کلی و البته چند مسئله فرعی دست به هم داده 

فرجامی چنان  را سبب شده است.

وقتی درحدیث شریف نبوی(ص)فرموده اند:(نقل به مزمون)نود درصد

مرگ ها را چشم شور(سق سیاه) باعث است بدین معنی نیست

که تنها باعث  اکثر مردگان این عالم  از بنی بشر تا دیگر جانداران اش

را پای آن انرژی مخرب در دیده برخی  افراد گذاریم .

بخاطر وقوع یک فاجعه مثلا تصادف و مرگ دلخراش نوجوانی زیبا

و با شخصیت چندین رد کردن خط قرمز و هنجار اجتماعی دست به

هم می دهد که البته گل درشت یکی از آنها چشم زخم هم هست.

مثلا یک ماشین مدل بالا ممکن است تحت تاثیر این انرژی منفی

قرار گیرد یا اصلا چراغ قرمز کنار خیابان کارنکند و...

ولی در دنباله اش دعوا و بد اخلاقی والدین هم می تواند اعصاب 

بچه را خراب کرده به زیر چهار چرخ آن ارابه  مرگ فرستد

پس و نهایتا انداختن صرف علت مرگ افراد به گردن چشم شور

آن هم با استناد آبکی به ظاهر کلام پیشوا مذهبی جز جفا در حق 

آن صغیر (متوفی) و کبیر(اولیاء الله)جمیعا معصوم معنا ندهد و

کار ناجوانمردانه ای است

#شهید-سید-محمد-باقر-علوی

نامه سرگشاده به سید حسن احمدی اصفهانی

https://www.youtube.com/watch?v=MbeWjmqXHcs

(لینک فوق سخنرانی احمدی اصفهانی در دفاع از قاتل آسید محمد باقرعلوی(ره))

حضرت مستطاب جناب حجت الاسلام و المسلمین احمدی اصفهانی

عدم زیست درلحظه مخصوصا بر مبلغ مذهبی حاصلی ندارد جز اینکه 

فعالیت های با نیت انشاء الله خیرش  متاسفانه کمانه کرده در خیل

شر بنویسند.

طرف بچه دارای ناراحتی مزمن حاصل از تصادف رانندگی که بدان 

از نفس مرگ رسته بود البته با تن غالبا آش و لاش را دکتر دوای

مناسب نکرده مراقبت های لازم را انجام نداده  هم طفلکی ناقص 

جسمی چنان را سر کار فرستاده با این توجیه ابلهانه که: اگر فعال

باشد خوب می شود. ایضا به هشدارهای این کمترین ناصح حدود

بیست ماه قبل فاجعه مرگ آن جوان ناکام عجلکم الله محل سگ

هم نگذاشته و امروزی که بلاشک مطابق عرف و شرع اتهام قتل

بردوش اش سنگینی می کند با توجیه مبهم چشم خورد و مرد

می خواهد که سر و ته قصه را به نفع خود هم آورد. حال تو چرا بر

چیزی که از آن اطلاع کافی نداری کاسه داغتر از آش شده تاییداش

می کنی!؟

احمدی اصفهانی سن بابای من را داری درست از ساداتی ذهی سعادت

ملایی باعث مسروری  اما به حکم همان پدر اعظم و سید اکبر بل عالم 

وافر حیدر(ع) است که بر مثل ات شوریده و فقط با تو به این ختم

 می کنم  انشاء الله الی یوم القیامه :حق با مولانا مهدی(عج)

#شهید-سید-محمد-باقر-علوی

شیطان اکبر

به سند تصویر فوق و آدرس اینترنتی ذیل مفتی بکری مدعی است:

 شیطان از عمر خطاب می ترسید

https://www.youtube.com/watch?v=q-UExzEDNb4

خوب و درعین حال به کتب صحیح عامه از قول ابوبکر ابی قحافه 

نقل گشته که :شیطان با من است(ان  لی شیطانا یعترینی)

پس با این اوصاف و قبول دو مطلب فوق نقل گشته در کتب عامه باز

حقیقت غیر قابل انکار رفاقت ابوبکر و عمر به مدتهای طولانی  به جمع 

نقیضینی رسیم که هر عاقلی را به حیرت وا دارد و ثابت کننده ابطال 

مذهب بکری باشد

جالبتر اینکه اندر نزد شیعه و امامیه مشت شیطان صفتان وا شده 

بنابر نقل علامه مجلسی در کتاب شریف بحارالانوار آن شیطان اعظم

خود عمر باشد که در فاجعه احراق بیت امام علی(ع) بر مابقی باند 

سقیفه از جمله شیطان جنی معروف اندر قالب انسان پیرمرد رفته 

سبقت گرفته بود

#اهل-خلاف

فائز

محبوب شور انگیز من الحق که تو در دانه ای

اندر میان دلبران تمثیل  صاحب خانه ای

وقتی که درد و هر چه غم در من تلاطم می کند

آن باد خوش بر جانب ساحل و بس مستانه ای

زورق اگر بشکسته ام در یم شدن را مانع ای

هر لاخ موی مانده را تو ناظم  و چون شانه ای

از بخت بد ذیل و کوتل با هم تبختر می کنند

فائز در این هنگامه ها باشی و تو فرزانه ای

پر کنده  و  بی بال اگر خیزم به فوق لانه ای

سیمرغ کوه گافی و عنقا به هر هنگامه ای

سروده طلبه سعید حریری اصل.26ذی القعده1445ق

پرتقال خونی

دراوج  این تنهایی ها پیش ام  ولی پیدا نشو

خیلی بگرد و عاقبت توی نگاهم جا نشو

هر جا که رفتی خط بکش دور کنارم بودن رو

از آن سو و دورم دیگه پیغام نده بر پا نشو

برو همش تا عمر داری بر من یکی  شیدا نشو

این قصه غم باد و درد  تا بیخ و روز آخرش

آه از نفس افتاده رو زنجیر دست و پا نشو

دادم  دیگه اصلا نزن تمثیل بر بلوا نشو

آوار این وضع یقین روی تمام لحظه هام

فقط برو و هم بدون تو مرگ من حلوا نشو

سروده سعید حریری اصل.چهارده خرداد1403ش

#لامصب-عشق

باران نیامد!؟

تا اینجا رسیده بودیم که گفته شود:آن مرد درباران آمد

(کنایه از خبر احتمال شرکت محسن هاشمی در انتخابات1403)

اما مگر جز این است که ابری  نمی بینیم!؟

اصلاح طلبان بی هر رفورم اساسی که شاخص آن تنها و

فقط در شخصیت مهندس محسن هاشمی تبلور می یافت 

حقیقتا پا برهنه وسط میدان کاروزار انتخابات چهاردهم

ریاست جمهوری بعد انقلاب اسلامی57ش دویدند

شریعتمداری و شکم اش

جهانگیری و بینی 

همتی باحرف زدن تودماغی

اینها همه نوستالوژی های با بار بس منفی اند که عاقبت 

اصلاحی طلبی سیاسی رایج را بد فرجام می نماید عین

 برجام هسته ای که بانی و طراح اصلی اش بودند.

محسن هاشمی رفسنجانی  ولی امروز تک نفره بارآن

وجه حقیقی اصلاح طلبی نه در ویترین و ظاهر بهر 

سود باندی و فرقه ای را می کشد که کمتر کسی چون 

مرحوم مهندس مهدی بازرگان و پدرفقیدش جرعت 

پایمردی روی موضع مذکور در بستر فعالیت سیاسی

حرفه ای را داشته اند.

#کویر-می بینم

یال کفتار

فرای بحث باور مذهبی اگر به کلام ونوع جهانبینی اولیاء وقدیسین 

نحل وفرق مختلف نظری بیندازید بی هر تعارف عرفی وناب ترین 

نگاه ها آن هم بامحور قرار دادن عمدی طبیعت که در فرآیند 

پیشرفت تکنولوژی بشری ثابت است واصطلاحا خدا دادی است

از بهرنبی اکرم (ص)مولانا علی(ع)و سیزده معصوم مابقی(سلام-

الله علیهم اجمعین)است.

علی بن ابیطالب(ع)متعلق به هزار وچهارصد واندی سال قبل 

حسب زیست ظاهری در جمع اعراب سامی نیا بکه مبارکه(مکه)

وبعدها مدینه منوره ودست آخر کوفه حوالی طاق کسری بعنوان 

مظهر اوج تمدن ایرانی وقت در مقابل رقیبی به نام روم ونقطه الصاق

 عراق عرب وعجم به یکدیگر تمثیل های که از بهر توضیح منظور

خود ارائه می دهد نه تحت تاثیر فقرمادی است که تالب باز کند

نا خواسته به چلو خورشت ومرکب راهوار ختم ضمنی گردد ونه

چون سران صنمه قریش(لعنت الله علیهم اجمعین)ضعف شخصیت

او را به اقرار ملازمت ابلیس(ابوبکر:ان لی شیطانا یعترینی)یا کم 

عقلی خود(لو لا علی لهلک عمر)و...کشاند.

وی هیچ اشاره به سنت های جاهلی قبل اسلام بعنوان تمثیل که

بوی قبول یا مدارای ضمنی آن رابدهد ندارد ودر یک کلام فارق

از تزویر مارقین و زر ناکسین ایضا زور قاسطین می زیست.

ایلیا(ع)(لقب حضرت درتورات) جهان بینی دارد معطوف به دقت 

در ذرات آفرینش و بازتعریف ضرورت ثنای الهی حسب مشاهده 

شگفتی های درون آن.

چه بسیار جانوران چهار پا چون گربه سبیل و یا مانند اسب یال 

دار یا حتی موش و دم اش که حسب آن تعادل  وحرکت خود را

تنظیم کنند.

اما در این میان بلندترین یال ها که از سرگذشته به دم ختم 

گردد از بهر کفتار است و حیدر کرار به ذکرآن عینا اشاره خود

می برد یا سوراخ گشاد بینی شتر و مهار ساربان که از داخل اش

گذرد و در صورت چموشی و لجام گسیختگی بد جور آزارش دهد

#ابو تراب

ایدئولوژی بی پرده!؟

در پی تهاجم نیروهای حمس به داخل سرزمین های اشغالی اسرائیل

هم داعیه دفاع از خود ورفع شر مبارزان فلسطینی حتی تا خود رفح 

بعنوان آخرین سنگر مقاومت حاکمان نوار غزه یک حقیقت بسیار 

تلخ از چشم افکار عمومی غالبا به مدد هوچی گری وپرپوگاندای 

رسانه های اکثرا وابسته به صهیونیسم بین المللی نادید گرفته 

می شود و آن اینکه: آمارکشته و اسیر شدن غیر نظامی هایی که

عملا هیچ نقشی در شکل گیری و مسیر تخاصم حاضر نداشتند 

بل شهروند غیرسیاسی صرف بودند بسیار بیش از جیش مسلح

وملبس به اونیفورم و سازمانی نیروهای نظامی است.

هردو طرف حماس و صهیونیست ها قبل  از انتساب به آیین 

یهود یا اسلام مشدی ایدئولوژیک مذهبی هستند.یعنی 

افرادی که با هزار و یک توجیه در پیشگاه صرف انسانی و

حقوق بشر عرفی نه امریکایی برجایی رسیده اند که یکی

به زیر بیمارستان می خزد وآن دگر خانه را برسر زن وبچه ها

آوار می کند .باز طنز روزگار در اینکه طیف میانه رو در هردو

گروه  از مرحوم یاسر عرفات بگیر تا اسحاق رابین هم عین

ملت غیرسیاسی پشت سر علت مرگ عمدی و حذف از صحنه -

شان شواهد آشکار ونهان  و در دامنه حرف بسیار هست

#ابو-عمار

ابوالفتح

زنده یاد علی حاتمی برهه صدر مشروطیت  ایران را بعنوان خواستگاه 

وضمینه بسیاری از آثار فاخر سینمایی خود قرار داده بود وبلاشک 

انتخاب آن مقطع خاص  ایضا نوع سیاست گذاری های رسانه ملی

 در دهه60ش سبب اقبال عمومی  ودیده شدن شان هم گشت.

مشروطه چنان مهم است که حضرت حاج ملا آقا جان زنجانی(ره)آن

رامقدمه ظهور امام عصر(عج)شمرده وقاعل بودند چنانکه امام منتظر-

(عج)غیبت صغرا وکبری داشتند ظهور اصغر ایشان هم یعنی مشروطه.

در آن دوره شاهزادگان قجری وبسیاری از اهل علم اصالتا آذری زبان

ومتمایل به غرب کشور بودند از عباس میرزا بگیر تا عارف قزوینی

لذا فارسی سخن گفتن بالحجه آذری ایضا نوشتنی به قند پارسی با

اسلوب سکون وریتم موسیقایی چنان ناخواسته وضمنی فریادگر 

صداقت مشروطه چی ها می شد.

چنانکه هم امروز  اگر کسی بالحجه آذری کردی یا عربی و..وسط 

پایتخت و تهران با مردم کوچه و بازار سخن گوید اتهام  و ذهنیت منفی

مبنی بر شیاد و دزد بودن زودتر از دوش وی برداشته شده بعنوان 

غریب و مظلوم  جلوه کند.

زبان حضرت موسی(ع)در کودکی نتیجه تصادم با حرارت سوخته 

لذا موقع حرف زدن به شیرینی می زد و در خیال خود می پنداشت

با آن نمی تواند ضد فرعون تبلیغات ومبارزه کند.

پس باری تعالی جدااز قرار دادن هارون سخنور(ع)بعنوان وزیر وی 

با حفظ همان حالت از بهر موسی ذهنیت افکار عمومی بنی اسرائیل

رادر باره اش مثبت کرد.

#رضا-تفنگچی