ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
در جلال شخصیت و واجب احترام بودن حضرت آیت الله میرزا سید-
جمال الدین گلپایگانی(ره) جای بحث نیست و مخاطب ارجمند خود
گواه است که مسئله طرح شده ما مربوط به بعد رحلت آن نازنین
مرد که از مصادیق روحانیت سنتی شیعه در عصر خود بود می باشد.
اینکه روح میتی قبل یک اربعین اول اش تا آسمان هفتم عروج کند
و در آنجا مقیم باشد حرف دقیقی بر اساس تجربه های مرگ ولو
بزرگان دین که به ما رسیده تفسیر وحی و حدیث صحیح معصومین
(علیهم السلام)نیست.
خوب گیرم که چنین بوده است.آیا و در ادمه این هفت نفر آسمان
آخر نشین مومن صرف اند یا مومنان عالم مراد اند.
سیره شریف نبوی و ائمه اطهار(علیهم السلام) به ما می آموزد کلماتی
مثل فقیه در لسان حضرات دو جنبه دارد:یکی به معنی شالوده
شیرازه و جنم کار را داشتن ایضا آن کاره بودن .هر مومنی که ذهن
باز و فطری دارد با این حساب فقیه است و می شود که تلمیذ هر
حوزه دینی و معلم مذهبی شود ولی از بین ایشان گروهی خاص
مراجع دینی اند از استاد حوزوی تا مرجع تقلید عام.
حالا و با این اوصاف اگر آن هفت تن صرفا مومنان عالم اند در این
رویا اساس و بنیان نگاه خاص به مقوله دانش در فرهنگ اصیل
اسلامی زیر سوال رفته است.
مگر اینکه تعدادی افراد خاص و بسیار نزدیک به معصومین
(علیهم السلام) را که برخی الزاما فقیه مصطلح هم نبودند در
اولویت چنان جایگاهی شماریم. چه ایشان با همه شان و جلال
چون چهارده نورمقدس(علیهم السلام) نیستند و شاید با
جسم اثیری هم رویت گردند.1.سلمان فارسی2.ابوذر غفاری
3.حضرت ابوالفضل4.علی اکبر امام حسین
5.حضرت معصومه
6.حضرت عبدالعظیم حسنی 7.نائب اول حجت(عج)عثمان بن
سعید عمری8.نائب دوم محمد بن عثمان بن سعید عمری
9.نائب سوم ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی 10.ناب چهارم
ابوالحسن علی بن محمد سمری(سلام الله علیهم)
در حالی که آمار از عدد هفت بالا زده و هنوز به جناب محقق
کرکی و آمیرزا جمال نرسیده.
پس یا این خواب از پایه پوچ است و یا رندانه به مامی رساند :
برای عالم حقیقی در آسمان های پایین تر بودن بر گاه بعد
مرگ حسب دسترسی راحت تر ناس و فلسفه وجودی حکیم
حقیقی هیچ مایه سر افکندگی نیست عین شیخ انصاری(ره)
(طراحان عرفان غیر اشراقی وفرقه ای که به بهانه سیر وسلوک
بر اسلوب مذهب حقه جعفری پامی نهد دچار چالش جدی با
سر سلسه ای از روحانیت سنتی شیعه به نام علامه بزرگوار
محمد باقرمجلسی(روحش شاد)است چون با نهادینه کردن
قرآن وسنت راستین با زیرمجموعه عترت در ذهن عوام
مومنان جدا جلو این منافقان حقیقی در آمده اند)
سید علی قاضی را قبول ندارم