ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
سیده جلیله طاهره بانو که اختیاری حجاب را طبق قرآن به
آنها گوش زد نمودی ایشانی که احترامی عترت رابا مخالف
خوانی قدرت خود برنمی تابند و ولو یکنفر حجت(عج)را
در صورت گرویدن به اپوزسیون واجب القتل می شمرند!!
خواهشا کجای کاری!؟ و ای کاش دوباره وعمیق تر باز خوانی
آن سخن ناب پدر مان طالقانی(ره)را:وای به حال جامعه-
ای که مسئله اصلی آن دو تار موی زن شود...
جلباب فرای اجباری دلخواه دست بالای نهاد قدرتش و
رفیقان گرمابه وگلستان برادرت مهدی تا اختیاری شما طیف
میانه رو آن که از حد دستور تا توصیه دینی رنگ عوض
می کند یک وجه پر رنگ عرفی در تاریخ ایران و روم دارد
که حتی قبل اسلام و مثل شهربانو(س) مادر سید ساجدین(ع)
تا نرجس خاتون(س) ام المهدی (عج)را در برمی گرفت.
سید محمود(ره)ولی با چنین مبانی به سراغ چنان مفاهیمی
می رفت که نه طعم از سر موضع ایدئولوژیک سوگولی های
مهدی خان را می داد ونه بوی منظر استراتژیک محور جمعی
که طاهره شان نیز من جمله آنها است می گرفت.
طالقانی از سر شناخت عمیق اش نیک می دانست که در
کار زار انسان شدن حجاب هرگز مترادف پنهان گشتن
چنانکه روشنفکرنمایانی چون میر زاده عشقی باور داشتند
نیست ایضا نمی توان نبودش را بعنوان مادر همه
بدبختی ها جا زد چیزی که مثل حسن عباسی ها سرایند
حجاب توفیقی است در میانه کش مکش اجبار این و اختیار
آن که بیشتر تار و پو د اش ازهم وارفته حالا و عملا
الله ولی التوفیق
#چریک-پیر