ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
و اما فراز آخرازترجمه وزین زنده یاد محمد مهدی فولادوند بر
آیه35 ازسوره نورقرآن کریم (خدا هرکه را بخواهد بانور خویش
هدایت می کند و این مثلها را خدابرای مردم می زند و خدا برهر
چیزی دانااست) یادآوری این نکته طبق آنچه تا اینجا مسلسل
وار عرض شد است که: چهارده نورمقدس(علیهم السلام) ودر
رتبه پایین ترانبیاء هم حکیمان راستین شعبه وسفارت های
احیاء امرربوبی بوده فرضا اگرضرورت رسول باطنی راخدا
بواسطه مثل نفس لوامه و...درذات آدم نهاده رسول ظاهری
هم عین همان مخلوق خود او است و ثانوی درکارنیست
پس خلاف خط قرمز عرفان لائیک که تعریف پدیده های ولو
شگفت رامنوط به دریچه محدود دیدفیزیک وشیمی محسوس
می کند عرفان اشراقی باور دارد:هرکجا می نگرم حتی فرای
ماده یا بعض نیکان آن هم اثرانگشت خدا است و اودراین
امتداد بودن مصداقی خویش از دنیا به واسطه اولیاء تا
ورای آن دارد عملا مرزسرخ عرفان لائیک را لگدمال کرده
وبی اعتبار جلوه می دهد.