ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ضرب المثل است:کوری عصا کش کور دگرشود
منصورارضی مداح همفکرجناح راست با استناد به این بخش نقل نهضت
حسینی و مقتل عاشورا مدعی فحش دادن حضرت امام حسین(ع) به
ابن زیادشد:
ألَا وَ إِنَّ الدَّعِی ابْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ مِنَّا بَینَ اثْنَتَینِ بَینَ الْمِلَّةِ [السَّلَّةِ] وَ الذِّلَّةِ وَ هَیهَاتَ مِنَّا الدَّنِیئَةُ
درحاشیه و نقد دیگرانی غالبا اصولگرا با محوریت پندار خویش ازمفهوم کلی
عدم توهین به مقدسات من جمله عامه مذهبان شهروند ایران چنین تفسیری را
راعین بی سوادی شمردند و به مزمت آن مشغول گشتند
خوب حقیردر این متن دنبال بحث بر انتقاد وارده به منصور ارضی نیستم چنانکه
استدلال آبکی او که فرق کنایه و توهین درکلام معصوم(ع)را تمیزنمی دهد جای
بحث ندارد.
مخاطب بنده اما فقط مردم عاشق آل الله(علیهم السلام)هستند که احتمالا دراین
میانه و حاصل گردو خاک چنین بحث هایی از اردوگاه عناصر پر رنگ سیاسی دیانت-
شان است گرفتاربدفهمی شود.
روز عاشورا یکی از اصحاب حسین بن علی(ع)و 72تن شهدای کربلا به عثمان خلیفه
سوم عامه فحش داد و حضرتش درعین شنیدن چنان حرف هایی که حکم رجز
جنگی داشت به مزمت گوینده نپرداخت و بر فعل وی عملا چراغ سبز نشان دادند.
یعنی شرعا اگر تقیه جواب نداد تا آنجا که نیت کشتن شیعه ای توسط عثمانی
جماعت پیش آمد فحش راس عقیدتی آنها و آزردن شان به چنین ابزاری
بلامانع می باشد.
پس امام حسین(ع)شخصا توهین نکرد چون دون شخصیت والای او است اما طبق
آیه:لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا.آیه148نساء
مانع توهین غیرمعصوم مظلوم هم نشد